Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś mi się udało popchnąć dalej do przodu. Ogólnie dużo pozmieniałem choćby zrobienie zdejmowanej części kadłuba wraz z półką pod pakiet.

Kadłub wygląda już tak i w tej postaci waży 80 g

post-8897-0-99488400-1384780597_thumb.jpg

 

dorobiłem przejście kadłuba w usterzenie pionowe ale troszeczkę za bardzo się rozpędziłem ze szlifowaniem i musiałem ciut poszerzyć łoże pod usterzenie poziome dla lepszego klejenia (oczywiście zastrzały mam zamiar dodać).

post-8897-0-52889800-1384780987_thumb.jpg

 

Zrobiłem klapkę która będzie montowana na magnesach neodymowych

post-8897-0-81330500-1384781008_thumb.jpg

 

W środku z balso sklejki zrobiłem półkę pod pakiet

post-8897-0-96384500-1384781068_thumb.jpg

 

Serwo napędzające SW będzie mocowane od spodu i dostęp do niego będzie po ściągnięciu skrzydła.

post-8897-0-25725900-1384781094_thumb.jpg

 

Przy okazji zakupiłem taką szpachlówkę, która jest w sumie w fazie testów ... pod szpachlowałem co nie co kadłub ... jak wyschnie zobaczymy jak się będzie szlifować ;)

post-8897-0-79456100-1384781193.jpg

 

CDN ...

 

i nastąpił ....

 

malutki edit

pokrywa oklejona ale jeszcze przed drobniutkim szlifowaniem ;)

post-8897-0-36503600-1384802866_thumb.jpg

 

post-8897-0-36713900-1384802877_thumb.jpg

 

oczywiście brakuje mi magnesów, które zamówiłem więc jutro wezmę się za usterzenie albo za maskę silnika

 

CDN ...

Opublikowano

Wamod powinien szlifować się b. dobrze. W ogóle fajna szpachla, tylko trochę się kurczy przy schnięciu. I czasem osnowa oddziela się od talku i przy wyciskaniu z tuby wypływa jako taki brązowy płyn, trzeba na to uważać i dobrze wymieszać. Jak się trzyma drewna?

 

B. ładnie. Bardzo podoba mi się przejście kadłuba w usterzenie pionowe.

Opublikowano

Dzięki Bartku :) szpachlówka drzewa trzyma się bardzo dobrze i super się nią nakłada, ze szlifowaniem też nie ma kłopotu pod warunkiem że nie nałożyło się jej za dużo ;)

 

EDIT ...

 

Powoli powstaje usterzenie ... i sądzę że choć troszeczkę zaczyna przypominać sylwetką meserschmitta ;)

post-8897-0-69175200-1384851666_thumb.jpg

 

post-8897-0-32703200-1384851672_thumb.jpg

 

Przy kabince troszeczkę źle zinterpretowałem plany więc kabina się będzie delikatnie różnić od oryginału ... no ale cóż przecież makiety buduje :P

 

co do malowania to raczej coś takiego z tą różnicą że kołpak będzie żółty bo akurat taki zamówiłem.

post-8897-0-04232900-1384851867_thumb.jpg

 

CDN ...

 

i znowu EDIT ... niczym relacja "live" z budowy :P

Klej schnie więc wrzucę jeszcze parę zdjęć z budowy ...

Zrobiłem domek silnika żeby maska silnika wyszła na tyle długa co w planach

post-8897-0-91654200-1384863542_thumb.jpg

 

i powoli zabieram się za klejenie maski silnika ... w tym celu wyciąłem ze sklejki 2 mm drugą wręgę identyczną jak wręga silnikowa, która będzie podstawą maski silnika. W niej znajduje się otwór na kołek fi 4mm i miejsce na 4 magnesy nedoymowe (analogicznie jest we wrędze silnika).

Nałożona podstawa maski silnika na kadłub

post-8897-0-95051200-1384863725_thumb.jpg

 

i zaczątki maski silnika

post-8897-0-20895900-1384863759_thumb.jpg

 

przymiarka ze śmigłem. W masce już przewidziałem skłon i wykłon silnika. Szczelina międzu kołpakiem a maską silnika jest w granicy 2 mm.

post-8897-0-13046700-1384863789_thumb.jpg

 

w między czasie wyciąłem i klei się usterzenie poziome

post-8897-0-18606200-1384863826_thumb.jpg

 

CDN ...

Opublikowano

Maska a raczej na chwilę obecną ulepek z balsy gotowy ... w czwartek grande szlifowanie :) mam tylko nadzieję że nie spapram nic przy szlifowaniu :P

 

post-8897-0-53818700-1384880757_thumb.jpg

 

post-8897-0-44849300-1384881611_thumb.jpg

 

post-8897-0-11547700-1384881619_thumb.jpg

 

Ciekawe ile zejdzie z wagi po oszlifowaniu maski. W obecnej chwili z kompletnym usterzeniem + silnik + śmigło + piasta i kołpak (w sumie to co widać na zdjęciu) waga wskazała 270 g

 

Plany na następne dni to szlifowanie maski i raczej kopyto kabiny

CDN ...

Opublikowano

Przy kabince troszeczkę źle zinterpretowałem plany więc kabina się będzie delikatnie różnić od oryginału ... no ale cóż przecież makiety buduje :P

 

Na tym etapie budowy możesz to jeszcze poprawić. Mimo że to nie makieta z poprawką by długo nie zeszło a model by bardziej przypominał orginał

Pozdrawiam Andrzej..

Opublikowano

"mam tylko nadzieję że nie spapram nic przy szlifowaniu :P"

Na pewno spaprasz. Jak zwykle. :P

 

Czy różnica wysokości kadłuba przed owiewką i garbu za nią nie jest zbyt mała?

 

Dzięki za ciepłe słowa :P postaram się spaprać po całej linii :lol:

Tak się tylko Bartku wydaje ... sądzę że jak dojdzie owiewka kabiny złudzenie zniknie :) Tak jest na planach i w kształcie kadłuba nic nie grzebie :) oczywiście pogrzebałem ale w środku ale to nie miało wpływu na kształt kadłuba ;)

screen z planów

post-8897-0-60372300-1384888981_thumb.png

 

 

Na tym etapie budowy możesz to jeszcze poprawić. Mimo że to nie makieta z poprawką by długo nie zeszło a model by bardziej przypominał orginał

Pozdrawiam Andrzej..

 

w sumie racja można jeszcze co nie co porozcinać ;) więc kolejny punkt budowy dodany :)

Opublikowano

Dzięki za ciepłe słowa :P postaram się spaprać po całej linii :lol:

:D

...sądzę że jak dojdzie owiewka kabiny złudzenie zniknie...

Ach, te oczy! No ale w sumie podobne odczucie miałem przy Corsairze, a doszła kabinka i wszystko się wyklarowało.

 

Działaj. Oglądam z przyjemnością.

Opublikowano

Spokojnie o chłodzeniu pomyślimy :) tylko uporam się z nadmiarem balsy ... mam zamiar od spodu zrobić jakieś otwory bądź otwór na chłodzenie silnika w masce i w kadłubie wykorzystać atrapę chłodnicy jako otwór dla chłodzenia pakietu ;)

Opublikowano

No to działamy z maską ale wpierw zostały powklejane magnesy neodymowe w klapkę do pakietu jak również w maskę silnika. Na każdy element zużyłem po 8 sztuk magnesów 6x2 mm, mocno trzyma i o zgubienie czegoś w locie się nie martwię ... oczywiście o ile mesio będzie chciał latać :P

 

wstępnie podziałałem nożykiem do tapet i maska zaczęła nabierać kształtów

post-8897-0-19423000-1385033511_thumb.jpg

 

a tu już jak podziałałem papierem ściernym ...

 

post-8897-0-29350300-1385033668_thumb.jpg

 

post-8897-0-70177800-1385033678_thumb.jpg

 

post-8897-0-65237700-1385033688_thumb.jpg

 

post-8897-0-42118600-1385033702_thumb.jpg

 

oczywiście maska wymaga gdzie nie gdzie pod szpachlowania i zrobienia otworów wentylacyjnych dla chłodzenia silnika. Można brać się za zamykanie kadłuba od spodu ale tylko za skrzydłem gdyż część za maską a przed skrzydłem będę zamykał dopiero po wykonaniu skrzydła i spasowaniu kołka, który będzie trzymał skrzydło w kadłubie.

 

EDIT ...

 

zrobiłem otwór wentylacyjny dla silnika oraz po szpachlowałem maskę ... ujście powietrza będzie przez imitację rur wydechowych

post-8897-0-24236700-1385038629_thumb.jpg

 

CDN ...

Opublikowano

Poprawiłem kabinę jak zasugerował kolega Andrzej

post-8897-0-57090100-1385117581_thumb.jpg

 

Zabrałem się za wykonanie imitacji wydechu, a przy okazji ukryłem w nim ujście powietrza spod maski silnika

post-8897-0-60641900-1385117630_thumb.jpg

 

Gotowy wydech wraz z imitacją wlotu powietrza do silnika a w praktyce jest to drugi wlot powietrza dla chłodzenia pakietu jak również regulatora (pierwszy będzie od spodu kadłuba. Analogicznie postąpię z drugą stroną tylko pominę wlot powietrza do silnika ;)

post-8897-0-24067700-1385117719_thumb.jpg

 

post-8897-0-95789300-1385117728_thumb.jpg

 

Wykleiłem spód kadłuba balsą 1,5 mm dodając na końcu otwór przez które nadmiar powietrza będzie wychodził z kadłuba.

post-8897-0-44003700-1385117794_thumb.jpg

 

CDN ...

Opublikowano

Dzięki Andrzeju też się cieszę że Bartek nie miał racji ;)

Panowie teraz proszę o radę bo ostatni raz jak miałem do czynienia z nitrocelonem i papierem japońskim to jak byłem w 3 klasie szkoły podstawowej i już nie pamiętam. Czy nitrocelonem mogę spokojnie przykleić papier japoński do balsy czy do tego celu lepiej użyć kleju AK 20 ? Przed klejeniem papierem japońskim muszę zaimpregnować balsę nitrocelonem ?

Wyczytałem również że po oklejeniu modelu japonką warto przemalować model nitrocelonem z dodatkiem talku i polerować papierem wodnym o drobnej gradacji.

Co do skrzydeł to zastanawiam się żeby nie zrobić pełnego krycia balsą. Keson oczywiście 1,5 mm balsa a przestrzenie między żebrami co nie są pokryte balsą na planach tak przygotować żeby pokryć to balsą 1 mm.

Opublikowano

Model możesz zaipregnować nitrocellonem przykładasz papier i malujesz tym samym jak jest zbyt gęsty użyj rozcieńczalnik nitro,uważaj w czasie wysychania delikatne i cienkie płaszczyzny mogą się zwichrować ale tu masz wszystko kryte balsą więc bez obaw.

 

Pozdrawiam Andrzej.

  • Lubię to 1
Opublikowano

niepokoi mnie to zdjęcie od spodu - albo przekłamuje zdjęcie albo nie masz zachowanej geometrii kadłuba.

Na moje oko, ogon ucieka z osi.

 

ms

Opublikowano

Przepowiednie Bartka się nie sprawdziły wyszło całkiem dobrze.

Dzięki Andrzeju też się cieszę że Bartek nie miał racji ;)

Mam nadzieję chłopaki, że tylko ciągniecie moją prowokację ;):)

 

Ad rem:

Przemku, możesz skrobnąć jedno zdanie co poprawiłeś w tej kabince?

Całość wychodzi elegancko, mój następny model też będzie cały drzewienny. Mam dość pianki :wacko::D .

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.