Skocz do zawartości

RFB FanTrainer


Fiflet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz zobaczyłem ,że te odciągi to do skrzydeł. Wywal to z dupy rozwiązanie i zrób zwykłe zastrzały z patyczków od szaszłyków do kadłuba pod statecznikiem.

Zrób film lub zdjęcia jak wychylają się powierzchnie sterowe.

Po każdej naprawie sprawdzaj wyważenie i geometrię czy się nie zmieniło.

Taki zakręt w lewo sugeruje moment od EDF, gdybyś miał tak następnym razem to odejmij gaz jesli zdążysz i zobacz czy go wtedy wyprostujesz.

Poproś kogoś aby Ci wyrzucił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, robertus napisał:

Wywal to z dupy rozwiązanie i zrób zwykłe zastrzały z patyczków od szaszłyków do kadłuba pod statecznikiem.

Dlaczego to rozwiązanie jest złe? 

Jak mam poprawić to jak?

IMG_20231213_184501.thumb.jpg.6fd8d016c3c899bb9f0fadea876430b0.jpgIMG_20231213_184552.thumb.jpg.519c77a63a81c24368e6def81ed29c10.jpg

Mniej więcej narysowałem kilka rozwiązań, które by było ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie da bo tu nie chodzi o sztywność łączenia steru kierunku że sterem wysokości. Tylko o to że ogon skręca się w najsłabszym miejscu, czyli pomiędzy czerwonymi liniami:

IMG_20231213_191357.thumb.jpg.ab6b248b5e361152d708ba44c6f71aae.jpg

IMG_20231213_165138.jpg.2d4c59eb71acc330775c685010b3a1b3.jpg

W tych 4 punktach ogon się wygina ponieważ to jest jego jedyne połączenie. Usztywnione w różny sposób i tak jest to za słabe.

Nie wiem co jest złego przy tych drucikach tak jak są, spełniają swoją funkcję bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz zobaczyłem jak małe są wychylenia lotek i w ogóle są one za małe. Podejrzewam, że nawet na 100% przy tak małej prędkości model będzie kiepsko reagować bo jest ciężki i wąski. Przy większych prędkościach całkiem inna sprawa.

Start w takim ustawieniu z ręki będzie trudny. Co innego pewnie z wyrzutni gdzie dostaje prędkości na początek. 

Wklejam zdjęcie moich F-16 gdzie widać wyraźnie wielkość lotek i są ustawione na 70%.

Jak model jest puszczany z ręki to dobrze mieć kogoś do pomocy kto go wyrzucii wtedy można od razu zareagować jak zacznie się przechylać a trzymając jedną ręką radio drugą model to można nie zdążyć. W pierwszej fazie lotu (start) model wyrzucony z ręki ma małą prędkość i trzeba starać się go prowadzić poziomo aby miał największe noszenie, a jak się przechyli o 90 stopni to spada na ziemię. 

20230423_200148.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz problem z reakcją na lotki to problemów szukaj tutaj:
image.thumb.png.b153f9452a9c296b5d4f386f9f0fb929.png

Po pierwsze - popychacze są krzywe, nikt nie zagwarantuje, ze nie będą się odkształcać w locie (a prawie na pewno się odkształcają).

Druga sprawa to kąt pod jakim popychacze są prowadzone. Perfekcyjnie - popychacz powinien być pod kątem prostym do linii zawiasu.

Nie musi być perfekcyjnie, ale pod tym kątem co masz tutaj, to są bardzo duże siły na drucie (który już jest krzywy,a przez to podatny na wyboczenie).

Jak tego nie ogarniesz - to nie ma co dłubać w aparaturze, mechanika to podstawa.

 

 

10 minut temu, Atomizer napisał:

Wklejam zdjęcie moich F-16 gdzie widać wyraźnie wielkość lotek i są ustawione na 70%.

70% to nie jest prawidłowy sposób podania wychyleń w modelu, jedynie podaje jaki zakres ruchu serwa wykorzystujesz

Wychylenia podawaj w stopniach, inaczej nic nie mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pierwszym locie reakcja na lotki była ok. Nie mam tu innej możliwości umieszczenia serwa. Gdybym je umieścił perfekcyjnie w linii zawiasu to serwo było by na skrzydle, takie wystające serwo na pewno trochę zmniejsza powierzchnię skrzydła ponieważ nie jest opływowe. A te skrzydła są malutkie względem masy modelu. Gdybym szukał tak błędów w budowie to trzeba by było pozmieniać wiele rzeczy.

 

Plan jest taki że odbuduje model, zrobię te zastrzały w inny sposób, wymienię te druciki przy lotkach na sztywniejsze i ustawie wychylenia takie jak były przy pierwszym locie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to model wyszedł też dość ciężki. Może nawet za ciężki aż o 350g.

Waży tyle co mój FPV 2 o rozpiętości 1450mm podwójnie laminowany, podkład i 3 warstwy farby gdzie waga z pakietem 4000mAh wynosi 1380g.

Przykładowo moj F-16 EDF 70mm waga jaka była do obrotu to 1019g.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Fiflet napisał:

Przy pierwszym locie reakcja na lotki była ok. Nie mam tu innej możliwości umieszczenia serwa. Gdybym je umieścił perfekcyjnie w linii zawiasu to serwo było by na skrzydle, takie wystające serwo na pewno trochę zmniejsza powierzchnię skrzydła ponieważ nie jest opływowe. A te skrzydła są malutkie względem masy modelu. Gdybym szukał tak błędów w budowie to trzeba by było pozmieniać wiele rzeczy

 

E nie, spokojnie.

W takim modelu, to czy serwo będzie na kadłubie, na skrzydle, na ogonie, czy gdziekolwiek to efekt taki sam od strony aerodynamiki.

Tylko do tunelu bym go nie ładował :D

 

A ogólnie błędy są i będą, po prostu następnym razem zrób to lepiej. Ale mimo wszystko - rozważ wywalenie serw lotek na skrzydłach, duży problem z głowy sobie zdejmiesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Patryk Sokol napisał:

Ale mimo wszystko - rozważ wywalenie serw lotek na skrzydłach, duży problem z głowy sobie zdejmiesz.

Pomyślę nad tym, takie rozwiązanie zmniejszyło by siły na serwie, widzę że teraz jednak żeby serwo mogło wychylić taką lotkę pod kątem potrzebuje sporo siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy coś poradzi ibjakoś poleci. Fakt w moim serwa były w skrzydłach. Nie sprawiało to problemów. Pomyśl też nad katapultą. Do edf jak znalazł gdy nie masz skąd startować na kołach. Ja mam tylko trawiaste pola to katapulta jest idealnym rozwiązaniem. Każdy start jest szybki i płaski oraz podobny. Nie ma problemów jak przy starcie z ręki a modwl w początkowej fazie jest nisko i płasko więc jakby co to sam wyląduje. A po lotach składasz to do plecaka (mniej wiecej) 🙂

Tu masz opis ale przeczutaj calosc bo projek ewoluował i zmienił się lekko z czasem. 

https://pfmrc.eu/topic/85023-rampa-startowa-do-modeli/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem żeby zbudować taką katapultę tylko ona przydawała by się tylko w zimie. Mam skąd wystartować na kołach tylko teraz ich nie dokładam bo najpierw muszę się nauczyć latać takim samolotem. Potem dojdą koła żeby nauczyć się lądować przy większej prędkości bez krzywienia podwozia😁.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Vesla napisał:

To tym bardziej się przyda bo masz starty wykonywane stabilnie i jednakowo. 

Przy kolejnej próbie lotu będę chciał żeby ktoś wyrzucił mi model. Jak poleci i będzie w miarę latał to może sobie zbuduje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wez najpier cos co bedzie udawac model zeby pokazal jak wyrzuca. Dwa razy tak prosiłem i dwa razy rozbilem model bo mimo zapewnien to te osoby ciepły (bo inaczej się tego nie da nazwać) jak kapciami. Bez wypchnięcia i energii. Tak jakby wypuściły model a nie wyrzucily. Efekt do przewidzenia. Model zamiast plasko do przodu polecial pod nogi w dół. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiają mnie jeszcze te zastrzały z drucików. Takie jak czerwona linia nie rozwiążą żadnego problemu, u mnie nie wygina się statecznik poziomy tylko cały ogon.

Wyjaśni mi ktoś dlaczego te od statecznika do kadłuba są złe? Według mnie działają bardzo dobrze i ogon jest sztywny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak.

1. Każde wychylenie steru wysokości wykina statecznik a on wpływa na skrzydło i to samo w przeciwną stronę. 

2. Przy kraksie, każde wygięcie skrzydła lub statecznika będzie wyginać i niszczyć to z czym jest połączone.

Masz dwie warstwy xps 6mm jak w planach? Dodałeś wzmocnienia z prętów węglowych w kadłub?

W moim było podobnie. Do tego bez zastrzałów. A latał aż do awarii odbiornika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.