przemo Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Opublikowano 23 Listopada 2013 Przemku, możesz skrobnąć jedno zdanie co poprawiłeś w tej kabince? Całość wychodzi elegancko, mój następny model też będzie cały drzewienny. Mam dość pianki . Oczywiście Bartku troszeczkę źle zinterpretowałem plany i udało mi się całkiemj niechcąco skrucić kabinę u jej nasady. Po złym zinterpretowaniu planów i już po poprawce Ogólnie doszedłem do tego jak szukałem jakieś malowania tutaj widać że w pierwszej kolejności popełniłem błąd 1
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Dzięki za tak obrazowe wyjaśnienia. Różnica ewidentna. Ślepnę, albo zbyt późno w nocy przeglądam wątki...
przemo Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Opublikowano 23 Listopada 2013 Spoko Bartku ... przecież kto pyta to nie błądzi ... ponoć a jako następny model masz rację buduj z balsy. Mi osobiście o wiele lepiej buduje się z balsy jak z pianki choć jej nie przekreślam całkiem bo kiedyś wrócę do niej a przynajmniej do rwd 5 by skazoo bo model lata rewelacyjnie a brak w moim domowym hangarze na chwile obecną jakiegoś górnopłata. Od jutra zabieram się za skrzydło. Jak bym miał zawiasy i nitrocelon to dokończył bym usterzenie i je wkleił ale z tym muszę poczekać po "matki boskiej pieniężnej" bo fundusze na modelarstwo w tym miesiącu zostały wyczerpane
przemo Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Opublikowano 24 Listopada 2013 Kolejna modyfikacja z mojej strony ... Spodnie pokrycie kadłuba przy masce silnika miałem przykleić dopiero jak będzie spasowane skrzydło ale doszedłem do wniosku że pod półką na pakiet jest sporo miejsca na umieszczenie regulatora więc postanowiłem dorobić tam klapkę mocowaną na magnesach nedymowych. Przy okazji wlot powietrza do chłodnicy silnika wykorzystałem do chłodzenia regulatora do regla muszę tylko dolutować dłuższe przewody do pakietu (dosłownie około 5 cm wystarczy w zupełności) zamknięta klapka Wymiary wlotu powietrza wziąłem z planów ale dodałem dosłownie 2 mm żeby powiększyć ciut wlot powietrza. Z pewnością różni się jak w prawdziwym me 109 ale za to będzie miało dobre zastosowanie przy chłodzeniu regulatora makieta to nie będzie więc jakieś odstępstwa muszą być Wlot powietrza jest zrobiony ze sklejki 1,5 mm oklejony na około balsą dla lepszego wykończenia. miałem zabierać się dzisiaj za skrzydło ale brakło czasu więc przełożę to na inny termin CDN ...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Bardzo dobre rozwiązanie z tym reglem. W zasadzie to aż się prosiło.
przemo Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Opublikowano 25 Listopada 2013 Dzięki Bartku Prac ciąg dalszy ... nadszedł czas na skrzydła i tutaj znowu zmiany ... pierwsza to taka że lotki będą na dwóch serwach a nie na jednym jak to mówią plany. Serwa będą montowane w skrzydle a konkretniej będą schowane w skrzydle i przykręcone do klapek wykonanych ze sklejki. Druga zmiana to taka że zdecydowałem się na pokrycie całego skrzydła balsą. W planach bez kesonu pozostaje tylko parę żeber więc co mi zależy dołożyć jeszcze troszeczkę balsy. Tutaj mam dylemat bo waham się między pokryciem skrzydła z balsy 1,5 mm czy 1 mm ... boje się że 1 mm może być za słabe ... liczę na pomoc w tym temacie Trzecia zmiana to dołożenie krótkiego bagnetu który będzie łączył połówki skrzydła i ustalał wznios skrzydła. Według planów skrzydła mają mieć wznios 5 stopni więc takie też będzie a w zasadzie jest już u mnie żebra wycięte z balsy 1,5 mm z malutką zmianą skrajne środkowe żebra wycięte z balsy 3 mm. Przed przyklejaniem żeber do dźwigaru (u mnie sosna 3x3 w planach balsa 3x3) wykonałem sobie wzornik z grubszego kartonu żeby ustawić pierwsze żebro po kątem 5 stopni. a potem to już poleciało ... następnie z pomocą przyszedł Mc Donald i rurki od "szejków" są znacznie większej średnicy od tych co dają do napojów gazowanych. Przez rurki pobiegną kable do serw. Wklejki między dźwigarowe miały być z balsy 1,5 mm ale już brakło więc zrobiłem z 2 mm. Między żebrami dołożyłem dwie listewki z sosny 3x5 żeby mieć do czego przykręcić klapkę z serwem W środkowym żeberku z blasy 3 mm zrobiłem wycięcie na bagnet który będzie łączył dwie połówki z sobą. Na chwilę obecną bagnet sięga tylko do 2 żebra ale mam w planach przedłuż go do co najmniej 3 żebra. Bagnet będzie zrobiony ze sklejki 3 mm. I moje oko zaczyna coś już powoli cieszyć choć pracy przy moim me bf 109 jest jeszcze co nie miara tradycyjna przymiarka wszystkiego do zdjęcia CDN ...
RAFALR30 Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Ciągniesz w kierunku modelu makietowego :-) Ty już chyba do depronu nie wrócisz . Świetna kolejna robota Przemo. Klapy robisz czy tylko lotki?
przemo Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Opublikowano 25 Listopada 2013 Ciągniesz w kierunku modelu makietowego :-) Ty już chyba do depronu nie wrócisz . Świetna kolejna robota Przemo. Klapy robisz czy tylko lotki? Dzięki Rafał oczywiście Ty masz wkład no bo kto mi wyszukał wnętrza do mesia jak nie Ty co do depronu to gdzie tam nie wróce ... może jeszcze wróce. Chodzi mi po głowie na przyszły sezon rwd 5 by skazoo w wersji z lotkami bo pierwszy mój egzemplarz byl sterowny tylko SW i SK. Gdzie tam makietowy model ... Rafał lepiej zabrzmi wersja uproszczona Klap nie robie tylko lotki z tą różnicą że lotki będę troszeczkę dłuższe jak na planach.
mirolek Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Balsa na pokrycie skrzydła 1,5mm. Czy musisz wykonywać łączony płat i bagnety ? To przecież mały model dlatego lżej oraz bardziej funkcjonalnie będzie jak zrobisz go w całości. ms
przemo Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Opublikowano 26 Listopada 2013 Nie mam pojęcia jak za bardzo zrobić płat w całości z racji wzniosu skrzydła, stąd pomysł żeby zrobić bagnet dla lepszego połączenia dwóch połówek skrzydła. Bagnet w najkrótszej wersji ma mieć długość jakieś góra 6 cm. Dziękuje za pomoc przy wyborze grubości poszycia skrzydła
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Nie mam pojęcia jak za bardzo zrobić płat w całości z racji wzniosu skrzydła A nie możesz połączyc łącznikiem w takim kształcie, który ustali Ci wznios? I skleic?
przemo Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Opublikowano 26 Listopada 2013 Bartku taki też mam zamiar ... pisałem o tym w poście nr 46 bagnet będzie ustalał wznios jak również pierwsze żebra a bagnet będzie wykonany ze sklejki 3 mm długość maksymalna w najkrótszej wersji to jakieś 6 cm, który będzie wklejony w obie połówki skrzydła a przy okazji zwiększy powierzchnię klejenia obu połówek skrzydła. Od razu przepraszam bo chyba źle ująłem temat z bagnetem i wyszło że skrzydło będzie rozłączane a mam zamiar zrobić płat w całści. Chyba że ja coś pokręciłem teraz jeszcze
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Bartku taki też mam zamiar ... pisałem o tym w poście nr 46 Czytałem chyba źle ująłem temat z bagnetem i wyszło że skrzydło będzie rozłączane a mam zamiar zrobić płat w całści. Chyba że ja coś pokręciłem teraz jeszcze Już wszystko jasne
przemo Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Opublikowano 26 Listopada 2013 za powstałe zamieszanie spowodowane roztargnięciem mojej osoby bardzo się przeprasza
przemo Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Opublikowano 30 Listopada 2013 Zabrałem się oklejenie na razie jednej połówki skrzydła balsą. Przykleiłem natarcie, spływ. Dorobiłem klapkę na serwo lotki i na razie stoję z robotą ... czekam na chęci bo ostatnio ich brak tak samo jak wolnego czasu ale do wiosny daleko więc niczym się nie martwię jeszcze tak zapytam ... może ktoś się orientuje czy kupno takiego zestawu jest coś warte ? Oczywiście chodzi o kompresor i aerograf http://allegro.pl/aerograf-130-kompresor-zestaw-do-malowania-modeli-i3665922646.html CDN ...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Listopada 2013 Opublikowano 30 Listopada 2013 jeszcze tak zapytam ... może ktoś się orientuje czy kupno takiego zestawu jest coś warte ? Oczywiście chodzi o kompresor i aerograf http://allegro.pl/ae...3665922646.html Moim zdaniem nie. Ja jestem "redukcyjny" i mam dość wysokie wymagania, jednak uważam, że lepiej zainwestować w lepszy aero i zbudować sobie kompresor "lodówkowca". Tutoriali jak go wykonać jest sporo w necie. Sam mam taki. W razie czego służę podpowiedziami. Zalet mnóstwo. Czasu, jak wspomniałeś, masz dużo Co do aero sugerowałbym coś prostego akceptowalnej jakości z dyszą min. 0,3 mm, a najlepiej większą. Minimum, jakie bym sugerował: http://www.mojehobby...0-3-0-5-mm.html lub http://www.mojehobby...-5mm-0-3mm.html P.S. Skrzydło b. ładne. Jakby jeszcze były trochę większe zbliżenia to już byłoby super.
przemo Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Opublikowano 30 Listopada 2013 Bartku dzięki za odpowiedź choć powiem że ceny mnie przerażają ... mam aerograf kupiony na allegro za kwotę coś koło 50 PLN (dawno to było i co do średnicy dysz nie mam pojęcia) ... jak możesz to bardzo proszę o radę na PW o budowie "lodówkowca" coś się w domu zawsze znajdzie choć już na chwilę obecną nie wykluczam malowaniem spray'em ze względów finansowych Co do skrzydła to może takie ładne nie jest ... nie jestem osobą która dba o szczegóły więc zdjęcia w większym zbliżeniu mogą odstraszać ... niedociągnięcia staram się polepszyć szpachlówką ... jakie zbliżenia by Cię interesowały skrzydła ? na zdjęciu widać że już musiałem targać poszycie bo zapomniałem jednego ważnego szczegółu ... kawałka sklejki o które zahaczy śruba nylonowa przy mocowaniu skrzydła ... taka ze mnie gapa
przemo Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2013 Skończyłem jedną połówkę skrzydła waga jednej połówki to 68 g maksymalne wychylenie lotki końcówka skrzydła zrobiona z dwóch kawałków twardej balsy 10 mm ... taka akurat była pod ręką drugą połówkę skrzydła mam już oklejoną balsą 1,5 mm i klei się już natarcie więc w przyszłym tygodniu mam zamiar zakończyć prace nad skrzydłem i brać się za mocowanie skrzydła do kadłuba. Nitrocellon zakupiony zapas japonki jest więc będzie coś można zacząć działać w kierunku oklejania modelu CDN ...
przemo Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2013 Skrzydło skończone waga całej konstrukcji wraz z reglem, silnikiem, kołpakiem i śmigłem to 450 g. Oto kilka zdjęć całego modelu a raczej tego co zostało już zbudowane Skrzydło do kadłuba jest mocowane na dwóch śrubach nylonowych M4 a od strony natarcia jest kołek fi 4 mm który wchodzi w otwór we wrędze kadłuba ... skrzydło wymaga jeszcze gdzie nie gdzie wkładu szpachli. No cóż trzeba brać się za owiewkę ... to jest to czego nie lubię najbardziej CDN ... 1
rajaner Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 No cóż niedługo czeka cię oklejanie japonką i ten cudowny nitrocellon ten zapach jest wspaniały a jak się dobrze po tym śpi.
Rekomendowane odpowiedzi