Skocz do zawartości

Nieuport 17 Flyboys Blaine Rawlings by przemo ... czyli próba walki na froncie WWI


przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jeśli zmieniałeś katy mocowania skrzydła to musisz jednocześnie ustawić kąt statecznika poziomego. Najczęściej jest to kąt 0st ale względem skrzydła, a nie kadłuba. Nie piszesz względem czego ustawiłeś poziomy. Jeśli np. statecznik jest pod katem dodatnim względem skrzydła to kapotaże ma murowane tak jak ja w D.VIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i w sumie nie doczytałem. Czy model ma prędkość i "wkręca" się w lewo jak do beczki w lewo, czy stoi w powietrzu z zadartym nosem i przewala się w lewo na skrzydło? A moze stoi w powietrzu z niezadartym nosem bez prędkości i przewala się w lewo? Brak filmu, dlatego tak drążę, ale może to naprowadzi na jakąś przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ;) a przyznam się, że ja już zaczynam się w tym gubić ... przy kolejnej próbie spróbuje nakręcić lot pod warunkiem że kogoś ustrzelę żeby to zrobił. Przy czwartej próbie oblotu jak model troszeczkę polatał prędkość modelu była i tym samym tendencja to wkręcania się w lewo. Wiszenia na nosie nie było ale jak też pisałem wcześniej można by jeszcze doważyć troszeczkę przód. Model po dodaniu gazu zaczynał się wznosić na silniku choć skłon silnika jest obecny. Model żeby leciał prosto trzeba było cały czas kontrować na lotkach w prawo ... Trymera na lotkach brakło. Choć był moment że model kontrowałem w lewo bo przechylał się w prawo ale to mi tylko raz zapadło w pamięci jak odbijałem trymer w drugą stronę (taki jakiś pojedynczy epizod). Ukryć się nie da że to ja coś spaprałem podczas budowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........................................ Tym razem postaram się nakręcić film będę musiał zmobilizować WojtkaSz żeby zawitał na lotnisko (może przeczyta jak tu zagląda bo on nic tylko te szybowce :P) lub małżonkę.

Czytam, czytam analizuje Twoje boje z modelem. Jeden telefon i jedziemy polatać, nakręcać filmiki ......tylko pogoda.

A patyki* i tak są najpiękniejsze :P  :lol: .

* - szybowce 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak drążę, bo opisy twoich prób to dokładnie to, co mnie spotkało, jak oblatywałem RWD5.

 

 

Ja teraz wiem na pewno, że przyczyną było złe zaklinowanie płata (musiałem unieść krawędź spływu) i za mały skłon silnika. Cuda z przewalaniem się na skrzydło i odwrotne działanie lotek, walka sterem kierunku, żeby w ogóle wykonać jakiś pseudo zakręt. Tu wyżej ktoś dobrze podpowiada, ja bym zrobił tak: więcej mocy i na oblot wyważyć na nos, a nie tak jak podają plany, zawsze można skorygować sterem wysokości. Ale będzie pewność, ze uda się nabrać prędkości i skrzydła i stery zaczną działać. Nie ma co nowego modelu budować, kwestia znalezienia przyczyny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartku za film ... lot Twojego RWD bo części przypomina lot N17 ... była to walka choć u mnie momentami model odpuszczał i nie walczyłem z modelem aż tak bardzo. No i nie zamiatał tak ogonem jak Twój. Polecimy a przynajmniej będziemy próbować i zobaczymy.

Wojtku prognozy są optymistyczne na sobotę jak chodzi o wiatr przed południem, więc jak możesz zaplanuj sobie jakiś wolny czas w miarę możliwości. Jutro 13-nastego w piątek więc odpuszczam z oblotem ... po co winić pechowy dzień jak można konstruktora :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo kombinowania. Cały czas stawiam na zły środek ciężkości. Daj bardziej na nos, najwyżej kapotaż. Nie będzie wtedy opcji, że się poderwał, a prędkość jest niedostateczna, żeby lecieć, a co dopiero sterować. Nawet jak katy zaklinowania płatów będą złe, to przy odpowiedniej prędkości MUSI lecieć prosto. Przechylanie się na skrzydło to tylko i wyłącznie:

1. Brak prędkości i przeciągnięcie.

2. Brak symetrii wzdłużnej modelu.

 

Katy zaklinowania płatów są sprawą drugorzędną, F-104 prawie nie miał skrzydeł, a latał prosto i nie przeciągał. Bo miał odpowiednią prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo na pocieszenie napiszę Ci, że też miałem problem z ultimate. SC dobry, szybował dobrze ale przy powiewach wiatru gwałtownie nurkował. W koncu zrobiłem oblot tylko z dolnym płatem a potem dokładałem górny pod  różnymi katami zaklinowania. Zrobic dobrze dwupłata to jednak trudniej jest niż jednopłata.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle to ja SC obecnie mam jakieś 1,5 -2 cm od natarcia dolnego płata licząc przy kadłubie. 

Robercie dzięki za pocieszenie :) obecnie model odstawiony nic nie grzebie czekam na pogodę i na lotnisko. Niech się dzieje wola nieba ... a i nadal mam parcie na kolejny egzemplarz z delikatnymi zmianami ... ostatnio trafiłem na plany Nieuporta 24,

post-8897-0-84234700-1426230555_thumb.png

post-8897-0-86546400-1426230559_thumb.jpg

 

w zasadzie takim sam sylwetkowo kadłub bardziej przy okrą glony no i górny płat jest prostszy w konstrukcji bo wszystkie żebra są identycznej wielkości ... ale to tylko luźne gadanie. Szkoda że nie mogę już ingerować w kąt dolnego płata bo jest wklejony no ale jak by był nadal demontowany to i bym nic nie poregulował w razie czego bo kieszenie są wklejone w kadłub. Trzeba było zrobić dolny płat w całości to można by było się bawić w regulację. 

A i tak dla sprostowania bo w pierwszym poście pisałem o rozpiętości 985 mm tak naprawdę ma 940 mm ... jak to się stało nie pytajcie bo sam nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek - jak już ktoś pisał  - za dużo kombinujesz. Zostaw już te kąty w spokoju; dolny masz na 2st to co chcesz jeszcze zmieniać? Chcesz zwiększyć ?!

Pamiętaj tylko by statecznik poziomy był na zero w stosunku do górnego płata - sprawdziłem to - ! sprawdź i ewentualnie popraw kąty pochyleń silnika bo to tu może być pies pogrzebany - i nie pytaj jakiej rasy bo nie wiem.

Jeśli będzie się jeszcze Tobie chciało to odłączysz dolny płat i polecisz tylko jako parasol. Wiem - że to nie to ale nic nie tracisz :D zmniejszy się trochę powierzchnia ale spadnie też masa i opory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku kątów nic nie ruszam. Zostawiam tak jak mi radzono i próbuje ulotnić model. Nic nie chce zwiększać chce tylko żeby model w końcu normalnie poleciał a ja żebym nie machał nerwowo drążkami ;) do ustawień silnika mam podłożoną 1 mm podkładkę która ustala mi skłon i wykłon. Wiem że to inny model ale takie ustawienia sprawdzały się w poprzednich moich modelach no ale raczej to wyznacznikiem chyba nie jest. Pewnie że mogę odłączyć dolny płat i w zasadzie polecieć na górnym płacie kwestia tylko rozpracowania jak rozciąć klej od strony kadłuba tuż przy szufladzie na bagnet bo tam mi się kapło właśnie za dużo CA i stało się jak się stało, kwestia do rozpracowania. Teraz tak na poważnie jakoś obecny Nieuport i jak do tej pory porażki z nim związane nie zniechęciły mnie do zbudowania kolejnego egzemplarzu a wręcz przeciwnie nawet to mnie bardziej zmobilizowało do dalszej pracy (po za tym IMO sylwetka myśliwca jest naprawdę bardzo ładna choć ładniejsza jest Fokkera dr1 ale to za wysokie progi). Obecnie priorytetem jest ulotnienie obecnej wersji, wyciągnięcie wniosków, przemyślenie konstrukcji i budowa kolejnego egzemplarzu ... za bardzo mi się ten model spodobał   ;) może brnę w ślepą uliczkę ale jestem z tych co jak się nie przekonają na własnej skórze to się nie dowiedzą.  
Irku dziękuje Ci ogromnie za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brniesz w ślepą. Znamy to - coś poszło nie tak i próbujemy do tego dojść. mój N 11 leciał tylko raz i to pare lat temu ;) aż wreszcie zdecydowałem się go znowu oblatać. ale niespodziewanie wpadłem w broń czarnoprochową i tak modele zostały w tyle... Tu masz film , z któregoś tam startu mego D.VIII. Jak widać nie mogłem wystartować ale nie poddawałem się :D


A tu jak się bawiłem dużym N 11 na lotnisku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.