Skocz do zawartości

Junkers JU 52 w 3D


Kropka

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też wrzucę swoje pięć groszy. Nie podoba mi się przejście statecznika poziomego w ster wysokości. To jest płynne przejście w obrysie JEDNEGO profilu. Nawet na ostatniej wizualizacji widać, że są dwa różne profile. Na wstępnych obrazkach wyglądało jakby to były dwie różne (na różnych wysokościach) powierzchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No suuuper to wychodzi!

 

W przeciwieństwie do nas, budujących modele "w realu", ty masz wspaniałą możliwość "pączkowania" modelu i zmiany wersji. Też bym tak chciał :-)

 

Tutaj kilka linków, może się przydadzą:

http://axis.classicwings.com/Luftwaffe/relics/Relics%20Junkers.htm

https://www.flickr.com/photos/46261662@N02/14116459625/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się przejście statecznika poziomego w ster wysokości. To jest płynne przejście w obrysie JEDNEGO profilu.

 

Dwa tygodnie temu, podczas robienia tylnych sterów, zastanawiałam się, czy te dwa elementy, wpisują się w jeden obrys. Po zapoznaniu się z ilustracjami, nie wpisują się.

Chyba najlepiej dostrzeglane jest to na ilustracji https://www.flickr.com/photos/berlincondor/15246559901/in/pool-ju52/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stan na 2015.08.08. Poprawiłam ster wysokości, przy nasadzie z kadłubem. Pod wpływem uwag na niemieckim forum modelarskim, chłodnice olejowe, znajdujące się pod silnikami. Dałam trzy pod środkowym silnikiem i po dwa na silnikach przy skrzydłach, podczas gdy jest ich zawsze ta sama liczba. Poza tym, zasugerowano, aby były te chłodnice, zamonowane były szeregowo a nie w piramidzie, ponieważ w piramidzie były monotowane tylko w modelu Lizenzbau CASA 352. Zatem piramidkę też zmieniłam na szeregowy układ.

Doszedł otwór strzelniczy na górze kadłuba (zamknięty aktualnie klapą), no i doszły wrota do luku bagażowego.

Generalnie, modelowanie ma się ku końcowi. Przeszedł pozytywnie próbę na dwóch niemieckich forach modelarskich. Zaniebawem kolejny etap -- malowanie. No chyba że o czymś jeszcze zapomniałam przy modelowaniu.

post-17249-0-66738100-1439068737_thumb.jpg

post-17249-0-06683700-1439068770_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna praca. Z przyjemnością oglądam.

Kiedy już będę miał trochę wolnego czasu obiecuję sobie zgłębić Blendera. Dawno temu bawiłem się w 3d studio 4.0 i max. Niestety filozofia Blendera jest troszkę inna, trzeba się przestawić, ale jak widać możliwości spore.

Gratuluję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przekrzywienie "  kół jest uzależnione od nacisku na nie-  jak widzisz na dolnym zdjęciu samolot stoi na podporach a nie na podwoziu -podwozie odchyliło się do tej samej pozycji co w locie - taki jest  efekt podwozia na wahaczach .....

 

Też pogratuluje pięknej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, dziękuję za uwagi. Jeszcze całkiem sporo pracy -- dodanie blachy falistej, pomalowanie madelu…

Po zapoznaniu się, z koncepcją podwozia na wahaczach, uważam że niewałaściwe jest "symulowanie" odchylenia przez samo przechylenie kół. Właściwym rozwiązaniem jest, wykonanie elementów odwzorowujących rzeczywistą pracę/ruchy podwozia. Rozejrzę się w sieci, może trafię na odpowiednie schematy. Jeśli nie trafię -- odpuszczę ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam robić obrotnicę w otworze u góry kadłuba. Udało się zebrać bogaty materiał na temat obrotnicy, zatem odtworzenie rzeczywistego ruchu, rzeczywistej mechaniki powinno się udać (różowe cyfry na obrazkach, pochodzą ode mnie).

 

Natomiast, jeśli ktoś byłby chętny pomóc w temacie mechaniki podwozia -- chętnie wysłucham. Chodzi o to, gdzie i co się ugina w podwoziu, w zależności od tego czy samolot stoi na ziemi czy unosi się. Gdzie są pivoty/osie ruchu.

post-17249-0-90879800-1439284907_thumb.jpg

post-17249-0-76263200-1439284998_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z podwoziem to dosc prosty uklad:

1. sa 3 elementy

2. najblizszy kolu to sprezyna z amortyzatorem - ten element moze zmieniac dlugosc pod wplywem ugiecia, na koncach jest mocowany przegubowo - ma mozliwosc obrotu przy kadlubie oraz przy piascie kola

3. pozostale 2 elementy tworza wachacz; posiadaja punkty obrotu przy kadlubie, na sztywno przechodza w piaste kola

4. piasta kola jest przgubowo mocowana do kolumny sprezyny z armortyzatorem

 

tu masz film, ogolnie jak samolot jest pusty to te ruchy nie sa wielkie, na 3:25 w miare widac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Zrobiłam mechanikę podwozia. Efekt na załączonym obrazku. Na GIFie pokazałam maksymalne rozwarcie, stan zerowy (koła pionowo) i maksymalne zwarcie. Długość zmienia tylko amortyzator.

Naturalnie jeśli mam poprawić -- mogę zmienić maksymalne kąty zwarcia/rozwarcia.

post-17249-0-61972600-1439588830.gif

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.