miro-er1 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 witam , kibicuje i czekam na dalsze poczynania , pozdrawiam. 1
przemo Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Opublikowano 18 Listopada 2013 Coś mi się udało popchnąć dalej do przodu. Ogólnie dużo pozmieniałem choćby zrobienie zdejmowanej części kadłuba wraz z półką pod pakiet. Kadłub wygląda już tak i w tej postaci waży 80 g dorobiłem przejście kadłuba w usterzenie pionowe ale troszeczkę za bardzo się rozpędziłem ze szlifowaniem i musiałem ciut poszerzyć łoże pod usterzenie poziome dla lepszego klejenia (oczywiście zastrzały mam zamiar dodać). Zrobiłem klapkę która będzie montowana na magnesach neodymowych W środku z balso sklejki zrobiłem półkę pod pakiet Serwo napędzające SW będzie mocowane od spodu i dostęp do niego będzie po ściągnięciu skrzydła. Przy okazji zakupiłem taką szpachlówkę, która jest w sumie w fazie testów ... pod szpachlowałem co nie co kadłub ... jak wyschnie zobaczymy jak się będzie szlifować CDN ... i nastąpił .... malutki edit pokrywa oklejona ale jeszcze przed drobniutkim szlifowaniem oczywiście brakuje mi magnesów, które zamówiłem więc jutro wezmę się za usterzenie albo za maskę silnika CDN ...
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Listopada 2013 Opublikowano 18 Listopada 2013 Wamod powinien szlifować się b. dobrze. W ogóle fajna szpachla, tylko trochę się kurczy przy schnięciu. I czasem osnowa oddziela się od talku i przy wyciskaniu z tuby wypływa jako taki brązowy płyn, trzeba na to uważać i dobrze wymieszać. Jak się trzyma drewna? B. ładnie. Bardzo podoba mi się przejście kadłuba w usterzenie pionowe.
przemo Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Opublikowano 19 Listopada 2013 Dzięki Bartku szpachlówka drzewa trzyma się bardzo dobrze i super się nią nakłada, ze szlifowaniem też nie ma kłopotu pod warunkiem że nie nałożyło się jej za dużo EDIT ... Powoli powstaje usterzenie ... i sądzę że choć troszeczkę zaczyna przypominać sylwetką meserschmitta Przy kabince troszeczkę źle zinterpretowałem plany więc kabina się będzie delikatnie różnić od oryginału ... no ale cóż przecież makiety buduje co do malowania to raczej coś takiego z tą różnicą że kołpak będzie żółty bo akurat taki zamówiłem. CDN ... i znowu EDIT ... niczym relacja "live" z budowy Klej schnie więc wrzucę jeszcze parę zdjęć z budowy ... Zrobiłem domek silnika żeby maska silnika wyszła na tyle długa co w planach i powoli zabieram się za klejenie maski silnika ... w tym celu wyciąłem ze sklejki 2 mm drugą wręgę identyczną jak wręga silnikowa, która będzie podstawą maski silnika. W niej znajduje się otwór na kołek fi 4mm i miejsce na 4 magnesy nedoymowe (analogicznie jest we wrędze silnika). Nałożona podstawa maski silnika na kadłub i zaczątki maski silnika przymiarka ze śmigłem. W masce już przewidziałem skłon i wykłon silnika. Szczelina międzu kołpakiem a maską silnika jest w granicy 2 mm. w między czasie wyciąłem i klei się usterzenie poziome CDN ...
przemo Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Opublikowano 19 Listopada 2013 Maska a raczej na chwilę obecną ulepek z balsy gotowy ... w czwartek grande szlifowanie mam tylko nadzieję że nie spapram nic przy szlifowaniu Ciekawe ile zejdzie z wagi po oszlifowaniu maski. W obecnej chwili z kompletnym usterzeniem + silnik + śmigło + piasta i kołpak (w sumie to co widać na zdjęciu) waga wskazała 270 g Plany na następne dni to szlifowanie maski i raczej kopyto kabiny CDN ...
Bartek Piękoś Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 "mam tylko nadzieję że nie spapram nic przy szlifowaniu " Na pewno spaprasz. Jak zwykle. Czy różnica wysokości kadłuba przed owiewką i garbu za nią nie jest zbyt mała?
rajaner Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Przy kabince troszeczkę źle zinterpretowałem plany więc kabina się będzie delikatnie różnić od oryginału ... no ale cóż przecież makiety buduje Na tym etapie budowy możesz to jeszcze poprawić. Mimo że to nie makieta z poprawką by długo nie zeszło a model by bardziej przypominał orginał Pozdrawiam Andrzej..
przemo Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Opublikowano 19 Listopada 2013 "mam tylko nadzieję że nie spapram nic przy szlifowaniu " Na pewno spaprasz. Jak zwykle. Czy różnica wysokości kadłuba przed owiewką i garbu za nią nie jest zbyt mała? Dzięki za ciepłe słowa postaram się spaprać po całej linii Tak się tylko Bartku wydaje ... sądzę że jak dojdzie owiewka kabiny złudzenie zniknie Tak jest na planach i w kształcie kadłuba nic nie grzebie oczywiście pogrzebałem ale w środku ale to nie miało wpływu na kształt kadłuba screen z planów Na tym etapie budowy możesz to jeszcze poprawić. Mimo że to nie makieta z poprawką by długo nie zeszło a model by bardziej przypominał orginał Pozdrawiam Andrzej.. w sumie racja można jeszcze co nie co porozcinać więc kolejny punkt budowy dodany
Bartek Piękoś Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Dzięki za ciepłe słowa postaram się spaprać po całej linii ...sądzę że jak dojdzie owiewka kabiny złudzenie zniknie... Ach, te oczy! No ale w sumie podobne odczucie miałem przy Corsairze, a doszła kabinka i wszystko się wyklarowało. Działaj. Oglądam z przyjemnością.
Alex Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Kabinką bym się nie przejmował. Mam jednak wrażenie, że silnik nie będzie miał chłodzenia.
przemo Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Opublikowano 20 Listopada 2013 Spokojnie o chłodzeniu pomyślimy tylko uporam się z nadmiarem balsy ... mam zamiar od spodu zrobić jakieś otwory bądź otwór na chłodzenie silnika w masce i w kadłubie wykorzystać atrapę chłodnicy jako otwór dla chłodzenia pakietu
przemo Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 No to działamy z maską ale wpierw zostały powklejane magnesy neodymowe w klapkę do pakietu jak również w maskę silnika. Na każdy element zużyłem po 8 sztuk magnesów 6x2 mm, mocno trzyma i o zgubienie czegoś w locie się nie martwię ... oczywiście o ile mesio będzie chciał latać wstępnie podziałałem nożykiem do tapet i maska zaczęła nabierać kształtów a tu już jak podziałałem papierem ściernym ... oczywiście maska wymaga gdzie nie gdzie pod szpachlowania i zrobienia otworów wentylacyjnych dla chłodzenia silnika. Można brać się za zamykanie kadłuba od spodu ale tylko za skrzydłem gdyż część za maską a przed skrzydłem będę zamykał dopiero po wykonaniu skrzydła i spasowaniu kołka, który będzie trzymał skrzydło w kadłubie. EDIT ... zrobiłem otwór wentylacyjny dla silnika oraz po szpachlowałem maskę ... ujście powietrza będzie przez imitację rur wydechowych CDN ...
przemo Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Poprawiłem kabinę jak zasugerował kolega Andrzej Zabrałem się za wykonanie imitacji wydechu, a przy okazji ukryłem w nim ujście powietrza spod maski silnika Gotowy wydech wraz z imitacją wlotu powietrza do silnika a w praktyce jest to drugi wlot powietrza dla chłodzenia pakietu jak również regulatora (pierwszy będzie od spodu kadłuba. Analogicznie postąpię z drugą stroną tylko pominę wlot powietrza do silnika Wykleiłem spód kadłuba balsą 1,5 mm dodając na końcu otwór przez które nadmiar powietrza będzie wychodził z kadłuba. CDN ...
rajaner Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Przepowiednie Bartka się nie sprawdziły wyszło całkiem dobrze. Pozdrawiam Andrzej.
przemo Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Dzięki Andrzeju też się cieszę że Bartek nie miał racji Panowie teraz proszę o radę bo ostatni raz jak miałem do czynienia z nitrocelonem i papierem japońskim to jak byłem w 3 klasie szkoły podstawowej i już nie pamiętam. Czy nitrocelonem mogę spokojnie przykleić papier japoński do balsy czy do tego celu lepiej użyć kleju AK 20 ? Przed klejeniem papierem japońskim muszę zaimpregnować balsę nitrocelonem ? Wyczytałem również że po oklejeniu modelu japonką warto przemalować model nitrocelonem z dodatkiem talku i polerować papierem wodnym o drobnej gradacji. Co do skrzydeł to zastanawiam się żeby nie zrobić pełnego krycia balsą. Keson oczywiście 1,5 mm balsa a przestrzenie między żebrami co nie są pokryte balsą na planach tak przygotować żeby pokryć to balsą 1 mm.
rajaner Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Model możesz zaipregnować nitrocellonem przykładasz papier i malujesz tym samym jak jest zbyt gęsty użyj rozcieńczalnik nitro,uważaj w czasie wysychania delikatne i cienkie płaszczyzny mogą się zwichrować ale tu masz wszystko kryte balsą więc bez obaw. Pozdrawiam Andrzej. 1
przemo Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Dzięki o to mi właśnie chodziło
mirolek Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 niepokoi mnie to zdjęcie od spodu - albo przekłamuje zdjęcie albo nie masz zachowanej geometrii kadłuba. Na moje oko, ogon ucieka z osi. ms
przemo Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Kadłub był krzywo położony do zdjęcie i dlatego tak wyszło. Nie ma obawy wszystko jest jak należy
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Przepowiednie Bartka się nie sprawdziły wyszło całkiem dobrze. Dzięki Andrzeju też się cieszę że Bartek nie miał racji Mam nadzieję chłopaki, że tylko ciągniecie moją prowokację Ad rem: Przemku, możesz skrobnąć jedno zdanie co poprawiłeś w tej kabince? Całość wychodzi elegancko, mój następny model też będzie cały drzewienny. Mam dość pianki .
Rekomendowane odpowiedzi