Skocz do zawartości

SAAB JAS - 39 GRIPEN - park jet


przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czy ten schemat podlaczania zyroskopu na pewno jest ok?

 

Jak dla mnie to z odbiornika kanal aileron podpinamy na wejscie zyrka, kanal np 5 czy 6 pod czulosc zyrka.

Wyjscie z zyrka powinno isc na mixer delta na wejscie aileron .

 

Wszystko jest OK - sprawdzone. Head Lock też wyłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam jest mixer delta czy nie ?

Czy jak wlaczysz model i zyroskop dziala to jak przechylasz go prawo-lewo to oba serwa na lotkach naprzemiennie sie wychylaja?

 

Dokładnie tak to działa - model przechylam w lewo (patrząc od tyłu modelu) to prawa lotka wychyla się w górę a lewa w dół i odwrotnie. Ustawienia jak dla latającego skrzydła. Ten żyroskop ma dużą skalę czułości. Przy ustawieniu czułości na max. gdy trzymam model w ręce to serwa non stop reagują - chyba żyroskop wyczuwa bicie mojego serca :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafale, przyznam rację Wojtkowi, wg schematu żyroskop masz podłączony za mikserem sprzętowym delta i sterujesz tylko jedną sterolotką. Podłączenie tak w modelu objawi się tym,ze przy zakłóceniu tylko jedna się będzie wychylać.

Na obrazku żyroskop powinien być między odbiornikiem a mikserem delta. Wtedy reakcja będzie na dwie powierzchnie sterowe za mikserem delta. Zapewne dobrze masz podłączone w modelu, tylko na rysunku jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czulosci - ja stosowalem jakies 30%.

 

 

A i jeszcze jedno - to zyrko HK401b ma ta wade ze potrafi elektronika w tej obudowie sie obijac - to + wibracje modelu od silniczka powodowaly u mnie - ale w smiglowcu niestabilnosc dzialania.

 

Otworzylem zyrko i wkleilem plytki do obudowy na cieply klej - od razu lepeij bylo - nie wzbudzal sie sam .

 

To jest ta modyfikacja: http://myrcguide.com/index.php?topic=3470.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten schemat podlaczania zyroskopu na pewno jest ok?

 

Jak dla mnie to z odbiornika kanal aileron podpinamy na wejscie zyrka, kanal np 5 czy 6 pod czulosc zyrka.

Wyjscie z zyrka powinno isc na mixer delta na wejscie aileron .

 

Rafale, przyznam rację Wojtkowi,.......................

Zapewne dobrze masz podłączone w modelu, tylko na rysunku jest inaczej.

 

No i klops :unsure: . W swoim modelu podłączyłem poprawnie a narysowałem niepoprawnie.

Przepraszam tych , którzy korzystając z nieprawidłowego schematu podłączenia mieli nie lada problem z działaniem układu.

 

Wojciechu dziękuję za zwrócenie uwagi. Wiwat forum pfmrc.eu!!!

 

Poniżej nowy schemat.

 

post-10327-0-32394100-1379421236_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) THE END.

 

Jakie "THE END" ???

To już wszystko ??? eeeee no Rafał bardzo proszę nie robimy scen :P ... ja tu nie widzę żadnego "THE END" tylko pylony powstały a jak powstały to raczej nie na darmo ;)

druga sprawa

Przy lotach z małą prędkością stroboskopy da się zauważyć. Ale spoko - niedługo po testach żyroskopu planuję loty późnym wieczorem.

więc ja nie popuszczę :P i stwierdzenia "THE END" nie dopuszczam do swego słownika i co tydzień mam zamiar wiercić przypomnienie w tym temacie :)

co do oświetlenia opartego o układ atmega po polataniu ENERGY mogę stwierdzić jedno znacznie, że późnym wieczorem cieszy oko pilota czy osoby stojącej obok pilota że oświetlenie widać choć nie jest jakieś "oczo jebne" co dyskwalifikuje latanie w zupełnych ciemnościach (choć nie próbowałem) ale latanie pod wieczór naprawdę napawa dumą jak to wszystko mruga i choć w połowie przypomina prawdziwy statek latający ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK OK Przemo - robiąc pylony jednocześnie rozrysowałem sobie i mam posklejane z białego bristolu 2 zasobniki jak z planów MM. Leżą i czekają na pomalowanie na biało i muszę dorobić magnesy neodymowe po to aby podczas lądowania w trawie (innego niż pad liściem) zasobniki mogły się odczepić.

 

post-10327-0-31392900-1379937584.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz tylko magnesy, aby nie były za mocne ani za słabe. Ja miałem za słabe i odczepiły mi się zasobniki w Su przy gwałtownym zwrocie.

Na szczęście miałem jeszcze je przymocowane na kawałkach żyłki, więc dyndały sobie pod samolotem w locie.

Przy ladowaniu bomby ładnie sie wypinały z magnesów pylonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz tylko magnesy, aby nie były za mocne ani za słabe. Ja miałem za słabe i odczepiły mi się zasobniki w Su przy gwałtownym zwrocie.

Na szczęście miałem jeszcze je przymocowane na kawałkach żyłki, więc dyndały sobie pod samolotem w locie.

Przy ladowaniu bomby ładnie sie wypinały z magnesów pylonów.

 

Podobnie jak w moim F-18 (mocowanie zbiorników paliwa) mocowanie obejmuje 2 magnesy neodymowe na jeden pylon. Magnesy okrągłe o średnicy 2mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój pierwszy kontakt z napędem EDF (nabyty okazyjnie)

- średnica 70mm

- silnik "no name" - pomiar poboru prądu 14,8A.

Robi wichurę w domu ale czy odpowiedni do tego modelu?

 

Wkrótce inne testy na ciąg, pobór prądu z innym silnikiem i może zamontuję do Gripena.

 

post-10327-0-28343000-1386020582.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.