RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Rafał to może EDF z dopalaczem . Na razie to mam dopalacz LEDowy . Ale projekt z prawdziwym dopalaczem niezły!!! Bardzo mały ten prąd. U mnie w edf70 prąd na stole był koło 65A. Pracuję nad identyfikacją silnika - jest on chyba z serii ADH300 (L/XL)... A co sądzicie o zastosowaniu tego silnika do turbiny 70mm http://www.hobbyking...ch=L2855%20900W lub http://www.hobbyking...nner_630w_.html Mam jeszcze do dyspozycji silnik http://www.hobbyking...nner_Motor.html na którym zamierzam zrobić próby pod warunkiem, że można przełożyć oś na drugą stronę.
robertus Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Pod jaki pakiet ma być silnik? Zauważ, ze wraz ze wzrostem S zasilania zmniejsza się kv. Np dla3S mój silnik ma3800kvV, a silniki pod 6S mają koło 2000kV.
RAFALR30 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Robert - obecnie zgłębiam teoretyczną wiedzę na temat EDFów korzystając m.in. z publikacji kolegów modelarzy z Siedlec http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/menuwatki/305-watkiedf Każde Twoje praktyczne uwagi mile widziane.
robertus Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 No cóż, moja przygoda zaczęła się od taniego edfa z HK, który mi eksplodował w ręce. Pewnie miałem dużo szczęścia, że skaleczenie było powierzchowne. To mnie z pewnością zraziło do tego typu napędu i teraz myślę sobie, było już tanio, teraz ma być dobrze. Zamierzam po nowym roku kupić turbinkę i silnik inrunnera z polecenia paulusr'a, koszt będzie koło 300zł, ale zdrowie najważniejsze. Wyważenie edfa to bardzo ważna sprawa. Zwróć uwagę na jakiekolwiek rysy, czy nacięcia na wale silnika. Nawet jak wyglądają na fabrycznie, dyskwalifikuje to taki wał. Mi właśnie pękł wał w miejscu oryginalnego nacięcia, które nie wiem do czego było. Inruner będzie lepszym silnikiem od outrunnera. Inrunner gładko się kręci, outruuner przeskakuje między magnesami. przez te przeskoki nie byłem w stanie wyważyć napędu, bo nie czułem po prostu różnicy, zawsze mi drgało. model z edf fajnie wygląda bo nie ma śmigła. przy większych średnicach dźwięk jest przyjemniejszy, mniej wycia silnika a więcej świstu powietrza. 70mm to minimum wg mnie pod tym kątem. Z drugiej strony prądożerność napędów jest okrutna i wg mnie bardzo obniża zadowolenie z posiadania takiego napędu. Wszyscy tak sie podniecają tymi edfam a prawda jest tak, że w większości przypadków samoloty z edf maja mniejszy ciąg niż analogiczne ze śmigłem. "Underpowered" pojawia się prawie przy każdym zestawie opisywanym na youtubie. Ale, żeby oddać prawdę, samoloty z edf latają na prędkości a nie na ciągu. Z tego co czytałem wystarczy stosunek ciągu do wagi rzędu 0,6 - jak w trenerkach. Podsumowując, jak najbardziej polecam samemu sprawdzić za i przeciw takiego napędu. Wyrobić sobie własną opinię. Na razie tyle z moich przemyśleń.
przemo Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2013 http://www.parkjets.com/home/2013/12/7/amazing-jas-39-gripen.html co tu dużo mówić
RAFALR30 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 http://www.parkjets....-39-gripen.html co tu dużo mówić A niech świat się dowie co Polak potrafi. W sprawie napędu EDF o którym pisałem wcześniej: Zmierzyłem dzisiaj ciąg tego EDFa. Najbardziej optymalne wyniki otrzymałem trzymając turbinę 5-7 cm nad wagą. Przy pełnej mocy waga wskazała 340g, dla 50% mocy - 240g. Jakże wielkie było moje zdziwienie gdy po 2 minutach testu napięcie na baterii 3s 1300mAh spadło do 10,7V i EDF pracował tylko na 50% mocy i coraz mniej i mniej. Tak jak mówią - prądożerność EDFów jest wielka. Regulator na 20A i bateria trochę były ciepłe przy pełnej mocy EDFa choć miernik wskazywał 16,5A. Ciekawe co z tym zestawem latało skoro waga całego sprzętu tj.: turbina, silnik, bateria, regulator i odbiornik to 280g (sama turbina z silnikiem 126g) Wg programu - kalkulatora EDF Ciąg turbiny 70mm przy tym prądzie ~15A i napięciu 3S (12V) to około 380-400g. U mnie waga wskazała 340g. Przy 4S mamy już 21A i 600g - przy takiej baterii może i model by poleciał. Podsumowując. Turbina 70mm jest zbyt szeroka i nie wejdzie do Gripena. Ciąg na tym silniku stanowczo za mały. Gripen na razie nie będzie podlegał modyfikacją. Wkrótce powstanie inny mój model z napędem EDF - relacja na forum niebawem. A ten napęd do testów może jakiegoś małego skrzydełka latającego.
robertus Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Koledzy, którzy mają EDFy piszą, że wystarczy stosunek ciągu do wagi na poziomie 0,6.
Blako2682 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Ja również buduję Gripena na edefie kupiłem turbikę 64 mm 7 łopat silnik 3s 4300 kv moc 600w pomiar ciągu na chamowni to jak na razie 800g bez wyważenia lecz mam jeszcze wirnik 10łopat tylko czekałem na watomierz i tulejkę do tych łopatek ciekaw jestem jaki ciąg uzyskam na takim zestawie i jaki będzie pobór prądu ? tutaj jest całkiem ciekawy filmik z bardzo podobnego zestawu jak mój:
Blako2682 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Siedząc ostatnio w sieci znalazłem całkiem ciekawą rzecz a mianowicie nowe plany gripena z napędem edf 1) JAS-39-Gripen_1391034897.zip 2) JAS-39-Gripen-Assembly-plans_1391033168.pdf 3) JAS-39-Gripen-Full-size-plans-40x30-inch_1391948254.pdf oraz kilka zdjęć już częściowo wykonanego projektu http://flitetest.com...t-1-model-plans Pytanie co o tym sądzicie??? Bo bardzo mnie korci zrealizowanie tych planów bo zapowiadają się genialnie
robertus Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Co tu pisać, buduj Z tym, że powinieneś zwrócić uwagę, że amerykanie budują z mocniejsze i cięższej pianki. Być może w wersji z podkładów, lub depronu trzeba będzie gdzieś dodatkowo wzmocnić.
Blako2682 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 ja myślałem żeby wykonać tego ptaszka z 6mm depronu pokrytego papierem oraz dodać dzwigar w skrzydło ,a kolejna rzecz to jestem właśnie w trakcie budowy kanciastego gripena na edf i nie wiem jak to zrobić bo prace daleko już zaszły
Wojtek Sz Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 ..................a kolejna rzecz to jestem właśnie w trakcie budowy kanciastego gripena na edf i nie wiem jak to zrobić bo prace daleko już zaszły Cześć Marcin!. Wstaw jakieś foty tego gripena, a na pewno ktoś kumaty coś Ci doradzi.
Blako2682 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Chodzi mi oto bardziej czy dokończyć pracę nad starym czy zrobić dwa na raz i porównać osiągi i opisać pracę nad nową wersją która zapowiada się naprawdę fajnie pod względem wyglądu
robertus Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Jak z tą samą turbiną to nie wiele będą się różnić.
RAFALR30 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Plany bardzo ciekawe. Ale równie dobrze na EDFa nadają się te plany w oparciu o które budujesz teraz model. Gdyby Przemo tak nie odpicował Gripena (a ja nie dokonał przeróbek) to już dawno przerobił bym na EDF 64mm lub 70mm. A z okazji Dnia Kobiet... Gripen latał z żyroskopem, zwiększyłem zakres wychyleń....echhhh teraz to są loty. 1
Blako2682 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Jednak pokuszę się o wykonanie dwóch i zobaczymy jak to wszystko wyjdzie ale widzę że obserwują koledzy pilnie temat to super
RAFALR30 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Marcinie załącz fotografie z postępu prac w swoim Gripeniez napędem EDFem. Jaki typ turbiny, silnika i zasilania zastosujesz? Czy wprowadzisz jakieś zmiany konstrukcyjne w stosunku do oryginalnych planów?
RAFALR30 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Z cyklu "Poznań się nudzi" Gripen otrzyma okolicznościową podstawkę tak jak starszy F-18 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31497-f-18-super-hornet-malowanie-daimondbacks/?p=443740. Szablon poniżej, efekt prac przedstawię na zdjęciach wieczorem.
RAFALR30 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 I gotowy na loty i ekspozycję podczas pokazów związanych z rozpoczęciem sezonu modelarskiego w aeroklubie. Gripen powiększyła nalot o kolejne 3x1300 mAh.
kapi0908 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam, mam malutkie pytanko, mianowicie, czy do Gripena w skali 77% wystarczy silnik 2200kv 340W na pakiecie 3s. I jeszcze jedno pytanie, jaki regulator i śmigło do tego ?
Rekomendowane odpowiedzi