RAFALR30 Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Czy ten schemat podlaczania zyroskopu na pewno jest ok? Jak dla mnie to z odbiornika kanal aileron podpinamy na wejscie zyrka, kanal np 5 czy 6 pod czulosc zyrka. Wyjscie z zyrka powinno isc na mixer delta na wejscie aileron . Wszystko jest OK - sprawdzone. Head Lock też wyłączony.
vaderjk Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 A tam jest mixer delta czy nie ? Czy jak wlaczysz model i zyroskop dziala to jak przechylasz go prawo-lewo to oba serwa na lotkach naprzemiennie sie wychylaja?
RAFALR30 Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 A tam jest mixer delta czy nie ? Czy jak wlaczysz model i zyroskop dziala to jak przechylasz go prawo-lewo to oba serwa na lotkach naprzemiennie sie wychylaja? Dokładnie tak to działa - model przechylam w lewo (patrząc od tyłu modelu) to prawa lotka wychyla się w górę a lewa w dół i odwrotnie. Ustawienia jak dla latającego skrzydła. Ten żyroskop ma dużą skalę czułości. Przy ustawieniu czułości na max. gdy trzymam model w ręce to serwa non stop reagują - chyba żyroskop wyczuwa bicie mojego serca .
robertus Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Rafale, przyznam rację Wojtkowi, wg schematu żyroskop masz podłączony za mikserem sprzętowym delta i sterujesz tylko jedną sterolotką. Podłączenie tak w modelu objawi się tym,ze przy zakłóceniu tylko jedna się będzie wychylać. Na obrazku żyroskop powinien być między odbiornikiem a mikserem delta. Wtedy reakcja będzie na dwie powierzchnie sterowe za mikserem delta. Zapewne dobrze masz podłączone w modelu, tylko na rysunku jest inaczej.
vaderjk Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Co do czulosci - ja stosowalem jakies 30%. A i jeszcze jedno - to zyrko HK401b ma ta wade ze potrafi elektronika w tej obudowie sie obijac - to + wibracje modelu od silniczka powodowaly u mnie - ale w smiglowcu niestabilnosc dzialania. Otworzylem zyrko i wkleilem plytki do obudowy na cieply klej - od razu lepeij bylo - nie wzbudzal sie sam . To jest ta modyfikacja: http://myrcguide.com/index.php?topic=3470.0
RAFALR30 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Czy ten schemat podlaczania zyroskopu na pewno jest ok? Jak dla mnie to z odbiornika kanal aileron podpinamy na wejscie zyrka, kanal np 5 czy 6 pod czulosc zyrka. Wyjscie z zyrka powinno isc na mixer delta na wejscie aileron . Rafale, przyznam rację Wojtkowi,....................... Zapewne dobrze masz podłączone w modelu, tylko na rysunku jest inaczej. No i klops . W swoim modelu podłączyłem poprawnie a narysowałem niepoprawnie. Przepraszam tych , którzy korzystając z nieprawidłowego schematu podłączenia mieli nie lada problem z działaniem układu. Wojciechu dziękuję za zwrócenie uwagi. Wiwat forum pfmrc.eu!!! Poniżej nowy schemat.
RAFALR30 Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Dzisiaj wiało..ale trochę wyczekałem na mniejszy wiatr i Gripen poleciał. Żyroskop zadziałał zgodnie z moimi założeniami. THE END.
przemo Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 (...) THE END. Jakie "THE END" ??? To już wszystko ??? eeeee no Rafał bardzo proszę nie robimy scen ... ja tu nie widzę żadnego "THE END" tylko pylony powstały a jak powstały to raczej nie na darmo druga sprawa Przy lotach z małą prędkością stroboskopy da się zauważyć. Ale spoko - niedługo po testach żyroskopu planuję loty późnym wieczorem. więc ja nie popuszczę i stwierdzenia "THE END" nie dopuszczam do swego słownika i co tydzień mam zamiar wiercić przypomnienie w tym temacie co do oświetlenia opartego o układ atmega po polataniu ENERGY mogę stwierdzić jedno znacznie, że późnym wieczorem cieszy oko pilota czy osoby stojącej obok pilota że oświetlenie widać choć nie jest jakieś "oczo jebne" co dyskwalifikuje latanie w zupełnych ciemnościach (choć nie próbowałem) ale latanie pod wieczór naprawdę napawa dumą jak to wszystko mruga i choć w połowie przypomina prawdziwy statek latający
RAFALR30 Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 OK OK Przemo - robiąc pylony jednocześnie rozrysowałem sobie i mam posklejane z białego bristolu 2 zasobniki jak z planów MM. Leżą i czekają na pomalowanie na biało i muszę dorobić magnesy neodymowe po to aby podczas lądowania w trawie (innego niż pad liściem) zasobniki mogły się odczepić.
robertus Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Dobierz tylko magnesy, aby nie były za mocne ani za słabe. Ja miałem za słabe i odczepiły mi się zasobniki w Su przy gwałtownym zwrocie. Na szczęście miałem jeszcze je przymocowane na kawałkach żyłki, więc dyndały sobie pod samolotem w locie. Przy ladowaniu bomby ładnie sie wypinały z magnesów pylonów.
RAFALR30 Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Dobierz tylko magnesy, aby nie były za mocne ani za słabe. Ja miałem za słabe i odczepiły mi się zasobniki w Su przy gwałtownym zwrocie. Na szczęście miałem jeszcze je przymocowane na kawałkach żyłki, więc dyndały sobie pod samolotem w locie. Przy ladowaniu bomby ładnie sie wypinały z magnesów pylonów. Podobnie jak w moim F-18 (mocowanie zbiorników paliwa) mocowanie obejmuje 2 magnesy neodymowe na jeden pylon. Magnesy okrągłe o średnicy 2mm.
robertus Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 U mnie za słabe okazały się magnesy płytkowe 5x10x1mm. Na jeden pylon miałem 4 takie magnesy, dwa w górnej części dwa w dolnej części.
RAFALR30 Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 I doczekał się Gripen pierwszych fotek z sobotniego wypadu na "lotnisko" na pożegnanie lata.
RAFALR30 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Zasobniki w budowie - przed malowaniem. 1
RAFALR30 Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Skończone. Dodatkowo wykonałem na całym modelu nitowanie THE END ...może jeszcze tylko film z lotów wieczornych/ nocnych będzie.
przemo Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Z zasobnikami i z tym nitowaniem wygląda naprawdę zajebiście
RAFALR30 Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Jeżeli któryś z kolegów ma w Swoim Gripenie ruchome kanardy to poniżej sposób w jaki się je używa.
RAFALR30 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Mój pierwszy kontakt z napędem EDF (nabyty okazyjnie) - średnica 70mm - silnik "no name" - pomiar poboru prądu 14,8A. Robi wichurę w domu ale czy odpowiedni do tego modelu? Wkrótce inne testy na ciąg, pobór prądu z innym silnikiem i może zamontuję do Gripena.
Wojtek Sz Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Rafał to może EDF z dopalaczem . http://youtu.be/NjVvjlP29jQ
robertus Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Bardzo mały ten prąd. U mnie w edf70 prąd na stole był koło 65A.
Rekomendowane odpowiedzi