Skocz do zawartości

Corsair 140cm, depron - mój pierwszy model :)


Rekomendowane odpowiedzi

bardzo proszę Bartku jeszcze o zrobienie paru zdjęć Corsair'a tuż przed startem na lotnisku dla uwiecznienia chwili

dla uwiecznienia chwili jak jeszcze cały jest? :D

Haha, nie noo, grunt to nie przejmować się za bardzo, a wszystko będzie ok podczas oblotu! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj dużą presję na oblot. Ja Ci napiszę, tylko, że jeśli uznasz, że coś jest nie tak, za zimno bo palce marzną, że za mocno wieje, czy cokolwiek co Ci się nie spodoba w pogodzie, czy modelu, to przełóż oblot. Nic się nie stanie jeśli poczekasz.

A jeśli chodzi o trzymanie kciuków to ja juz mam białe kostki od tego ściskania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj dużą presję na oblot. Ja Ci napiszę, tylko, że jeśli uznasz, że coś jest nie tak, za zimno bo palce marzną, że za mocno wieje, czy cokolwiek co Ci się nie spodoba w pogodzie, czy modelu, to przełóż oblot. Nic się nie stanie jeśli poczekasz.

A jeśli chodzi o trzymanie kciuków to ja juz mam białe kostki od tego ściskania :)

Święte słowa, jestem tego samego zdania. U nas przewidują dość silne wiatry (niesprzyjające oblotom).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zdjęciach pamiętam. Będą. Praca nad wlotami powierza idzie nienachalnie szybko. Już są dopasowane, teraz malunek i przyklejenie.

 

Wszystkim za życzenia i doping serdecznie dziękuję.

... jeśli uznasz, że coś jest nie tak... przełóż oblot. Nic się nie stanie jeśli poczekasz.

Święte słowa, jestem tego samego zdania. U nas przewidują dość silne wiatry (niesprzyjające oblotom).

 

Tym bardziej, Panowie, że po pierwszych moich lotach w tym roku, pełną gębą poczułem się "bracią lotniczą", która jak wiadomo przesądna jest ;) .

A my tu właśnie rozpoczęliśmy 13 stronę wątku...

Startować na 13 stronie to jak prosić się o katastrofę :unsure: . Więc nabijajcie, nabijajcie! :D

 

Tak serio to: Robert, Krzysiek - dzięki za ten kubełek chłodnej wody na moją rozgorączkowaną głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to proszę +2.

Ale myślę, że to nie jest potrzebne, jak powiedział kiedyś pewien doświadczony modelarz: „Ładne modele ładnie latają”, więc ja nie wiem, po co ta cała panika, Korsarz poleci tak jak wygląda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tymi wlotami powietrza? czyżby oblot modelu przełożony,myślałem że na dniach zaliczysz udany start i lądowanie bo inny być nie może i będziesz miał to za sobą

 

Powodzenia Andrzej

W p...u z takimi prognozami pogody. Tyle na ten temat.

 

Wloty:

5f4cd02a18eb8850.jpg

 

965ce43dec13252b.jpg

 

ee8628e7fff43465.jpg

 

Jak widać odstają od kadłuba, żeby domykała się klapka od baterii, ale nie będę kombinował, żeby nie odstawały. Myślę, że nie będzie to aż tak razić.

Teraz pozostaje decyzja czy robić imitacje wlotów czy dziurawić krawędź natarcia i zrobić normalne wloty. W tym drugim przypadku powstaje problem odprowadzenia powietrza, które ze względu na kształt wlotów, będzie się sprężać. Jest jeszcze rozwiązanie pośrednie - zaślepienie części światła otworu a w części puszczenie powietrza. Waham się, ale juz dzisiaj chcę tu zadziałać, tylko na finiszu kompletnie brak mi motywacji. Chociaż jak tak przyłożyłem te osłony to robi się smacznie... :)

a4101f453acd5db3.jpg

 

ee1c64a325e9cc38.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogody nie było przez kilka dni. Teraz jest poprawa.

 

Dziś sprawdzałem FunCubem pewną radomską lokalizację pod kątem zakłóceń z masztów z antenami rozlokowanych koło "lotniska"

A lotnisko fajne, bo to budowana obwodnica. Asfalt równy, szeroki na ok. 9m, oczywiście krawężniki, z jednej strony chodnik, ścieżka rowerowa, płot i ogródki działkowe, z drugiej zabudowania przemysłowe, ruch niemal żaden.

 

Dziś latałem na szczycie tej górki, daleko za słupkiem przystanku. Udało mi się 4-krotnie wylądować na chodniku po prawej (i tyle samo razy w rowie pod płotem), mimo tylnego wyważenia, rozjeżdżającego się podwozia i lekkiego wiatru, więc chyba nie jest ze mną najgorzej, co ;)?

Wiem, wiem, to tylko FunCub. :D

P.S.

Sorry za jakość zdjęć - robione telefonem.

 

Widok "pod górkę".

dfd28038958c1df1.jpg

 

"Z górki"

879f92c17a54ec12.jpg

 

Strona prawa (patrząc pod górkę) - ogródki działkowe

d341cf495e4ef250.jpg

 

Strona lewa - "przemysłowa"

1780f96b6c1e4208.jpg

 

z antenami,

245faa5c6160f981.jpg

 

których się obawiałem

e0a417d63d41f7d1.jpg

 

Jeszcze jeden maszt, tym razem po prawej

14e34999bad625f7.jpg

 

Test na ew. "sianie" "siania" nie stwierdził :) , tzn. FunCub przez ponad 0,5h latania pozostał pod kontrolą. Podesłałem zdjęcia lokalizacji do oceny koledze z naszego forum. Nie odpisał, ale wiem, że oglądał i nie podniósł alarmu, więc chyba ocenia przychylnie :) .

 

A jak Wam się to miejsce podoba?

 

Jak pogoda się utrzyma, jutro mam zamiar zrobić tam pierwsze próby kołowania Corsairem. Jak pójdzie dobrze, i nikt na forum nie popuka mi w głowę co do miejsca oblotu, to może tam się odbędzie ten oblot, bo jak na razie "Kielce" ;) milczą (więc pewnie tam warunków nie ma), a u nas szykuje się kilka ładniejszych dni. Tylko może uda mi się namówić na obecność któregoś z bardziej doświadczonych kolegów z Radomia.

 

P.S.

W tzw. międzyczasie, zamówiłem drugi odbiornik (wychodząc z założenia, że dwa to minimum, jeśli już mam dwa modele, a pewnie będzie więcej) oraz programator HPP-22 do Aurory, żeby ustawić progi napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał latać tak blisko domów i nad samochodami, bezwarunkowo poszerzyłbym pakiet mojego OC. Nawet nie próbuj tym Corsairem tu latać, On jest tak ciężki, że będziesz potrzebował tyle miejsca na podejście do lądowania, ile na tych fotkach jest do najbliższych obiektów. W mieście to sobie można szybowiec z pianki porzucać.

A, a jak będzie wiatr w poprzek pasa to co zrobisz? Z bocznym wiatrem, ciężkim dolnopłatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedia, tym bardziej ze w Radomiu jest olbrzymie lotnisko modelarskie z dla od zabudowań( koło lotniska samolotów prawdziwych).

Dziwię się , że masz ochotę budować model tak ładnie , a potem latać byle gdzie, co oznacza ze i byle jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, Bartosz, Tomek - dzięki za odpowiedzi.

 

Mógłbym parę słów na obronę tej lokalizacji napisać, ale to nie o to tu chodzi, żeby mieć rację, tylko żeby było dobrze.

Uznaję Waszą argumentację.

 

Nawiązałem już kontakt z chłopakami latającymi na lotnisku Aeroklubu Radomskiego. Dziś tam robiłem rozpoznanie lotnicze FunCubem. Mimo złej pogody było pięknie.

Więc myślę, że Corsair tam się rozdziewiczy ;) .

 

Dzięki raz jeszcze za Wasze opinie.

 

P.S>

Właśnie przyszedł kurierem drugi nadajnik Optima 6 do Cuba (Jupppiii! Koniec przekładania!) i moduł HPP-22 (nie obsługujący Optima 6 :angry: - trudno, będzie do 7-ki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzej_t napisał:

 

Z lotkami bym radził uważać. Mają nietypowy kształt i są dosyć szerokie. Ja w swoim kombacie mam 25 stopni w górę i 15 w dół ale do tego 50% EXPO a i tak lata jak nietoperz i przy maksymalnym wychyleniu robi się wiertarka.

- i ma w pełni rację. Producenci tych modeli zalecają nieproporcjonalne ustawienia wychyleń lotek. Na przykład dla modelu F4U-1D Corsair 50 (model skalowo zbliżony do Twojego, wagowo zapewne nie) producent zaleca:

 

Lotki:

High Rate: góra 16 mm, dół 13 mm

Low Rate: góra 10 mm, dół 8 mm

 

Poza tym wychylenia pozostałych powierzchni sterowych są zalecane następujące:

 

Ster wysokości:

High Rate: góra 14 mm, dół 14 mm

Low Rate: góra 8 mm, dół 8 mm

 

Ster kierunku:

High Rate: lewo 57 mm, prawo 57 mm

Low Rate: lewo 32 mm, prawo 32 mm

 

Jako, że jesteś jeszcze przed ulotnieniem modelu proponowałbym rozważyć te propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- i ma w pełni rację. Producenci tych modeli zalecają nieproporcjonalne ustawienia wychyleń lotek. Na przykład dla modelu F4U-1D Corsair 50 (model skalowo zbliżony do Twojego, wagowo zapewne nie) producent zaleca:

 

Lotki:

High Rate: góra 16 mm, dół 13 mm

Low Rate: góra 10 mm, dół 8 mm

 

Poza tym wychylenia pozostałych powierzchni sterowych są zalecane następujące:

 

Ster wysokości:

High Rate: góra 14 mm, dół 14 mm

Low Rate: góra 8 mm, dół 8 mm

 

Ster kierunku:

High Rate: lewo 57 mm, prawo 57 mm

Low Rate: lewo 32 mm, prawo 32 mm

 

Jako, że jesteś jeszcze przed ulotnieniem modelu proponowałbym rozważyć te propozycje.

Dzięki, Andrzej.

 

Skąd aż takie wychylenia steru kierunku? Boję się, że takich wychyleń mój statecznik nie wytrzyma :(

 

Kierowałem się mniej więcej tym:

Corsair FMS Banana Hobby 1430mm, 2,4kg, trochę wyższe kv: 540 (znaczy szybszy model), w moim 500;):

 

Control Throws:

Elevator: High rate 25 mm up and down, Low rate 15mm up and down

Rudder: High rate ok. 25mm left and right, Low rate 20 mm left and right

Ailerons: High rate 28mm up and down, Low rate 18mm up and down

 

Różnica w wychyleniach SK ogromna pomiędzy powyższymi zaleceniami - znacznie mniejsze w podanych przeze mnie zaleceniach. Wychylenia innych sterów z kolei w mojej specyfikacji sa większe, niz w Twojej, Andy. Zastanawiam się skąd to się bierze.

Niezaleznie od stopnia skrajnych wychyleń u mnie będzie różnicowe wychylenie lotek. Już jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny model. Również jestem wielkim fanem Korsarza, także jak tylko skończę rzeźbić pierwszy model (RWD5 by skazoo), zajmę się tą bestią i z przyjemnością zastosuje się do doświadczeń i rad, które pojawiły się w tym temacie.

 

Powodzenia w oblotach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.