Skocz do zawartości

Extra 300 KS - 2,7 m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Cybuch napisał:

Wiesiu , kiedyś wspomniałeś , że stosujesz różnicowe wychylenia lotek.

Możesz to uzasadnić jak się to ma do symetrycznego profilu ?.

Naoglądałem się Jase Dussia i tez chciałem aby mój model tak dynamicznie się kręcił podczas kręcenia beczek jak jego.

Po części działa i model kręci się szybko , ale nad tym jeszcze trzeba zapanować a z tym to tak średnio.

W modelu 2,7 nie mam różnicowych lotek , to znaczy mam ale w planie;).

Ciężko powiedzieć aby cie w błąd nie wprowadzić , bo do tego potrzeba jednym modelem polatać i na różnicowych i symetrycznych , a ja mam w jednym modelu różnicowe i ten model innych nie widział , a w drugim znacznie innym modelu symetryczne i też innych nie widział.

Ale mam pewne doświadczenie z innym modelem , mianowicie extrą 260 seagulla 1,8m i silnikiem 32ccm i w tym modelu miałem różnicowe a później z braku kanałów miałem symetryczne na kablu Y.

Nie był to model 3D ot taki budżetowy akrobat nie najwyższych lotów ale na każdą kieszeń.

Podczas normalnego bujania się tam i z powrotem nie za bardzo było widać jakiekolwiek różnice ale....

Gdy zmieniłem lotki z różnicowych na symetryczne to zauważyłem że model jest mniej stabilny w ciaśniejszych manewrach, np lecisz i do zawrócenia pochylasz model lotkami i zaciągasz wysokością i jak mu mocniej zaciągnąłem wysokośc że model ciasno wykonywał nawrót to przy różnicowych lotkach był mniej więcej stabilny przynajmniej jak na byle jaki model, natomiast taki sam nawrót na symetrycznych lotkach powodował że model stawał się niestabilny , zaczynał machać skrzydłami i na takich zakrętach trzeba było się mieć na baczności.

Ale dlaczego tak było to nie wiem.

Latałem kilka lat Mx-em i tam miałem i mam do dziś symetryczne lotki i model jest stabilny i nie wymachuje skrzydłami , model lepszej klasy może więcej i bez wspomagaczy , ale tu też nie wiem jak by sie zachowywał z różnicowymi lotkami może by było lepiej ale tego nie wiem.

Natomiast mam porównanie Mx-a 2,2m  z symetrycznym wychyleniem lotek 32 stopnie i extry 2,4m z różnicowymi lotkami 38 stopni w górę i 37 stopni w dół , i tu razi po oczach nie stabilność a dynamika , extra kręci beczki nie wiem czy dwa razy szybciej ale na pewno o wiele wiele szybciej, podczas pierwszych lotów ledwie za nią nadążałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No ładnie, kiedy oblot?

A ja też  ostatnimi czasy coś dłubię przy drugim modelu 2,7, pogoda nie lotna to co robić?

Mam juz wklejony tunel na wydechy, mam wstawioną mocną wręgę pod wydechy , a teraz wypełniam balsą przód kadłuba pod folię.

Tylko dotknąć i kadłub będzie skończony zostanie go oszlifować.

Jutro na szczęście ma już nie wiać wiatr , to ja na to jak na lato , jestem gotowy, naładowany , i jutro myślę że już po 10.00 wiesiek lata modelem 2,7 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, enter1978 napisał:

No ładnie, kiedy oblot?

 

Myślę , że pod koniec czerwca i już jestem zesra.....y.

Mamy wstęp na lotnisko .

Nabrałeś zapału do prać nad modelami , co kiedyś było odwrotnie , jak pisałeś.

Tak trzymaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Taki sobie wynalazek z chłodzenia silnika.

Miałem z tym problemy przy modelu CBACH 342 . Zastosowałem coś podobnego i zdecydowanie pomogło.

Masz odpowiedz, troszkę to trwało , ale musiałem się utwierdzić , że to dzała.

To cytat.

 

 

 

 

Ponad tydzień myślałem i myślałem , radziłem się i edukowałem praktycznie i już  znam odpowiedź ???. Poprawi zdecydowanie (jak zrobisz na dwóch cylindrach to dwa razy poprawi zdecydowanie- bo na zdjęciu jest na jednym) . Kiedy to piwo dostanę ? 

I na drugie pytanie też odpowiem: ja się nad piwem nie męczę :)  Proszę się nie niepokoić. 

Chociaż to rozwiązanie nie jest patentem (metoda nazywa się z angielskiego Baffing), ba jest nawet skuteczne tylko podczas lotu. a co podczas postoju ? Myślał kolega może nad rozwiązaniem chłodzenia cylindrów podczas postoju ? Mamy coraz cieplejszy klimat, lata się w temperaturach powyżej 30  stopni...

Takie luźne dywagacje,  akurat  również rozmawialiśmy o tym na zawodach IMAC w Czechach w zeszłym tygodniu ( gdyż temperatura w ciągu dnia sięgała 37 stopni- a latać trzeba). Cześć zawodników stosowala takie naziemne " urządzenia chłodzące " ale nie wszyscy.  Ja np postanowiłem założyć sobie sensor do silnika, aby mięć podgląd temperatury na cylindrach - zawsze coś się człowiek dowie, jak mu się silnik napoci :D 20200805_231237.thumb.jpg.1b402d30190bd642ffd719d9d2826bd5.jpg

 

PS,  Zdjęcia z zawodów https://www.facebook.com/pg/modelarniaChelm/photos/?tab=album&album_id=2706425296313445&ref=page_internal 

PS 2. Kiedy oblot? 

IMG_0003.JPG

IMG_0002.JPG

IMG_0001.JPG

IMG_0006.JPG

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat chłodzenia na czasie:),

12 godzin temu, Cybuch napisał:

Po co chłodzić silnik na ziemi kiedy w locie ma zapewnioną odpowiednią temp.?.

Jest opcja że przy kiepskiej wentylacji w upale , po skończonym locie nie będzie juz co chłodzić.

Ja nie mam żadnych kierownic strumienia powietrza ,  jest dzis gorąco , i dlatego model 2,7m stoi bo jeszcze nie zwróciłem nawet pieniędzy za silnik , natomiast  ładuje się model 2,4m bo tam cylinder jest wyeksponowany po za maskę więc upał mu nie straszny.

Ale takie kierownice to też czasami są balastem i nic nie dają, kiedyś chciałem mieć skuter ale taki który nie istnieje w sprzedaży, no to jak nie da się kupic to postanowiłem sobie go sam zbudować.

Problemem okazało się chłodzenie , chłodnica w kiepskim miejscu , zrobiłem w okół chłodnicy takie łapacze powietrza i g..... to dało , jadąc z Zamościa do Hrubieszowa odcinek 50km w połowie drogi zaswieciła się kontrolka że włączył się wentylator chłodnicy , a skuterek pomykał około 120km/h , a i tak sie przegrzewał.

Problem znikł gdy zrezygnowałem z obudowy chłodnicy która miała łapać powietrze , a wykonałem wlot powietrza który od razu ukierunkował strumień powietrza na chłodnicę.

Kiedyś oglądałem prezentację lasera Dussi, cylindry w żaden sposób nie były obudowane, kierownice strumienia miał przyklejone do maski  tak że całe powietrze wpadające do maski kierowały na cylindry , ale kierownice zachodziły na cylindry może z 3- 4mm a całe cylindry było odsłonięte.

No ale eksperymentuj , sam jestem ciekaw czy będą znaczące różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiu , tu trzeba kierować się metodyka . Takie działania są wskazane bo szukamy konkretnych działających rozwiązań.

Wcześniej pisałem o zastosowaniu podobnego wynalazku? w sbachu , który zdecydowanie zadziałał.

Pomysł podpatrzony z pilarek i własnych obserwacji . Jak używałeś kiedyś silników żarowych z pewnością zauważyłeś , że tylna część cylindra jest usmażona spieczoną rycyną pomimo że , silnik był całkowicie odsłonięty.

To właśnie jest efekt braku chłodzenia w tylnej części cylindra. Tu kłania się aerodynamika - jak zachowuje się powietrze opływające cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cybuch napisał:

Jak używałeś kiedyś silników żarowych z pewnością zauważyłeś

Nie nie używałem silników żarowych , najmniejsza pojemność w modelarskim silniku spalinowym z jaka sie zderzyłem to benzynowy silnik 32ccm , od tego zaczynałem to był mój pierwszy silnik spalinowy w modelu, a jak od 32ccm zaczynałem to głupio było by sie cofać i stąd nie miałem okazji używać takiego silnika, ale widzieć to widziałem silnik żarowy;).

Irek bez względu na to na ile sie sprawdzi twój patent z chłodzeniem , to ty sie chwal kiedy oblot, i koniecznie nagraj wydarzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku, wykonane przez Ciebie bafle będą z pewnością ładnie zbierać powietrze natomiast juz za cylindrami powierzchnia wylotu z bafli jest niepokojąco mała. Na zdjęciach powierzchnia wylotu wydaje się znacząco mniejsza niż powierzchnia wlotu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cybuch napisał:

Właśnie oto chodzi . To jest celowe działanie.

Wydaje mi się, że to jest błędne rozumowanie. Z punktu widzenia fizyki wylot powietrza powinien być większy niż wlot. Powietrze w takim układzie co proponujesz zamiast się rozprężać odbierając ciepło z silnika zwiększa ciśnienie a tym samym temperaturę i obniża skuteczność schładzania tylnej części cylindra. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał pod uwagę również warunki gwarancji.

Na moje zgłoszenie reklamacji wyłączny importer i dystrybutor DLE (F3M)
napisał między innymi. 
"..... uszkodzenie silnika nastąpiło na skutek nieprawidłowej eksploatacji.
Jedną z przyczyn mogło być niepodłączenie oryginalnych tłumików 
podczas procesu docierania. Dodatkowo piasta śmigła posiada dobrze
 widoczne zarysowania świadczące o niedozwolonej gwarancją ingerencji  mechanicznej.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty Pana reklamacja została odrzucona. z dniem 14 maja
2022 silnik utracił gwarancję...."

Zastosowałem  tłumiki  JMB M 60-L

a tak wygląda "moja" ingerencja mechaniczna 

piasta1.jpg

Edytowane przez Wojtekr
Nazwa sklepu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ir3q napisał:

Wydaje mi się, że to jest błędne rozumowanie. Z punktu widzenia fizyki wylot powietrza powinien być większy niż wlot. Powietrze w takim układzie co proponujesz zamiast się rozprężać odbierając ciepło z silnika zwiększa ciśnienie a tym samym temperaturę i obniża skuteczność schładzania tylnej części cylindra. 

Zgadzam się z kolegą , ale może uzyskam tym działaniem jakiś kompromis i tylna część cylindra będzie lepiej chłodzona.

Podobne rozwiązania stosowane są w pilarkach a to jest eksperyment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wojtekr napisał:

Ja bym brał pod uwagę również warunki gwarancji.

Na moje zgłoszenie reklamacji wyłączny importer i dystrybutor DLE (F3M)
napisał między innymi. 
"..... uszkodzenie silnika nastąpiło na skutek nieprawidłowej eksploatacji........................

 

 

Wojtku, proszę napisz (przypomnij) jaka była treść Twojej reklamacji do F3M.

Staszek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.