Skocz do zawartości

Su-22M4 z planami


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Puścił bym jeszcze jakieś wzmocnienie kadłuba w jednym kawałku wzdłuż kadłuba pod skrzydłem i może nad - teraz środek jest najsłabszym miejscem i model w razie czego zamiast zgnieść sobie dziobek złamie się w połowie mimo umiejscowionej tam sztywnej konstrukcji centropłata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz 3mm depronu czy 6mm i formujesz go na gorąco!

6+ za wybór malowania - mój Ojciec odpowiadał za stan techniczny kilku Su-22 w Powidzu, zabierał mnie ze sobą na lotnisko...tego się nie zapomina. Zwiedzałem nawet Su22 od wewnątrz - komora silnika.

Oj chyba dla niego zbuduję kiedyś takie cudeńko! Czy jest możliwość pozyskania planów Twojego autorstwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura jest z depronu 6mm wyginana na zimno (oklejona zewnętrznie taśmą pakową). depron to extrupor z modelarnia.pl - najbardziej giętki z depronów.

Centropłat z 3mm graupner - sztywny

Skrzydełka 6+3mm - electrifly - sztywny

Ciągle nanoszę poprawki na plany, ale będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te na filmie? Na kręceniu gałką :)

A na poważnie, nie robiłem jeszcze takiego sterowania. Rozważam różne koncepcje wzmocnień takiego statecznika. Nie wiem np, czy serwo 9g -2.2Kg wystarczy.

Będę miał sterowanie tylko przez elevons.

Mógłbym co prawda zrobić sterowanie płytowe z popychaczami, ale spróbuję najpierw pokombinować ze sterem bezpośrednio na serwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zastosowaniu funkcji ELEVONS model będzie bardzo zwrotny ale świetnie będziesz mógł poprzez wychylenie sterów w górę wykorzystać je jako hamulec przy lądowaniu jednocześnie ograniczając moc silnika - model opada "liściem". Ciekaw jestem jak zmiana geometrii skrzydła znacząco wpłynie na prędkość modelu w locie. Ze względu na siły działające w locie zastosuj serwo z trybami metalowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zastosowaniu funkcji ELEVONS model będzie bardzo zwrotny ale świetnie będziesz mógł poprzez wychylenie sterów w górę wykorzystać je jako hamulec przy lądowaniu jednocześnie ograniczając moc silnika - model opada "liściem". Ciekaw jestem jak zmiana geometrii skrzydła znacząco wpłynie na prędkość modelu w locie. Ze względu na siły działające w locie zastosuj serwo z trybami metalowymi.

Tak lądował mój lekki profilowiec MiG-25, dodatkowo nawiewy zza śmigła był na powierzchnie sterowe. Myślę, że w Su nie będzie tak łatwo. Śmigło jest za sterami, a sam model będzie cięższy. Jakiś dobieg pewnie będzie potrzebny.

Planuję zrobić podwieszenia, które będą odbierały obciążenia związane z lądowaniem w trawie. Łatwiej zrobić nową bombkę niż cały kadłub.

 

Nie sądzę aby zmiana geometri skrzydła znacząco wpłynęła na właściwości lotne.To raczej gadźet wizualny. W wątku o F-14, jak dobrze pamiętam, czytałem, że prędkość nawet była większa przy rozłożonych skrzydłach.

 

Żyroskopu nigdy nie miałem i na razie nie czuję potrzeby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wzmocnij ster płytowy bo lubi się złamać właśnie przy lądowaniu jak zahaczy o trawę ... przerabiałem to w Migu 25 i F-22. Taka jeszcze moja sugestia lepiej zrobić ster na popychaczu, w Migu 25 często mi się jeszcze zdarzało że ster wywracało mi o 180 stopni przy lądowaniu. W większości przypadków ster wychodził z tego bez szwanku ponieważ siła znalazła ujście na przesunięciu popychacza w mocowaniu na dźwigni serwa, potem wystarczyło popuścić śrubkę na dźwigni serwa ustawić seter na nowo i gotowe można latać dalej ;) Tutaj ster będzie sztywno połączony z serwem więc w takim przypadku ster się podda i się złamie co najgorzej wyrwie całe serwo z pianki. Takie moje spostrzeżenie związane ze sterami płytowymi po zbudowaniu i polataniu parkjetami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.