Jump to content

Recommended Posts

Zapowiada się ciekawie i znając Twoje piankoloty będzie doskonały

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden z moich ulubionych samolotow.

Nie sadzisz, ze otwory ulzeniowe w dzwigarach troche duze i bardzo blisko siebie ustawione?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś nie napisał, że nigdy nie miałeś drukowanego modelu w ręce to bym pomyślał, że to jest któryś z kolei :). Skrzydło będzie mocowane na stałe, czy przykręcane? 

Powodzenia w dalszej pracy nad modelem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki :)

Otwory w dźwigarkach zostały pozmieniane przed wydrukiem - te print sceeny trochę poleżały na pulpicie;) hehe

 

skrzydełka zdejmowalne - mocowanei: rury nośne i śrubki blokujące :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam to rysowałeś? W jakim programie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano sam

a program to Design Spark

 

 

a przy okazji pytanie do znawców tematu: tego typu modele przygotowuje sie pod drukarki  30x30x30cm czy mniejszym?

bo ja pociąłem model właśnie pod taką dużą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardem dot. wymiarów druku jest chyba drukarka Prusa i3 MK3S 25x21x21 oraz Ender 3 25x22x22 ze wskazaniem na Prusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piekny modelik. Super robota Marku.

 

30x30 to jedne z największych drukarek - nie każdy ma takie bydle.

Staram sie modele projektowac pod 20x20x20. Wtedy większość drukarkek na świecie to łyknie. A 18x18x18 to wlasciwie 99% drukarek obsłuży (bo tyle maja prusy mini). No i segmenty drukują się po max 4 godziny a to czasami okno drukarskie dostępne w mieszkaniu po godzinach pracy i bez drukowania w nocy. 

 

Edit: Z mojego doświadczenia robienie otworów ulżeniowych mniejszych niz 3-5 mm średnicy nie warto robić. Dlaczego? Masy nie oszczędzasz prawie wcale - 1-3g na komponencie max, drukarka ma istne tortury z retrakcją aby to wydrukować. Każdy otwor ulżeniowyy to miejsce w którym wydruk może sie zwalić, Robienie tych otworów i tak jest męczące. W sumie "jestem 4x ma NIE". :) jak to mawiali w jednym teleshow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny projekt, sam chętnie wydrukowałbym takiego Jak 3, fajny projekt naprawdę. Życzę powodzenia i trzymam kciuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi super. Na jakim profilu zrobiłeś skrzydło? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki :) postanowiłem jak się sprawdzi ten który stosuje w ESA/EPA

 

Może to dziwnie zabrzmi -ale powstał na zasadzie przemyśleń, modyfikacji i eksperymentów - nie ma nazwy ani numeru - no chyba że nazwę go MR2021  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oblatany ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

było by fajnie-ale nadmiar obowiązkó no i wyjazd urlopowy za 4 dni wiec... trochę to jednak potrwa... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczekamy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
było by fajnie-ale nadmiar obowiązkó no i wyjazd urlopowy za 4 dni wiec... trochę to jednak potrwa...
Może przesuniesz urlop ? Pogoda taka kiepska

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam zawsze świeci słońce a 'delfiny figlują w  wodzie czystej jak łza...'-że zacytuję jedną z szant :) hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By japim
      W weekend było polatane
       
      Dzięki wielkie Konrad @Autsajder1983 za super spotkanie i materiał na zdjęcia i filmy.
       
      Kolejny model ze stajni drukowanych kombatów oblatany (wykonanie i oblot Konrad):
       
       
    • By japim
      Cześć wszystkim.
       
      Historia drukowanego Karasia jest baaardzo długa. Trwała prawie 4 lata z różnymi epizodami. Udało się model zaprojektować i ulotnić.
      Skala oczywiście prawilna - czyli 1:12.
      Rozpiętość 1.2m
      Powierzchnia 22 dm2
      Masa wydrukowanego plastiku PETG to 850g. Po pomalowaniu i wyposażeniu do lotu wyszło 1580g + 45g ołowiu na nosie - czyli 1625g.
       
      Model przeznaczony jest na silnik o mocy minimum 500W (22A przy zasilaniu 25V - 6s) na śmigle 10x6.
      Pakiet to 6s LiIon VTC5a 2500
      Silnik RacerStar BR4108 600kV
       
      6 serw: ster wysokości, ster kierunku, klapy x2, lotki x2
      Regulator 40A VGood 6s
      Odbiornik 5 (z kablami Y) lub 7 - każda funkcja sterowana oddzielnie).
       
      A zdjęcia z budowy wyglądają tak (moja wersja, którą udało mi się wydrukować i oblatać w czasie urlopu).
       
       
      No i oblot:
       
       









    • By JacekK
      Dzień dobry,  
       
      RWD 10 jest samolotem, który od zawsze mi się podobał. Kilka miesięcy temu z przyjacielem wpadliśmy na pomysł, że trzeba namówić Marka z Napolskimniebie.pl  na powiększenie oferty
      Marek jak zwykle powiedział "jasne" no i się zaczęło   Model ma skalę 1/6 co daje rozpiętość 125cm - w sam raz do auta i już widać go będzie na niebie...
       
      Nie będę tutaj wklejać epistoły z historią maszyny z wikipedii - kto będzie chciał ten bez trudu znajdzie. 
       
      Model ma 1250mm rozpiętości, 1030mm długości, waga pianek to 330g.  Jako napęd zaplanowałem silnik RAY G3 850kV ze śmigłem 13x6,5 zasilany z 3s 2200mAh i regulator Foxy 40A, serwa 9g MG.
      Producent zróżnicował gramaturę EPP użytego na kadłub (20g ) oraz płaty i usterzenie (30g ) co pozwoliło uzyskać lekki kadłub typu rurowego oraz płaty o bardzo dobrej jakości powierzchni.
      Dodatkowo w zestawie jest tłoczona maska z polistyrenu ( VACU ) i piankowe koła 100mm. 
       
      Szacowana waga do lotu to 900-1100g, będę się starał model wykończyć jako półmakietę, oczywiście z pewnymi uproszczeniami.
       
      Schemat malowania/płatowiec jaki wybrałem to SP-BLW latający w łódzkim aeroklubie. 
       
      A teraz trochę obrazków
       
       
       
       
       
       





    • By japim
      Po zrobieniu PZL.55 pora wrócić do PZL 38 Wilk.
      Model powstaje w ramach mojego celu/projektu budowy polskich konstrukcji lotniczych z okresu WW2 oraz współczesnych.
       
      Skala 1/12 +5% 95cm
      Napęd 4s LiIon
      Silniki 2822 1450kV
      Smiglo 6x4.5
       
      Technologia druk3d + wzmacnianie prętami weglowymi/szklanymi/stalowymi (do wyboru).
       
      Geometria płatowca skonczona.
      Gondole skonczone - powoli drukuje kawałeczki. Trwa dzielenie skrzydła na segmenty, potem wrócę do kadłuba, który wstępnie został już podzielony.
       



    • By japim
      W ramach odpoczynku od drukowanych myśliwców i odrzutowców postanowiłem stanąć w szranki z modelem Savoia S.21 z Porco Rosso
       
      http://img.wp.scn.ru/camms/ar/2182/pics/32_p_1_b1.png

       
      Technika? Oczywiscie drukowanka. Ale może skończy się na technice hybrydowej - tzn kadłub/gondola silnika/pływaki drukowane, a skrzydła depron 6mm na drukowanych żebrach + dźwigary węglowe/sklejkowe. Zależnie jaka cięciwa wyjdzie w tej skali.
       
      Skala/rozmiar? Pewnie coś w ramach 1.2 - 1.4m
      Czy będzie pływająca - to się jeszcze okaże. 
       
      Założenia:
      Spróbować techniki hybrydowej z wykorzystaniem druku do trudnych elementów (kadłub, gondole, żebra) i jednoczesnie klasycznych technik do konstrukcyjnych skrzydeł i stateczników.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.