Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fajny filmik, bardzo realistycznie wygląda w locie. jest jednak maly szczególik. Robert, jak i ktoś kto wykonał model z filmu to raczej "stylizacja" na S54K (Su 22). Prawdziwy samolot ma kadlub w formie bardzo rozpłaszczonej litery "S". Ten mały szczegół odróżnia (oczywiscie zewnętrznie) Su 22 od Su 20. Robert projektuje własnie ten drugi (z wygladu), ten który lata na filmie jest równiez jak najbardziej podobny do Su 2o... Co ja sie czepiam? Powstaje kolejny fajny model, może będę miał małą w tym cegiełke... B)

Opublikowano

Zgadzam się całkowicie z kolegą Dj. Oczywiście brakuje jeszcze charakterystycznego "garbia" za kabiną (w którym można pomieścić większość elektroniki).

Robertus - masz jakieś palny? Jeśli nie, to prześlę Ci na maila.. Albo:

http://chomikuj.pl/barwa73 /dokumenty/modelarskie/plany modelarskie - a tutaj już znajdziesz :)

 

(Gdyby się okazało, że chomikuj.pl chce jakąś kasę za ściągnięcie pliku, to daj zanć. Podeślę Ci na maila. W pliku SU-22m4 masz podział kadłuba i rozrysowane wręgi. Plik "prawie wszystkie SU" - zawiera wszystko ;) )

Opublikowano

Korzystam z rzutów 1:72, i reszta.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Nie odmówię monografii i schematów malowań, mam coś, ale po czesko-angielsku.

W sketchupie wychodzą mi takie wymiary.

Długość 108cm

Rozpiętość maksymalna 87cm

średnica kadłuba w okolicach skrzydła 10,5cm

średnica wylotu 6,5cm

Odległość między osiami obrotu skrzydeł. 34cm

 

Ciekawe, choć z drugiej strony, trochę nudne malowanie

Dołączona grafika

 

malowanie NAVY, zwraca uwagę szachownica niskiej widzialności.

Dołączona grafika

Opublikowano

Witam!

Morze się do czegoś przyda umieściłem kilka monografii na hellshare.pl powinny być do końca miesiąca a potem są usuwane.

 

Suchoi Su-22 - 4+ Publication.pdf

 

Suchoi Su-22 Fitters - Squadron-Signal - In Action No.090.pdf

 

Suchoi Su-22 In Deutschen Diensten - Luftwaffe Fitter.pdf

 

Suchoi Su-22 M3 - Verlinden Lock On No.27.pdf

 

Suchoi Su-22 M4 UM3K - Kagero Topshots No.008.pdf

 

Powodzenia w budowie modelu.

Opublikowano

Bardzo dziękuję. Będę miał co czytać.

Widok z boku.

Jarku, chyba wygląda jak Su-22.

 

Dołączona grafika

 

Skrzydło będzie przechodziło przez kadłub. Wymaga tego mechanizm składania/rozkładania skrzydła. W związku z tym ograniczy to światło dolotu przez kadłub do edf.

Ewentualny edf widziałbym za skrzydłem

Jakieś pomysły?

Opublikowano

Całkiem fajnie wygląda. A gdybys zrobił w okolicach mocowania skrzydła okrągłe wręgi z wypustkami, przekształcając je w bagnety. Wręgi oczywiscie sklejkowe. Rozwiązujesz w ten sposób problem małego światła tunelu EDF, a jednoczesnie sztywnośc na połączeniu kadłub - skrzydło. Reszta wręg oczywiscie z depronu, dla większej sztywności kadłuba zastosuj np cztery, lub szesć podłużnic z sosnowych listewek 3X3mm. Wagi to znaczaco nie podniesie ale sztywnośc konstrukcji powinna byc znakomita

Opublikowano

W modelu F-14 mechanizm skrzydła jest rozwiązany w ten sposóbDołączona grafika

 

W modelu MiG-23 tak samo

Dołączona grafika

 

Konwersja tego do Su-22 spowoduje, że serwo i całe to środkowe wzmocnienie będzie w kadłubie w tunelu dla EDF

 

Odległość między osiami obrotu jest dość spora, 34cm. W Su-22 ruszają się końcówki skrzydeł, a nie jak w powyższych całe skrzydła. Może zrobić sterowanie po serwie na skrzydło i sterować przez kabel Y?

Opublikowano

Tak jak na powyższych fotkach napewno będzie prosciej. Wtedy napęd EDF raczej odpada. Robiąc dwa osobne mechanizmy bedzie pewnie cięzej, ale wykorzystasz którys z napedów. Alternatywą do tego jest mocowanie koncówek na stałe. Ten kompromis pewnie Cie nie przekona...

Opublikowano

Kiedyś chciałem zrobić Su ze skrzydłami ustawionymi na stałe, w max rozpiętości, ale teraz myślę o zrobieniu ruchomych. Zawsze to jakieś nowe wyzwanie, prawda...Chyba, że zrobię dwie wersje samolotu. Wytnę kawałek skrzydła to zobaczę, może coś jeszcze wykombinuję.

 

Znalazłem na rcgroups pomocny rysunek. Tak bym widzial edf w suczce.

Pakiet tylko chciałbym aby był pod raczej spodem, aby obniżyć środek ciężkości.

Dołączona grafika

 

Widziałbym w tym samolocie edf o srednicy max 60mm. Ile mogą mieć ciągu takie odkurzacze. Pociągną model ok 700gram, przy wyrzucie z ręki?

Opublikowano

Dużo zalezy co to za naped(sprawnośc), silnik, i duża wiara w powodzenie akcji :D Mówiłes ostatnio, że lubisz latać wolno i nisko... Jeżeli Su bedzie miało ruchomą geometrię skkrzydła to przy minimalnym wychyleniu nie będzie już wolno. Jeszcze jedno, jeżeli lotki zrobisz na całej rozpiętości ruchomej koncówki to w maksymalnym złożeniu tejze, lotka wejdzie w obrys częsci stałej i sterowanie trzeba bedzie realizowac płytowym sterem wysokosci, sterując nim róznicowo. To dodatkowa masa i komplikacja bo zamiast jednego dwa serwa no i ster płytowy... Myślałeś o tym?

Opublikowano

Mój pomysł na sterowanie to, krótkie lotki na skrzydłach i delikatnie zmiksowane lotki ze sterowaniem płytowym. Wtedy przy dużej rozpiętości, przy wolnych lotach lotki na skrzydłach powinny dobrze działać, a przy szybszych przelotach ze złożonymi skrzydłami, skuteczność lotek wzmocni usterzenie płytowe. Myślę, że nie będę robił modelu od razu na "gotowo". Zrobię najpierw prototyp, na którym będę testował różne rozwiązania.

 

Szukam dokumentacji obrazkowej polskich napisów eksploatacyjnych na su-22.

 

 

Postanowiłem powiększyć proporcjonalnie stery wysokości i skrzydłoDołączona grafika

Opublikowano

W kwestii wagi i wydajności turbiny, to nie odpowiem, ale odsyłam do mojego wątku ze stingerem

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/25628-stinger-64-edf/

 

Do lotu z baterią 1600mAh 3s waży 594g, z turbiną 64mm startuje z ręki przy wyrzucie od 0-30 stopni bez problemu, a i parę wyrzutów po około 50 stopni też dał radę.

Więc start nie jest trudny, za to w powietrzu lata w szerokim zakresie prędkości i pięknie szybuje.

Bestia którą teraz (od dłuższego czasu składam) ma 2 turbiny 70mm i stosunek ciągu do masy 1,2-1,3:1, możliwy zawis na dyszach (tak to chyba powinno być nazwane, bo nie zawis na śmigle :) ).

Więc z tą małą wydajnością edfów to chyba już nie do końca prawda, czas nie stoi w miejscu i chyba dokonuje się kolejna rewolucja.

Opublikowano

Wygląda jak Su-22, czy przesadziłem z powiększeniem skrzydeł?

Rozpiętość wyszła o 6cm większa i cięciwa przy kadłubie jest o 6cm większa

 

Dołączona grafika

Opublikowano

czy przesadziłem z powiększeniem skrzydeł?

 

 

Wygląda jak Su 22. Robert nikt nie bedzie tu wnikał że skrzydła są dłuższe (wolna interpretacja tematu modelu, chyba że znajdzie sie "nawiedzony" i wywali Ci elaborat o rozmiarach orginał - model jak to niedawno miało miejsce o modelach ESA)/ Już zdecydowałeś która z turbin bedzie napedzac model?

Opublikowano

Do makiety nigdy nie będzie aspirować, ale, żeby ogólnie na niebie dobrze się prezentował i był rozpoznawalny.

Z edfami jeszcze nic nie robiłem. Wybrałem jedną bo hmm ładna i na tym się skończyło.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakoś ostatnio nie mam czasu a i wena do budowania chwilowo przygasła.

Na razie wyciąłem skrzydło do opracowania mechanizmu, bez wzmocnień, od tak aby zobaczyć jak to się rusza.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Nasunęło mi się pytanie. Czy serwo może działać ze stałym, niewielkim obciążeniem?

Chciałbym aby działało tak, że przesunie skrzydło do krańcowego położenia i będzie je lekko dociskać do "zderzaka".

Opublikowano

 

Chciałbym aby działało tak, że przesunie skrzydło do krańcowego położenia i będzie je lekko dociskać do "zderzaka".

 

...jak odpowiednio ustawisz w aparaturze krancowe wychylenia serwa to napewno będzie tak działac.Myślę jednak, ze zastosowanie malego serwa cyfrowego będzie lepszym rozwiazaniem. Efekt hamulca w ustalonym połozeniu takiego serwa działa doskonale (np e-sky 20g)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.