AudioTone Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 439 EUR - jest na stronie http://gliders.arthobby.pl/index.php?page=item&category=30&sub_category=50&item=489 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bax Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 439 EUR - jest na stronie http://gliders.arthobby.pl/index.php?page=item&category=30&sub_category=50&item=489 Tak, czyli podobnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AudioTone Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Tak, czyli podobnie... Ja osobiście lubię modele samostateczne poprzecznie. Na wyższych wysokościach jak jest dobrze wyważony, można puścić drążki a model ustawia się pod wiatr jak A1 i dokładnie widać działanie termiki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Dzięki za informację odnośnie ceny. Czy lotki i klapy są jakoś dodatkowo usztywnione, czy tak jak w mniejszych modelach fornir góra i dół + balsa na natarciu? W Sky EV 1.7 jakie miałem po pewnym czasie lekko się wichrowały ca. 1-1,5mm pomimo wykonania skrzydła z użyciem "firmowego" lakieru z celulozą, sezonowaniu i odcięciu na samym końcu procesu wykonania skrzydła. Stąd pytanie. Kołeczki pod śrubki widzę tradycyjnie, ciekawe czy jest przewidziane łączenie dźwigarów połówek centropłata jakimś kawałkiem dopasowanej sklejki, czy też wszystko na styk + na około tkanina na żywicy. PS. Ostatni samostateczny model jaki miałem to był Easy Star. Było to i zaletą i wadą. Ładnie termikę łapał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AudioTone Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Dzięki za informację odnośnie ceny. Czy lotki i klapy są jakoś dodatkowo usztywnione, czy tak jak w mniejszych modelach fornir góra i dół + balsa na natarciu? W Sky EV 1.7 jakie miałem po pewnym czasie lekko się wichrowały ca. 1-1,5mm pomimo wykonania skrzydła z użyciem "firmowego" lakieru z celulozą, sezonowaniu i odcięciu na samym końcu procesu wykonania skrzydła. Stąd pytanie. Kołeczki pod śrubki widzę tradycyjnie, ciekawe czy jest przewidziane łączenie dźwigarów połówek centropłata jakimś kawałkiem dopasowanej sklejki, czy też wszystko na styk + na około tkanina na żywicy. PS. Ostatni samostateczny model jaki miałem to był Easy Star. Było to i zaletą i wadą. Ładnie termikę łapał. Witaj Piotrze, Prawdopodobnie po nacięciu lotek nie zabezpieczyłeś końcówek lotki. ja zalewam je żywicą z mikrobalonem. Mój Evolution ma blisko 11 lat i żadnego zwichrzenia nie mam , są tylko małe pęknięcia na fornirze z mojej winy - ponieważ latałem w deszczu i niedokładnie je wysuszyłem. ( jutro wrzucę zdjęcia.) Skrzydła a w zasadzie centropłat, są standardowo łączone kevlarową tkaniną na środku , ja przesączam ją niemiecką niebieską żywicą ponieważ jest rzadka i dobrze penetruje fornir.a na to jeszcze warstwa cienkiej 80 g tkaniny. W skrzydłach są węglowe dzwigary i połówki centra dodatkowo wzmocnione dwoma sosnowymi wzmocnieniami pod śruby. To nie są modele F3J do wyciągarki i startu dynamicznego. Budując w tej technologii kilkadziesiąt modeli ani jeden nie pękł w miejscu łączenia kevlarem. (Nawet ogromny 4 m Grifter którego przesadnie pociągnełem na wyciągarce połamał skrzydła w wolnych przestrzeniach a nie w miejscu wzmocnionym tkaniną.) Za zawias robi wklejony delaminaż co powoduje że jest on wieczny i przyspiesza budowę modelu w stosunku do konstrukcji z przed kilku lat. Samostateczność poprzeczna dla mnie w klasie F5J jest bardzo pożądana. (Jak to ładnie ująłeś " Ładnie termikę łapie" ) Te modele mają wylatać 10-15 min z około 200 m maksymalnie. Do akrobacji i wywijania fikołków w powietrzu mam Evolution. Pozdrawiam Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AudioTone Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Witaj Piotrze, Prawdopodobnie po nacięciu lotek nie zabezpieczyłeś końcówek lotki. ja zalewam je żywicą z mikrobalonem. Mój Evolution ma blisko 11 lat i żadnego zwichrzenia nie mam , są tylko małe pęknięcia na fornirze z mojej winy - ponieważ latałem w deszczu i niedokładnie je wysuszyłem. ( jutro wrzucę zdjęcia.) Skrzydła a w zasadzie centropłat, są standardowo łączone kevlarową tkaniną na środku , ja przesączam ją niemiecką niebieską żywicą ponieważ jest rzadka i dobrze penetruje fornir.a na to jeszcze warstwa cienkiej 80 g tkaniny. W skrzydłach są węglowe dzwigary i połówki centra dodatkowo wzmocnione dwoma sosnowymi wzmocnieniami pod śruby. To nie są modele F3J do wyciągarki i startu dynamicznego. Budując w tej technologii kilkadziesiąt modeli ani jeden nie pękł w miejscu łączenia kevlarem. (Nawet ogromny 4 m Grifter którego przesadnie pociągnełem na wyciągarce połamał skrzydła w wolnych przestrzeniach a nie w miejscu wzmocnionym tkaniną.) Za zawias robi wklejony delaminaż co powoduje że jest on wieczny i przyspiesza budowę modelu w stosunku do konstrukcji z przed kilku lat. Samostateczność poprzeczna dla mnie w klasie F5J jest bardzo pożądana. (Jak to ładnie ująłeś " Ładnie termikę łapie" ) Te modele mają wylatać 10-15 min z około 200 m maksymalnie. Do akrobacji i wywijania fikołków w powietrzu mam Evolution. Pozdrawiam Tomasz Zgodnie z obietnicą zdjęcia zwichrowania na płatach Evolution. po 11 latach intensywnej eksploatacji to może 0,3 mm, ale to bardziej od sposobu przechowywania . Dla porównania zwichrzenie po kilku latach na płacie modelu F5B jednego ze słowackich producentów - 3 mm :-( A i tak model super lata :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Dzięki za wyczerpujące informacje i zdjęcia. Końcówki miałem zabezpieczone tkaniną na żywicę. Sky EV 1.7 można było wywijać akrobacje ze względu na małą rozpiętość. Skrzydła nigdy mi się nie złamały ani nie pękly w żadnym miejscu. Kadłuby są bardzo wytrzymałe, wiem po tym jak wbiłe model w szczyt zbocza :-) W sumie to może dobrze, że technologia się nie zmieniła. Przynajmniej wiedziałbym jak składać gdybym przypadkiem coś zakupił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Mogę już pokazać zdjęcia zestawu i jak nowy Silent wygląda. Tak wygląda ze złożonymi skrzydłami A tak będzie wyglądał po montażu I porównanie kadłubów Silenta i Jantara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AudioTone Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Miłego składania Stefanie :-) Jak chcesz aby był bardziej stateczny poprzecznie, to można podciąć uszka tak jak w Avatarze. Pozdrawiam Tomasz Alternatywa do serw MKS 6100 to trwałe Graupnery : https://www.graupner.de/Servo-digital-DES-427-BB-9-mm/7910/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Dziękuję. Jak chcesz aby był bardziej stateczny poprzecznie, to można podciąć uszka tak jak w Avatarze. Jeszcze nie latał więc nie wiem co chcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Główna wada modeli Art-hobby to konieczność lakierowania forniru skrzydła , gdyby skrzydła były wykończone chętnych było by dużo więcej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Bo ja wiem. Po kilku złożonych modelach powiem, że to najłatwiejszy etap budowy tych modeli. Malowanie caponem szlifowanie, lakier szlifowanie itd. WIdać jak skrzydło pięknieje z każdą nałożoną i przeszlifowaną warstwą lakieru. Cieszy oko i sprawia satysfakcję. Z resztą nie wiem, czy niektóre egzemplarze skrzydeł nie są już lakierowane, a na pewno niektóre mają już odcięte lotki i wklejone zawiasy. Dam Ci znać jak odbiorę w przyszłym tygodniu Serenę. Po za tym w arthobby jest co rok lepiej z realizacją indywidualnych potrzeb klientów, więc przedzwoń do sklepu, pogadaj a na pewno dostaniesz model za dopłatą z lakierowanymi skrzydłami. [edit] Stefan, widzę, że statecznik pionowy Silenta sporo mniejszy, niż Jantara. Silnik chyba zamówileś z polecanych przez producenta, jaki kołpak? Ja bedę potrzebował wkrótce kołpak 35mm do termika stąd pytanie. Pamiętam, że kołpaki arthobby były drogie ale bardzo dobrze wykonane, nawet został mi jeden 32mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AudioTone Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Bo ja wiem. Po kilku złożonych modelach powiem, że to najłatwiejszy etap budowy tych modeli. Malowanie caponem szlifowanie, lakier szlifowanie itd. WIdać jak skrzydło pięknieje z każdą nałożoną i przeszlifowaną warstwą lakieru. Cieszy oko i sprawia satysfakcję. Z resztą nie wiem, czy niektóre egzemplarze skrzydeł nie są już lakierowane, a na pewno niektóre mają już odcięte lotki i wklejone zawiasy. Dam Ci znać jak odbiorę w przyszłym tygodniu Serenę. Po za tym w arthobby jest co rok lepiej z realizacją indywidualnych potrzeb klientów, więc przedzwoń do sklepu, pogadaj a na pewno dostaniesz model za dopłatą z lakierowanymi skrzydłami. [edit] Stefan, widzę, że statecznik pionowy Silenta sporo mniejszy, niż Jantara. Silnik chyba zamówileś z polecanych przez producenta, jaki kołpak? Ja bedę potrzebował wkrótce kołpak 35mm do termika stąd pytanie. Pamiętam, że kołpaki arthobby były drogie ale bardzo dobrze wykonane, nawet został mi jeden 32mm. Piotrze do nowego kadłuba Silent-a przysłali mi kołpak fi 35 made in USA ArtHobby bajka :-) widać go z rzutu zdjęcia porównawczego z kadłubem od Odysey-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Kołpaki Art Hobby to taki "state of art" jak się ostatnio często mówi. Składam akurat Endurę 2,5 też pod takie przedszkole F5J lokalne i kołpaczek to miód dla oczu. Kawał dobrej roboty na CNC, lepszych nie widziałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Może zarzucicie fotkę tych cud-kołpaczków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 (edytowane) ... [edit] Stefan, widzę, że statecznik pionowy Silenta sporo mniejszy, niż Jantara. Silnik chyba zamówileś z polecanych przez producenta, jaki kołpak? Ja bedę potrzebował wkrótce kołpak 35mm do termika stąd pytanie. Pamiętam, że kołpaki arthobby były drogie ale bardzo dobrze wykonane, nawet został mi jeden 32mm. Tak i silnik i kołpak jest ArtHobby. ED: Może zarzucicie fotkę tych cud-kołpaczków ? Silnik to ART 1900 wg ich katalogu a kołpak to wyjątkowe "cacuszko", dzięki któremu łopatki przyklejają się po złożeniu do kadłuba. powinienem być zadowolony. Edytowane 29 Czerwca 2017 przez stema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AudioTone Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Tak i silnik i kołpak jest ArtHobby. Silnik to ART 1900 wg ich katalogu a kołpak to wyjątkowe "cacuszko", dzięki któremu łopatki przyklejają się po złożeniu do kadłuba. DSC03198.JPG DSC03200.JPG DSC03204.JPG DSC03205.JPG DSC03206.JPG DSC03207.JPG powinienem być zadowolony. Stefanie a masz Taką piękną wręgę z duralu w CNC do mocowania silnika ? Stefanie a masz Taką piękną wręgę z duralu w CNC do mocowania silnika ? http://www.arthobby.pl/catalog2017/#/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Ta wręga dzisiaj ma przyjechać, czyli jutro mam mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Leniuchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Leniuchy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi