przemo Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Również trzymam kciuki za udany oblot bardzo proszę Bartku jeszcze o zrobienie paru zdjęć Corsair'a tuż przed startem na lotnisku dla uwiecznienia chwili i mam nadzieję, że zobaczę film z oblotu
skraf Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 bardzo proszę Bartku jeszcze o zrobienie paru zdjęć Corsair'a tuż przed startem na lotnisku dla uwiecznienia chwili dla uwiecznienia chwili jak jeszcze cały jest? Haha, nie noo, grunt to nie przejmować się za bardzo, a wszystko będzie ok podczas oblotu!
robertus Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Widzę tutaj dużą presję na oblot. Ja Ci napiszę, tylko, że jeśli uznasz, że coś jest nie tak, za zimno bo palce marzną, że za mocno wieje, czy cokolwiek co Ci się nie spodoba w pogodzie, czy modelu, to przełóż oblot. Nic się nie stanie jeśli poczekasz. A jeśli chodzi o trzymanie kciuków to ja juz mam białe kostki od tego ściskania
Kross Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Widzę tutaj dużą presję na oblot. Ja Ci napiszę, tylko, że jeśli uznasz, że coś jest nie tak, za zimno bo palce marzną, że za mocno wieje, czy cokolwiek co Ci się nie spodoba w pogodzie, czy modelu, to przełóż oblot. Nic się nie stanie jeśli poczekasz. A jeśli chodzi o trzymanie kciuków to ja juz mam białe kostki od tego ściskania Święte słowa, jestem tego samego zdania. U nas przewidują dość silne wiatry (niesprzyjające oblotom).
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2013 O zdjęciach pamiętam. Będą. Praca nad wlotami powierza idzie nienachalnie szybko. Już są dopasowane, teraz malunek i przyklejenie. Wszystkim za życzenia i doping serdecznie dziękuję. ... jeśli uznasz, że coś jest nie tak... przełóż oblot. Nic się nie stanie jeśli poczekasz. Święte słowa, jestem tego samego zdania. U nas przewidują dość silne wiatry (niesprzyjające oblotom). Tym bardziej, Panowie, że po pierwszych moich lotach w tym roku, pełną gębą poczułem się "bracią lotniczą", która jak wiadomo przesądna jest . A my tu właśnie rozpoczęliśmy 13 stronę wątku... Startować na 13 stronie to jak prosić się o katastrofę . Więc nabijajcie, nabijajcie! Tak serio to: Robert, Krzysiek - dzięki za ten kubełek chłodnej wody na moją rozgorączkowaną głowę.
magilla Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 +1.. A tak naprawdę świetny model. Trzymam kciuki i czekam na film, zdjęcia cokolwiek!
Adam G. Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 No to proszę +2. Ale myślę, że to nie jest potrzebne, jak powiedział kiedyś pewien doświadczony modelarz: „Ładne modele ładnie latają”, więc ja nie wiem, po co ta cała panika, Korsarz poleci tak jak wygląda.
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2013 No to proszę +2. Ale myślę, że to nie jest potrzebne... Z tym podbijaniem to oczywiście żart. Dzięki Panowie. Cieszę się, że model się podoba. EDIT Właśnie odkryłem, że wloty powietrza są do poprawki.
rajaner Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Co z tymi wlotami powietrza? czyżby oblot modelu przełożony,myślałem że na dniach zaliczysz udany start i lądowanie bo inny być nie może i będziesz miał to za sobą Powodzenia Andrzej
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2013 Co z tymi wlotami powietrza? czyżby oblot modelu przełożony,myślałem że na dniach zaliczysz udany start i lądowanie bo inny być nie może i będziesz miał to za sobą Powodzenia Andrzej W p...u z takimi prognozami pogody. Tyle na ten temat. Wloty: Jak widać odstają od kadłuba, żeby domykała się klapka od baterii, ale nie będę kombinował, żeby nie odstawały. Myślę, że nie będzie to aż tak razić. Teraz pozostaje decyzja czy robić imitacje wlotów czy dziurawić krawędź natarcia i zrobić normalne wloty. W tym drugim przypadku powstaje problem odprowadzenia powietrza, które ze względu na kształt wlotów, będzie się sprężać. Jest jeszcze rozwiązanie pośrednie - zaślepienie części światła otworu a w części puszczenie powietrza. Waham się, ale juz dzisiaj chcę tu zadziałać, tylko na finiszu kompletnie brak mi motywacji. Chociaż jak tak przyłożyłem te osłony to robi się smacznie...
Bober Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Co tu tak cicho, kiedy oblot? Już się doczekać nie moge.
Kross Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Pośpiech złym doradcą, a w modelarstwie trzeba cierpliwości
Bartek Piękoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2013 Pogody nie było przez kilka dni. Teraz jest poprawa. Dziś sprawdzałem FunCubem pewną radomską lokalizację pod kątem zakłóceń z masztów z antenami rozlokowanych koło "lotniska" A lotnisko fajne, bo to budowana obwodnica. Asfalt równy, szeroki na ok. 9m, oczywiście krawężniki, z jednej strony chodnik, ścieżka rowerowa, płot i ogródki działkowe, z drugiej zabudowania przemysłowe, ruch niemal żaden. Dziś latałem na szczycie tej górki, daleko za słupkiem przystanku. Udało mi się 4-krotnie wylądować na chodniku po prawej (i tyle samo razy w rowie pod płotem), mimo tylnego wyważenia, rozjeżdżającego się podwozia i lekkiego wiatru, więc chyba nie jest ze mną najgorzej, co ? Wiem, wiem, to tylko FunCub. P.S. Sorry za jakość zdjęć - robione telefonem. Widok "pod górkę". "Z górki" Strona prawa (patrząc pod górkę) - ogródki działkowe Strona lewa - "przemysłowa" z antenami, których się obawiałem Jeszcze jeden maszt, tym razem po prawej Test na ew. "sianie" "siania" nie stwierdził , tzn. FunCub przez ponad 0,5h latania pozostał pod kontrolą. Podesłałem zdjęcia lokalizacji do oceny koledze z naszego forum. Nie odpisał, ale wiem, że oglądał i nie podniósł alarmu, więc chyba ocenia przychylnie . A jak Wam się to miejsce podoba? Jak pogoda się utrzyma, jutro mam zamiar zrobić tam pierwsze próby kołowania Corsairem. Jak pójdzie dobrze, i nikt na forum nie popuka mi w głowę co do miejsca oblotu, to może tam się odbędzie ten oblot, bo jak na razie "Kielce" milczą (więc pewnie tam warunków nie ma), a u nas szykuje się kilka ładniejszych dni. Tylko może uda mi się namówić na obecność któregoś z bardziej doświadczonych kolegów z Radomia. P.S. W tzw. międzyczasie, zamówiłem drugi odbiornik (wychodząc z założenia, że dwa to minimum, jeśli już mam dwa modele, a pewnie będzie więcej) oraz programator HPP-22 do Aurory, żeby ustawić progi napięcia.
rajaner Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Nie wiem czy to ŻART latasz w takim terenie?, ja bym się nie odważył ale to moje prywatne zdanie. Osobiście szukam otwartej przestrzeni i najlepiej jak nie ma gapiów. Andrzej.
302_Osh Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Jakbym miał latać tak blisko domów i nad samochodami, bezwarunkowo poszerzyłbym pakiet mojego OC. Nawet nie próbuj tym Corsairem tu latać, On jest tak ciężki, że będziesz potrzebował tyle miejsca na podejście do lądowania, ile na tych fotkach jest do najbliższych obiektów. W mieście to sobie można szybowiec z pianki porzucać. A, a jak będzie wiatr w poprzek pasa to co zrobisz? Z bocznym wiatrem, ciężkim dolnopłatem?
Tomek Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Tragedia, tym bardziej ze w Radomiu jest olbrzymie lotnisko modelarskie z dla od zabudowań( koło lotniska samolotów prawdziwych). Dziwię się , że masz ochotę budować model tak ładnie , a potem latać byle gdzie, co oznacza ze i byle jak.
Bartek Piękoś Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2013 Andrzej, Bartosz, Tomek - dzięki za odpowiedzi. Mógłbym parę słów na obronę tej lokalizacji napisać, ale to nie o to tu chodzi, żeby mieć rację, tylko żeby było dobrze. Uznaję Waszą argumentację. Nawiązałem już kontakt z chłopakami latającymi na lotnisku Aeroklubu Radomskiego. Dziś tam robiłem rozpoznanie lotnicze FunCubem. Mimo złej pogody było pięknie. Więc myślę, że Corsair tam się rozdziewiczy . Dzięki raz jeszcze za Wasze opinie. P.S> Właśnie przyszedł kurierem drugi nadajnik Optima 6 do Cuba (Jupppiii! Koniec przekładania!) i moduł HPP-22 (nie obsługujący Optima 6 - trudno, będzie do 7-ki).
Andy1212 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 andrzej_t napisał: Z lotkami bym radził uważać. Mają nietypowy kształt i są dosyć szerokie. Ja w swoim kombacie mam 25 stopni w górę i 15 w dół ale do tego 50% EXPO a i tak lata jak nietoperz i przy maksymalnym wychyleniu robi się wiertarka. - i ma w pełni rację. Producenci tych modeli zalecają nieproporcjonalne ustawienia wychyleń lotek. Na przykład dla modelu F4U-1D Corsair 50 (model skalowo zbliżony do Twojego, wagowo zapewne nie) producent zaleca: Lotki: High Rate: góra 16 mm, dół 13 mm Low Rate: góra 10 mm, dół 8 mm Poza tym wychylenia pozostałych powierzchni sterowych są zalecane następujące: Ster wysokości: High Rate: góra 14 mm, dół 14 mm Low Rate: góra 8 mm, dół 8 mm Ster kierunku: High Rate: lewo 57 mm, prawo 57 mm Low Rate: lewo 32 mm, prawo 32 mm Jako, że jesteś jeszcze przed ulotnieniem modelu proponowałbym rozważyć te propozycje.
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 - i ma w pełni rację. Producenci tych modeli zalecają nieproporcjonalne ustawienia wychyleń lotek. Na przykład dla modelu F4U-1D Corsair 50 (model skalowo zbliżony do Twojego, wagowo zapewne nie) producent zaleca: Lotki: High Rate: góra 16 mm, dół 13 mm Low Rate: góra 10 mm, dół 8 mm Poza tym wychylenia pozostałych powierzchni sterowych są zalecane następujące: Ster wysokości: High Rate: góra 14 mm, dół 14 mm Low Rate: góra 8 mm, dół 8 mm Ster kierunku: High Rate: lewo 57 mm, prawo 57 mm Low Rate: lewo 32 mm, prawo 32 mm Jako, że jesteś jeszcze przed ulotnieniem modelu proponowałbym rozważyć te propozycje. Dzięki, Andrzej. Skąd aż takie wychylenia steru kierunku? Boję się, że takich wychyleń mój statecznik nie wytrzyma Kierowałem się mniej więcej tym: Corsair FMS Banana Hobby 1430mm, 2,4kg, trochę wyższe kv: 540 (znaczy szybszy model), w moim 500;): Control Throws: Elevator: High rate 25 mm up and down, Low rate 15mm up and down Rudder: High rate ok. 25mm left and right, Low rate 20 mm left and right Ailerons: High rate 28mm up and down, Low rate 18mm up and down Różnica w wychyleniach SK ogromna pomiędzy powyższymi zaleceniami - znacznie mniejsze w podanych przeze mnie zaleceniach. Wychylenia innych sterów z kolei w mojej specyfikacji sa większe, niz w Twojej, Andy. Zastanawiam się skąd to się bierze. Niezaleznie od stopnia skrajnych wychyleń u mnie będzie różnicowe wychylenie lotek. Już jest
szary_ Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Piękny model. Również jestem wielkim fanem Korsarza, także jak tylko skończę rzeźbić pierwszy model (RWD5 by skazoo), zajmę się tą bestią i z przyjemnością zastosuje się do doświadczeń i rad, które pojawiły się w tym temacie. Powodzenia w oblotach!
Rekomendowane odpowiedzi