modelarz115 Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 A tak się bałem że nie zapali
Marcin K. Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Fajny motorek. Ale odpalaj ze skrzydłami zamontowanymi.
modelarz115 Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 Dlaczego? Jak pisałem mam małe doświadczenie i zadaję wiele pytań
jpd Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Jedna uwaga. Moim zdaniem aparatura powinna leżeć mniej więcej w okolicach zasilania do świecy (w przypadku układu jak na Twoim filmie) . Z dwóch powodów. 1. Masz szybki dostęp do niej bez chodzenia. 2. Po odpaleniu silnika nie musisz biegać przed śmigłem oraz szybko możesz wejść za płaszczyznę tarczy śmigła czyli opuścić najbardziej niebezpieczną strefę. Wiem ze to mały motorek i latające od niego śmigło wiele krzywdy nie zrobi ale warto uczyć się od razu prawidłowych zachowań. 1
modelarz115 Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Jedna uwaga. Moim zdaniem aparatura powinna leżeć mniej więcej w okolicach zasilania do świecy (w przypadku układu jak na Twoim filmie) . Z dwóch powodów. 1. Masz szybki dostęp do niej bez chodzenia. 2. Po odpaleniu silnika nie musisz biegać przed śmigłem oraz szybko możesz wejść za płaszczyznę tarczy śmigła czyli opuścić najbardziej niebezpieczną strefę. (3)Wiem ze to mały motorek i latające od niego śmigło wiele krzywdy nie zrobi ale warto uczyć się od razu prawidłowych zachowań. a.d.1 hmm.. czyli w okolicy końca skrzydła? a.d.3 już mam zakupiony ASP 6.5ccm za symboliczną opłatą.... (zachowam to dola siebie) £ Wracając do modelu prawie RTF Zasilanie 2S 1300mAh + BEC 3A lotki - 1x ABC RC 3kg/cm kierunek - 1x ABC RC 2.2kg/cm wysokość - 1x ABC RC 2.2kg/cm gaz - 1x ABC RC 9g Silnik Os Max S30 + świeca OS a.8 zbiornik 170ml Widok wnętrza, brakuje tylko mocowań popychaczy a konkretniej imbusa do dokręcenia blokady Edit. Oblot przewiduję na wtorek ale bez pośpiechu no i ciekawe jaka wyjdzie masa startowa
jpd Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Ad, Ad, 1 Tak jak CI wygodnie żebyś mógł sięgnąć lewą ręką do aparatury, do drążka gazu i.lub przełącznika gaszenia silnika. Generalnie zasadę mam taka a szadze ze większość doświadczonych modelarzy też : żadnego biegania przed śmigłem ani w płaszczyźnie śmigła.
modelarz115 Opublikowano 30 Października 2014 Autor Opublikowano 30 Października 2014 No i jest problem, dziś miał odbyć się oblot ale motorek nie zapalił Na początku odpalił ale było wyraźnie coś nie tak - dławi się i kaszlał, więc zubożyłem mieszankę o 1/8 obrotu. Zgasł i nie odpalił Odkryłem że tłumik się poluzował i iglica (całość, to znaczy ta blokada na nakrętce) się poluzowała. Dokręciłem wszystko ale potem już robił tylko po 3 cykle; wiem tyle że świeca grzeje dobrze brak doświadczenia wygrał.... Co może być przyczyną ?
modelarz115 Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Opublikowano 13 Listopada 2014 Dziś spróbowałem go odpalić jeszcze raz, najpierw przeczyściłem całą instalację paliwową i iglicę paliwa - nic nie znalazłem, potem bez sensu zajrzałem do tłumika, lub tylko z ciekawości popartej argumentem ''a może coś znajdę'' Wszystko czyste (nic nie znalazłem), resztki paliwa skwierczą na rozgrzanej świecy, więc grzeje dobrze.... Zdesperowany o 20 wieczorem poszedłem spróbować jeszcze raz - odpalił od pierwszego szarpnięcia za śmigło Następny dzień testów wszystko OK, przyczyny ''awarii'' nadal nie znam... Motorek ładnie wkręca się na śmigle 11x5, generując przy tym całkiem spory ciąg. Nie odważę się jednak wypuszczenia 2,5 kg w niebo na ''aparaturze'' z zestawu RTF, nigdy mnie nie zawiodła ale moje modele do tej pory miały po 700g i do takich została przeznaczona. Wolę zaczekać trochę czasu, zaoszczędzić nerwów i kupić co najmniej Turnigy 9x, po czym nauczyć się ją obsługiwać. Jak wiemy w modelarstwie pośpiech jest nie wzkazany Z nadmiaru wolnego czasu zabrałem się za nie zbyt ciekawą płozę sprzężoną z SK, która w mojej ocenie była trochę nie pewna. Zrobię ją ''nieskrętną'' na zakończeniu kadłuba. Kadłub oparty jest o dwie mocne podłużnice sosnowe (10x20), które na końcu się zbiegają i łączą dając solidne podparcie dla płozy Zrezygnowałem ze wspornika podwozia przedniego, który powodował że kółka patrzyły się każde w inną stronę , o wytrzymałość się nie martwię bo nadal został solidnie zamocowany pręt 4mm Ot i takie drobne zabiegi Jutro wstawię fotki i może jakiś filmik z kołowania po podwórku, jak pogoda dopisze
polpakpol Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Zrezygnowałem ze wspornika podwozia przedniego, który powodował że kółka patrzyły się każde w inną stronę Kółka patrzyły się w inne strony po to aby po lądowaniu model sam z siebie chamował.
modelarz115 Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Opublikowano 14 Listopada 2014 Kółka patrzyły się w inne strony po to aby po lądowaniu model sam z siebie chamował. Patrzyły się jedno w przód (te bardziej wysunięte do przodu) drugie w bok (te pozostające 5cm w tyle), teraz jest równo a konstrukcja nie straciła wiele na sztywności - chyba że miało tak być? Nie miałem nerwów na prostowanie i poprawianie lutowania zastrzałów, a tak zyskałem dodatkową amortyzację
polpakpol Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Aaa, jak tak to tak ) Pisane przez Tapatalk z mojego Sony Xperia J wybaczcie błędy.
mr.suchy Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Czekam na oblot. Ile kosztował Cie ten model do tej pory ? Jeżeli to nie jest tajemnica ? Jaki ciąg ma ten silnik ? Pozdr
modelarz115 Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Opublikowano 14 Listopada 2014 Czekam na oblot. Ile kosztował Cie ten model do tej pory ? Jeżeli to nie jest tajemnica ? Jaki ciąg ma ten silnik ? Pozdr A ja czekam na TGY 9x całkowity koszt: model + silnik 200zł serwa odpowiednio 11, 2x17, 20zł drobnica około 10zł BEC 25zł akcesoria silnika (bez klipsa, paliwa itp.) 20zł puszka farby 10zł Wychodzi 330 zł. Nie policzyłem części zapasowych typu świece, śmigła itp. Ja też byłem ciekaw ile kasy ''utopiłem'' ale bałem się policzyć, okazuje się że nie jest tak źle Ciąg? Sam chciałbym wiedzieć. Trudno o tym silniku znaleźć cokolwiek, właściwie nic o nim nie wiem, jak ktoś miałby jakieś informacje na temat tego silnika to bardzo bym prosił o podesłanie
Marcin K. Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Co do nie odpalania modelu bez skrzydeł to chodzi o rozchodzenie się drgań od napędu. Zamontowane skrzydło "wycisza" drgania i konstrukcja tak nie dostaje po tyłku.
modelarz115 Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 Miło, że się rozumiemy z małym poślizgiem obiecane fotki: wywalenie płozy z SK/połamanie SK (okazało się że była całkiem dobrze wklejona) sklejenie SK wklejenie brakującego kawałka balsy (dwie sklejone 3mm), pin widoczny na zdjęciu jest tylko tymczasowy, tak zgubiłem oryginalny obecne podwozie wykończona ''komora'' silnika, i skalibrowanie sterowanie przepustnicą porównanie przed/po kilka fotek całości Zainstaluję odpowiedni pin i odbiornik, ostatni test na ziemi i w niebo tylko ten odbiornik potrzebny... a i nadajnik do niego też by się przydał .... .... ....a jak bym miał kasy na to wszystko to już w ogóle super
mr.suchy Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Możesz udostępnić lepsze zdjęcie podwozia ? Pozdrawiam
modelarz115 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Trzymajcie kciuki, jak pogoda dopisze to oblot w tą niedzielę Czy wyważenie w połowie cięciwy przy profilu symetrycznym będzie OK?
mirolek Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 NIE, wyważ model na1/3 cięciwy od krawędzi natarcia ms
Rekomendowane odpowiedzi