Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, gratuluję modelu i udanego oblotu!

 

Co do hamowania w locie, to może to być spowodowane grubością profilu. Tzn. o ile na środku grubość to te 12% to na końcach już jest to więcej. Jak masz mozliwosc to może warto te końcówki trochę zeszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wylatałem już nim dość sporo i na zakończenie  chciałbym podsumować mniej więcej jak moje wrażenia. Jeśli ktoś chce w przyszłości go zbudować na profilu KFM3 i uczyć się latać, to zdecydowanie polecam w takiej konfiguracji jak moja ( grubość 12% cięciwy ). Lata powoli dostojnie, przeciągnięcia są przewidywalne a jeśli już się zdarzą to sam z nich wychodzi bez problemu i stabilizuje lot.
Natomiast jeśli już umiemy trochę latać to jednak lepszym wyjściem jest grubość płata zrobić na 8% i dać mocniejszy silnik ( w moim przypadku zwykłe latanie jak trenerkiem musi odbywać się non stop na pełnym gazie)

Pozdrawiam.

EDIT:
Cofam co napisałem o słabym silniku, jednak wina leżała po stronie baterii.. niby miała wystarczającą wydajność prądową ale dzisiaj zamontowałem cegłe 2200mAh, Toto teraz waży 700gram i jego lot jest bardziej trenerkowy ze wskazaniem na bombowiec niż szybowiec ;> ale zapier... aż miło! 20minut latałem aż mi słońce zaszło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chciałbym zrobić sobie ten samolot bo mam parę lat przerwy od latania i w sumie latać zbytnio nie umiem. Toto wygląda ładnie i jest nieskomplikowany, z tym że nie mam pojęcia jak zrobiłeś ten profil na skrzydłach, Jest jakiś wzór na obliczenie tych stopni? Co znaczy 12%? czy mógłbyś podać mi wymiary stopni tego skrzydła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje! Ja na Toto nauczyłem się latać. To że nie chce szybować może być winą kąta zaklinowania płat-statecznik poziomy. Nie pękaj że masz stałe śmigło i brak hamulca. też tak latałem :) Powodzenia!

No cóż oryginał szybował, zresztą obloty modelu były bez napędu.

Nie powiem rodzi się we mnie  cały czas myśl, by popełnić ten model raz jeszcze - oczywiście po modyfikacjach.

Gratuluję udanych lotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość profilu to jest procent z długości cięciwy. Przy 240mm cięciwy,12% grubości profilu to 24mm w najwyższym punkcie. Relacji krok po kroku szukaj na stronie twórcy motylasty.pl

,Mam nadzieję, że to "przejęzyczenie" .... przy 240 mm cięciwy, 12 % to 28,8 mm..... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.