Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Z cłem to chyba losowo biorą paczki ale nie jestem pewny. Ja zamawiałem pierwszy raz w Chinach i od razu zapłaciłem swoje pierwsze cło ;) Tak ma magazyny w Europie, Niemcy, Holandia i Wielka Brytania z tym że z tego ostatniego nie ma bodajże wysyłki do Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) A jak to jest z tym cłem, w końcu HK ma magazyn w europie?

 

HK ma magazyny w Europie ale nie wszystkie towary są dostępne a i ceny towarów są wyższe niż w Chinach.

 

... no i mam gotowe kompendium z montażu podwozia które wykorzystam w moim P-51 Mustang :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uffff ... skończyłem skrzydło ale niestety od spodu ... z góry brakuje mi tylko wykleić w centralnej części. Potem czeka mnie szlifowanie natarcia i mogę brać się za lotki.

post-8897-0-93483900-1383070782_thumb.jpg

 

post-8897-0-01085100-1383070841_thumb.jpg

 

Film jak to się chowa w wykończonym skrzydle ;)

http://vimeo.com/78085235

 

a jeszcze męczyła mnie ciekawość jak się będzie oklejać folią z HK bo zamówiłem całą rolkę ... w porównaniu do transparentu oracover zauważyłem że trzeba grzać ciut wyższą temperaturą. Jak okleję cały model i nie będzie większych problemów na bardziej zaokrąglonych powierzchniach no to przerzucam się na folię z HK. Na pierwszy ogień poszła kabinka do której już wkleiłem owiewkę

post-8897-0-87711300-1383071172_thumb.jpg

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dosiadłem się do modelu dopiero późnym wieczorem a że już raczej troszeczkę za późno było co by hałasować w mojej piwnicznej modelarni wziąłem się za oklejanie kadłuba ... powiem szczerze że ta zielona owiewka będzie się bardzo gryzła z resztą ale imo jest w sam raz ;)

 

post-8897-0-36035800-1383287871_thumb.jpg

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wypadł dzień zakończenia budowy ENERGY V2 jak również dzień oblotu model, który uważam za zaliczony :D Uzupełnię relację o dosłownie kilka zdjęć.
Wcześniej dźwignie do sterów kupowałem gotowe tym razem postanowiłem zrobić je samemu ze sklejki 2 mm.
post-8897-0-65699700-1383926594_thumb.jpg

Dźwignie wkleiłem na żywicy epoksydowej 5 minut po oklejaniu sterów
post-8897-0-75646300-1383926811_thumb.jpg

I zdjęcia gotowego modelu tuż przed szybką wyprawą na lotnisko
post-8897-0-55507500-1383926851_thumb.jpg

post-8897-0-14496300-1383926945_thumb.jpg

post-8897-0-15219100-1383926960_thumb.jpg

Co do końcówek dodam tyle że postanowiłem ich nie robić ... tak mi się też podoba ... wam akurat się nie musi :P
Rozpiętość wyszła 900 mm, waga do lotu z pakietem 3S 2200 mah 940 g. Wrażenie po oblocie z chowanym podwoziem olbrzymie :) podwozie przydało by się delikatnie amortyzowane bo obecne jest bardzo sztywne ... jak znajdę czas i chęci coś będzie można w tym temacie pomyśleć ...

i dla uwiecznienia film ... niestety kręcony aparatem kompaktowym więc jakoś nie powala tak samo jak umiejętności pilota podczas oblotu ;) dla ciekawskich dodam że drążek od lotek zaciął się no i niestety dziwnym zrządzeniem działa tylko w lewo co widać na załączonym materiale filmowym :rolleyes: następnym razem się poprawę ;)
http://vimeo.com/78924416
P.S.
film już załadowany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Jacku za miłe słowa :) ogólnie model udało mi się jeszcze odchudzić o jakieś 80 g czyli do lotu jest 860 g :) jednym słowem udało mi się go wyważyć pakietem 3S 1300 mah :) lot trwa jakieś około 4-5 minut z przerwami na między lądowania. Dzisiaj udało mi się go ulotnić na mniejszym pakiecie z nadzieją nagrania filmu w lepszej rozdzielczości ale niestety bateria w aparacie padła i filmu nie będzie. Ogólnie wiatr mocno wiał dzisiaj na naszym lotnisku co utrudniało mi znacznie lądowania i przy ostatnim lądowaniu podmuch wiatru rzucił nim o ziemie co spowodowało uszkodzenie jednego mechanizmu podwozia. Na szczęście starty prawie znikome skończyło się na oderwaniu kawałka obudowy więc CA załatwi sprawę :) Ja już mam w planach następna budowę ale Meserschmit bf-109. W zamian za Madmana udało mi się pozyskać niezły arsenał balsy więc można walczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Karolu :) no i jest materiał filmowy w lepszej jakości ;) czasami zaliczę kapotaż ale to jak trafiam w większą kempke trawy kołem ale na szczęście nie zdarza się to non stop ;) najbardziej bałem się właśnie kapotaży przy starcie i lądowaniu jak model będzie bardzo rozpędzony. Na przyszłość mechanizmy podwozia mogłem bardziej nachylić do przodu ale tragedii nie ma ;) teraz mam plan wybrać się na jakiś kawałek drogi asfaltowej oczywiście mało uczęszczanej albo jakiś duży utwardzony parking i tam cieszyć się startami i lądowaniami a tym samym faktem chowanego podwozia :D

 

http://vimeo.com/79037020

 

teraz tylko ozdobić model naklejkami i mogę kończyć relację :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już the end? GRATULUJĘ MODELU I UDANEGO OBLOTU.

Na filmach zauważyłem, że model po oderwaniu się od pasa ściąga na lewo. Czy masz ustawiony skłon?

Czy wg Ciebie montaż mechanizmu podwozia na 4 śrubkami do listewek sosnowych jest wystarczający? Pytam bo w swoim Mustangu mam skrzydła ze "styropianu", w który chcę wkleić takie listewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze nie koniec :) jeszcze tylko naklejki i dopiero koniec ;) co do ściągania modelu to nie wina skłonu a raczej pilota :P w sumie ja tak mam i sądzę że inni też tak mają że jakoś lepiej się skręca w lewo jak w prawo :) Powiem Ci że w zupełności wystarczą te 4 śruby ... raz już mi się udało uszkodzić mechanizm podwozia, pękła obudowa przy mocniejszym lądowaniu ale to moja wina latałem przy dużym wietrze a moje umiejętności pilotażu nie powalają. Skrzydło całe wkręty które trzymały mechanizm nawet się nie poluzowały. Mechanizm wyrwało mi z plastikowego łoża, do którego jest przykręcony :) więc wklejaj listwy 5x5 bądź 6x6 i przykręcaj na 4 śruby bądź na wkręty (ja mam na te drugie) ;) dadzą rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Fun Fly miał iść na sprzedaż ale po rozbiciu ostatnio Mustanga przy próbie oblotu przy tym modelu da się zrelaksować czyli albo spokojnie powozić się po niebie albo coś tam delikatnie poszaleć. Ostatnio udało mi się odchudzić konstrukcję o 94 gramy :) ... zrobiłem to w prosty sposób ... zmiana pakietu 2200 na 1300, teraz się o wiele lepiej lata :) przy okazji latałem na śmigle 10x5 co dawało mi jakieś ponad 1 kg ciągu zmieniłem śmigło na 9x6 co z pewnością przełoży się na zmniejszenie poboru prądu a ciąg wyszedł mi 840 g więc ze zdrowym zapasem choć jeszcze planuję dać śmigło 9x5 :) ogólnie do poprawki mam jeszcze przewidzianą kabinę bo obecna wydaję mi się o wiele za duża a przy okazji uda mi się schować odbiornik i atmege odpowiedzialną za oświetlenie. 

 

Czyli reasumując

przy pakiecie 2200 3S waga wynosiła do lotu 884 gramy i SC był w okolicy 75 mm,

obecnie na pakiecie 1300 3S waga do lotu 790 gram i SC 85 mm i model jeszcze lepiej się zachowuje jak w pierwszej konfiguracji.

czas lotu na nowym pakiecie mam w okolicy 7 minut, nie latając modelem na pełnym gazie bo naprawdę nie zachodzi taka potrzeba.

do modelu zaprogramowałem klapolotki ... model ładnie zwalnia do lądowania ale jeszcze długa droga żebym się dobrze nauczył ich wykorzystywania 
poniżej film jak to ładnie klapolotki pomalutku się obniżają :) spowolnienie klapolotek przy użyciu softu er9x 
http://vimeo.com/91830411

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem za Przemka jest to atmega8 steruje tak jak to Jerzy zauważył oświetleniem w modelu.

Jest to oświetlenie z tej strony :) .

 

Jeśli się mylę to mnie poprawcie... Zasilanie oswietlenia pobierane jest z odbiornika? Fajnie byłoby zasilać z zew zródła, żeby zastosować mocnijesze diody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.