Skocz do zawartości

Trenerek - moja pierwsza spalina - renowacja


modelarz115

Rekomendowane odpowiedzi

Jedna uwaga. Moim zdaniem aparatura powinna leżeć mniej więcej w okolicach zasilania do świecy (w przypadku układu jak na Twoim filmie) . Z dwóch powodów.

1. Masz szybki dostęp do niej bez chodzenia. 

2. Po odpaleniu silnika nie musisz biegać przed śmigłem oraz szybko możesz wejść za płaszczyznę tarczy śmigła czyli opuścić najbardziej niebezpieczną strefę.

 

Wiem ze to mały motorek i latające od niego śmigło wiele krzywdy nie zrobi ale warto uczyć się od razu prawidłowych zachowań.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga. Moim zdaniem aparatura powinna leżeć mniej więcej w okolicach zasilania do świecy (w przypadku układu jak na Twoim filmie) . Z dwóch powodów.

1. Masz szybki dostęp do niej bez chodzenia. 

2. Po odpaleniu silnika nie musisz biegać przed śmigłem oraz szybko możesz wejść za płaszczyznę tarczy śmigła czyli opuścić najbardziej niebezpieczną strefę.

 

(3)Wiem ze to mały motorek i latające od niego śmigło wiele krzywdy nie zrobi ale warto uczyć się od razu prawidłowych zachowań.

 

a.d.1 hmm.. czyli w okolicy końca skrzydła?

a.d.3 już mam zakupiony ASP 6.5ccm za symboliczną opłatą.... (zachowam to dola siebie) £  ;) 

 

Wracając do modelu

prawie RTF  :D 

 

Zasilanie 2S 1300mAh + BEC 3A

 

lotki - 1x ABC RC 3kg/cm

kierunek - 1x ABC RC 2.2kg/cm

wysokość - 1x ABC RC 2.2kg/cm

gaz - 1x ABC RC 9g 

 

Silnik Os Max S30 + świeca OS a.8

zbiornik 170ml

 

post-14749-0-11681700-1413751648.jpg

 

 

Widok wnętrza, brakuje tylko mocowań popychaczy a konkretniej imbusa do dokręcenia blokady  ;)

post-14749-0-36628200-1413751473.jpg

post-14749-0-27739700-1413751491.jpg

 

 

Edit.

Oblot przewiduję na wtorek ale bez pośpiechu

no i ciekawe jaka wyjdzie masa startowa  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad, Ad, 1 Tak jak CI wygodnie żebyś mógł sięgnąć lewą ręką do aparatury, do drążka gazu i.lub przełącznika gaszenia silnika.

Generalnie zasadę mam taka a szadze ze większość doświadczonych modelarzy też : żadnego biegania przed śmigłem ani w płaszczyźnie śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i jest problem, dziś miał odbyć się oblot ale motorek nie zapalił  :(

 

Na początku odpalił ale było wyraźnie coś nie tak - dławi się i kaszlał, więc zubożyłem mieszankę o 1/8 obrotu. Zgasł i nie odpalił

Odkryłem że tłumik się poluzował i iglica (całość, to znaczy ta blokada na nakrętce) się poluzowała. Dokręciłem wszystko ale potem już robił tylko po 3 cykle;

 

wiem tyle że świeca grzeje dobrze 

 

brak doświadczenia wygrał.... 

 

Co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś spróbowałem go odpalić jeszcze raz, 

najpierw przeczyściłem całą instalację paliwową i iglicę paliwa - nic nie znalazłem, potem bez sensu zajrzałem do tłumika, lub tylko z ciekawości popartej argumentem ''a może coś znajdę'' 

 

Wszystko czyste (nic nie znalazłem), resztki paliwa skwierczą na rozgrzanej świecy, więc grzeje dobrze....

Zdesperowany o 20 wieczorem poszedłem spróbować jeszcze raz - odpalił od pierwszego szarpnięcia za śmigło  :D

Następny dzień testów wszystko OK, przyczyny ''awarii'' nadal nie znam...  

Motorek ładnie wkręca się na śmigle 11x5, generując przy tym całkiem spory ciąg. 

 

Nie odważę się jednak wypuszczenia 2,5 kg w niebo na  ''aparaturze'' z zestawu RTF, nigdy mnie nie zawiodła ale moje modele do tej pory miały po 700g i do takich została przeznaczona.

Wolę zaczekać trochę czasu, zaoszczędzić nerwów i kupić co najmniej Turnigy 9x, po czym nauczyć się ją obsługiwać. Jak wiemy w modelarstwie pośpiech jest nie wzkazany  :)

 

Z nadmiaru wolnego czasu zabrałem się za nie zbyt ciekawą płozę sprzężoną z SK, która w mojej ocenie była trochę nie pewna. Zrobię ją ''nieskrętną'' na zakończeniu kadłuba. Kadłub oparty jest o dwie mocne podłużnice sosnowe (10x20), które na końcu się zbiegają i łączą dając solidne podparcie dla płozy 

 

Zrezygnowałem ze wspornika podwozia przedniego, który powodował że kółka patrzyły się każde w inną stronę  :P, o wytrzymałość się nie martwię bo nadal został solidnie zamocowany pręt 4mm

 

Ot i takie drobne zabiegi

Jutro wstawię fotki i może jakiś filmik z kołowania po podwórku, jak pogoda dopisze  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka patrzyły się w inne strony po to aby po lądowaniu model sam z siebie chamował.

Patrzyły się jedno w przód (te bardziej wysunięte do przodu) drugie w bok (te pozostające 5cm w tyle), teraz jest równo a konstrukcja nie straciła wiele na sztywności - chyba że miało tak być?  :)

 

Nie miałem nerwów na prostowanie i poprawianie lutowania zastrzałów, a tak zyskałem dodatkową amortyzację  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na oblot. Ile kosztował Cie ten model do tej pory ? Jeżeli to nie jest tajemnica ? Jaki ciąg ma ten silnik ?

 

Pozdr

 

A ja czekam na TGY 9x  :P

całkowity koszt:

model + silnik 200zł 

serwa odpowiednio 11, 2x17, 20zł

drobnica około 10zł

BEC 25zł

akcesoria silnika (bez klipsa, paliwa itp.) 20zł

puszka farby 10zł

 

Wychodzi 330 zł. Nie policzyłem części zapasowych typu świece, śmigła itp. Ja też byłem ciekaw ile kasy ''utopiłem'' ale bałem się policzyć, okazuje się że nie jest tak źle  :)

Ciąg? Sam chciałbym wiedzieć. Trudno o tym silniku znaleźć cokolwiek, właściwie nic o nim nie wiem, jak ktoś miałby jakieś informacje na temat tego silnika to bardzo bym prosił o podesłanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło, że się rozumiemy  :)

 

z małym poślizgiem obiecane fotki:

 

wywalenie płozy z SK/połamanie SK (okazało się że była całkiem dobrze wklejona)

post-14749-0-45173600-1416170494_thumb.jpg

 

sklejenie SK 

post-14749-0-32767500-1416170565_thumb.jpg

 

wklejenie brakującego kawałka balsy (dwie sklejone 3mm), pin widoczny na zdjęciu jest tylko tymczasowy, tak zgubiłem oryginalny  :P

post-14749-0-26407000-1416170883_thumb.jpg

 

obecne podwozie

post-14749-0-67818100-1416170637_thumb.jpg

 

wykończona ''komora'' silnika, i skalibrowanie sterowanie przepustnicą 

post-14749-0-49987800-1416170771_thumb.jpg

post-14749-0-36570700-1416170830_thumb.jpg

 

porównanie przed/po 

post-14749-0-93518600-1416170017.jpg

post-14749-0-01021900-1416170701_thumb.jpg

 

kilka fotek całości

post-14749-0-66667600-1416170939_thumb.jpg

post-14749-0-62701100-1416170992_thumb.jpg

post-14749-0-84364900-1416171047_thumb.jpg

 

Zainstaluję odpowiedni pin i odbiornik, ostatni test na ziemi i w niebo  :)

tylko ten odbiornik potrzebny... a i nadajnik do niego też by się przydał

 

.... .... ....a jak bym miał kasy na to wszystko to już w ogóle super  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.