Skocz do zawartości

Oblot modelu - zbiór porad / cennych uwag


AKocjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

45 minut temu, Erwin napisał:

Ja sie tylko jednego obawiam - srodka ciezkosci. Moze mi ktos podpowie czy wywazac z zupelnie pustym zbiornikiem czy troche paliwa nalac tak z 1/3. Zbiornik ma 0,5l o ile pamietam.

Nie znam się na spalinach, więc możesz zignorować to co napiszę, ale na logikę to ja bym wyważał tak jak w momencie lądowania, czyli tyle ile przewidujesz mieć wtedy paliwa w zbiorniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Erwin napisał:

Jeszcze jak ktos by mi podal wychylenia w mm na start takie emeryckie

Ja bym ocenę tego pod ciebie zostawił Maćkowi.

Ale i tak będziesz latał na normalnych wychyleniach bo za małe będą przeszkadzały , nie wiem jak u innych ale ja słuchałem rad kolegów i ustawiłem mniejsze wychylenia i to wydaje mi się było bardziej kłopotliwe niz pomoce , model który lata z opóźnioną reakcją szczególnie w wietrze nie wróży niczego dobrego lepiej dodać expo nad program niż zmniejszać wychylenia sterów,  pewnie pomocne jest to w modelu który podczas nadmiernego wychylenia sterów zaczyna przepadać , ale w modelu który jest stabilny w każdej pozycji i bez względu na wychylenia sterów chyba nie ma sensu kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się aż tak tym środkiem ciężkości ... On nie jest aż tak krytyczny w akrobacie 2.2 m, i coraz większych modelach. Ustaw jak nakazuje producent -pewnie wstępnie  na rurze skrzydeł i poleć . I tak zgodnie z tendencją i wlatywaniem w model będziesz przesuwać do tyłu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MacFlyer napisał:

Wiesiek to że nie umiesz wykorzystać małych wychyleń dowodzi tylko, że za krótko latasz.

Ja to w ogóle mam krótki starz.

Ogólnie wielu rzeczy nie umiem , niektórych nigdy też nie będę umiał.

Powiedzmy że chciał bym osiągnąć twój poziom z przed 2 lat, i to jest w zasięgu w jakiejś tam odległej przyszłości.

Twój obecny poziom dla mnie jest nie osiągalny nawet w odległej przyszłości:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, robert.pilot napisał:

Ja zawsze wyważam na pustym zbiorniku.

Najlepiej sobie sprawdzić zakres migracji środka ciężkości w zależności od poziomy paliwa, tylne wyważenie (model ciężki na ogon) jest znacznie bardziej niebezpieczne od przedniego wyważenia (ciężki na nos). Tym trzeba się sugerować podczas wyważania. 

@Erwin mniejsze lepsze na początek,  ale niech się wypowiedzą modelarze z większym doświadczeniem odnośnie akrobatów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku tu nie trzeba duzo sprawdzac by na logike wiedziec. Ogolnie w modelach z silnikiem zarowym, gdzie czesto nie mozna sobie pozwolic na umieszczenie zbiornika w srodku ciezkosci ze wzgledu na jego bliska odlegslosc od silnika, wywaza sie model z pustym zbiornikiem by jak najbardziej ulatwic kontrole nad modelem w trakcie ladowania. Paliwa nigdy nie przybedzie w trakcie lotku, jedynie moze ubywac przesuwajac CG w kierunku ogona ;) Mozna lekko odejsc od zasady jesli wywazamy benzyne lub w przypadku innej opcji, gdzie zbiornik udalo nam sie umiescic w CG, co nie zawsze okazuje sie proste.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o oblot to lotnisko w Radawcu zamknięte. Raczej

trzeba traktować ten sezon jako stracony bo nie ma widoków na poprawę systuacji w najbliższych tygodniach. Model idzie w odstawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oblatywal mi doswiadczony kolega z klubu. Ja polecialem jako drugi. Extra nadal w jednym kawalku wiec jest ok :)

 

Cytat

A chciałeś by kto inny nim się cieszył...

Ten model ma u mnie dozywocie i nigdy nie bedzie na sprzedaz. Jechalem po niego w nocy  ponad 250km w jedna strone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.