Remarek Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Czy silnik napędzający model samochodu da się przerobić na samolotowy?
czarobest Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Zrobić się da wszystko, pytanie czy warto . Silniczki "samochodowe" są zrobione tak, że kręcą się wysoko i, tak zakładam, nie mają dużo mocy przy niższych obrotach. Pewnie dałoby się bawić rurą rezonansową, żeby miał moc gdzieś niżej, ale to raczej duża zabawa . A przez to trzeba by stosować raczej małe śmigła, a do tego duże obroty to zapewne duża prędkość. W sumie taki silnik może zdałby się w napędzie typu GDF (czyli "żarowy EDF"). Do tego chłodzenie takiego silnika jest wydajniejsze i zwyczajnie w modelu samolotu mógłby on się nie dogrzewać. Zależy czy to ma być projekt typu - chcę to zrobić dla zabawy, bo tak - czy może masz motorek i chciałbyś go użyć w samolocie. W pierwszym przypadku to jasne, że jak się chce, to można się bawić i pokazać, że się da , w drugim lepiej na pewno poszukać jakiegoś używanego silnika "samolotowego" i latać .
Remarek Opublikowano 5 Listopada 2021 Autor Opublikowano 5 Listopada 2021 Dzięki. Właśnie tej wiedzy mi brakowało. Poszukuję silnika do Wicherka 25. Czy 30 godzin eksploatacji na mieszance z dodatkiem 25% nitro to dużo dla żywotności silnika żarowego?
d9Jacek Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Godzinę temu, Remarek napisał: da się przerobić na samolotowy dać sie pewnie da...tylko po co ? to tak jak bys się zapytał czy silnikiem od Ferrari 410 "super America" można napędzac FIAT a 126P......jesteś wujkiem Gromiłłą ?
czarobest Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 41 minut temu, Remarek napisał: Dzięki. Właśnie tej wiedzy mi brakowało. Poszukuję silnika do Wicherka 25. To myślę, że dorwiesz dość jakiś silniczek w przedziale 2.5 - 3.5 ccm, w zależności czego oczekujesz. 46 minut temu, Remarek napisał: Czy 30 godzin eksploatacji na mieszance z dodatkiem 25% nitro to dużo dla żywotności silnika żarowego? To zależy . Myślę, że jeśli był używany z głową i w paliwie nie brakowało oleju, a także nie jest to jakiś niesamowicie wysilony silnik, to te 30 godzin nie stanowi problemu i będzie Ci jeszcze służył, ale po samych motogodzinach za dużo stwierdzić się nie da. Jak masz go w ręku, to będzie Ci w miarę łatwo stwierdzić odpalając go , a jeśli nie znasz jego historii, to przed tym (i kręceniem) polecam zajrzeć do środka czy nie ma tam niespodzianek i przejrzeć łożyska .
Granacik Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Godzinę temu, czarobest napisał: W sumie taki silnik może zdałby się w napędzie typu GDF (czyli "żarowy EDF"). W zasadzie tylko w takim układzie to by się udało. Bo tu właśnie są potrzebne wysokie obroty. Inny problem to zamocowanie śmigła na wale silnika samochodowego. Trzeba by się bardzo nakombinować. Z wentylatorem było by wiele prościej. 56 minut temu, Remarek napisał: Czy 30 godzin eksploatacji na mieszance z dodatkiem 25% nitro to dużo dla żywotności silnika żarowego? Jeśli mówimy o silniku samochodowym to może być i dużo i mało. Zależy jaka ręka kierowcy, jak traktowany: zawodniczy czy amatorsko, jakie paliwo, jak tam było z filtrem powietrza. No i w końcu co to za silnik. Bardzo dużo zmiennych. Generalnie silniki żarowe konstruowane do użycia w samochodach, z racji ich dużego wysilenia, mają znacznie krótszą żywotność względem typowo lotniczych.
Remarek Opublikowano 5 Listopada 2021 Autor Opublikowano 5 Listopada 2021 Silnik z 30 godzinnym nalotem pochodzi z samolociku RC. Podobno kompresja jest ale to zapewnienia na odległość.
Grzesiek Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Tu masz silnik idealny do W-25. 1
Robert Tomzik Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 Jakby coś mam tłumik do tego mvvs 3.5ccm, mogę odsprzedać
Marcin K. Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 Zrobiłem dwupłatowca z deoronu na samochodowym silniku Conrad .12 Poleciało to ale ogólnie bez szału. Krótki wał, wystający w obrys śmigła gaźnik, trzeba by dorobić piastę, pierścień oporowy pod śmigło... Poszukaj 4ccm, jakiegoś lotniczego ASP, os max.. A wg mnie 30h z 25% to spory przebieg
d9Jacek Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 W dniu 5.11.2021 o 15:50, Remarek napisał: Silnik z 30 godzinnym nalotem pochodzi z samolociku RC. ...nie idz tą drogą.....szkoda czasu i kasy
Grzesiek Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 Dałem ci namiary na mvva 3,5 w giełdzie.To barzo dobry wybor do tego modelu.Nadmiar mocy gwaranyowany.Gdybył już niedostępny,szukaj olx,alegrolokalnie,ebay silnika w przedziale 2,5-4ccm.
d9Jacek Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 tu masz silnik...trochę przewymiarowany ale....? https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/os-max-h-40-mit-schalldaempfer-rc-modellmotor/1914055632-249-1154
Marcin K. Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 Bardzo przewymiarowany, 4ccm daje nadmiar mocy a gdzie tu 6.5....
d9Jacek Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 13 minut temu, Marcin K. napisał: Bardzo przewymiarowany, Moj Wicherek 25 był napędzany MVVS-em 6,5...latał znakomicie...nie ma konieczności wykorzystywania pełnej mocy i latania na gwizdku
Remarek Opublikowano 8 Listopada 2021 Autor Opublikowano 8 Listopada 2021 Wszystkie rady są dla mnie bardzo cenne bo staram się wyjść z wtórnego analfabetyzmu modelarskiego. Mam na oku tani silnik o wadze prawie 0,5 kg, czy nie będzie za ciężki? 2,5ccm z rurą wydechową waży chyba połowę mniej?
d9Jacek Opublikowano 8 Listopada 2021 Opublikowano 8 Listopada 2021 10 minut temu, Remarek napisał: na oku tani silnik o wadze prawie 0,5 kg ..."TANI" to taka nazwa czy mało kosztuje ??? co to za motor ? strasznie kombinujesz z tym napędem do tego Wicherka 25...
Remarek Opublikowano 8 Listopada 2021 Autor Opublikowano 8 Listopada 2021 To był silnik http://www.athearn.com/Products/Default.aspx?ProdID=EVOE0461 zanim zastanowiłem się, poszedł. Ostatnia cena 180 zł. Mam na oku u kolegi w piwnicy jakiegoś ruska, leży tam 30 lat. Podobno żarowy ale pewnie bez regulacji obrotów. Na wynik potwierdzający muszę poczekać miesiąc.
d9Jacek Opublikowano 8 Listopada 2021 Opublikowano 8 Listopada 2021 35 minut temu, Remarek napisał: zanim zastanowiłem się, poszedł. no i dobrze ,że poszedł ..... i niech nie wraca kup tego MVVS-a lub Osmaxa - będziesz zadowolony
Grzesiek Opublikowano 8 Listopada 2021 Opublikowano 8 Listopada 2021 Ten evo 46 to juz przesada do W25.U mnie na lotnisku lata W50 na 6,5cm MDS-ie i to całkiem nieżle
Rekomendowane odpowiedzi