Grifon Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Z tymi simeringami to świetny pomysł, dobrze uszczelnią połączenie, tylko co z rozpuszczaniem gumy przez paliwo.
kaszalu Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Simmeringi są olejoodporne a metanol też ich nie powinien ruszać ! ! Zresztą w razie czego nie kosztują majątku więc można wymienić !!
Grzesiek Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Ale nie są odporne na ogień z wydechu.Czyli wysoka temperature
kaszalu Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Jednak COX stosował takie rozwiązanie ( fotki na poprzedniej stronie - to oryginalne tłumiki), chyba że była użyta do tego specjalna mieszanka gumowa lub tworzywo wyglądające na gumowe ! Albo problem nie występował ostro, bo gazy wylotowe szybko się schładzały po opuszczeniu cylindra i nie niszczyły tej konstrukcji ! 1
Grzesiek Opublikowano 28 Stycznia 2019 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Jeżeli już to simeringi nie gumowe a silikonowe, wytrzymuje wyższe temperatury. Troszke własciwosci: https://www.nipol.pl/index.php/pl/site/index/1-produkty/offer/26-simeringi.html oferta np. http://www.darex-lozyska.pl/oferta.php?prod=h1221 1
AndrzejC Opublikowano 30 Stycznia 2019 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Z tego auta to ja mam tylko silniczek, który od bardzo dawna czeka na swoją kolejkę do renowacji. Choć jest absolutnie na chodzie i odpala od pierwszego szarpniecia tą sprytną szarpaneczką. A.C. 1
kaszalu Opublikowano 30 Stycznia 2019 Opublikowano 30 Stycznia 2019 (edytowane) No proszę jak się nam tu całkiem "naCOXowany" temat rozwinął !!! Wątek wprawdzie trochę lotniczy, ale takie też były !!! Tak z p. AndrzejaC branży - wodny "Bugatti" !! Edytowane 30 Stycznia 2019 przez kaszalu
czarobest Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2019 No tak, chyba powinienem lekko edytować nazwę tematu, bo zrobił się bardziej ogólny temacik Coxowy - i bardzo fajnie . Już linkowałem na forum, ale w takim razie myślę, że warto i tutaj. Ciekawa strona, są różne opisy silników, daty produkcji i wiele więcej + oczywiście wiele zdjęć. Są też właśnie opisane i pokazane niektóre modele: https://www.mh-aerotools.de/airfoils/cox_frameset.htm No i tutaj też nieco o Cox'ach http://www.wikiwand.com/en/Cox_model_engine EDIT: Nie wiem jak ten temat dobrze nazwać 1
jarek996 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Opublikowano 30 Stycznia 2019 EDIT: Nie wiem jak ten temat dobrze nazwać KOKSOWNIA ! 2
MASK Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 KOKSOWNIA ! Bardzo dobre! Można byłoby tylko zmienić pisownię na COXownia, co by się tu osiłkowie nie złazili
jarek996 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Bardzo dobre! Można byłoby tylko zmienić pisownię na COXownia, co by się tu osiłkowie nie złazili W sumie to taki byl pierwszy zamysl , ale mozna do niego wrocic . Mocni ludzie nam niepotrzebni , bo Coxiki ( kurcze - wychodza zawsze jakies dziwolagi ) odpalaja bez uzycia sily
AndrzejC Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Nie tylko COXy były coxowe Inne podobne także, i kto wie czy nawet nie były pierwej produkowane niż wspomniane Coxiki. I wcale nie mniej popularne były swego czasu od COXów. Co prawda nie u nas, tylko w USA, ale były. I były bardzo dużą konkurencją dla tych COxów Na zdjęciu taki jeden coxo-podobny. Przy okazji ktoś wie co to za motorek? Ja wiem ale tak z ciekawości się pytam. Przy okazji pytanie dla starych wyjadaczy kolekcjonerów, czy ktoś z szanownych Kolegów nie posiada przypadkiem takich głowic to tych silników. Mam takie trzy motorki i każdy inny, a głowicę tylko jedną i do tego przerobioną na zwykła świecę. Głowiczki mogą być nieczynne, bo motorki nie będą już chyba u mnie pracować, a motorek z dziurą zamiast głowicy ze świecą jakoś głupio na półce wygląda Proszę o poważne podejście do tej sprawy, gdyż nie mogę tych silniczków bez głowiczek na półce postawić a te od Coxów za nic nie chcą pasować. A.C.
MASK Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Coxy jakie znamy są datowane na początek lat 50. a te plastikowe Terstorsy 20 lat później. Rzeczywiście bardzo popularne w USA nawet do lat 90. produkowane do plastikowych modeli na uwięzi. Klasa 1/2A, czyli 049 (0,8cc). Mimo, że na aukcjach internetowych jest bardzo dużo tych silników, to nie ma do nich części. Jedyna forma pozyskania głowic, to pewnie kupno całego silnika. W "pęczkach" można je kupić po kilka $ za sztukę A to kilka wczesnych Coxów z mojej kolekcji 1
jarek996 Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Niezle koksujesz kolego Z tych maluchow to jeszcze CUBy byly chyba popularne ? Marcin ; wypowiedz sie .........
kaszalu Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 (edytowane) A tak to działało "w akcji" !! https://www.youtube.com/watch?v=q6JAjL_vcEw Chyba sobie sprawię takiego oldtimerowego dziwoląga !! https://www.youtube.com/watch?v=w1I5-kCRUWU Smak dawnego latania .... https://www.youtube.com/watch?v=1QD625kt0FA https://www.youtube.com/watch?v=6yGVT775BLA Edytowane 14 Maja 2019 przez kaszalu
AndrzejC Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Ale co to za motorek jest ten mój to nikt nie odpowiedział... Ja myślę, że trudne to nie jest i to nie jest taka zwykła masówka. Nawet chyba jakieś procesy sądowe były między Coxem a producentem tych motorków A atrapy głowiczek będę sobie chyba musiał wytoczyć własnoręcznie. No chyba , że znajdę je gdzieś w necie. A.C.
Ejdzjan Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Witam Serdecznie. Panowie to ja też pochwale się modelem na uwięzi którego kupiłem parę lat temu. Kompletny samolocik o rozpiętości tylko 40cm z silnikiem cox Pozdrawiam Adrian 1
Rekomendowane odpowiedzi