Jump to content
Sign in to follow this  
petrzmax

Silnik parowy / powietrzny - własnego projektu

Recommended Posts

Witajcie!

Nie wiem czy to odpowiedni dział, ale... chciałem Wam się pochwalić silnikiem parowym który zrobiłem jakiś czas temu. Głównie z rurek 8 i 10 mm dostępnych w sklepach budowlanych. Główny tłok odlałem z ołowiu, a tłok zaworu to rurka o mniejszej średnicy. Zaprojektowałem go sam w Inventorze.

 

 

Jeżeli to nieodpowiedni dział, to wybaczcie, dawno mnie tutaj nie było :)

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, no jest to trochę ulep, ale nie dysponuję (jeszcze) ani tokarką, ani frezarką :/ Więc musiałem sobie jakoś poradzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, no jest to trochę ulep, ale nie dysponuję (jeszcze) ani tokarką, ani frezarką :/ Więc musiałem sobie jakoś poradzić.

Ale już wiesz, że działa i że potrafisz SAM. Patent z ołowianym tłokiem pachnie mi znajomością tego i owego z mechaniki  ;).

Następny (albo któryś tam z kolei) pospawasz TIG-iem i wygłaskasz po tym , albo odlejesz z AK132, skrobniesz czymsiś na okrągło i pochromujesz ... 

Pewnie wiesz, z czego "na szybko" robiono czasem tłoki i czym uszczelniano... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To był żart z mojej strony, mam nadzieję, że go tak też postrzegasz.

No, ale pierwsze koty za płoty, a kolejne egzemplarze z pewnością będą coraz doskonalsze..

 

a pobuszuj trochę po tych stronkach, na pewno niejedno ciekawe znajdziesz...

https://www.google.pl/search?q=hand+made+steam+engine&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiS0JL615bQAhWBiywKHfgMB48QsAQIHA&biw=1021&bih=664#tbm=isch&q=homemade+steam+engine+project

https://www.google.pl/search?q=hand+made+steam+engine&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiS0JL615bQAhWBiywKHfgMB48QsAQIHA&biw=1021&bih=664#tbm=isch&q=handmade+steam+engine

https://www.google.pl/search?q=hand+made+steam+engine&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiS0JL615bQAhWBiywKHfgMB48QsAQIHA&biw=1021&bih=664#tbm=isch&q=handmade+steam+engine+plans

http://www.wikihow.com/Make-a-Steam-Engine

https://www.google.pl/search?q=hand+made+steam+engine&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiS0JL615bQAhWBiywKHfgMB48QsAQIHA&biw=1021&bih=664#tbm=isch&q=garage+steam+engine+project

 

jak widać działający silnik można zrobić ze wszystkiego, nawet "laubzegą" z drewna.. ;)

http://howtodiy.de.vu/woodplanproject/2014/05/30/wood-engine-plans-workbench-plans-for-garage-diy-ideas/

 

lub starej hydrauliki C.O... :D

http://hackaday.com/2013/07/26/building-an-internal-combustion-engine-from-hardware-store-parts/

 

A jak już się kolega szczęśliwie dorobi jakiej obrabiarki, to na pewno pomoc się znajdzie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak już się kolega szczęśliwie dorobi jakiej obrabiarki, to na pewno pomoc się znajdzie..

No pewnie  :). Ten z drewna z suwakowym rozrządem - cacuszko, aż miło się patrzy na taki dzieło. A i zasadę działania jasno pokazuje młodym adeptom sztuk tajemnych ;).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RomanJ4 spokojnie, jasne, że jako żart :)

 

Szczerze, to nie spodziewałem się tak miłego odzewu z Waszej strony, bardzo Wam za to dziękuję :) Za następne projekty takiego silnika wezmę się pewnie kiedy będę miał lepszy sprzęt, czyli pewnie nieprędko. W najbliższym czasie będę budował różne rodzaje silników "mało popularnych", a skoro temat Was zainteresował to z pewnością Wam je pokaże :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RomanJ4 spokojnie, jasne, że jako żart :)

 

Szczerze, to nie spodziewałem się tak miłego odzewu z Waszej strony, bardzo Wam za to dziękuję :) Za następne projekty takiego silnika wezmę się pewnie kiedy będę miał lepszy sprzęt, czyli pewnie nieprędko. W najbliższym czasie będę budował różne rodzaje silników "mało popularnych", a skoro temat Was zainteresował to z pewnością Wam je pokaże :D

Z niewielkim udziałem wyszukanych obrabiarek można zrobić całkiem użyteczną maszynkę parową. Trzycylindrowy silnik z tłoczkowym rozrządem relatywnie małym nakładem pracy da się zrobić przy wykorzystaniu wysprzęgników i pomp sprzęgłowych lub / i hamulcowych, z rozbitków niechodliwych marek, ew. z reperaturkami. Wały korbowe można tą samą drogą poskładać do kupy, można też z buka lub dębu ze stalowymi czopami głównymi i korbowymi jako zwykłe, grube krążki. Wdzięczny temat  :).

Warto wspomnieć, że to co mamy zawdzięczamy maszynie parowej, gdy nie było ani samochodów, ani żadnych twardych dróg. Były tylko konie i nawóz po kolana w miastach.

Poszperaj w necie lub książkach za opisem, jak działał sprzężony silnik parowy - wiele typów (także i polskich) parowozów miało właśnie takie silniki. Przydomową elektrownię na szyszki i patyki, albo na coś lepszego da się łatwo zintegrować z ogrzewaniem budynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze że ten drewniany silnik się nie zapalił

Czekam na następny, kolega Majewski używał do obróbki aluminium elektronarzędzi stolarskich.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Leszekm35
      Witam
      Jak w temacie szukam sobie na spokojnie boxera jak w temacie . Jak ktoś coś piszcie
       
      pozdrawiam
    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.