Skocz do zawartości

MESSERSCHMITT Bf-109 F4 TROP. - AFRYKA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Piękny model w super wykonaniu jak zwykle ze stajni Lucjana?.

Tylko gdyby nie ten dźwięk podkaszarki było by idealnie.

Opublikowano
8 godzin temu, mecenas napisał:

 

Piękny model w super wykonaniu jak zwykle ze stajni Lucjana?.

Tylko gdyby nie ten dźwięk podkaszarki było by idealnie.

Dzięki  Wojtku !   Dżwięk silnika też mi się nie podoba .

7 godzin temu, AKocjan napisał:

ile waży ten model gotowy do startu ? 

 Model waży  7.800g.

Opublikowano
2 godziny temu, kesto napisał:

Faktycznie, start na tym wąziutkim podwoziu to masakra...

Nie, nie masakra, tylko wyzwanie.

Z którym pilot sobie poradził. I w miarę treningu będzie radził sobie coraz lepiej.

Nieprawdaż? ?

Opublikowano

Super. Gratuluję udanego oblotu i przepięknego molodelu. Co następnego idzie na warsztat? Bo nie ukrywam że uwielbiam podglądać Twoje rzemiosło.

Pozdrawiam
Paweł.




Opublikowano

Dziękuje Panowie   za gratulacje i miłe słowa .Ze startem to jest tak jak mówi   kesto  ,   wąskie podwozie i do tego mały statecznik pionowy  i moment od śmigła  i zaczyna się zabawa , ale przynajmniej nie jest nudno.  Myśliwce  o szerszym  rozstawie kół i większym stateczniku pionowym  są  pewniejsze na starcie.

 

Następny do oblotu  to  P-39 AIRACOBRA ?

Opublikowano

@Lucjan ciężki ten model trochę, widać to po locie. Dużo trzeba było "ołowiu" na nos władować w celu wyważenia ? 

 

12 minut temu, solainer napisał:

Gratulacje, cieszę się że fajnie lata choć start naprawdę jest ciężki. Z Airacobra będzie łatwiej bo podwozie ma trzykołowe. 

trzeba powoli się rozpędzać na początku, i kontrować kierunkiem ;) 

Opublikowano






[mention=6784]Lucjan[/mention] ciężki ten model trochę, widać to po locie. Dużo trzeba było "ołowiu" na nos władować w celu wyważenia ? 


We wcześniejszym poście jest mowa o 200 gramach ołowiu.



Pozdrawiam
Paweł


Opublikowano
55 minut temu, majster222 napisał:





 

 


We wcześniejszym poście jest mowa o 200 gramach ołowiu.



Pozdrawiam
Paweł

 

 

ok dzięki

 

Opublikowano
47 minut temu, stema napisał:

 

Brawo, gratuluję.

Bardzo dziękuję .

 

2 godziny temu, solainer napisał:

Gratulacje, cieszę się że fajnie lata choć start naprawdę jest ciężki. Z Airacobra będzie łatwiej bo podwozie ma trzykołowe. 

Dzięki miło mi

 

1 godzinę temu, AKocjan napisał:

@Lucjan ciężki ten model trochę, widać to po locie. Dużo trzeba było "ołowiu" na nos władować w celu wyważenia ? 

 

trzeba powoli się rozpędzać na początku, i kontrować kierunkiem ;) 

To jest   leciutki model ,  ciężkie zaczynają się od 15, 20  i więcej kilogramów.

Najpierw spróbuj  sam  rozpędzić   takiego mssera , a potem udzielaj rad jak to robić.

Opublikowano

Niecałe 8 kg to masz obciążenie jak moto szybowiec. Przy tych detalach i skrzydłach styropianowych to sztuką jest zejść tak z wagi. 

Masz rozbieżnie ustawione koła? Podobno to pomaga. Takim meserem bym w życiu nie ruszył z miejsca, miałem problemy ze Spitfire a tu podwozie jest jeszcze gorsze. 

Opublikowano
8 godzin temu, solainer napisał:

Masz rozbieżnie ustawione koła? Podobno to pomaga. Takim meserem bym w życiu nie ruszył z miejsca, miałem problemy ze Spitfire a tu podwozie jest jeszcze gorsze. 

Cześć.

Nie rozbieżnie, a zbieżnie ustawione koła pomagają w rozbiegu. Pisał o tym w swoich książkach Wiesław Schier. Przy takim ustawieniu kół, gdy model zaczyna np. skręcać w prawo - prawe koło ustawia się na wprost toru jazdy, a lewe pod kątem do kierunku jazdy co powoduje większy opór na lewym niż na prawym kole i prostuje model. Przećwiczyłem to na modelu z krótkim ogonem, który na fabrycznym podwoziu (koła lekko rozbieżne) był ciężki do opanowania na początku rozbiegu, po przeróbce starty były dużo łatwiejsze.

Opublikowano
10 godzin temu, Lucjan napisał:

Bardzo dziękuję .

 

Dzięki miło mi

 

To jest   leciutki model ,  ciężkie zaczynają się od 15, 20  i więcej kilogramów.

Najpierw spróbuj  sam  rozpędzić   takiego mssera , a potem udzielaj rad jak to robić.

Mam Spita, znam temat ;). Takie starty nie są proste. Miałeś dosc wysoką trawę co również nie pomagało 

Opublikowano
28 minut temu, AKocjan napisał:

Mam Spita, znam temat ;). Takie starty nie są proste. Miałeś dosc wysoką trawę co również nie pomagało 

Arkadiuszu, z całym szacunkiem ale nawet nie masz pojęcia jak bardzo "nie znasz tematu". Dopóki nie polatasz modelem o słusznej wadze z silnikiem spalinowym dopóty Twoje wywody będą wywoływały jedynie irytację albo uśmiech politowania. 

  • Lubię to 4
Opublikowano

Lucjan- przyłączam się do pochwał i gratulacji. Z filmu i komentarza wynika, że udało Ci się odtworzyć i "ciało i ducha" Messerschmitta. Ciało to wygląd, jak zawsze super u Ciebie, a ten duch to jego zachowanie w locie. Są wśród nas lepsi znawcy tematu, ale przypomnę, że ten typ miał masę zalet, i jak wszystko, również wady- był wredny przy starcie i przy lądowaniu, szczególnie dla niedoświadczonych, stare wygi jak zawsze poradzą sobie ze wszystkim. W przypadku modelu, według mnie to, że jakoś odzwierciedla, zachowuje cechy pierwowzoru, jest jego dużą  zaletą. Do Bartka: a może FW 190, Mustang też w tej konkurencji nie byłby ostatni, czy rosyjskie Jaki, nawet Japończycy nie są u Lucjana bez szans...? Osobiście obstawiam Focke Wulfa.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.