przemo Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 no Przemek ,model jest naprawde rewelacyjny i tak tez napewno poleci , gratuluje , pozdrawiam Dzięki Mirku też mam taką nadzieję Witaj Przemku jak z sztywnością skrętną dolnego płata , mam N17 troszkę większą 1050mm i 1900g napędzaną OS40LA, dolny płat przy twardszym lądowaniu przestawiał się ( kiedyś brakło lotek aby skorygować tor lotu jak tak wystartowałem , Ślady naprawy widać na górnym płacie) oto on IMG_8895.JPG IMG_8896.JPG PS a Twój Nieuporcik jest super Dziękuje za miłe słowa odnośnie modelu co do sztywności dolnego płata według mnie oceniam na sztywne. Wszystko w zasadzie próba oblotu skoryguje, a jak ona skończy się sukcesem to kolejne loty modelem pokarzą dobre i słabe strony konstrukcji. Twój Nieuporcik bardzo ładny ... mój po dokładnym zmierzeniu ma 940 mm rozpiętości i liczę na wagę RTF do 900 g ... to jest raz jeszcze powtórzę że bardzo mocno liczę na taką wagę. A jak Twój się spisywał w locie ? 1900 g przy tej rozpiętości wydaję się być bardzo dużo ??? Model widzę swoje gdzieś przeleżał bo ciut kurzu zebrał ale bardzo mi się podoba malowanie bardzo ładne. EDIT ... O to mocowanie śmigła bardzo makietowe. Tylko problem czy będzie się chciało aż tak męczyć Chodzi oczywiście o te małe śrubeczki i nakrętki. nie mam lepszych zdjęć ale poszukam jeszcze samego śmigła wtedy będzie z bliska. Irku jak poleci i nie pogonie kreta przy oblocie to zakupie drewniane śmigło i po bawię się w takie coś ... tutaj z miejsca obiecuje A tak po za tym bardzo ładny Fokker d VIII ... mam już ściągnięte plany więc może w przyszłości ... kto wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Tak jakoś pusto za śmigłem, może wkleisz lub wykonasz (to od Nieuporta 17) a gdzie zegary... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Ale śmigło drewniane bo akurat tak makietowo wyglądało. Takie pseudo mocowanie można i do plastikowego zastosować. Srubki i nakrętki są tylko wklejone w otwory podkładki i nie są mocowane do śmigła. Ten mój D.VIII skala 1/5 to stara historia też mająca miejsce tu na forum. Mam też takiego małego chyba ze 100 czy 105cm ale nigdy go nie wykończyłem, zawsze inne były na warsztacie. To waga modelu Pawła dorównuje mojej ale elektrycznej. Co prawda myślałem o spalinie 3,5 cm. 6cm nie mam dopiero 7,5 ale to za dużo jak na taki model. Takie kopie silników jak przedstawił Rafał są w sprzedaży jako kity. Ja mam akurat silnik Oberuser w skali 1/6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Rafał ... zegary jak najbardziej da sie zrobić ale co do silnika sprawe komplikuje umieszczenie regulatora ktory jest zaraz pod silnikiem i jakie kolwiek cos wsadzenie w maske bedzie zaburzało chlodzenie napędu. Najpierw moze ulotnie a przynajmniej sprobuje a potem cos jeszcze bede próbował dodac cos od siebie. Irku fajny pomysł, kwestia czy uda mi sie dopasc tak male srubki do mojej skali do pseudo mocowania śmigła. Pisalem tez o smigle drewniany bo jak zobaczyłem zdjecia Twojego d VIII to jednak takie smiglo w takim modelu ma sens wyglada naprawde bardzo fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Jak podoba się smigło drewniane to idź na całość i kup drewniane vintage jak z tej fotki. Śrubki nie muszą być, wystarczy pręciki np. węgiel czy cokolwiek. Na to wklejasz nakrętki od starych zegarków czy coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Te jest naprawdę prze piękne. Srubki ze starych zegarków to jest myśl dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Zegarka szkoda... (mechaniczne to już zabytki są ) Nie lepiej coś takiego? http://www.answer.pl/pl/74-sruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 W zasadzie pewnie że lepiej ale z imitacji mocowania śmigła raczej nici w tej wielkości z racji że na śmigle brakuje miejsca na tego typu drobiazgi. No może przy następnym modelu ale pomysł bardzo dobry. Dzisiaj w zasadzie można powiedzieć że skończyłem model ... no trzeba wkleić pilota i parę drobiazgów ale te drobiazgi to już może po oblocie. Ogólnie cała elektronika jest już na miejscu, klapki serw lotek pomalowane i zamontowane popychacze Odbyło się dzisiaj pierwsze wietrzenie modelu ... na spokojnie pojeździłem po podwórku jedno co się nasuwa to delikatny kłopot ze sterowaniem modelu na ziemi czyli odzywa się brak tylnego kółka sprzężonego z SK. Jak model delikatnie rozpędzimy model zaczyna słuchać SK. Kilka zdjęć na świeżym powietrzu Nie sprawdzałem jeszcze SC ale na chwilę obecną jest tak mniej więcej około 40 % od natarcia górnego płata. Później policzę i podam dokładnie. Wracając do SC jest on na chwilę obecną wielka nie wiadomą ... całe te kalkulatory jakoś do mnie nie trafiają gdyż próbowałem wiele razy ale jakoś posługiwać się tym nie umiem no chyba że w wersji dla jednopłatów. Ogólnie mam zamiar zostawić tak SC jak jest teraz i próby na lotnisku przy rozpędzaniu modelu mogą potwierdzić czy SC jest prawidłowy czy za bardzo na tył. Takie moje gdybanie na ten temat Podsumowując waga RTF to 912 g z balastem jak się okaże że jest potrzebny dobijemy do 1 kg 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 no i super pamiętaj przy starcie z ziemi daj mu się rozpędzić, żadnego wyrywania na siłę z ziemi, bo zwali Ci się na skrzydło, powinien sam oderwać się od ziemi. Ja zaczynam star z zaciągniętym sterem wysokości żeby model nie skapotował przy przełamywaniu oporów toczenia i stopniowo dodaje gazu, potem odpuszczam wysokość i tylko delikatna korekta kierunkiem w razie potrzeby, w sumie na cały start i tak potrzeba nie więcej niż 5-6 metrów, no chyba że starasz się o bardzo makietowy to wtedy bardziej łagodnie obsługuje gaz. Przy odrobinie wprawy i w miare gładkim startowisku start to żaden problem. Powodzenia przy oblocie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Dziękuje Arku za rady z pewnością będę starał się z nich skorzystać. Co do startu makietowego to jakoś nie umiem ogarnąć a po drugie warunki na coś takiego pozwalają u nas na lotnisku właśnie teraz gdzie trawa jest jeszcze przyprasowana przez śnieg. Im później tym trawa odrasta a my możemy wykosić tylko fragment łąki więc lądujemy jak na lotniskowcu, trzeba się wstrzelić w pas łąki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Czekałem z gratulacjami właśnie do tego momentu jak model postawisz na trawie. Wygląda Super Przepiękny, Gratuluje!!!! W ramkę i nie ruszać taki śliczny , zero latania, albo latać i lądować na pierzynie . Wracając do naszego mini lotniska byłem dziś polatać ADW-1 mAkro i spotkałem właściciela łąki mamy zgodę na przebywanie na jego terenie koszenie i latanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Piękny... Tylko kompletnie bezbronny, gdzie karabin???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Piękny... Tylko kompletnie bezbronny, gdzie karabin???? yyyyy załatwiają się ... do celowo mają być dwa czyli Vickers na dole i Lewis na górze no ale wątku nie kończę a przynajmniej nie planuję w najbliższym czasie więc będzie i uzbrojenie ... a po za tym Paweł nie tak oficjalnie że nie ma uzbrojenia bo się dowiedzą Ci z krzyżami i mnie zestrzelą przy próbie oblotu oblot bez uzbrojenia taka misja zwiadowcza nad terenem wroga SC do oblotu ustawiony jak mówiłem 40% (policzone i sprawdzone dwa razy) do oblotu założone śmigło 12x6 Tower Pro choć już szukam jakieś drewnianego i zakup takiego możliwy tylko i wyłącznie po udanym oblocie na samą myśl zbliżającego się oblotu ciśnienie mi skaczę ... jak ja nie cierpię oblotów ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Piękna robota prawdziwa modelarska , no dzisiaj wiatr przeszkadza w lataniu u nas latały tylko ciężkie modele . Na obloty tylko pogoda bez wiatru i w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Nie nadużywaj faktów - 17 miały standardowo 1 Vickers na masce silnika i czasem 1 Lewis na skrzydle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Piękna robota prawdziwa modelarska , no dzisiaj wiatr przeszkadza w lataniu u nas latały tylko ciężkie modele . Na obloty tylko pogoda bez wiatru i w górę Dziękuje Franciszku u nas też dość wietrznie cały dzień ale pod wieczór chciałem wybrać się na lotnisko pojeździć tylko i zobaczyć jak się będzie sterowalo modelem na ziemi na większej powierzchni niż moje podwórko no ale pojawił się pewien problem i nie wiem jak go zdiagnozować ale o tym poniżej. Nie nadużywaj faktów - 17 miały standardowo 1 Vickers na masce silnika i czasem 1 Lewis na skrzydle . Może źle to ująłem ale właśnie o to mi Irku chodziło Wracając do problemu to jest nim silnik ... bez obciążenia śmiga aż miło ale ze śmigłem to się tak jak by zawieszał. Jak dodam tak normalnie "gazu" to tak w 2/3 przepustnicy silnik piszczy i ledwo się kręci ... sprawdzałem na dwóch regulatorach (HW 30A i REDOX 40A) i to samo się dzieje ... chyba będzie trzeba go zareklamować tylko jak się ma reklamacja gdy ośka już skrócona ? Jeszcze nie poleciał a już uziemiony ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk 58 Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Przemku czy sprawdziłeś lutowanie goldów ,kiedyś też miałem podobne objawy w silniku i nowe luty pomogły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Wykopałem z gratów zwykły prosty nie programowalny regulator 30A hobbywing i objawy ustały ... działa najwidoczniej w obydwóch reglach był przestawiony timing a na złość spaliła się jeszcze karta do programowania regulatorów Redox'a. Ale Henryku jak już jestem na takim etapie dziękuje za podpowiedź sprawdzę również goldy dla świętego spokoju i jeszcze znalazłem coś takiego czyli by się zgadzało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Właśnie chodzi o Timing wczoraj kolega miał podobny problem silnik starował bardo wolno , a po 4 sekundach wchodził na obroty,to samo jak ujął gaz na minimum . Później robiliśmy tak , że jak ruszył na obrotach to nie ujmował gazu na minimum tylko zostawiał średnie i można było latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Przemo, świetnie wygląda! Jakby nie regulator to byś dzisiaj poleciał? Na mnie nie czekaj jakby co tylko filmik nagraj... Czy ten SC 40% to jest przy kadłubie? Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi