Skocz do zawartości

Wicherek 15 - był plan, teraz budowa i oblot.... (temat edytowany)


modelarz115
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Darku, mam wrażenie że nie przeczytałeś ze zrozumieniem, pisałem przecież że będę ażurował  ;)

 

Nie chcę zostawić nieporozumień więc napiszę od od początku  :)

Opis w książce każe ażurować wszystkie wręgi, plan (i ja) tylko 2 i 3. W pierwszej wrędze silnikowej znajdą się otwory łączące silnik z resztą osprzętu a zbiornik 55 ml zmieści się między 1 a  2 wręgą.  Jeśli będzie go trzeba troszkę cofnąć to poszerzę otwór ażurowania bo zbiorniczek ma szerokość tylko 33 mm   :)

 

Dlatego chcę się wstrzymać z klejeniem kadłuba do zakupu części - muszę jeszcze tą sprawę przegryźć  :unsure:

 

Na dzisiaj tyle, Dobranoc  :)

 

post-14749-0-71673100-1428357678_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Co do tego brakującego trójkącika w planach na obrysie boczków kadłuba we wzorze do wycięcia... przydażyło mi się to samo. Jest tam błąd i jak już zwróciłeś uwagę, i to nie jeden, ale to tylko uczy inżynierskiego myślenia i podchodzenia do problemów ;) Ja w to miejsce dodałem po prostu wycięty brakujący trójkącik. 

Prace przy modelu posuwają się więc z niecierpliwością czekam na kolejne relacje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uczy, uczy  :)

 

Budowa SK:

W założeniach była wersja odchylona w tył... przeglądając wszelkie rysunki stwierdziłem, że najłatwiej będzie przeskalować kratownice z wersji 25p.

 

1. Zaczynam więc od skomplikowanych obliczeń w jakiej skali należy wydrukować plan

post-14749-0-74248400-1429131824_thumb.jpg

 

2. Korzystając z obliczeń drukuję wycinek w programie Adobe Reader  ;)

post-14749-0-32754100-1429131709_thumb.jpg

 

3. Konsultacja wydruku z kratownicą kadłuba w celu ustalenia ''wspólnej wersji''

post-14749-0-05355000-1429131801_thumb.jpg

 

4. Statecznik na desce montażowej, zdecydowałem się na wersję trudniejszą czyli profilowaną (tak była taka) aby i tutaj nie było tak łatwo. Łączenia solidnie zalewam klejem, ponieważ wiem że baaardzo lubią się rozklejać podczas szlifowania  :)

post-14749-0-78695800-1429131858_thumb.jpg

post-14749-0-00589300-1429131777_thumb.jpg

 

mam nadzieję że poradnik komuż pomoże  ^_^ 

 

Silnik zamówiony, szacowany rocznik jednak  76-77  :) 

Jak znajdzie się już na moim biurku to go solidnie oczyszczę, gdyż nie chcę pobrudzić sklejki podczas przymiarek.

 

Jak wszystko sobie dokładnie obmyślę to skleję kadłub - nie ma nic gorszego niż brakujące 5mm gdzieś tam w środku gdy już wszystko sklejone  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postępy prac  :)

 

wykończony statecznik pionowy, płozę z drutu wkleję po oklejeniu modelu

post-14749-0-38186600-1429561033_thumb.jpg

 

poprawiłem miejsce boków kadłuba ''trójkącikiem'' - oczywiście zostaną jeszcze przeszlifowane  :)

post-14749-0-23615600-1429560968_thumb.jpg

post-14749-0-34917800-1429561002_thumb.jpg

 

Całość na jednym zdjęciu (top secret)

post-14749-0-02999800-1429560939_thumb.jpg

 

Zamówiłem akcesoria do silnika i parę innych drobiazgów zmniejszając tym samym budżet do 0  :(

Myślę że do dokończenia całości potrzeba maksymalnie 200zł  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By nie siedzieć bezczynie do przyjścia kuriera postanowiłem stworzyć mini panel startowy by wygodniej grzało się świece  :)

Zlutowałem więc pakiet ze starych akumulatorków od autka NiCd, w ''panelu'' wyprowadziłem styki, tak aby pakiet był mocowany na magnesy, zainstalowałem przełącznik. Niestety pomysł spalił na przełączniku... świeca nie grzeje tak jak powinna, bezpośrednio jest jednak OK. 

 

post-14749-0-29438800-1429730477_thumb.jpg

post-14749-0-21129800-1429730442_thumb.jpg

 

Jak na razie zmarnowałem popołudnie  :(

Niemniej jednak pomysł mini panelu mi się spodobał i wykonam go jeszcze raz tylko porządnie  ;)

Pakiet polutuję z nowych akumulatorków NiMh, zamiast prowizorycznych styków zastosuję albo goldy, albo T-dean'y albo cokolwiek innego. Mocowanie na magnesy zostanie, tandetny przełącznik będzie zastąpiony czymś godnym zaufania, a w układ trafi bajerancka dioda ''grzania''  :)

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik w tle to MS PAINT XPfsr z tymczasowym śmigłem 10x5 tower pro  ;)

 

Tak na poważnie nic szczególnie specjalnego, ale odpala i pracuje pięknie za śmigłem MA 9x5  ^_^

zastanawiam się nawet czy nie szarpnąć się na 10 calowe... jego produkcję rozpoczęto w 1976r. więc ma charakterek. Czy ktoś już wie co to może być? jutro go jeszcze raz odpalę na hamowni i oczyszczę, potem wracam już do budowy modelu  :)

 

trochę wydałem na drobiazgi do silnika aby doprowadzić go do świetności, jak uzbieram troszkę gotówki to kupię zawiaski, popychacze, dural na podwozie i tym podobne drobnostki

 

kupiłem jak koledzy wcześniej radzili instalacje śrub http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/MATERIALY-DO-BUDOWY-MODELI/78-Akcesoria/Sruby-podkladki-nakretki-nity/Instalacja-sruby-M3-w-kadlubie-1-szt.html?pa=2&ob=p.priceAn&od=ASC

 

z braku odpowiednich kołków bukowych na stanie sklepu jutro kupię grubsze kołki meblowe i przetoczę je do odpowiedniej średnicy 4mm  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo się cackam z tymi patyczkami... Piotrek dawaj zdjęcia  ;)

 

Dzisiaj klejenie a jutro pomyślimy nad jakimiś rozpórkami... pakiet 700 mAh a zbiorniczek 55 ml

post-14749-0-94720200-1430600723_thumb.jpg

 

Silniczek pasuje jak na miarę robiony, swoje lata młodości ma już za sobą, ma troszkę luzów, ale fajnie pracuje a ja będę go męczył aż do końca  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie co to jest za silnik, którego masz zamiar użyć  :ph34r:  Zdradź przynajmniej pojemność.. :P chociaż obstawiam jakieś 2,5ccm. Ładnie i czysto wygląda, podobał mi się ten etap pracy ze składaniem dwóch połówek kadłuba. Jedynie trzeba uważać żeby niczego nie zapomnieć, ja zapomniałem o półce na serwa... Dodałem później ale musiałem nieźle kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, tylko pogratulować - czemu się nie chwaliłeś? Fajną atmosferę tam macie, ja niestety sam latam  :unsure:

 

jaki to silnik?

-pod zdjęciem nazwałem go MS PAINT XPfsr 

-produkcję rozpoczęto w 1976r

-pięknie pracuje ze śmigłem 9x5 (zakładając mocniejsze obciążenie dla zmniejszenia obrotów)

 

nie wierzę że nikt nie zgadnie  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Franku za film z oblotu,atmosfera naprawde jest super i warto dla niej jechać co niedziele na lotnisko :)chwalić niema sie czym.Jacku własnie wróciłem z lotniska i co tam dziś widziałem?Wicherka przez duże W z silniczkiem samozapłonowym ;)no i to wykonanie super.no i lot dwoma wicherkami też fajnie wyglądał. ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OS Max 10 FSR?

A jak że by inaczej, niedawno pojawiło się ogłoszenie na OS MAX 10 FSR za 50 zł więc jak na dobrego myśliwego przystało zapolowałem,  ^_^

 

Kompresji ''Alagi'' zazdroszczę, model jak i silnik piękny ...i moje wymarzone ubarwienie  :rolleyes:

 

Pytanie praktyczne, czy jak sypnę silniczkowi paliwka z rycyną to poprawi się kompresja? wyczytałem gdzieś że rycyna uszczelnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.