Skocz do zawartości

przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Malowanie - tu szaleństw nie będzie. Standardowy kamuflaż, jaśniejsze krawędzie, nacięte linie podziału +washing i 2 warianty kalkomanii rozważam.
Jeden wariant kalkomanii już mam gotowy
 

post-10327-0-59004300-1403687607.jpg

 

Kalkomania - F-22 numer 91-4002.pdf

 

 

a nad drugim musiałbym popracować w programie graficznym.
 

post-10327-0-86322600-1403687648_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje się pod słowami Adriana :) 

W kwestii malowania z pewnością nie ma co Rafałowi podpowiadać ... z drugiej strony jakie malowanie by nie wybrał to spod jego ręki wyjdzie i tak po stokroć lepiej od obecnego wykonanego przeze mnie ;) więc cierpliwie trzeba czekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model odbudowany.  Dziób jak nowy, "blacha" wyklepana... Mrówczą robotą był montaż wyposażenia elektronicznego i przeciąganie kabli. Mechanik pokładowy musiał zakupić nowy sprzęt do montażu (długie śrubokręty)  :)
PRZEMO - raz jeszcze dziękuję.

Waga modelu bez akumulatora: 580g. 
Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 692 g
 

Powierzchnia skrzydeł 9,86 dm2, obciążenie przy max. wadze 692g wynosi 70,18 g/dm2 
Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią kadłuba przylegająca do skrzydeł  15,99 dm2, obciążenie przy max. wadze 692g wynosi 43,27 g/dm2 

 

post-10327-0-33612600-1404471098.jpg


Wyposażenie:
Silnik Emax GF2210/20 1534 kv - 170 W 
Śmigło TGS 7x6E - 1 szt.
Serwo HXT900 - 2 szt.(lotki)

Serwo Turnigy TGY-9018MG - 2 szt.(ster wysokości i wektor ciągu)
Regulator 30A HK Blue Series - 1 szt.
Żyroskop HK 401B AVCS Digital Head Lock Gyro - 1 szt.

Akumulator Li-Pol Turnigy 1300mAh 25-30C - 1 szt.

Oświetlenie - imitacja dopalacza (diody LED)
 

Po udanym oblocie nastąpi regeneracja oświetlenia - pozycyjne, lądowania (może stroboskopowe) i zmiana malowania  oraz szaty graficznej. Nie wykluczam zrobienia nowej kabiny.
Oświetleniem pozycyjnym, lądowania  i stroboskopowym zarządzać będzie układ Atmega8 - konstruktor i programista to kolega z forum -  Wojtek (Wojek Sz).  DZIĘKI WOJTKU!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepychałem i upychałem okablowanie :angry:  na przedłużaczach do komory kabiny i tuż za nią . Ciasno się zrobiło, :o  że miejsca na sterownik oświetlenia nie było.

Przemyślałem pewne sprawy bo przecież Przemo przygotował świetne luki rewizyjne pod kadłubem nie tylko w celu dostępu do serwomechanizmu steru wysokości i wektora ciągu.

Umieściłem więc w  kadłubie pod pierwszym lukiem rewizyjnym odbiornik a pod drugim lukiem regulator co zapewnia świetne jego chłodzenie. Jedyny konieczny przedłużacz to zasilający od Li-Pola do regulatora. 
Wyrzucając zbędne przedłużacze, rozdzielacze a także tymczasowo żyroskop mam cały przedział w kabinie i tuż za nią wolny (jedynie sterownik oświetlenia tu będzie)   :)  i odchudziłem model o 40g!!!
Waga modelu bez akumulatora: 540g. 
Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 652 g
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie odbiornik udało się upchnąć w garbie za kabiną ... jakimś cudem tam wszedł :) a regulator jak najbardziej w był w tunelu przelotowym dla jak już pisałeś lepszego chłodzenia ... 
A sterowanie ciągiem podpiąłeś tak jak Ci mówiłem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiornik zmieścił się za garbem+żyroskop ale ilość kabli jaka była tam upakowana ograniczyła mi miejsce do montażu sterownika oświetlenia - ogólnie wielki bałagan w kanałach i w garbie.

Sterowanie ciągiem mam na razie podpięte na osobny kanał i załączanie wychylenia wektora  50% na ID1 a na 100% na ID2 (przełącznik trójpozycyjny). Pamiętam że mówiłeś o miksowaniu wektora z lotkami? Mógłbyś mi to wyjaśnić ponownie i załączyć zrzut ekranu z ustawieniami na Turnigy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lotek nie miałem podpiętych pod stery wysokości tylko tak miał zrobione Shumate 
na początku filmu widać jak to się wszystko rusza :) 
http://www.youtube.com/watch?v=b10X7zagCmA

 

Powiem jak ja miałem rozwiązane sterowanie ciągiem. Ogólnie model budowałem bez SK więc pozostał mi ten kanał wolny. Zmienny wektor ciągu podłączyłem zatem pod kanał SK, następnie Dual Rate ustawiłem w dwóch pozycjach przełącznika na 0% co za skutkowało że drążek od SK pozostał martwy. Następnie wektor ciągu zmiksowałem ze SW (jakie było ustawienie procentowe już niestety nie pamiętam ale z pewnością było to mniej jak 50%) ... Ogólnie podłączenie wektora ciągu pod kanał SK dało mi to że trymerem na aparaturze mogłem w czasie lotu zmieniać skłon silnika co bardzo mi pomogło i dużo uprościło ustawienie odpowiedniego skłonu żeby model latał jak po sznurku :) Przy pierwszych lotach to właśnie ustawienie skłonu silnika było dość kłopotliwe a przebiegało to za pomocą odczepieniu snapa od łoża silnika i wkręceniu go bądź wkręceniu go na gwincie popychacza, czyli tzw system eksperymentalny ;) ... 
potem doszedłem do ładu że jak chwyciłem model w rękę na wysokości CG i po dodaniu gazu model nie zadzierał ani do góry ani w dół tzn że skłon będzie jak najbardziej OK :) 
to tak pokrótce ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sterowanie wektorem mamy prawie identyczne
- u Ciebie na kanale 4 od steru kierunku i załączanie (50%)/wyłączanie przełącznikiem dwupozycyjnym od steru kierunku + możliwość trymowania pokrętłem
- u mnie na wolnym kanale 7 i załączanie (50% lub 100%)/wyłącznanie przełącznikiem trójpozycyjnym. Możliwość trymowania z poziomu menu nadajnika.
Z naszej rozmowy telefonicznej zrozumiałem, że masz ustawiony mix typu. skręcam modelem w lewo (lewa lotka w górnym położeniu, prawa lotka w dolnym położeniu) i wtedy model wchodzi w zakręt z jednoczesną utratą wysokości poprzez przechylenie dzioba w dół i do tego mix w postaci wychylenia steru wysokości w górę i/lub wychylenia wektora ciągu w górę aby model nie opadał w dół przy wchodzeniu w zakręt.

 

Zastanawiam się też, co daje takie ustawienia jak u Shumate: ster wysokości i wektor ciągu w górę a obydwie lotki w dół (i odwrotnie)?
Jedyne co mi się nasuwa na myśl w tej chwili to zwiększenie siły nośnej poprzez opuszczenie lotek w dół przy jednoczesnym starcie na wznoszeniu (ster wysokości i wektor ciągu w górę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) skręcam modelem w lewo (lewa lotka w górnym położeniu, prawa lotka w dolnym położeniu) i wtedy model wchodzi w zakręt z jednoczesną utratą wysokości poprzez przechylenie dzioba w dół i do tego mix w postaci wychylenia steru wysokości w górę i/lub wychylenia wektora ciągu w górę aby model nie opadał w dół przy wchodzeniu w zakręt. (...)

Powiem szczerzę że nic takiego nie zaobserwowałem a chociaż jak coś takiego występowało to naprawdę nie było to w ogóle przeze mnie odczuwalne podczas latania tym modelem :)

Rafał u mnie był tylko jeden mix ... wektor ciągu ze SW i to wszystko :) oczywiście nie liczę gotowego miksera na którym były tylko i wyłącznie ustawione lotki. 

 

 

(...)

Zastanawiam się też, co daje takie ustawienia jak u Shumate: ster wysokości i wektor ciągu w górę a obydwie lotki w dół (i odwrotnie)?

Jedyne co mi się nasuwa na myśl w tej chwili to zwiększenie siły nośnej poprzez opuszczenie lotek w dół przy jednoczesnym starcie na wznoszeniu (ster wysokości i wektor ciągu w górę).

 

według mnie to może zwiększać zwinność modelu ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba WZL RODOS :)

 

No i kolega mnie zdemaskował. RODOS - Rodzinne Ogródki Działkowe Ogrodzone Siatką  :D

 

Widzę że przygotówka do malowania się szykuje więc czyżby już poleciał ? ;)

Przemo, model jeszcze nie poleciał. Ale w takim stanie odbędzie się oblot.  Po szpachlowaniu i szlifowaniu gładki on teraz jak skórka niemowlaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.