Skocz do zawartości

Sebart Su29S 140E - relacja dla cierpliwych :) /// odbudowa


Rekomendowane odpowiedzi

Piotrek, gratuluję konsekwentnych postępów.

 

Dla ciekawości porównanie trybów metalowych i stalowych (serwo kierunku) u Piotrka.

 

Może ktoś wie czy stalowe dostają mniejszych luzów niż metalowe? Wiem, że tytanowe się nie luzują, ale te kwoty...

post-7590-0-04464100-1490130059.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od charakteru latania :) generalnie przy tej wielkości modelu od 15kg w góre

To pewne :)

Ale jakby nie wielkość tu istotna, a waga właśnie. Są przecież reguły w przypadku akrobatów np. o doborze serwa na kierunek, aby było (nie pamiętam) o dwu czy dwu i półkrotnie większej sile niż waga modelu do lotu, a już nawet zaokrąglając w górę, przy tych Jr-ach to pięć razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podobno carbonowe i tytanowe nie dostają prawie wcale... podobno.

myśle że to mit

przy intensywnym użytkowaniu takim dużym benzynowym modelem 3D po kilku sezonach te serwa też sie poddają

i nie chodzi tu o same zęby tylko o całą mechanikę i połączenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Viper-  te serwa nie są tylko do Su, kiedyś mam nadzieję przełożę je do czegoś większego i w benzynie.

 

Sebart zaleca JR DS8411 (13,5kg), ExtremeFlight do tej samej skali MKS-HV1220 (23kg). Pewnie jedni i drudzy lekko przeginają, szczególnie w elektryku.

No ale mają umowy z producentami to trzeba popyt napędzać :D

 

A w ogóle to mamy chyba jakieś inne instrukcje - ja podaję serwa do Su z PDFa, instrukcja z zestawu leży w piwnicy także nie chce mi się po nią iść.

Edit: aaaa... już widzę.... Ty czytasz instrukcję do Monstera 3D a nie do mojego... :P

 

2) M.Ch. - dzięki ;-)

 

3)

 

Że tak się wetnę... Te z tytanowymi HITEC to jakie mają oznaczenie modelu?

 

Hitec --> "TH" -> Titatnium High (voltage)

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ciekawostka z instrukcji do 3D Monser -> w końcu każą wklejać orczyki na żywicę a nie CA....

Zaczyna mnie ten temat martwić, może jakoś skręcę te orczyki i lotki na wylot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "TG/TH", może się kiedyś przekonam cóż to warte. ;)

 

SU będzie miało serwa z dobrej półki i z zapasem mocy, więc nawet się w tym modelu "nie spocą". Kolega w Sbachu 2,3 m (DLA 64 twin) też dał 5585MH i wg. moich teoretycznych doświadczeń są ok. dobrane.

 

Co do dźwigni już wklejonych, chyba mleko się rozlało. SW masz na dwóch serwach a raczej dwie dźwignie na raz się nie wykleją, z jedną lotką (latającą luzem "na wietrze") przy odrobinie szczęścia da się wylądować, gorzej z SK np. w niższej żyletce... Ja nie mam pomysłu co z tym zrobić, choć akurat w SK może się udać wzmocnić to nie tracąc na wyglądzie. Cofnąłem się na stronę 5 -SK jest raczej nie do ruszenia i po bezpiecznej stronie. Czy wszystkie dźwignie wkleiłeś na CA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na CA kleiłem tylko do lotek.

 

A co zrobić? Można dać po drugiej stronie lotki kawałek laminatu, przewiercić lotkę na wylot i skręcić całość śrubkami m2. Tylko nie wiem czy mi się zechce.

 

Co do serw to już mogę stwierdzić: wszystkie 4 serwa MH mają minimalny luz, naprawdę mały, ale wyczuwalny (i go słychać). Wcale bym nie marudził, gdyby nie fakt, że piąte serwo - SH jest po prostu idealne.

Także jakby ktoś kupował - może warto dorzucić 50zł/sztuka i kupić te lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Viper-  te serwa nie są tylko do Su, kiedyś mam nadzieję przełożę je do czegoś większego i w benzynie.

 

Sebart zaleca JR DS8411 (13,5kg), ExtremeFlight do tej samej skali MKS-HV1220 (23kg). Pewnie jedni i drudzy lekko przeginają, szczególnie w elektryku.

No ale mają umowy z producentami to trzeba popyt napędzać :D

 

A w ogóle to mamy chyba jakieś inne instrukcje - ja podaję serwa do Su z PDFa, instrukcja z zestawu leży w piwnicy także nie chce mi się po nią iść.

Edit: aaaa... już widzę.... Ty czytasz instrukcję do Monstera 3D a nie do mojego... :P

Nie mam przekonania do kupowania serw na zapas do przyszłych modeli. Każdy model a zwłaszcza do wygłupów staram się szykować maksymalnie lekko, a jednocześnie wydajnie. Tu kilka gram, tam kolejne kilka i trochę się uzbiera, a już kilkukrotnie przekonałem się, że ten sam model odchudzony zaczyna zdecydowanie lepiej latać. Jakbym kupił ekstremalnie lekkiego akrobata a takim jest ten Su to walczyłbym o każdy gram, by takim ekstremalnie lekkim pozostał. Ale to takie moje zboczenie, Twoja droga jest inna i dobrze, nikt nie ma monopolu na właściwe rozwiązania, a pewnie i tak będziesz zadowolony, czego Ci życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin

Model który ma duralowe podwozie w zestawie nie będzie ekstremalnie lekki

jeżeli chcesz zrobic go lekko trzeba jeszcze troche $ dołożyc

Masz rację, że nawet su można by pewnie odchudzić, o czym zaświadczają różnego rodzaju filmiki i relacje z sieci i przykład elementu do wymiany, który podałeś. Pisząc o ekstremalnie lekkim miałem głównie na myśli to, że w stosunku do popularnej i markowej konkurencji w podobnym rozmiarze jest zdecydowanie lżejszy (ja w każdym bądź razie nie znalazłem lżejszego).

Marcin mam podobnie z tym odchudzaniem, ostatnio popełniony model waży 1700 g gotowy do lotu, a producent podaje wagę 2200-2400 g, oczywiście lata wyśmienicie.

Czyli cegłolotom mówimy zdecydowane NIE ;):) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dni minęło, za dużo z Su się nie zmieniło, więc c.d. relacji trochę później, natomiast mam dla Was ciekawe ostrzeżenie:

 

Awionikę miał zasilać nowy, śliczny-piękny pakiet Dualsky 2s 1300mAh z wbudowanym testerem pojemności  (żaden warunek konieczny, akurat się trafił, że miał).

 

Jak się okazało w trakcie zabawy w domu z nowymi serwami, pakiet jest fabrycznie trefny, tzn. co raz jedna z cel nie łączy.

Efekt - odbiornik z tolerancją zasilania 4-10V najpierw tracił telemetrię, a jak pakiet troszkę bardziej się rozładował - całkowicie stracił zasięg (w pomieszczeniu).

Także już teraz wiem na 100% co będzie jak w pakiecie 2s padnie jedna cela -> model R.I.P. lub K.I.A. jak kto woli, a może nie daj Boże nawet M.I.A. ;-]

 

W związku z powyższym czekam cierpliwie na dostawę z Chin (i tak zamówiłem już przed awarią pakietu):

https://hobbyking.com/en_us/catalog/product/view/id/62593/s/frsky-redundancy-bus10-8ch-servo-interface

 

Zmieniam koncepcję (pozdrowienia dla Kolegów odchudzających na maksa) i wkładam do niego 2x 7.4V 1000mAh...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy twierdzą, że masa modelu x2 na powierzchnię, czyli do tego Su po 10kg na lotki, 10 kg na kierunek i 2x5 kg na wysokość.

 

W związku z nawracającymi dyskusjami o serwach przejrzałem jeszcze raz ofertę Hiteca (bo już po wszystkich producentach "latać" mi się nie chciało).

Najsłabsze serwo HV, mające min.5kg siły, metalowe zębatki i podwójne łożyskowanie to 5665MH.

 

Ma wymiary i wagę identyczną jak 5585MH, które kupiłem. Jest 50zł tańsze i ma 10kg vs 17kg w tych moich.

Także zakupu nie żałuję, serwa zapewne przeżyją model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.