Skocz do zawartości

Extra 300 KS - 2,7 m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie , co robić ?.

Jak nie byłem na forum miałem mniej dylematów.

Od lat latam na filtrach filcowych bezproblemowo.

Inni pisali , że filtry ceramiczne też są złe - co wybrać.

Pewnie będzie lepiej zaufać kosiarkom.

Nie sądzisz , że my modelarze za bardzo wydziwiamy.

Mamy tendencje poprawiania coś co dobrze działa.

Dobra posłucham głosu rozsądku , czyli doświadczonych i i zmieniam te filtry , no właśnie na jakie?.

2 godziny temu, kszczech napisał:

Irek, oczywiście to był żart. Ale nie poleciłbym tego zbiornika nikomu. Uwierz Maćkowi. Duuuuzo lata i wie co mówi. 

No i coby Cię nie podkusiło zakładania filtrów filcowych!!! 

Co jest z nimi nie tak.

Czy chodzi o te włoski ?.

Nie ma filtrów idealnych.

Wcześniej czy później każdy się zanieczyści.

Oczywiści pozostaje procedura serwisowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też od lat latam na filtrach filcowych i tak jak napisałem-problemów nigdy nie miałem i nie słyszałem nigdy o takowych.Szczerze to też mnie to zastanawia czemu filcowy to takie zło?Filtry filcowe są w najprzeróżniejszych silnikach i jakoś z tego powodu nie stają...Napiszcie koledzy czemu macie takie złe doświadczenia z nimi?

Właściwie to trzeba doprecyzować że chodzi o ssak filcowy w zbiorniku ,który jest jednocześnie filtrem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screenshot_20200713-194129_Facebook.thumb.jpg.5c7b8f1c79a5e5952ef625a15299c84b.jpg

 Zdjęcie z przed miesiąca, z lewej strony sitko po czyszczeniu z prawej jeszcze przed. Filtr filcowy, latał w da200, Zdjęcie z naszego podwórka :)

pytanie kto ile lata, czy robisz 20 lotów w sezonie czy 200 :)

 

Ps. To oczywiście sitko z gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MacFlyer napisał:

Screenshot_20200713-194129_Facebook.thumb.jpg.5c7b8f1c79a5e5952ef625a15299c84b.jpg

 Zdjęcie z przed miesiąca, z lewej strony sitko po czyszczeniu z prawej jeszcze przed. Filtr filcowy, latał w da200, Zdjęcie z naszego podwórka :)

pytanie kto ile lata, czy robisz 20 lotów w sezonie czy 200 :)

 

No to jak z tymi filtrami ?.

Nie mam lotniska za plecami.

Latamy kiedy pogoda pozwala.

Dwieście lotów , o ja pierdziu musiałbym nie pracować.

Czyli mamy kompromis .Co jakiś czas pozwoli zrobić procedure serwisową.

O tym pewnie wszyscy wiemy - prawda ?. i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, MacFlyer napisał:

Ps. To oczywiście sitko z gaźnika.

Łooo panie, no nie spodziewałem się takiego syfu.

Ogólnie filtr paliwa mam, jest na wężyku pomiędzy zbiornikiem a gaźnikiem filtr rozbieralny a w środku filtra sitka podobne do tych ze zdjęcia Maćka.

Kłopot w tym że nie spodziewałem się takiego syfu i przyznam że nigdy do tego filtra nie zaglądałem.

Do tankowania zamiast kupić pompkę to używam butelki po napoju w której w korek mam wkręcony króciec a pod korkiem czyli od środka butelki mam zamontowany filtr filcowy.

Latam wydaje mi się że nie za wiele ale za to systematycznie zawsze w weekend robię od 6 do ośmiu lotów i tak na szybko wyliczyłem że w sezonie wykonam od 160 do 220 lotów , więc można szybką kalkulację wyśrodkować i mniej więcej realnie model wykonuje około 190 lotów.

Kurcze 3 lata układ paliwowy funkcjonuje i nikt tam nie zaglądał a kiedyś latałem nie raz na tydzień a codziennie.

To zdjęcie to dobra motywacja aby się zainteresować moim układem paliwowym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ,wszystko wyjaśnił Wiesiu.

Takich ludzi cenię za szczerość swoich poczynań.

Miło , że temat komuś się przydał.

Przynajmniej jest szczery.

Problem filtrów paliwa uważam za zamknięty.Już wiemy , że problem tkwi w serwisowaniu gaźników.

 

W dniu 13.07.2020 o 21:47, Piotrek_SGM napisał:

Wprawdzie nie wiem, ale się wypowiem ?

 

W instrukcji silników ZDZ też jest "NIE STOSOWAĆ FILTRÓW FILCOWYCH" (dlaczego? widać powyżej)

Nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?????

 Ja nie musze robić serwisu bo nie mam filtra filcowego, i kto ma lepiej ? 

 

Pozatym, jestes Panie kolego Cybuch strasznie oporny na wiedze i doświadcznie innych. Być może wynika to z tego że za krótko i za mało latasz. Ja w modelarstwie stosuję sie do zasady że jesli cokolwiek kiedykolwiek moze się zepsuć (tu filtr filcowy ) to nie korzystam z tego rozwiązania redukując potencjalne ryzyko. 

Pozatym staram się uczyć na błędach innych często bardziej doświadczonych kolegów. Po to jest chyba forum, do wymiany doświadczeń.

Ale wiadomo Twój model, Twoje pieniądze. Tylko zeby potem nie było płaczu ?

Pozdrawiam i do zobaczenia na lotnisku :)

A i jak Ci zgasnie silnik to tą zapalniczką bedziesz mógł conajwyżej odpalić papierosa :)

 

"Mój model jest tak mocny jak nasłabsza jego część" 

  • Lubię to 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłe to nie było.

Co masz na myśli z tą odpornością na wiedzę , ciekawy temat.

37 minut temu, MacFlyer napisał:

?????

 Ja nie musze robić serwisu bo nie mam filtra filcowego, i kto ma lepiej ? 

 

Pozatym, jestes Panie kolego Cybuch strasznie oporny na wiedze i doświadcznie innych. Być może wynika to z tego że za krótko i za mało latasz. Ja w modelarstwie stosuję sie do zasady że jesli cokolwiek kiedykolwiek moze się zepsuć (tu filtr filcowy ) to nie korzystam z tego rozwiązania redukując potencjalne ryzyko. 

Pozatym staram się uczyć na błędach innych często bardziej doświadczonych kolegów. Po to jest chyba forum, do wymiany doświadczeń.

Ale wiadomo Twój model, Twoje pieniądze. Tylko zeby potem nie było płaczu ?

Pozdrawiam i do zobaczenia na lotnisku :)

A i jak Ci zgasnie silnik to tą zapalniczką bedziesz mógł conajwyżej odpalić papierosa :)

 

"Mój model jest tak mocny jak nasłabsza jego część" 

Krytyka Ok , ale rozsądna.

Zobacz ile masz czerwonych kresek pod tą odpornością na wiedzę. Nawet tego nie chce się Tobie poprawić.

Odnośni oporności na wiedzę to sprawa dyskusyjna.

A co robisz to Twoja sprawa Ja jestem w porównaniu Z Tobą taki bidulek , ale latam jak potrafię.

Tak na dopisek , nie lubię cwaniaków.

Edytowane przez Cybuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, MacFlyer napisał:

?????

 Ja nie musze robić serwisu bo nie mam filtra filcowego, i kto ma lepiej ? 

 

Pozatym, jestes Panie kolego Cybuch strasznie oporny na wiedze i doświadcznie innych. Być może wynika to z tego że za krótko i za mało latasz. Ja w modelarstwie stosuję sie do zasady że jesli cokolwiek kiedykolwiek moze się zepsuć (tu filtr filcowy ) to nie korzystam z tego rozwiązania redukując potencjalne ryzyko. 

Pozatym staram się uczyć na błędach innych często bardziej doświadczonych kolegów. Po to jest chyba forum, do wymiany doświadczeń.

Ale wiadomo Twój model, Twoje pieniądze. Tylko zeby potem nie było płaczu ?

Pozdrawiam i do zobaczenia na lotnisku :)

A i jak Ci zgasnie silnik to tą zapalniczką bedziesz mógł conajwyżej odpalić papierosa :)

 

"Mój model jest tak mocny jak nasłabsza jego część" 

 

13 godzin temu, Cybuch napisał:

 

Jasnowidz jakiś, w modelarstwie stosuję sie do zasady że jesli cokolwiek kiedykolwiek moze się zepsuć (tu filtr filcowy ) to nie korzystam z tego rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za oklejanie skrzydła bo miałem ciężki tydzień i musiałem się wyciszyć i zrelaksować.

Ale zamówiłem folię standard niestety wysyłka się wydłużała , wydaje mi się że sklep nie miał na stanie czerwonej folii standard i wysłali mi coś innego , kolor jest OK ale folia która przyszła to zupełnie inny produkt.

Biała przyszła normalna  ale czerwona to wydaje mi się że nie mieli folii standard i przysłali mi folię Scale, od strony z klejem wygląda jak by była aluminiowa i powiem wam że naprawdę prześwitywanie raczej nie wchodzi w grę , fajna folia tylko ta cena prawie cztery dychy za metr :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, enter1978 napisał:

Zabrałem się dziś za oklejanie skrzydła bo miałem ciężki tydzień i musiałem się wyciszyć i zrelaksować.

Ale zamówiłem folię standard niestety wysyłka się wydłużała , wydaje mi się że sklep nie miał na stanie czerwonej folii standard i wysłali mi coś innego , kolor jest OK ale folia która przyszła to zupełnie inny produkt.

Biała przyszła normalna  ale czerwona to wydaje mi się że nie mieli folii standard i przysłali mi folię Scale, od strony z klejem wygląda jak by była aluminiowa i powiem wam że naprawdę prześwitywanie raczej nie wchodzi w grę , fajna folia tylko ta cena prawie cztery dychy za metr :(.

No właśnie , ta folia Scale jak wcześniej pisałem jest metalizowana i nie prześwituje , ale ma dwie wady.

- jest droga

- jest ekranem dla anten.

Trzeba pamiętać o tym , że anteny wyprowadzamy na zewnątrz.

Wiesiu mam taki sam dylemat z tą nieszczęsną folią.

Mnie też z kasą się nie przelewa więc staram się zrobić ten model jak najmniejszym nakładem finansowym.

Co mogę zrobić sam to robię najlepiej jak potrafię.

Jestem modelarzem z czasów kiedy wszystko robiliśmy sami.

Nie sztuka kupić , ale wykonać samemu , na tym polega modelarstwo i to sprawia mi  ogromną frajdę.

Wiem , wszystkiego nie da się samemu wykonać.

 

Pozdrawiam.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Cybuch napisał:

jest ekranem dla anten.

A o tym to nie pomyślałem , akurat u mnie nie jest to problemem bo odbiornik będzie w kadłubie który jest oklejony zwykłą folią.

Czerwona folia Scale która przyszła będzie tylko na krawędziach natarcia skrzydeł  więc myślę że taka ilość tej folii i miejsce w którym będzie naklejona nie powinno przeszkadzać , ale dobrze wiedzieć na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.