Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

chcę zbudować swój pierwszy model samolotu, padło na Hawker Hurricane Mk II (http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/esa-epa-warbirds-ww2/hawker-hurricane-mk-ii-detail) Od 4 lat latam racing kopterami więc ogólną wiedzę posiadam ale o samych samolotach 0. Nadajnik jaki posiadam to Frsky Taranis X9D Plus. Raczej celuję w wersję budżetową ;)

 

 

Chcę zamontować:

- Silnik Emax2812 kV1534 (chyba że polecacie inny?)

- regiel jakiś 20a z bec

- serwa analogowe czy cyfrowe? Pomocy :D

 

i moje główne pytanie dotyczy odbiornika w samolocie jaki powinienem kupić.

Odbiorniki FrSky które mają wyjścia na wtyczkę do serwa kosztują 100-200zł, mam w domu odbiornik FrSky XSR który ma wyjście tylko na SBUS

 

moje pytanie brzmi, czy taki odbiornik mógłby być? 

 

Pomyślałem że mógłbym wsadzić kontroler lotu naze32 3F (też mam), podpiąć go poprzez sbus do odbiornika, a w miejsce gdzie normalnie wpinamy regulatory do FC mógłbym wpiąc serwa. Tylko czy to będzie działać? 

 

 

nie zależy mi żeby spełniał standardy na zawody, nie będę brał w nich udziału, bardziej zależy mi na spokojnym polataniu po okolicy, planuję też zamontować lekką kamerę fpv do niego

Opublikowano

Silnik słaby. Już lepiej 2822 2822 1200kv a najlepiej 2826 1400kv. EsC może być. Serwa wszystko jedno jakie - 9g wystarczy. Cyfrowe nie muszą być - szkoda ich do walki. Odbiornik- dowolny PWM. A jeśli nie masz to sbus + konwerter PWM. A w ostateczności może być jakiś copterowy FC. Na zawody teoretycznie tez przejdzie o ile wyłączysz w nim stabilizację. A jak nie to kolega maxiii może co nieco powiedzieć jak lata się Esa ze stabilizacja. Co prawda to zabiera cały fun ale co kto lubi. Nie napisałeś jakie masz pakiety a od tego w głównej mierze zależy dobór silnika.

 

Edit. Odbiornik taki : 2.4G 4CH Mini Frsky D8 Compatible Receiver With PWM Output

https://banggood.app.link/KoM7eMm7HL

Opublikowano

Silnik kupię jaki zaproponujecie, tamten wybrałem bo mieli taki jedyny w sklepie wiec pomyślałem ze to będzie jakiś taki standardowy :P stabilizacji raczej nie planuje używać, chyba ze na początku. Bardziej chodzi mi o ominięcie kosztów bo FC już mam, a odbiornik z sbus jest dużo tańszy niż każdy inny. Pakiety najmniejsze jakie mam to 1300mah 4s :/ wiec nastawiam się na zakup nowych chyba ze da radę zrobić żeby to latało na takich :D

 

@edit odbiornik który zaproponowałeś mega tani i z tego co widze w komentarzach nie narzekają na słaby zasięg

Opublikowano

Pakiety za duże do zawodów. Max 1300 3s lub 1000 4s a dla wielosilnikowca 3s 2200 lub 4s 1650. Do latania dokoła głowy ok. Ale wtedy silnik z innym kV - proporcjonalnie mniejszym . Podałem Ci link do taniutkiego odbiornika frsky pwm z wyjściem na serwa.

Opublikowano

Cos w stylu 1000-1100 kv. Tez w rozmiarze 2822 lub 2826. Mniejsze będą musiały kręcić malutkim 5-7" śmigłem a to nie jest wydajne. Wiem ze jest kilka osób które lata na 4s może one się wypowiedzą.

Opublikowano

ok to jeszcze czekam na info od innych osob, tak czytam o budowaniu tych modeli każdy wylicza każdy gram i mam obawy że 1300mah na 4s będzie klocek? :/

Opublikowano

Obecna ESA to są klocki ale zapieprzające i w tym wielu ma zabawę.

Jeśli masz zero doświadczenia to proponuję zrób ten model tak jak były pierwsze ESA.

Silnik KV 1400 ale o wadze poniżej 40 g ,pakiet 1000 mAh serwa 9 g śmigło 8x4.

Jak się nauczysz włożysz współczesny silnik i na zawody.

Jeśli w ogóle nie planujesz zawodów to proponuję silnik od halówki ,regulator 10A i pakiet ok 500 mAh  oraz brak wzmocnień (węgli) w modelu.

Wychodzi z tego bardzo fajny rekreacyjny model dający radę również na dworze ale pierońsko odporny na urazy.(potrafi odbić się od podłoża i polecieć dalej).

Jak to lata możesz zobaczyć na filmie

 

Opublikowano

Obecna ESA to są klocki ale zapieprzające i w tym wielu ma zabawę.

Jeśli masz zero doświadczenia to proponuję zrób ten model tak jak były pierwsze ESA.

Silnik KV 1400 ale o wadze poniżej 40 g ,pakiet 1000 mAh serwa 9 g śmigło 8x4.

Jak się nauczysz włożysz współczesny silnik i na zawody.

Jeśli w ogóle nie planujesz zawodów to proponuję silnik od halówki ,regulator 10A i pakiet ok 500 mAh  oraz brak wzmocnień (węgli) w modelu.

Wychodzi z tego bardzo fajny rekreacyjny model dający radę również na dworze ale pierońsko odporny na urazy.(potrafi odbić się od podłoża i polecieć dalej).

Jak to lata możesz zobaczyć na filmie

 

 

 

 

 

Wiesz co, jeżeli mam kupić silnik, esc i baterię do nauki a później wszystko zmieniać na "szybsze" to chyba taniej mi wyjdzie kupić model który zajadę na mocnym setupie i po rozbiciu za stówkę kupić nowy model, a bebechy przełożyć. Poza tym wydaje mi się, że latać w miarę będę umiał, tym bardziej w FPV. Na kartonowym skrzydle mi jakoś szło, planuję podszkolić się na symulatorze więc czuję się dość pewnie w lataniu. Jeżeli jest możliwość to chciałbym żebyście mi pomogli dobrać setup do baterii 1300mah 4s (170 gram), a jeżeli się nie da to prosiłbym o podanie jakiegoś zestawu który będzie najefektywniejszy do tych modeli. Wszystkie setupy na naukę/początek chciałbym pominąć

 

@edit

 

latałem też dużo 4 kanałowymi helikami więc ten samolot serio myślę że ogarnę

Opublikowano

Nie każdy wylicza każdy gram. Chodzi o to ze w zawodach jest limit wagi modelu. A waga po sezonie walk lubi się zwiększać od stopniowych napraw. Jak zrobisz zawodnicy model pod korek to na butelkę kleju CA potrzebnej do napraw juz nie starczy Ci masy. Ot co. A swoją drogą lżejsze modele są zwinniejsze. Ja staram się budować w środku limitu.

 

A skoro chcesz używać nieregulaminowy pakiet 4s 1300 to wszystko jedno jaka drogę obierzesz - model będzie zbudowany z zestawu ESA ale nie będzie ESA.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.