Skocz do zawartości

przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak odchudzałem model, że... finalnie przytył. 
Przesuwając regulator i odbiornik do komory wlotu powietrza pozbyłem się części okablowania i cieszyłem się, że model o 40 kg odchudzony a tymczasem dla właściwego wyważenia musiałem w model wsadzić pakiet 2200mAh!!!
Waga modelu z akumulatorem 1300mAh: 652 g  - ale nie sprawdziłem wyważenia  :(  :angry: 

Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 716 g - WYWAŻONY 

 

Czyli jednak można przytyć podczas odchudzania  :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odchudzałem model, że... finalnie przytył. 

Przesuwając regulator i odbiornik do komory wlotu powietrza pozbyłem się części okablowania i cieszyłem się, że model o 40 kg odchudzony a tymczasem dla właściwego wyważenia musiałem w model wsadzić pakiet 2200mAh!!!

Waga modelu z akumulatorem 1300mAh: 652 g  - ale nie sprawdziłem wyważenia  :(  :angry: 

Waga modelu do lotu z akumulatorem 2200mAh: 716 g - WYWAŻONY 

 

Czyli jednak można przytyć podczas odchudzania  :D 

 

no to łanie przytył :huh: u mnie do lotu ważył 625 g ... ja wyważałem pakietem 1300 3S ale na dziobie miałem "zdziebko" ołowiu. Grunt żeby poleciał :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że poleci to jestem pewien (waga i silnik jak w latającym Gripenie). Kolegi F-22 waży około 770g i pięknie lata ale u niego jest silnik 2200kv i śmigło 6x5.
Zobaczymy po lotach czy wrócę do pierwszego rozwiązania - upchać regulator+odbiornik+ przedłużacze+Li-Pol 1300 mAh w komorze kabiny i tuż za nią powracając do wagi 652 g. Zapewne nowa warstwa farby+kalkomania także spowodują wzrost wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

NO I POLECIAŁ.

Latanie tym modelem to czysta przyjemność. Latałem z pakietem 2200mah prawie 9 minut.

Strat jak po sznurku - żadnego opadani przechyłu na skrzydło. Ponieważ nie mogłem w trakcie lotu kalibrować serwomechanizmem od wektora ciągu model szedł w górę na pełnych obrotach i musiałem kontrować wznoszenie sterem wysokości. Kilka przelotów, małe trymowanie SW i sprawdzamy co model potrafi. Pętle, beczki, Immelmany, pętla odwrócona...nawet przelot na plecach - model "posłuszny" przewidywalny.

Kolega, który był ze swoimi modelami dokonał pomiaru prędkości lotu (jakaś aplikacja na Androidzie) - 96 km/h.
Mile mnie zaskoczył ten model swoimi właściwościami lotnymi - po prostu świetny projekt Shumate i wykonanie Przemka.

W wyniku lądowania urwał się kawałek lewego steru wysokości i drugi lot odłożony na inny dzień.
Do następnego lotu przetrymuję serwomechanizm wektora ciągu i SW. Zobaczymy co potrafi z włączonym wektorem ciągu.

Noc minęła, ster sklejony można latać ponownie. Postaram się nagrać lot.

 

P.S. 
Chociaż dopiero odbyłem nim jeden lot to i tak stwierdzam,że obecnie to najlepiej latający z dotychczasowych modeli depronowych z mojego hangaru. Drugie miejsce dla Gripena, trzecie dla F-18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

F-22 Raptor wraz z Jas 39 Gripen i skrzydłem FPV od wczoraj są w modelarskim SPA.   :D

 

post-10327-0-00621900-1408444214.jpg

 

Kolega podpowiedział a ja użyłem i jestem zadowolony ze szpachli akrylowej - szybki akryl szpachlowy firmy Den Braven. Niesamowicie wydajny, lekki, świetnie się rozprowadzający, biały, nie pęczniejący, szybkoschnący i dający się świetnie opracować -POLECAM http://www.leroymerl...0323,l2152.html

A do malowania używam emalii akrylowej szarej , czarnej i popielatej 
http://www.castorama.pl/katalog-produktow/farby-i-malowanie/farby-do-stolarki-i-drewna/emalia-akrylowa-colours-szary-0-5-l.html
 

Po raz pierwszy po 20 latach przerwy  trzymałem w ręku i użyłem aerograf do malowania moich modeli (poprzednio tylko skala 1:144 i 1:72).
Nigdy więcej już nie pomaluję modelu RC farbą w spreyu. Obiecuję.

Linie podziału zrobione i po malowaniu wykonam washing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem (tanio),

 

post-10327-0-45334800-1410858546.jpg

 

spróbowałem (niezła) i do końca wykorzystałem....na nowe owiewki kabiny F-22. Powstaje nowy kokpit  :).
Bardzo przyjemnie wykonuje się  owiewki z takich butelek wg zaleceń Przemka
Krótki instruktaż: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/17788-madman-1150mm-relacja/page-14&do=findComment&comment=516675

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że to jest KUR.. model który niby ja zbudowałem ????  :o to jest ten sam ???  :o Czy zbudowałeś go od nowa ???
Rafał rozmyśliłem !!!!! pakuj w karton i z powrotem wysyłaj do Balina !!! :D

Ty wstrętny ZBOCZEŃCU !!!! :P 
Do lekarza na badania bo coś jest nie tak z Tobą :P 
Szczęka mi opadała ale to odpicowałeś aż sobie chyba na tapetę wrzucę na kompie ... no coś pięknego :)

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że to jest KUR.. model który niby ja zbudowałem ????  :o to jest ten sam ???  :o Czy zbudowałeś go od nowa ???

Rafał rozmyśliłem !!!!! pakuj w karton i z powrotem wysyłaj do Balina !!! :D

Ty wstrętny ZBOCZEŃCU !!!! :P 

Do lekarza na badania bo coś jest nie tak z Tobą :P 

Szczęka mi opadała ale to odpicowałeś aż sobie chyba na tapetę wrzucę na kompie ... no coś pięknego :)

Pozdrawiam ;)

 

Fotografia nie pokazuje wszystkich moich niedociągnięć związanych z zabawą aerografem. Następnym razem będzie lepiej - nabrałem doświadczenia w operowaniu aerografem i zabawą związaną z doborem farb itp.

Pozwól mi jeszcze jeden sezon polatać Gripenem i F-22 a potem jak zasmakuję w F3A (coraz bardziej mnie to kręci) to modele osobiście przywiozę do Ciebie  lub przekażemy innemu ZBOCZEŃCOWI   :D

 

I na mnie zrobił wielkie wrażenie. Mało piszesz o postępach w budowie Rafale, ale potem jak coś wrzucisz, to nie ma kompromisów.

 

Miło że się podoba. Szczegółowych relacji nie zamieszczam bo ciągle podglądam  i korzystam z relacje Przemka i chyba lepiej bym ich nie opracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.