przemo Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 Dodałem w innym kolorze co miałem i oto efekt ... dzióbek w innym kolorze ... przymiarka kabiny ale jak tylko przybędzie pilot kabina idzie do sklejenia i co nie co do podmalowania dodałem emblemat "Królewskich Szwedzkich Sił Powietrznych" na kadłubie ... pozostało mi tylko przykleić je od spodu skrzydła ... teraz tylko łącznie blach oczywiście jakoś skromnie żeby za bardzo "nie na walić" i powłoka z lakieru bezbarwnego EDIT... detale wydrukowałem na zwykłym papierze przy pomocy drukarki laserowej ... w porównaniu do kalkomanii wychodzi dużo dużo dużo taniej a jakoś rewelacja ... oprócz dyszy silnika, którą kleiłem na wikolu resztę przykleiłem na uhu porze, wystarczy posmarować tylko i wyłącznie detal i przyłożyć do kadłuba, trzyma jak nie wiem co
RAFALR30 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Poniżej zestawienie barw w oryginalnym malowaniu - możesz sprawdzić zgodność odcieni FS z farbami jakie używasz Może pomaluj tak jak w wersji dwumiejscowej
przemo Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 W sumie malowanie w wersji dwu miejscowej hmmm ?!? ... czemu nie ... więc będzie malowanie wersji dwuosobowej ale z emblematem na boku kadłuba szkoda już mi ją zdzierać taką "plamkę" od spodu też da się zrobić ... akurat mam jeszcze spray w kolorze "antracytu" więc będzie jak znalazł .... Co do ocieni to z pewnością nie trafiłem akurat deco color ma okrojoną paletę barw jak chodzi o odcienie szarości. A ten bielszy odcień szarego robiony pra starą słowiańską metodą "na oko"
przemo Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 No to delikatna zmiana koncepcji malowania została dzisiaj wprowadzona ... dzisiaj zabrałem się również za kabinę ... wykleiłem taśmą miejsca postania linii podziału na kabinie od wewnątrz owiewki jak również pomalowałem ją od wewnątrz co dało ładne wykończenie na zewnątrz zabieram się za linie podziału blach .... CDN
RAFALR30 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 ...nie chcę podpuszczać, ale spód Gripena w oryginale też jest jasny
Wojtek Sz Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Przemku podziwiam model, ale czegoś mi w nim brakuje.
przemo Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 ...nie chcę podpuszczać, ale spód Gripena w oryginale też jest jasny ehhh do licha ... myślałem że choć tyle umknie Twojej uwadze ... wiem właśnie że jest jasny ale pozostawiam tak ja jest od spodniej strony też zrobiłem takie wcięcie co na górze ale zdjęcia dam dopiero jak się uporam z podziałem blach a został mi tylko spód modelu to rozrysowania ... tak myślę żeby oblot przełożyć na wiosnę ale chyba do niej nie dotrzymam i jak przyleci pilot to Gripen zostanie ulotniony bądź ukretowiony (nie zbadane są wyroki boskie ) ale oczywiście jak zelży mróz i pod warunkiem że dużo śniegu nie nawali bo będzie kłopot z zaparkowaniem samochodu w okolicach lotniska. Wojtku a czego brakuje ? P.S. taki mały off top - Wojtek trunek pierwsza klasa dzięki
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 NIe przesadzajmy z tą wiernością. I tak wygląda jakmakieta. Zrobisz coś co odróżni dół od góry w locie?
przemo Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 Robercie do makiety to brakuje a brakuje nie ma co szaleć ale miło słyszeć (czy może czytać) takie słowa ... dziękuje Co do rozróżnienia góry od spodu to daje o wiele większe emblematy Szwedzkich Królewskich Sił Powietrznych w stosunku do tych co są na górnej stronie skrzydła ... wydaje mi się że będą się rzucać w oczy ... w F-22 mam plamy na górnej stronie poszycia co robi duży kontrast w stosunku do spodniej strony która jest cała szara. W Gripenie dodałem jedną ciemną "plamkę" w myśl zdjęcia co zamieścił Rafał w poście nr 102 i sądzę że bez problemu odróżnię górę od dołu no ale to wyjdzie w praktyce mam nadzieję że za dużo nie nawaliłem i wygląda o wiele lepiej z tymi liniami czyli jak może taki pozostać ??? Teraz tylko mi zostało : 1. Pomalować lakierem bezbarwnym. 2. Wykleić spód modelu bezbarwną folią oracover 3. Zrobić popychacze na lotki. 4. Zamontować pilota i skleić kabinę. 5,.Wykonać mocowanie kabiny do kadłuba. 6. Wyważyć. 7. Ulotnić opcjonalnie ukrecić Czyli roboty jeszcze masa ... CDN
Tomek Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 jaaaaa...... O: znaczy się SAAB Gripen
Wojtek Sz Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Wojtku a czego brakuje ? No jak to czego "bombek"
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Tak lepiej? Nie gniewaj się Pzemo 1
RAFALR30 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 No piękny prezencik kolega sobie na święta sprawił. Robert pomysł na 5+ :-)
przemo Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 hahahahaha no pomysł świetny ... jak żona to zobaczy to każe pewnie przemalować i spędzę 2 dni na przeróbce malowania w zasadzie malowań Gripena można znaleźć dość sporo ale w sumie malowanie Bożonarodzeniowe to dopiero coś ... zamiast figurki pilota do kokpitu Mikołaja. Sylwetką w zasadzie to nawet choinkę przypomina świetna przeróbka nie widzę powodu żeby się gniewać Robercie A nad bombkami będziemy pracować jak wcześniej żona nie przywiesi na pylonach
przemo Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2012 Ostatnio pisałem o liście co mam jeszcze do zrobienia i dwie pozycję idą do skreślenia, czyli pomalowałem już całość lakierem wodnym bezbarwnym tutaj byłem przerażony jak pomalowałem Gryfa na ogonie bo się pomarszczył ale na szczęście wszystko ładnie się wchłonęło i powierzchnia jest super a drugą rzecz to zrobiłem popychacze lotek Popychacz wykonany z drutu stalowego 1,5 mm Film pokazujący jak to wszystko się wychyla http-~~-//vimeo.com/56160274 Teraz tylko mi zostało : 1. Pomalować lakierem bezbarwnym. 2. Wykleić spód modelu bezbarwną folią oracover 3. Zrobić popychacze na lotki. 4. Zamontować pilota i skleić kabinę. 5,.Wykonać mocowanie kabiny do kadłuba. 6. Wyważyć. 7. Ulotnić opcjonalnie ukrecić
robertus Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Duże te wychyły kanardów. Tak ma być, widziałeś gdzieś takie?
przemo Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2012 Szczerze mówiąc nie mam pojęcia czy tak ma być w manualu jest napisane że ma być 3/4" ale jak ma to rozumieć to nie mam pojęcia ... 3/4" to droga przebyta od położenia neutrum najdalej wysuniętego punktu kanard do najwyższego ? Szczerze mówiąc teraz zabiłeś mi klina Robercie. Na chwilę obecną na mikserze mam ustawioną wartość 35% no ale może faktycznie dla świętego spokoju zmniejszę jeszcze o 10% czyli zejdę do 25% w sumie na pierwszy lot dobrze ograniczyć wychylenia sterów ... a jeszcze pytanko odnośnie aparatury turnigy 9x bo w niedalekiej przyszłości przymierzam się do zakupu takowej bo radiolink jest dość że tak powiem ubogi jak chodzi o możliwości miksowania kanałów i właśnie chce się skłonić do aparatury z większymi możliwościami, ale pragnę dodać że jestem bardzo z niej zadowolony gdzieś mi się obiło o uszy że da się wyłączyć w locie mikser, czyli jest jakiś taki magiczny przełącznik którym wyłączamy mikser jednym kliknięciem ? EDIT ... na rc groups znalazłem tylko taki film z oblotu i wychylenia kanard są z pewnością ciut mniejsze jak moje ... http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=6880475&postcount=2
robertus Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Doświadczenia nie mam z ruchomymi canardami, po prostu wydaje mi się, że są za duże. Na filmie też są za duże, zobacz jak nim miota na początku góra dół. Jest nawet moment, że momentalnie "staje dęba". Potem jak pilot wuczuł maszynę jest już mniej nerwowy. Pytanie wynika z troski, była by wielka szkoda jakby model był nie do opanowania przez swoja nerwowośc na reakcję sterów. Z drugiej strony nie jestem wyrocznią. Obejrzyj też podobne konstrukcje. Może znajdziesz odpowiedź. Co do Turnigy to tak. Mozna przyporządkować przełącznikowi włączanie miksera. Co prawda nie dowolnemu, ale pstryczek jest. Tak mam klapy włączane na lotkach w P11c i przełaczanie trybu kierunku w Chiggym. Widać to na początku w filmie z . Znalezłem cos ciekawego. http-~~-//youtu.be/wViV-9v7ffg Poczekajmy na 4 część - z oblotu Tu sa dwa filmy
przemo Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 Racja widać na filmie że wychylenia kanardów jest bardzo małe więc jak jest napisane w planach wychylenia 3/4" czyli jakieś 1,9 cm czyli po 9 mm w górę i w dół ... w zasadzie te wychylenia zrozumiałem jak na rysunku i chyba prawidłowo Od niedawna umieszczam również zdjęcia z postępu prac na rcgroups w temacie poświęconym Gripenowi (od strony 122) i wprowadzam czasami niezłe zamieszanie przez używanie automatycznego tłumacza ... przynajmniej jest zabawnie ... pokazałem film z działania sterów w tym wątku i sam pomysłodawca tegoż modelu Steve Shumate również przyznał że wychylenia są za duże. Tak że wielkie dzięki Robercie na zwrócenia uwagi na ten że problem, który wydaje mi się że został rozwiązany dzisiaj wrzucę jeszcze jeden film mniejszymi wychyleniami kanardów.
przemo Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2012 Jest i film teraz na aparaturze mam ustawione 10% wychylenia kanard i dodatkowo już na gotowy mikserze do sterolotek ograniczyłem ich wychylenia do wartości 35% (zaraz po uruchomieniu miksera wartość dla kanałów wychodzi po 50% ) na filmie są tylko ograniczone kanardy ale jak zobaczyłem film co podesłał Robert to uznałem że wychylenie sterolotek również jest za duże. http://vimeo.com/56189622 sądzę że teraz w końcu będzie
Rekomendowane odpowiedzi