przemo Opublikowano 11 Września 2013 Autor Opublikowano 11 Września 2013 Możesz zrobić w tym mi to nie przeszkadza przynajmniej się zrobi jeden wątek o Energy choć mój to już drugi wątek na naszym forum bo pierwszy założył autor tego modelu http://pfmrc.eu/inde...3d-rozp-920-mm/ przyznam się że nawet nie szukałem na naszym forum o Energy a natrafiłem na niego przypadkiem jak już budowa była zdrowo posunięta a ten wątek dawno już zaczęty decyzja należy do Ciebie Krzyśku Pozdrawiam P.S. Oświetlenie w końcu skończone ... postaram się jak najszybciej wrzucić jakiś krótki film poglądowy z działania oświetlenia oczywiście i tym razem WojtekSz stanął na wysokości zadania i wszystko działa jak należy EDIT ... kilka zdjęć z oświetleniem ... Dzisiaj polatałem ale tak po godzinie 18.00 gdzie jest jeszcze dość jasno i jak się lata model blisko siebie oświetlenie jest widoczne ... teraz muszę się pokusić o loty jak będzie bardziej ciemniej i zobaczymy jak to będzie widoczne ...
dziobak Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Witam. Relacji z budowy Energy było kilka ,jak nie kilkanaście, ale po zmianie serwera naszego forum,troszeczkę tych relacji ubyło .Kilka jednak pozostało. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31969-energy-wersja-benzyna-rozpietosc-180-cm/page__p__412043__hl__funfly__fromsearch__1&do=findComment&comment=412043
przemo Opublikowano 11 Września 2013 Autor Opublikowano 11 Września 2013 czyli następna gafa z mojej strony dzięki Władku
przemo Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 modelik wyszedł Ci naprawdę rewelacyjnie .bardzo mi się podoba to transparętne oklejenie oraz naklejki. napisałeś że model trochę przepada w locie plecowym,spróbuj więc przesunąć SC trochę do tyłu.modele fun fly zostały wymyślone do latania 3D i z tylnym wyważeniem lata się nimi dużo lepiej. mógłbyś trochę napisać o tym jak spisuje się napęd w modelu,na ile starcza pakiet i czy jest odpowiedni nadmiar mocy do ewentualnych lotów 3D... I tak też uczyniłem dzisiaj zebrałem się w sobie i nadszedł czas troszeczkę przesunąć SC do tyłu i w tym celu zamontowałem lżejszy silnik, który początkowo miałem zamontować czyli iBM 2808 313W 1100 kv ze śmigłem 10x5. SC przesunął się w tył o około 5 mm może troszeczkę więcej i obecnie wychodzi jakieś 70 mm. Na tym silniku model idzie również pionowo do góry. Po obróceniu modelu na plecy wystarczy go tylko poprawnie ustawić SW i można puścić drążki model leci Andrzeju dzięki Przeróbek to nie koniec pierwsze poprawiłem również chłodzenie regulatora i pakietu ... w zasadzie przeróbka żadna wyciąłem tylko fragment foli, różnica olbrzymia Idąc dalej wpadły mi w ręce mechanizmy składanego podwozia (według producenta można to stosować do masy modelu 1,5 kg więc mam zdrowy zapas ) ... założenie jest takie żeby zbudować nowe skrzydło do ENERGY z uwzględnieniem składanego podwozia Wstępny szkic ale jak widać na drodze koła staje dźwigar i troszeczkę było by nie taktem jak bym go wyciął no chyba że macie jakiś pomysł lub sprawdzony sposób żeby go jakoś wzmocnić ? Podwozia nie chciał bym przesuwać do tyłu z racji strachu przed kapotażami. W tym przypadku i tak podwozie będzie zrównane ze SC więc raczej bez nich się nie obejdzie ... czekam na rady i sugestie. Serwa jakie chce zainstalować do podwozia TGY - 9018MG z metalowymi trybami. 1
zbjanik Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 Przemku- to może zrób jak w Spitfire, albo Me-109. Tam mieli ten sam problem- zeskosuj golenie w stanie schowanym do tyłu- zeby koło było za dźwigarem. serwo wtedy jeśli trzeba- dla balansu lekko w przód. Ale mały problem z dźwigarem (dolnym pasem) i tak pozostanie- ale pewnie da radę i to pokonać.
przemo Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Czyli zrobić coś takiego ? Oczywiście rysunek mocno poglądowy.
przemo Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Ale to też będzie wymuszać przecięcie dźwigara bo pręt podwoziowy będzie się chował w skrzydle ... chyba że źle zrozumiałem
RAFALR30 Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 Jedno serwo czy dwa serwa na podwozie przewidujesz i w którym miejscu je zamocujesz? A może szerszy rozstaw zastosuj i chowaj podwozie jak w Mustangu - koła chowane do środka a nie na zewnątrz w stronę końcówki skrzydła. Obecny dźwigar zostaw i doklej kolejny po drugiej stronie mechanizmu podwozia. Skoro robisz nowe skrzydło to masz duże "pole manewru" - Ty decydujesz co, gdzie i jak. A może podwozie chowane jak w JAK-18?
przemo Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Serwa przewiduje dwa innej opcji nie brałem pod uwagę. Właśnie mocowanie mechanizmu podwozia chce zamontować jak najbliżej kadłuba z powodu że skrzydło w tym miejscu jest bardziej sztywniejsze jak na końcach. Serwo mam zamiar zamontować w przekładce między dźwigarowej. Mam już pewną koncepcję a czy ona będzie prawidłowa to skoryguje oblot jutro zaczynam od żeber skrzydła więc mam nadzieję że przed śniegiem zdążę
robertus Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 masz rację, myślałem o podwoziu z kółkiem ogonowym a może być przecież z kółkiem przednim.
przemo Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 bo to będzie Robercie podwozie z kółkiem ogonowym
Wojtek Sz Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 ....Mam już pewną koncepcję a czy ona będzie prawidłowa to skoryguje oblot ................ Na pewno się uda.....
przemo Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Ja innej opcji nie biorę pod uwagę ogólnie moje pierwsze podwozie chowane więc ma działać a kwestia estetyczna schodzi na drugi plan. Rafał teraz zauważyłem końcówkę Twojego posta i podwozie jak w Jak'u 18 też by mogło być dobry pomysł najpierw sprawdzimy koncepcję moją i Wojtka jak się rozleci to robię jak radzisz czyli JAK 18
przemo Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Poczyniłem pewne postępy a mianowicie komplet żeber mam już gotowy. Co do zmian w skrzydle pozwoliłem sobie przygotować rysunek poglądowy jak to mniej więcej będzie wyglądać. Keson mam zamiar zrobić pełny czyli od natarcia do dźwigara. Żebra które będą przenosić obciążenie od podwozia zrobione będą ze sklejki 1,5 mm. I dołożyłem w jednym miejscu drugi dźwigar ale tylko od strony podwozia z powodu że będę wycinał część dźwigara dolnego żeby koło miało się gdzie schować. Wypełnienia między dźwigarowe zrobię z balsy 3 mm i wkleję je między dźwigary a nie na dźwigary jak to miało miejsce w oryginalnym skrzydle. Rysunek poglądowy jak chce to rozwiązać i pomysł jak wzmocnić miejsce gdzie zostanie wycięty dźwigar w miejscu chowania koła. W miejscu wycięcia dźwigaru po obu stronach dźwigaru mam zamiar dokleić wstawki ze sklejki 1,5 mm bądź 2 mm, które są narysowane na samej górze rysunku. Rzut boczny na żebro na rysunku nie ma zaznaczonego serwa, który będzie napędzał mechanizm chowanego podwozia ale mam zamiar je umieścić w wypełnieniu między dźwigarowym. ...I tak to właśnie mam zamiar zrobić najwyżej w powietrzu lub przy lądowaniu skrzydło złoży się jak scyzoryk więc będzie można temat prze kleić do działu "antywarsztat" CDN ...
Wojtek Sz Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Przemku a jakby przesunąć mechanizm podwozia przed dźwigar?. Pozwoliłem sobie i edytowałem trochę Twój rysunek.
robertus Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Rozwiązanie Wojtka jest lepsze, samolot będzie miał mniejszą tendencję do kapotaży jeśli podwozie będzie bliżej natarcia (przed SC).
RAFALR30 Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Popiera pomysł Wojtka "przesunąć mechanizm podwozia przed dźwigar",będzie to bardziej wytrzymałe rozwiązanie przy kołowaniu po nierównej powierzchni. A gdzie gniazdo do serwa podwozia?
Wojtek Sz Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 ............na rysunku nie ma zaznaczonego serwa, który będzie napędzał mechanizm chowanego podwozia ale mam zamiar je umieścić w wypełnieniu między dźwigarowym. ...I tak to właśnie mam zamiar zrobić .......... Rafał ..... czytać, czytać .
RAFALR30 Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Rafał ..... czytać, czytać . Ale w tym temacie zmiana goni zmianę a ja chciałem być na bieżąco . Pozdrowienia dla magika elektroniki z Libiąża!
Rekomendowane odpowiedzi