Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak to ma być pomniejszona wersja jak dobrze rozumiem to silnik zdrowo na wyrost. W tej wersji z tego wątku w oryginalnej skali ma silnik 170 W.

Opublikowano

Podaj Kacper dokładny typ silnika jaki chcesz zamontować. Producenci podają także przy danym silniku rodzaj zalecanego śmigła a w związku z tym spodziewany pobór prądu (do którego dobierzesz odpowiedni regulator) i ciąg.
Dla przykładu w moim modelu F-18, w którym mam podobny jak proponowany przez Ciebie silnik mam takie wyposażenie:

- silnik Turnigy D2826-6 2200kvOutrunner Motor - 1 szt. (342W, max. pobór prądu 34A)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12919__d2826_6_2200kv_outrunner_motor.html
- śmigło APC 6x5E - 1 szt.
- regulator 35-40A z radiatorem Hobby King - 1 szt.
- aku. Li-Pol Turnigy 1300 mAh 25-30C - 1 szt.

Po dokonaniu pomiarów (jak poniżej) regulator dobrałem na wyrost sugerując się parametrami silnika bez uwzględnienia typu założonego śmigła
post-10327-0-78562200-1375736209.jpg
 Myślę, że stosując taki silnik dla pomniejszonego w skali Gripena będziesz rozmijał duże prędkości tym bardziej, że śmigło jest na ogonie i nie będzie napotykać strumień zaśmigłowy na jakiekolwiek opory związane z konstrukcją modelu..

Opublikowano

Silnik jaki aktualnie posiadam do B2208-14 130W 1450kv o poborze od 5A do 9A ze śmigłem,a silnik jaki chciałem kupić to D2826-10 czyli podobny.Alejeśli ten mój starczy do spokojnego latania to było by fajnie :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, niedawno i ja zacząłem budowę Gripena tyle że w 77% skali z profilem Kfm2 tak jak u kolegów.

Wyposażenie jakie dostanie to

-silnik Emax CF2812 170W 1534kv

-regulator 30A

-akumulator 3s 1300mAh

-2x serwa 9g

A tutaj kilka zdjęć

4d05445c00bb3cc6gen.jpg

 

881c515091334989gen.jpg

 

a8a1b616f94e363fgen.jpg

 

2b65b83deeb3eb92gen.jpg

 

P.S. Mam nadzieję, że koledzy nie obrażą się za to że dołączam się do wątku ze swoją relacją :)

Opublikowano

Kamilu jak najbardziej dołączaj do wątku ... zachęcamy :) Przynajmniej powstanie obszerny temat właśnie o tym modelu :) 
Pozdrawiam 

Opublikowano

Kamilu jak najbardziej dołączaj do wątku ... zachęcamy :) Przynajmniej powstanie obszerny temat właśnie o tym modelu :) 

Pozdrawiam 

Dzięki,cieszę się ale ja jestem Kacper :D;)

Opublikowano

Dzisiaj budowy ciąg dalszy. Oszlifowałem wstępnie kadłub

a51176dcf2f783a8gen.jpg

 

Skleiłem go z częścią nosową samolotu

f2c5a50cd013e4e4gen.jpg

 

oraz wkleiłem mocowanie silnika i wzmocniłem je ponieważ nie wydawało się zbyt trwałe

 

a899078b21829498gen.jpg

 

3327731c045d7fa4gen.jpg

Opublikowano

Mocowanie silnika wzmocnij jeszcze bardziej a najlepiej zrób je nowe sklejone z dwół kawałków depronu i dopiero wklej je w kadłub. Sprawdzone w F-22 Raptor również od Shumate. W tym modelu ta rzecz nie została do końca przemyślana.

Opublikowano

Ja bym dokleił po bokach paski depronu do tej pionowej gdzie jest zamocowana listewka. Plus paski poziomo miedzy listewkami a boczkami kadłuba. Tak aby mocowanie listewki było w + z depronu

Opublikowano

Ładna, czysta robota Kacper. Widzę, że oświetlenie robisz - super. Koledzy dobrze radzą - wzmocnij mocowanie tej listewki, bo skoro model masz w skali 70% a wyposażenie jak do wersji 100% to Twój model będzie bardzo szybki i na ogon bedą działać duże siły. 

Opublikowano

Zakupiłem go w zwykłej składnicy budowlanej, a kolorek jest na tyle fajny że nie będę musiał dużo malować :D

Opublikowano

Wczoraj wkleiłem płat

3cff69f0c9c76523gen.jpg

 

a dzisiaj wzmocniłem mocowanie skrzydła

8494b1540c56f780gen.jpg

 

oraz wkleiłem dziób

79fcc38231cd2bd6gen.jpg

 

Powiedzcie czy tak wzmocnione mocowanie ma szanse bytu czy to jeszcze nie jest to ?

Opublikowano

Według mnie powinno być dobrze choć ja bym jeszcze wzmocnił na samym końcu kadłuba tuż za metalowym elementem trzymającym silnik. A tak to Gripen się szykuje pierwsza klasa ;) 

Opublikowano

Dziękuję za dobre słowa i zrobię tak jak mówisz z tym wzmocnieniem. Mam jeszcze pytanie, czy odrzucany zbiornik paliwa pod kadłubem samolotu jest dobrym pomysłem? Czy nie bardzo, ponieważ obawiam się, że po odrzuceniu zostanie wciągnięty przez śmigło i może narobić szkód.

Opublikowano

Może najpierw zbuduj model, oblataj, polataj nim a potem dorzuć coś od siebie :) 
przeglądając forum natrafisz na wątki choćby właśnie o tym Gripenie gdzie ja z początku go zbudowałem ale Rafał go odpicował do tego stanu że ja sam nie mogłem poznać tego modelu  ... kolejny przykład to wątek z budowy Corsair'a Bartka który budował model dość długo, potem oblatał, polatał, nawet rozbił a teraz model łapie detale godne makiety :) 
powoli powoli a reszta przyjdzie z czasem ... trzymam kciuki za udany oblot ;) 

Opublikowano

Dziękuję za dobre słowa i zrobię tak jak mówisz z tym wzmocnieniem. Mam jeszcze pytanie, czy odrzucany zbiornik paliwa pod kadłubem samolotu jest dobrym pomysłem? Czy nie bardzo, ponieważ obawiam się, że po odrzuceniu zostanie wciągnięty przez śmigło i może narobić szkód.

Świetny pomysł. Możesz wzorować się na rozwiązaniu Przemka mechanizm już przygotować na etapie budowy modelu a skorzystasz z niego jak polatasz modelem. Zbiornik paliwa musiałby trochę ważyć aby podczas zrzutu nie został zassany przez śmigło bo zostanie z niego poszatkowany ogórek  :) 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34258-od-infineon-i3d-do-pierwszej-w-polowie-wlasnej-konstrukcji-pzl-szerszen-zimowe-wariacje-z-nartami-i-nie-tylko/?p=426389

 

Zgodnie z uwagą od Przemka (jeżeli dobrze odczytałem jego myśl):

 

post-10327-0-95256300-1404804091.jpg

 

 

Ja dla swojego Gripena mam przygotowany zbiornik, który podwieszę albo na magnesach neodymowych lub na stałe co umożliwi mi własnoręczny wyrzut modelu.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.