Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny detal czyli lusterko, to wykonałem z lusterka stomatologicznego, do którego dokleiłem klocek z balsy, następnie wyszlifowałem, wyszpachlowałem i pomalowałem. 

 

DSC_1837.thumb.JPG.99f75881aa3a4508b6679b870eee089e.JPGDSC_1839.thumb.JPG.669bc38e19680013f3e0c9952416dc94.JPGDSC_1840.thumb.JPG.d7eba6e3ba0f3726c6faf27a6713c22c.JPG

Opublikowano

Trochę się biłem sam ze sobą, ale w ostateczności postanowiłem, że jako że malowanie jest Jana Zumbacha, to i na tyle na ile mogę upodobnię go do wersji mkVb, czyli wydech będzie 3 rurowy taki jak na tym zdjęciu spitfirevbhaserf_1.jpg.2993dfd6bd761ad64ead4c2913041983.jpg

oraz jedna chłodnica będzie podłużna, a nie prostokątna, tak że na załączonych zdjęciach widać proces zmiany chłodnicy na lewym skrzydle. 

DSC_1815.thumb.JPG.5950713cc40ed306dd3afbd0f0259992.JPGDSC_1816.thumb.JPG.4e8ebca52582569a228acb98701c3878.JPGDSC_1817.thumb.JPG.828829d6c935aad380699959670d6a22.JPG

 

Jak farba wyschnie to "ubrudzę" ją tak żeby przejście nie było widoczne 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Postanowiłem teraz zabrać się za ostatnią większą rzecz, która została do zrobienia, przed oblotem. Czyli dopasowanie maski silnika, wycięcie w niej wszystkich otworów, i chyba najważniejsze, czyli stworzenie opływu powietrza tak żeby silnik się nie grzał za mocno. Rozwiązane podpatrzyłem na zachodnich forach gdzie już robili tego spita z tym silnikiem i postaram się je odtworzyć jak najlepiej, a efekty przedstawię tu na forum. 

 

Ale tak żeby nie było za ciężko na początku to rozpocząłem od dopasowania i pomalowania kolpaka. 

DSC_1874.thumb.JPG.441100bb0cbb2006b2a4135085f9be54.JPG

 

DSC_1878.thumb.JPG.16f3978c72afe07d8bbcd777c126a0dc.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kolejny etap to zamontowanie pionowej cześci, która jest w połowie grubości cylindra, laminatową płytkę wycinałem na kształt szablonu zrobionego z kartonu. DSC_1865.thumb.JPG.665f4d4e8c78b43bd64c7a2d72d95073.JPG

 

DSC_1867.thumb.JPG.f7b3d72c13d6832048348a52332cb111.JPG

 

DSC_1870.thumb.JPG.c5750b0bfb374a97a2dd16fa76f5eff4.JPG

Opublikowano

Też niezły pomysł, myślałem też nad jakąś kombinacją z nawiewem za pomocą turbin edf, ale porzuciłem ten pomysł w obawie o to, że jak coś się zepsuje i napęd edf przestanie działać to silnik się bardzo szybko przegrzeje. myślę że zostanę przy sprawdzony rozwiązaniu dla tej konstrukcji i zobaczę jak się to będzie spisywało. 

Opublikowano

Całkiem nieźle.....  poza szachownicą która jest źle namalowana na prawej burcie.

I mam takie pytanie: jaki jest powód "wygrodzenia" komory silnikowej? Chodzi mi o te pionowe i poziome przysłony zaburzające przepływ powietrza pod maską. 

Opublikowano

Dziękuję za uwagę z szachownicą, na pewno zmienię. Co do tych przegród, to już pisałem wcześniej do czego one są. Mają za zadanie nie tyle zburzyć przepływ powietrza pod maską co go uporządkować w taki sposób żeby powietrze oplywało cylindry w jak największym stopniu. Jest to analogicznie rozwiązanie jak to stosowane w prawdziwym lotnictwie przy silnikach chlodzonych powietrzem

 

Zasada jest prosta, trzeba stworzyć przegrodę, która kierunkuje wpadajace pod maskę powietrze, tak aby całe zimne powietrze wpadało z jednej strony, przechodziło przy cylindrach, i od dolu należy stworzyć strefę podciśnienia, co spowoduje ukierunkowany przepływ powietrza i lepsze chłodzenie silnika. 

 

Obrazek dla zilustrowania

sketch-1580474700112.thumb.png.8705267591fcd05a86756c007b19429b.png

Opublikowano

Szczelina miedzy tarcza kolpaka i kadlubem bedzie jedynym "wlotem do chlodnicy" ???

Napisz kiedy oblot ( Przylep ? ) . Moze przyjade odwiedzic  rodzicow w Z.G. i bede trzymal kciuki ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

To jest tylko poglądowy schemat wlot jest tutaj 

sketch-1580501330008.thumb.png.6fd058eab00987e6c262abb5e538d7fd.png

 

co do oblotu, to w przylepie się on nie odbędzie, ze względu że nie jestem tam  lubiany (sam do końca nie wiem dla czego, chyba tam lubiani są tylko ci latający szybowcami, do których nie mam nic, jest to temat na inną rozmowę). Oblot planuję na naszym lotnisku w cigacicach

albo u kolegów w Pile, to jeszcze rozważam. Co do daty to będą to okolice czerwca. 

Opublikowano

W kanale chłodzącym będzie tylko połówka każdego cylindra? Czy coś przeoczyłem?

Pamiętasz o zasadzie, że wylot powinien być kilkakrotnie większy od wlotu? Podobno korzystnie jest zachować proporcje 6:1.

Opublikowano

Hmm nie wiem jak to zobrazować, we wlocie powietrza widać połowę cylindrów ale powietrze, żeby wylecieć musi przejść między żeberkamiDSC_1988.thumb.JPG.ace370227aa70c3438200efc3e484030.JPG

 

więc opływa całe cylindry, bo jedyna droga od wlotu do wylotu prowadzi przy cylindrach. Przy wylocie zastosuje klapki, które będą tworzyć podciśnienie. Co do zasady większy wylot niż wlot to tak konstruuje maskę żeby proporcje były zachowane. ?

Opublikowano

Ok, już zatrybiłem?. Powietrze wpada przez otwór tak jakby do 1-szej komory, przeciska się pomiędzy żeberkami cylindrów do 2-giej komory, w której znajduje się wylot. Sprytnie!.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.