Skocz do zawartości


Zdjęcie

Extra 300 KS - 2,7 m - relacja z budowy

Extra Extra 300 Krzycho

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#21 MacFlyer

MacFlyer
  • Modelarz
  • 44 postów
  • SkądChełm
  • Imię:Maciek

Napisano 02 październik 2018 - 18:42

Mi do auta wchodzi, mam xtraila, ale do kombiaka typu mondeo też się mieści.
  • 0

#22 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 54
  • SkądParczew
  • Imię:Krzych

Napisano 08 październik 2018 - 19:08

Uff, nie sądziłem, że prowadzenie takiej fotorelacji jest tak czasochłonne i trochę męczące.

 

Odnośnie upchnięcia modelu do samochodu to ta wersja będzie robiona ze zdejmowanym sterem kierunku. Mam zamiar upchnąć ten model do Renault Clio :wacko:

 

CD..

Teraz trochę mniej przyjemna praca, przynajmniej jak dla mnie.

W sklejoną wcześniej na żywicę wręgę wklejamy nakrętki kłowe 4 mm.

Tutaj już jest wręga wklejona do maski bo nie mam zdjęcia przed wklejeniem.

 

Kadłub_53.jpg

 

Przygotowaną wręgę przykręcamy do wcześniej wyczyszczonej, wyszlifowanej pierwszej wręgi kadłuba. Wręga maski powinna być po lewej, prawej i na dole około 1 mm mniejsza od wręgi kadłuba. Jeżeli tak nie jest to ścierak i do roboty.

Potem wręgę wpasowujemy w maskę. Pewnie będzie troszkę za duża ale to zrobione celowo. Doszlifowujemy krawędzie wręgi pod lekkim kątem tak jak idą krawędzie maski. Potem zeszlifowujemy górę wręgi tak aby w miarę ciasno wchodziło w maskę.

Jak już to jest przygotowane to przykręcamy silnik (wcześniej dokładnie zabezpieczając wszystkie wloty, wyloty w silniku).  To robimy po to aby spozycjonować maskę tak aby miejsce mocowania śmigła było idealnie w środku otworu maski.

No i dopasowujemy krawędzie maski tak aby na styk pasowały z kadłubem. Po dopasowaniu przyklejamy. Ja to robię tak ale tu pewnie każdy zrobi jak mu będzie wygodniej.

Tak wygląda podczas wiązania żywicy:

 

Kadłub_54.jpg

 

Po zaschnięciu przymierzamy, ewentualnie poprawiamy i można już powoli wolnymi chwilami doszlifowywać wstępnie kadłub:

 

Kadłub_55.jpg

 

No dobra, maska dopasowana, więc ją na bok niech czeka i obserwuje dalszą budowę :)

 

Czas na statecznik pionowy. Dość proste zajęcie. Sklejamy tak jak poniżej wspomagając się rurą wcześniej wspomnianą fi 10 mm.

Do tego potrzeby jeszcze kawałek listewki sosnowej 5x3 na natarciu.

 

Statecznik_1.jpg

 

Po zaschnięciu na natarcie przyklejamy kawałek balsy 2 mm. No i kawałki balsy 3, 4 lub 5 mm w miejscach gdzie będą zawiasy.

 

Statecznik_2.jpg

 

Statecznik_06.jpg

 

Po zaschnięciu szlifujemy lekko i obklejamy cały statecznik balsą, a potem przyklejamy kawałek balsy 10 mm na natarcie.

 

Statecznik_4.jpg

 

Potem najprzyjemniejsza rzecz, czyli szlifowanie. Ja to lubię bo podczas takiej czynności powstaje już piękny, docelowy kształt. To jak rzeźbienie albo malowanie artystyczne ;) Przed przyklejeniem statecznika wklejamy jeszcze kawałek kołka 3 mm do pozycjonowania statecznika w kadłubie.

 

Teraz wkładamy ponownie w kadłub rurę fi 10 mm a na to statecznik i przyklejamy.

 

Statecznik_5.jpg

 

 

CDN...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • 2

#23 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1518 postów
  • Age: 49
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 08 październik 2018 - 19:17

Szlifowanie - najprzyjemniejsze ?!?!?

To już nawet chyba oklejać wolę bardziej

Życzę cierpliwości i wytrwałości bo relacja super :)


  • 0

#24 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 1273 postów
  • Age: 40
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 08 październik 2018 - 21:33

Ja tam nic do szlifowania nie mam , nawet to lubię, ale oklejania folią to nienawidzę.

I chyba głównie dla tego że tak nie lubię oklejania folią , nie kończę drugiego Mx-a, zostało mi jedna strona kesonu jednego skrzydła , ale brakło mi balsy, trzeba przykleić krawędzie natarcia i oszlifować.

Krawędzie natarcia będą schły 3godziny i pół godziny szlifowania i niestety można powoli brać sie za oklejanie , ale dla mnie jest to zajęcie tak odpychające że przez to nie zbiera mnie na skończenie modelu :).

A i tak mam jazdę z oklejaniem extry po rozbiciu, już prawie skończyłem ale nie ma ani frajdy, ani zabawy, ani satysfakcji , robię to gorzej niż za karę.

Ale na extrę nie kupowałem folii tylko robię takiego zlepka z folii które leżały w razie czego na drobne naprawy, nie było tego za wiele ale na kadłub wystarczy , tyle że czerwonej mam dwa odcienie i białej też dwa rodzaje.

Nie wiem dlaczego i może to tylko złudzenie ale czerwona i połowa białej jest z polskiego sklepu, a druga połowa białej to folia z HK pozostałości z Mx-a.

Folią z polskiego sklepu przynajmniej mi się okleja lepiej, jest trochę grubsza to pewnie i cięższa ale bardzo dobrze kryje , nic nie przebija , i w ogóle sympatycznie sie przykleja i napina, niestety kosztuje 30zł za metr bieżący.

Folia z HK jest cieńsza , pewnie lżejsza ale mocno przebija sie np ażurowanie,   no ale  15m bieżących w HK kosztowało 90zł :).


  • 0

#25 Piotrek_SGM

Piotrek_SGM
  • Modelarz
  • 379 postów
  • Age: 40
  • SkądSiedlce
  • Imię:Piotrek

Napisano 09 październik 2018 - 07:36

Fakt, fotorelacje to ogrom pracy. Szacunek, że Ci się chce.

 

I wielki podziw, za: "Potem najprzyjemniejsza rzecz, czyli szlifowanie. Ja to lubię bo podczas takiej czynności powstaje już piękny, docelowy kształt. To jak rzeźbienie albo malowanie artystyczne" :)


  • 0

#26 marcinmisiek102

marcinmisiek102
  • Modelarz
  • 52 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądWojcieszków
  • Imię:Marcin

Napisano 10 październik 2018 - 22:07

fotorelacja to zwieńczenie wypocin i godzin pracy przed kompem, DUŻY SZACUN Krzysiu, posiadasz wyobraźnię 3d do narysowania tego dzieła..... :)


  • 0

#27 Piotrek_SGM

Piotrek_SGM
  • Modelarz
  • 379 postów
  • Age: 40
  • SkądSiedlce
  • Imię:Piotrek

Napisano 12 październik 2018 - 06:56

fotorelacja to zwieńczenie wypocin i godzin pracy przed kompem, DUŻY SZACUN Krzysiu, posiadasz wyobraźnię 3d do narysowania tego dzieła..... :)

 

A to jest oczywiste :) Szacuneczek jest już dawno ;)


  • 0

#28 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 54
  • SkądParczew
  • Imię:Krzych

Napisano 12 październik 2018 - 08:43

W ten łikend mała przerwa bo Bieszczady kolorowe, czerwono-żółto-zielone czekają

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#29 cyrax_ojz

cyrax_ojz

    to ne lata

  • Modelarz
  • 315 postów
  • Age: 32
  • SkądSzamocin
  • Imię:Maciej

Napisano 15 październik 2018 - 20:41

lecę z tematem żeby nie było :)

 

formatki lekko przeszlifowane bączkiem w celu usunięcia wąsów ze spodniej części

 

przed

DSC_0836.jpg

 

i po

DSC_0837.jpg

 

trochę tego było

DSC_0839.jpg

 

ale większość mam wycięte pozostało dokończyć żeberka

DSC_0838.jpg

 

 


  • 0

#30 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 54
  • SkądParczew
  • Imię:Krzych

Napisano 15 październik 2018 - 22:21

Hej

 

Trzeba się brać do roboty bo mnie dogonisz :)

 

CD..

W czasie gdy coś schnie to można takie drobne rzeczy już przyklejać np jak to poniżej.

Można zrobić stelaż z listewek balsowych 8 mm a potem od góry przykryć balsą 2 mm. Mi zbywał taki kawałek balsy więc przykleiłem w całości.

Oczywiści wcześniej dopasowując do szerokości podwozia.

 

Kadłub_56.jpg

 

Można też już wklejać tzw. garbik.

Wcześniej przygotowujemy kształt z balsy 2 mm sklejając deski tak aby pokryły cały garbik.

Potem lekko spryskać wodą po zewnętrznej stronie. Wewnętrzną stronę smaruję Soudalem i sklejam to w taki sposób:

 

Kadłub_57.jpg

 

Na drugi dzień wyjmuję prawie gotowy do wklejenia garbik.

 

Kadłub_58.jpg

 

Robimy wycięcie na statecznik pionowy. Tutaj na forum było kilka ciekawych pomysłów jak to zrobić więc nie będę się rozpisywać.

Potem przygotowuję takie "szyny". Tzn po obu bokach podkładam papier do pieczenia i na ściski przypinam kształtowniki aluminiowe.

Coś takiego:

 

Kadłub_59.jpg

 

Te kształtowniki wystają ok 3 mm nad kadłub i w to wsuwam przygotowany i posmarowany klejem garbik.

Dociskam taśmami montażowymi i doklejam też wręgę.

 

Kadłub_60.jpg

 

CDN...

 

 

 


  • 1

#31 Piotrek_SGM

Piotrek_SGM
  • Modelarz
  • 379 postów
  • Age: 40
  • SkądSiedlce
  • Imię:Piotrek

Napisano 16 październik 2018 - 08:29

Super porady, prosimy o więcej :)


  • 0

#32 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 54
  • SkądParczew
  • Imię:Krzych

Napisano 22 październik 2018 - 20:55

Hej

 

CD..

 

Zanim zaczniemy dopieszczać kadłub, jeszcze kilka elementów.

Przyklejamy kawałki sklejki w masce:

 

 

Kadłub_61.jpg

 

I w kadłubie wypust do mocowania maski od dołu:

 

Kadłub_62.jpg

 

Otwór w masce tak wywiercić aby po wkręceniu śruby maska dosyć ciasno przylegała do kadłuba.

 

No i jeszcze kabinka. Wydaje się dość prosta robota ale trochę czasu zejdzie.

W pierwszej kolejności sklejamy cały stelaż.

Potrzebna listewka balsowa 6x6 i listwy sosnowe 10x2. Długości litew sosnowych dobrać przymierzając kabinę.

Ja tutaj poniżej próbowałem zrobić na dwóch wręgach żeby zobaczyć czy się uda. Niestety nie polecam tego. Musiałem rozebrać to i wkleić środkową wręgę.

 

Kabinka_01.jpg

 

Kabinka_02.jpg

 

Teraz najlepiej też wkleić uchwyty do mocowania maski. Potem może być kłopot.

Ja to wklejam na żywicę odseparowując kawałkami papieru. Miękką sklejką do środka !

 

Kabinka_07.jpg

 

Jak już stelaż gotowy to po zaschnięciu kleju można obklejać balsą 2 mm.

Ja to robię tak, że podkładam kawałki listewek 2 lub 3 mm. Na to papier do pieczenia i to unieruchamiam ściskami. To podniesienie ułatwi obklejenie balsą.

 

Kabinka_03.jpg

 

Po wstępnym szlifowaniu wygląda tak:

 

Kabinka_05.jpg

 

Pamiętać, że z przodu balsa ma wystawać conajmniej 6 mm.

Potem, ale już po przyklejeniu poszycia z balsy i zaschnięciu do tej wystającej części balsy przyklejamy na żywicę balsę  3 mm. Od dołu.

Coś takiego wyjdzie. Ja przykleiłem trochę za cienki kawałek balsy. Ale taki miałem pod ręką.

 

Kabinka_06.jpg

 

Boki tej konstrukcji jak i część górną w miejsca gdzie będzie się stykać z kabiną lakieruję rzadką żywicą. Od wewnętrznej części oczywiście.

 

 

W międzyczasie przygotowujemy listwy balsowe do lotek, skrzydła, sterów i stateczników.

Trójkąty jakie pozostaną po wycięciu tych listew wykorzystać można do wzmocnień w kadłubie. Potem pokaże gdzie.

Zresztą część tych wzmocnień już widać na powyższych zdjęciach.

 

Najpierw listwy.

Takie:

 

Załączony plik  Listwy.pdf   1,32 MB   67 Ilość pobrań

 

Tymi kątami to tak za bardzo nie należy się przejmować.Śmiało można zaokrąglać do pełnych stopni :)

 

CDN...

 

 

 


  • 0

#33 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 54
  • SkądParczew
  • Imię:Krzych

Napisano 27 październik 2018 - 12:30

CD..

 

Oblistwowujemy (istnieje takie słowo?) kadłub:

 

Kadłub_51.jpg

 

Kadłub_50.jpg

 

Wklejamy uchwyty i zaklejamy balsą otwory.

 

Kadłub_63.jpg

 

Zdaje się, że to wszystko. Można robić to co lubicie najbardziej, czyli szlifowanie kadłuba :)

 

Teraz stateczniki.

Pewnie każdy robi to po swojemu. Ja robię tak:

 

Poziom_01.jpg

 

Wykorzystuję oczywiście poziomicę laserową aby się upewnić, że jest prosto.

Żeber przykadłubowych nie wklejam na tym etapie.

Po wyschnięciu montuje statecznik na kadłubie na dystansach i przyklejam żeberko przykadłubowe oraz rurkę o średnicy 10 mm. Może być aluminiowa lub węglowa.

 

Poziom_02.jpg

 

Nie zapomnieć o tym:

 

Poziom_03.jpg

 

Wklejam wzmocnienia na zawiasy i listwę z balsy 2 mm na natarcie.

Po oszlifowaniu gotowe do obklejania balsą.

 

Poziom_04.jpg

 

Poziom_05.jpg

 

Po wstępnym oszlifowaniu doklejam żebro z twardej sklejki.

 

Poziom_06.jpg

 

Jeszcze do przyklejenia wcześniej przygotowana listwa o przekroju trójkątnym i można zaczynać stery wysokości.

 

 

CDN...

 

 

 


  • 1

#34 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 54
  • SkądParczew
  • Imię:Krzych

Napisano 27 październik 2018 - 14:18

CD..

 

Czas na ster wysokości.

 

Aby łatwiej było rozróżnić rozpórki z balsy (wysokość, kierunek, lotki) to te do wysokości są z malutkim otworkiem !!!

 

Wysokość_01.jpg

 

Podczas sklejania pilnować czy wszystko idealnie prosto.

Aby to ułatwić przygotowałem otworki w które należy włożyć pręt o średnicy 5 mm.  Widać to na zdjęciu z oklejania balsą poniżej.

Oczywiście po wyschnięciu pręt wyciągamy.

 

Potem doklejam wzmocnienia na zawiasy i na dźwignie. No i pasek balsy 2 mm na natarciu.

 

Wysokość_02.jpg

 

Na dźwigarze na skrajnych żeberkach przykleić jeszcze wypełnienie z balsy 2 mm.

Na zdjęciu po prawej trochę widać.

 

Wysokość_03.jpg

 

Gotowe do obklejania balsą.

 

Wysokość_04.jpg

 

Po wstępnym szlifowaniu wygląda to tak.

Listwy trójkątne na tym etapie jeszcze były w trakcie przygotowywania więc ich nie ma. Dokładne szlifowanie po przyklejenie tych listw.

 

Wysokość_05.jpg

 

Ster kierunku, prawie wszystko tak samo. No może taka różnica że tylko jeden :)

 

Kierunek_01.jpg

 

Kierunek_02.jpg

 

Kierunek_03.jpg

 

Na koniec jeszcze trójkątna listwa. Wcześniej wyciąć w niej należy otwory na zawiasy.

Zwrócić uwagę jeżeli kierunek ma być zdejmowany do transportu - tak obstalować listwę aby po włożeniu zawiasów oś zawiasów pokrywała się z otworkami w górnych żeberkach.

 

Kierunek_04.jpg

 

Po wyschnięciu przymierzyć do kadłuba i szlifowanie końcowe.

 

CDN...

 

 


  • 1

#35 jb

jb
  • Modelarz
  • 14 postów
  • Age: 37
  • SkądPiła
  • Imię:Juliusz

Napisano 29 październik 2018 - 15:40

Lekko zmobilizowany przez Macieja  zaczynam zabawę razem z Wami.

 

Załączone miniatury

  • extra kit.jpg

  • 0

#36 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 1273 postów
  • Age: 40
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 29 październik 2018 - 16:57

Obserwuję relację i wszystko wskazuje na to że to będzie najczęściej budowany model tej zimy :).


  • 0

#37 cyrax_ojz

cyrax_ojz

    to ne lata

  • Modelarz
  • 315 postów
  • Age: 32
  • SkądSzamocin
  • Imię:Maciej

Napisano 31 październik 2018 - 18:15

Julian poratowany więc można działać dalej coś czuję że nie była to ostatnia wizyta B)

 

 

powoli powstaje kadłub tyle mam sklejone

 

DSC_0880.JPG

 

 

pozostaje sprawdzić resztę zamków na sucho

 

DSC_0881.JPG

 

i można zabrać się za listwy


  • 0

#38 kszczech

kszczech
  • Modelarz
  • 191 postów
  • Age: 54
  • SkądParczew
  • Imię:Krzych

Napisano 01 listopad 2018 - 12:27

Cieszę się, że zacząłeś składać. Ciekawym ile Ci to zajmie.

 

 

CD..

 

Po doklejeniu listw trójkątnych ster kierunku i wysokość po wstępnym oszlifowaniu prezentuje się tak:

 

Kierunek_05.jpg

 

Wysokość_06.jpg

 

 

No to przyszedł czas na skrzydła. Wbrew pozorom to bardzo przyjemna i dość szybka robota.

Skrzydła składa się na rurach montażowych o średnicy 16 mm. Muszą być sztywne i idealnie proste. Kosztuje to paręnaście złotych ale przyda się może w przyszłości do następnych modeli.

Przygotowuję też klocki drewniane do podparcia rur. Może to być też cokolwiek innego ale muszą być IDEALNIE równiutkie i jednakowej wysokości.

Takie rozwiązanie montażu skrzydeł nie pozwoli na zwichrowanie skrzydła i jest bardzo szybkie i wygodne. Podczas montażu można obracać skrzydło górą do dołu i na odwrót. Lub lewo na prawo i odwrotnie. Kto nie składał jeszcze w taki sposób to sądzę, że będzie mile zaskoczony.

Oczywiście po skończeniu skrzydła rury wyjmujemy ze skrzydła. Zresztą pomiędzy etapami montażu też można wyjmować aby było wygodniej obrabiać.

 

Zaczynam od przygotowania elementów skrzydła. Oczywiście wcześniej sprawdzam poziomicą laserową czy klocki montażowe są ustawione idealnie równo w poziomie.

Potrzeba listewek sosnowych na 1 skrzydło:

4x15x1200 - 2 sztuki

4x15x580 - 2 sztuki

3x5x1200 - 2 sztuki

2x10x1200 - 1 sztuka

3x5x40 - 2 sztuki

3x5x42 - 2 sztuki

 

Skrzydło_002.jpg

 

I teraz UWAGA, nie przyklejamy na tym etapie tych elementów poniżej. Będą przyklejone w ostatnim etapie budowy modelu.

 

Skrzydło_015.jpg

 

Sklejam elementy bez rur montażowych. Przypinam żeberka do rozpórki międzydźwigarowej oraz spływ ściskami/szpilkami tak aby się nie rozłaziło.

Po czym wsuwam rury montażowe.

 

Skrzydło_003.jpg

 

Skrzydło_004.jpg

 

Następnie wklejam dźwigary te krótsze, na to dźwigary długie. No i pozostałe listwy. Dźwigary ściągam dla pewności gumkami.

 

Skrzydło_005.jpg

 

Teraz wklejam te króciutkie listewki pod gniazda serw i na to gniazda serw.

 

Skrzydło_006.jpg

 

No i po sprawdzeniu czy pomiędzy dźwigarem a żeberkami jest kąt prosty zostawiam do wyschnięcia kleju. Niech sobie trochę odpocznie.

 

........

 

Jak już klej wysechł to można tymczasowo wyjąć rury i przygotować skrzydło do dalszego montażu. Szlifuję żeberka na natarciu itp.

 

Po czym wkładam rury montażowe i przyklejam wcześnie przygotowaną listwę balsową 2 mm na natarcie.

 

Skrzydło_007.jpg

 

Montuję końcówkę skrzydła.

 

Skrzydło_008.jpg

 

Wklejam kieszenie na rury - koniecznie na żywicę. Ograniczniki do rur. Wzmocnienia pod zawiasy. I wzmocnienie z balsy pod stabilizator.

 

Skrzydło_009.jpg

 

Skrzydło_010.jpg

 

Po przyklejeniu kieszeni na rurę koniecznie podczas zasychania żywicy rura musi być w kieszeni !! Dobrze ją zabezpieczyć jakim oddzielaczem aby ewentualne przecieki żywicy przez kiszeń nie spowodowały trwałego połączenia :(

 

I ponownie zostawiamy w spokoju to co się udało zrobić.

 

.......

 

Sprawdzamy czy wszystko jest ok. I przygotowujemy do pokrycia skrzydła balsą.

 

Skrzydło_011.jpg

 

No i nie ma co czekać. Oklejamy. Proponuję aby keson nie kończył się równo z dźwigarem a z 3 mm przed końcem dźwigara. Ten kawałek wystającej listwy pozwoli na solidne przyklejenie i wzmocnienie skrzydła po przyklejenie nakładek balsowych na żeberka.

 

Skrzydło_012.jpg

 

I ponownie zostawiamy do wyschnięcia.

 

........

 

Przygotowujemy do przyklejenia natarcia - balsa 10 mm oraz listwy trójkątnej na spływ.

I przyklejamy.

Teraz też można przykleić paski balsy na żeberka.

 

Skrzydło_013.jpg

 

Po wyschnięciu znowu najprzyjemniejsza robota. Szlifowanie :)

Po wstępnej obróbce wyjdzie coś takiego.

 

Skrzydło_014.jpg

 

Skrzydło_016.jpg

 

No i do zrobienia pozostało coś czego najbardziej nie lubię - lotki.

 

 

CDN...

 

 


Zapomniałem dodać do powyższego.

 

Uwaga, otwory na żebra w listwie spływu wyszlifować tak aby żeberka wchodziły bez oporów pod kątem pod jakim będą wklejane.

Jak się tego nie zrobi to potem końcówka skrzydła przy kadłubie będzie raczej odstawać od kadłuba.


  • 0

#39 cyrax_ojz

cyrax_ojz

    to ne lata

  • Modelarz
  • 315 postów
  • Age: 32
  • SkądSzamocin
  • Imię:Maciej

Napisano 01 listopad 2018 - 12:53

wracając do listew tak by to wychodziło ?

 

DSC_0884.JPG

 

1. sosna 6x3 + extra węgiel 6x1 więc część spustów pogłębić o 1mm w miejscu węgla od strony ogona

 

2. balsa  6x6

 

3. balsa 5x5

 

4. balsa  5x5

 

5. balsa 5x5 + sosna 5x3


  • 0

#40 MacFlyer

MacFlyer
  • Modelarz
  • 44 postów
  • SkądChełm
  • Imię:Maciek

Napisano 01 listopad 2018 - 13:09

Listwa nr 2. także daj z sosny bo folia balse wygina pomiędzy wręgami.
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Extra, Extra 300, Krzycho

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych