Skocz do zawartości

Nieuport 17 Flyboys Blaine Rawlings by przemo ... czyli próba walki na froncie WWI


przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj odbył się w końcu można powiedzieć udany lot N17. Udany tzn z modelem walczyłem już bardzo mało w zasadzie tylko trymer na lotkach załatwiał sprawę. Ale z pewnością mam zwichrowany dolny płat bo mam takie objawy ... w locie silnikowym kontruję w prawo na lotkach a w locie bez silnika muszę kontrować lotkami w lewo. Film jest ale kiepskiej jakość bo źle był ustawiony autofocus tzn żeby zbierał ostrość na całym obszarze czego wynikiem jest że widać start modelu potem lot modelu to jedna wielka plama na niebie i lądowanie zakończone kapotażem ;) ... Ogólnie budując model N17 w mieszcząc się w wadze do 900 g do lotu model wykazuje że ma potencjał i może latać na prawdę bardzo wolno. Podczas lotu miałem tylko jedną sytuację że model wpadł w korek na ciasnym zawrocie ale jak szybko w niego wpadł równie szybko z niego wyszedł.

SC jest jak najbardziej poprawny a przyczyną zamieszania był kąt zaklinowania płatów jak również delikatne zwichrowane dolne płaty, których w zasadzie się pozbędę i model odbędzie lot na samym górnym skrzydle. Morał z tego taki że na przyszłość płaty budować w jednym kawałku. 

Przy próbie lądowania na drugim pakiecie tradycyjnie ubiłem podwozie :P ... model uziemiony do czasu jego naprawy. Filmu na razie nie będzie z racji jego kiepskiej jakości ale żeby nie było że sobie to zmyśliłem mam świadka który mi towarzyszył przy oblocie WojtkaSz :) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRAWO!!!! A jednak poleciał!! Ładny model musi latać :-) No to teraz masz już z górki :-) Jeszcze go trochę wyreguluj i możesz latać. Tylko zostaw to biedne podwozie i weź go nie męcz :-)

Gratulacje.

 

Sorki strzeliłem literówkę.

Edytowane przez Vesla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze byłem zwolennikiem skrzydeł w całości - górnego i dolnego. Po pierwsze - wzmacnia konstrukcję, po drugie bardzo ułatwia montaż. Tak mam w moim małym - niestety nie mam tak w dużym, ważniejszym :angry:. Zastanawiam się czy do oblotu nie zdjąć zupełnie podwozia - u mnie lotniska to łaki i nieużytki lub wręcz pola uprawne. Z tak małym modelem nie chce mi się jechać w dwie strony 50km.

Też gratuluję mimo, iż piszesz, że to jeszcze nie to ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz latać bez dolnego skrzydła to lepiej zrób je techniką styrodur oklejonu tkaniną 80g + imitacje żeber z dratwy,kordonka czy czegoś podobnego.

Można to potem okleić folią lub nie.

Taka tkanina wyglada jak pokrycie a skrzydełko ZAWSZE wychodzi dobrze .

Trudno je sknocić i robisz w jedno popołudnie.

Nie jest to wtedy "only balsa" ale do polatania  OK.

Te dolne skrzydełka mocno wpływają na własności lotne.

Jeśli będzieszz na zawodach ESA w Bierutowie to mogę ci jakieś używane dać .

Jak nie, to może  weźmie Ci ktoś z Krakowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model traktuje już jako jedna wielka bryła doświadczalna. Oblot bez dolnego płata zrobię z ciekawości czy wpłynie to na zachowanie w locie, nie biorę pod uwagę zwiększenia obciążenia płata bo sprawa jest oczywista tylko chodzi mi o zaprzestanie kontrowania lotu na lotkach ... to już jest czysta ciekawość. Temat zrobił się swoiście doświadczalny więc tak to już traktuje. 
Co do dwupłatów to nie zamierzam rezygnować z zbudowania w końcu egzemplarzu dobrze latającego i tutaj biorąc wasze cenne uwagi odnośnie obciążenia powierzchni i podsunięciu kilku konkretnych konstrukcji z tego okresu raczej wybór padł na Sopwith'a Pup'a ... plany zaciągnięte z outerzone'a i przeskalowane z rozpiętości 650 mm do rozpiętości 1 m. Z planów biorę tylko kształt kadłuba, wręgi, kształt sterów i skrzydeł. Model mam zamiar zbudować na profilu spica według wskazówek podesłanych od packa. Teraz tylko muszę się przygotować materiałowo do budowy tego modelu ale o tym już w innym wątku, który z całą pewnością będę zakładał ;)

 

Marianie dziękuje za propozycję skrzydeł :) ogólnie żeby zrobić dolny płat w całości w modelu za dużo trzeba by obecnie pozmieniać więc lepiej by było go zbudować od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku jest to jakieś rozwiązanie ale ten projekt powoli zamykam, wyciągam wnioski i biorę się za kolejny ... poniżej film bez edycji czyli z szalejącym autofokusem ale dowód jest że model lata ... tylko to jeszcze nie to co oczekiwałem ... tutaj raczej dolny płat daje po tyłku ale odpuszczam i jak już mówiłem projekt zamykam ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Cli88ZOSzoE

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj co ty tam :-) Poczytaj jak w rzeczywistości trudny w pilotażu był tak Camel albo inne cuda pierwszych lat lotnictwa i wczuj się w klimat :-) Nie każdy samolot był miły i przyjemny, wiele było (jest) trudnych w pilotażu. Poczuj adrenalinę :-)

 

Mi się ten Nieuport podoba jest ładny i lata fajnie. Narodziny miał ciężkie ale to już za nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek nerwy na wodze i na zawody .TEN :) model lata jak przeciętny kombat i nie masz się co czepiać.

Chyba że wpada w korek przy pętli lub podwiesza na zkrętach i musisz mocno podpierać kierunkiem ale na filmie nie było nic takiego widać 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku model faktycznie lata szybko ale wolniej tez mu to jakoś wychodzi, na filmie dość szybko podszedłem do lądowania. Marianie gdzie ja na zawody ;) Pętli nim nie robiłem ale próbowałem beczkę ale niestety model nie słucha ... beczki nie da się nim zrobić :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby trochę łatwiej się nim latało warto domiksować kierunek do lotek, z praktyki wychodzi że warto trochę więcej kierunku do w lewo. możesz zacząć od powiedzmy 50% a potem korekta do uzyskania porządnego efektu.  pomoc kierunkiem w zakrętach powoduje że model pokonuje je bardziej skutecznie bez zbednych dziwacznych figur, ja na własny użytek okreslam to " stawianiem sie nożem" aczkolwiek miałem też dwupłaty które nie znosiły pomocy kierunkiem np. fokker d5

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc będę miał na uwadze wasze rady ... cały czas biję się z myślami odnośnie tego Nieuport'a którego sylwetka normalnie deklasuje inne konstrukcje z tej epoki (oczywiście według mnie). Co jakiś czas mam napady żeby zbudować ten model od nowa choć czasem wybrał bym inną konstrukcję ... Budowa nowe egzemplarzu ciśnienie mnie z powodu tego że model po tych wszystkich przeróbkach i zaliczonych kretach jest już zmęczony, mówiąc krótko ... szpetny. Pod spływem górnego płata jest wsadzony 3 mm kawałek balsy co normalnie nie wygląda.

ehhhh muszę się przespać z tematem czyli zdrowo przemyśleć kolejny krok. Jak bym się zdecydował na budowe nowego egzemplarzu wydłużył bym przód jeszcze o 1,5 - 2 cm względem obecnego więc względem planów był by już przedłużony o 3,5 -4 cm co miało by na celu wywalenie balastu z maski i wsadzenie pakietu 2200. Dolny płat zbudować w całości a nie tak jak teraz dwie połówki osobno co zdrowo komplikuje całość konstrukcji. Delikatnie powiększyć cięciwę dolnego płata ale tak w miarę zdrowego rozsądku czyli między 10-15% (sądzę że coś takiego było by praktycznie nie zauważalne. I chyba najważniejsze powiększenie rozpiętości do 1 metra (obecnie to 940 mm).

Dużo wątpliwości ale ogólnie muszę sobie zająć czymś głowę i myśli ... przy budowie modelu odpoczywam od monotonii dnia codziennego ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze koty za płoty, podoba Ci się Nieuport , buduj Nieuporta  :D

 

mając już jakieś doświadczenia zacznij od dokładnego wyznaczenia kątów, robiąc płat niedzielony, pamiętaj aby miejsce na dolny płat było prawidłowo zaklinowane.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.