Skocz do zawartości

Junkers JU 52 w 3D


Kropka

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, myślałam że mniej czasu mi to zajmie, no ale fajnie się robiło modelowanie (teksturowania nie lubię).

Po wstawieniu samolotu w 3D, można się "poznęcać" nad tym, co źle zrobiłam. Piszę w cudzysłowie, ponieważ chętnie nauczę się, co źle/wadliwie rozpoznałam na podstawie zdjęć rzeczywistego samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Zbliża się koniec roku, czas zatem na podsumowania oraz plany na przyszłość.

Ponieważ przez długi okres, zajęta byłam PZL 37, dopiero teraz postanowiłam powrócić do Junkersa. Na militarne malowanie, czeka on już rok.

Na początek przerobię malowanie Berlin-Stiftung na standard PBR (Physically Based Rendering), dzięki czemu model będzie można bez problemu importować do innych programów 3D. Następnie wykonam militarną wersję samolotu (oczywiści od razu w PBR). Model militarny różni się w niewielkim stopniu od cywilnej. Głównie chodzi o karabin oraz obrotnicę.

 

Dwa filmiki z modelem przed teksturowaniem:

 

 

Sory za music : ) Dałam ją z gratisowych zasobów Youtuba, bo gdybym wstawiła jakąś ze zgromadzonych przeze mnie płyt, Yotub najpewniej by mnie się czepnął.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Gratuluję przepięknego modelu w Blenderze - podziwiam ogrom pracy!

Pytanie nasuwają mi się dwa :)

 

1) Jak można wstawić model do podglądu 3D - Twój post z 25go listopada

2) Renderujesz w Cycles?

 

Swego czasu zrobiłem Bociana i Pirata w Blenderze, niestety poległem na wyposażeniu kabiny (brak materiałów), tym bardziej podziwiam Twojego Junkersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie malowania Junkersa, które mam w planach, będą do wglądu w 3D i on line, pod jednym adresem: https://skfb.ly/LyK7

Po zakończeniu prac nad jednym, nowy model nadgram na malowanie poprzednie, ukończone.

Malowanie Berliner Stiftung, chyli się powoli ku końcowi. Pozostały drobne elementy no i poprawki -- na przykład na tylnych pionowych powierzchniach sterowych, nałożyłam za dużo brudów -- lekko trzeba oczyścić.

Po zakończeniu prac nad Berliner Stiftung, pod tym samym adresem, rozpocznę malowanie kolejne i będzie to zapewne PLL LOT. No i tu mam pytanie -- LOTowski Junkers miał powierzchnię srebrno-metaliczną czy był też matowo-biały? Po rozejrzeniu się w sieci, mam właśnie takie wątpliwości.

 

Odpowiedzi na list Michała -- Dzięki. Co do ogromu to bez przesady : ) Przy PZL.37 było więcej, no a poza tym wśród modelarzy 3D to średnio wyglądam.

ad. 1) Są różne serwisy internetowe, umożliwiające prezentację 3D w oknie przeglądarki. Poza tym, osadzać można korzystając z jakichś pluginów. No ale najwygodniej, zgrać do serwisu internetowego, umożliwiającego prezentację.

ad. 2) Renderuję w Cycles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odpowiedzi na list Michała -- Dzięki. Co do ogromu to bez przesady : ) Przy PZL.37 było więcej, no a poza tym wśród modelarzy 3D to średnio wyglądam.

ad. 1) Są różne serwisy internetowe, umożliwiające prezentację 3D w oknie przeglądarki. Poza tym, osadzać można korzystając z jakichś pluginów. No ale najwygodniej, zgrać do serwisu internetowego, umożliwiającego prezentację.

ad. 2) Renderuję w Cycles.

 

Dzięki za info.

 

Postaram się tak opublikować mojego Bociana, Pirata gdzieś niestety zgubiłem ;(

 

Przeglądałem wątek wstecz. Pisałaś o problemie z dokumentacją do łopat śmigieł - jeśli chcesz to mam doskonale rozrysowane śmigło do Spitfire Mk IX-XIV, w Ju-52 Ci nie pomoże ale może kiedyś się przyda, zrobiłem też gotową siatkę tych łopat, kołpaka w blenderze :) Sam wiem jak ciężko jest znaleźć dobrą dokumentację do tworzenia siatki - zwłaszcza łopat... Jak chcesz to daj znać, wrzucę na dropboxa.

 

Jak masz skonfigurowany materiał owiewki kabiny w Cycles? Długo borykałem się z tym problemem przy Bocianie - o ile w przypadku powierzcni płaskich (szyby Ju-52) efekt wycodził zadowalający - to uzyskanie czegoś wiarygodnego dla powierzchni tłoczonych przyprawiło mnie o ból głowy.... Ciekaw jestem jak skonfigurowałaś ten materiał?

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę osób, już od pewnego czasu, domagało się animacji. Wstrzymywałam się, ponieważ nie chciałam "stukać" dwudziestu renderów do zrobienia jednej sekundy -- animację, już wcześniej, postanowiłam robić posługując się jednym z silników gier. No i przyszła teraz pora na naukę Unreal Engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.