Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za motywacyjny doping.

Sknociłam ster wysokości, przy nasadzie z kadłubem. Jakoś nie mogę rozpracować, jak to jest rozwiązane, no ale wiem że inaczej niż to wykonałam.

Opublikowano

Ja też wrzucę swoje pięć groszy. Nie podoba mi się przejście statecznika poziomego w ster wysokości. To jest płynne przejście w obrysie JEDNEGO profilu. Nawet na ostatniej wizualizacji widać, że są dwa różne profile. Na wstępnych obrazkach wyglądało jakby to były dwie różne (na różnych wysokościach) powierzchnie.

Opublikowano

Moje modele nie pączkują, tzn jeden osatnio przywalił w ziemię i rozmnożył się przez pozdiał ;-) ale nie poprawiło to jego właściwości lotnych. Muszę go odbudować.

Opublikowano

Nie podoba mi się przejście statecznika poziomego w ster wysokości. To jest płynne przejście w obrysie JEDNEGO profilu.

 

Dwa tygodnie temu, podczas robienia tylnych sterów, zastanawiałam się, czy te dwa elementy, wpisują się w jeden obrys. Po zapoznaniu się z ilustracjami, nie wpisują się.

Chyba najlepiej dostrzeglane jest to na ilustracji https://www.flickr.com/photos/berlincondor/15246559901/in/pool-ju52/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Stan na 2015.08.08. Poprawiłam ster wysokości, przy nasadzie z kadłubem. Pod wpływem uwag na niemieckim forum modelarskim, chłodnice olejowe, znajdujące się pod silnikami. Dałam trzy pod środkowym silnikiem i po dwa na silnikach przy skrzydłach, podczas gdy jest ich zawsze ta sama liczba. Poza tym, zasugerowano, aby były te chłodnice, zamonowane były szeregowo a nie w piramidzie, ponieważ w piramidzie były monotowane tylko w modelu Lizenzbau CASA 352. Zatem piramidkę też zmieniłam na szeregowy układ.

Doszedł otwór strzelniczy na górze kadłuba (zamknięty aktualnie klapą), no i doszły wrota do luku bagażowego.

Generalnie, modelowanie ma się ku końcowi. Przeszedł pozytywnie próbę na dwóch niemieckich forach modelarskich. Zaniebawem kolejny etap -- malowanie. No chyba że o czymś jeszcze zapomniałam przy modelowaniu.

post-17249-0-66738100-1439068737_thumb.jpg

post-17249-0-06683700-1439068770_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na dolnym zdjęciu załączonej ilustracji, widać dość ekstremalnie odchylone koła względem kadłuba. No ale są też warianty z mniej przekrzywionymi. Zastanawiam sie, czy przekrzywiac kola. Jak myślicie?

post-17249-0-64192900-1439138093_thumb.png

Opublikowano

Piękna praca. Z przyjemnością oglądam.

Kiedy już będę miał trochę wolnego czasu obiecuję sobie zgłębić Blendera. Dawno temu bawiłem się w 3d studio 4.0 i max. Niestety filozofia Blendera jest troszkę inna, trzeba się przestawić, ale jak widać możliwości spore.

Gratuluję :)

Opublikowano

"przekrzywienie "  kół jest uzależnione od nacisku na nie-  jak widzisz na dolnym zdjęciu samolot stoi na podporach a nie na podwoziu -podwozie odchyliło się do tej samej pozycji co w locie - taki jest  efekt podwozia na wahaczach .....

 

Też pogratuluje pięknej pracy.

Opublikowano

Na wstępie, dziękuję za uwagi. Jeszcze całkiem sporo pracy -- dodanie blachy falistej, pomalowanie madelu…

Po zapoznaniu się, z koncepcją podwozia na wahaczach, uważam że niewałaściwe jest "symulowanie" odchylenia przez samo przechylenie kół. Właściwym rozwiązaniem jest, wykonanie elementów odwzorowujących rzeczywistą pracę/ruchy podwozia. Rozejrzę się w sieci, może trafię na odpowiednie schematy. Jeśli nie trafię -- odpuszczę ten temat.

Opublikowano

Zaczynam robić obrotnicę w otworze u góry kadłuba. Udało się zebrać bogaty materiał na temat obrotnicy, zatem odtworzenie rzeczywistego ruchu, rzeczywistej mechaniki powinno się udać (różowe cyfry na obrazkach, pochodzą ode mnie).

 

Natomiast, jeśli ktoś byłby chętny pomóc w temacie mechaniki podwozia -- chętnie wysłucham. Chodzi o to, gdzie i co się ugina w podwoziu, w zależności od tego czy samolot stoi na ziemi czy unosi się. Gdzie są pivoty/osie ruchu.

post-17249-0-90879800-1439284907_thumb.jpg

post-17249-0-76263200-1439284998_thumb.jpg

Opublikowano

z podwoziem to dosc prosty uklad:

1. sa 3 elementy

2. najblizszy kolu to sprezyna z amortyzatorem - ten element moze zmieniac dlugosc pod wplywem ugiecia, na koncach jest mocowany przegubowo - ma mozliwosc obrotu przy kadlubie oraz przy piascie kola

3. pozostale 2 elementy tworza wachacz; posiadaja punkty obrotu przy kadlubie, na sztywno przechodza w piaste kola

4. piasta kola jest przgubowo mocowana do kolumny sprezyny z armortyzatorem

 

tu masz film, ogolnie jak samolot jest pusty to te ruchy nie sa wielkie, na 3:25 w miare widac

 

Opublikowano

Dzięki. Zrobiłam mechanikę podwozia. Efekt na załączonym obrazku. Na GIFie pokazałam maksymalne rozwarcie, stan zerowy (koła pionowo) i maksymalne zwarcie. Długość zmienia tylko amortyzator.

Naturalnie jeśli mam poprawić -- mogę zmienić maksymalne kąty zwarcia/rozwarcia.

post-17249-0-61972600-1439588830.gif

  • Lubię to 1
Opublikowano

No to się cieszę, że właściwie zrozmiałam sposób działania.

Z zaplanowanych elementów, pozostał Maschienengewehr MG 15 wraz z obrotnicą 30 D. Kończę te elementy.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.