Tomak Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Hej, gratuluję modelu i udanego oblotu! Co do hamowania w locie, to może to być spowodowane grubością profilu. Tzn. o ile na środku grubość to te 12% to na końcach już jest to więcej. Jak masz mozliwosc to może warto te końcówki trochę zeszlifować.
Sknera771 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2014 Hmmm... faktycznie masz rację! Ale czy faktycznie same te końcówki aż tak zwiększają opór... Jak będę miał okazje to spróbuje zeszlifować wraz ze spadkiem cięciwy na odpowiednią grubość.
Tomak Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Tak naprawdę to nie wiem, ale skoro ktoś to tak zaprojektował to coś w tym musi byc
Sknera771 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 Wylatałem już nim dość sporo i na zakończenie chciałbym podsumować mniej więcej jak moje wrażenia. Jeśli ktoś chce w przyszłości go zbudować na profilu KFM3 i uczyć się latać, to zdecydowanie polecam w takiej konfiguracji jak moja ( grubość 12% cięciwy ). Lata powoli dostojnie, przeciągnięcia są przewidywalne a jeśli już się zdarzą to sam z nich wychodzi bez problemu i stabilizuje lot.Natomiast jeśli już umiemy trochę latać to jednak lepszym wyjściem jest grubość płata zrobić na 8% i dać mocniejszy silnik ( w moim przypadku zwykłe latanie jak trenerkiem musi odbywać się non stop na pełnym gazie)Pozdrawiam.EDIT:Cofam co napisałem o słabym silniku, jednak wina leżała po stronie baterii.. niby miała wystarczającą wydajność prądową ale dzisiaj zamontowałem cegłe 2200mAh, Toto teraz waży 700gram i jego lot jest bardziej trenerkowy ze wskazaniem na bombowiec niż szybowiec ;> ale zapier... aż miło! 20minut latałem aż mi słońce zaszło
czar1994 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Chciałbym zrobić sobie ten samolot bo mam parę lat przerwy od latania i w sumie latać zbytnio nie umiem. Toto wygląda ładnie i jest nieskomplikowany, z tym że nie mam pojęcia jak zrobiłeś ten profil na skrzydłach, Jest jakiś wzór na obliczenie tych stopni? Co znaczy 12%? czy mógłbyś podać mi wymiary stopni tego skrzydła?
Marcin K. Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Grubość profilu to jest procent z długości cięciwy. Przy 240mm cięciwy,12% grubości profilu to 24mm w najwyższym punkcie. Relacji krok po kroku szukaj na stronie twórcy motylasty.pl
Motylasty Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Gratuluje! Ja na Toto nauczyłem się latać. To że nie chce szybować może być winą kąta zaklinowania płat-statecznik poziomy. Nie pękaj że masz stałe śmigło i brak hamulca. też tak latałem Powodzenia! No cóż oryginał szybował, zresztą obloty modelu były bez napędu. Nie powiem rodzi się we mnie cały czas myśl, by popełnić ten model raz jeszcze - oczywiście po modyfikacjach. Gratuluję udanych lotów.
Sknera771 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Ten model to już historia niestety Ale kusi nie żeby zbudować toto 2 ;-)
Masło Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 U mnie od jakiegoś czasu stoi szkielet kadłuba TOTO2. kusi mnie, żeby go skończyć ale boję się oklejania papierem na wikol...
milo Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Grubość profilu to jest procent z długości cięciwy. Przy 240mm cięciwy,12% grubości profilu to 24mm w najwyższym punkcie. Relacji krok po kroku szukaj na stronie twórcy motylasty.pl ,Mam nadzieję, że to "przejęzyczenie" .... przy 240 mm cięciwy, 12 % to 28,8 mm.....
Borim Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca Witam, Jako początkujący mam takie pytanie czy w takim modelu nie urwie śmigła podczas lądowania?
Amadi Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca 12 minut temu, Borim napisał: Witam, Jako początkujący mam takie pytanie czy w takim modelu nie urwie śmigła podczas lądowania? W szybowcach daje się łopatki, czyli śmigło składane. W momencie wyłączenia napędu śmigło od pędu powietrza się zamyka. Można dać też dodatkowo gumkę, która pomoże zamknąć śmigło. 1
Jerzy Markiton Opublikowano 20 Marca Opublikowano 20 Marca Zamontuj śmigło na gumce (propsaver) i zaprogramuj hamulec na regulatorze. Problem (obawy) zniknie. Pozdrawiam - Jurek
Rekomendowane odpowiedzi