Viper Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Podziwiam zapał i inwencję twórcy, ale... Po co w modelu typu fun fly chowane podwozie, przeciez to tylko zwiększy wagę i pogorszy własności lotne. Proponuję zrobić jakiegoś myśliwca, tam chowane podwozie konieczne, idzie zima, pogoda słaba na latanie, będzie czas na struganie Pozdrawiam
przemo Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Panowie oczywiście macie rację z tym przesunięciem przed dźwigar ... zamiana zaakceptowana Podziwiam zapał i inwencję twórcy, ale... Po co w modelu typu fun fly chowane podwozie, przeciez to tylko zwiększy wagę i pogorszy własności lotne. Proponuję zrobić jakiegoś myśliwca, tam chowane podwozie konieczne, idzie zima, pogoda słaba na latanie, będzie czas na struganie Pozdrawiam Myśliwiec jak najbardziej ale nie trafiłem nigdzie na jakieś dobre plany, ogólnie marzenie pozostaje i może kiedyś je zrealizuje Ogólnie będzie to moje pierwsze składane podwozie więc traktuje to jako taki mały sprawdzian czy podołam a może raczej jako eksperyment. Waga na pewno się zwiększy nie da się ukryć w zasadzie nic nie mam do stracenia bo skrzydło jest odejmowane więc to ze składanym podwoziem będzie jako drugie skrzydło więc bez problemu w każdej chwili będzie można dokręcić znowu stare podwozie i polatać na zwykłym skrzydle Przebudowa tego Fun Fly jest podyktowana jedynie ciekawością czy uda mi się zainstalować takie podwozie i jak to będzie funkcjonować
przemo Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Wczoraj rozpoczął się swoisty turniej pierwszy mecz o nagrodę z cyklu "jak to ugryźć żeby to wszystko upchać i wszystko działało" ... grający przemo vs chowanego podwozie. Pierwsza połowa meczu trwająca do późnych godzin popołudniowych a zahaczających o wieczorne skończyła się 1:0 dla chowanego podwozia. Po wyciągnięciu wniosków z przegranej pierwszej połowy meczu powstał prototyp na bazie fragmentu skrzydła od ENERGY. Drugą połowę wygrałem ale czy uda mi się wygrać cały turniej ??? To już oblot zweryfikuje Prototyp mechanizm przy złożonym podwoziu rozłożone podwozie mechanizm przy rozłożonym podwoziu Koło będzie delikatnie wystawać po za obrys skrzydła ale nie przejmuje się tym wcale choć może przy klejeniu nowego skrzydła coś się uda zakombinować żeby mniej wystawało choć jeszcze dojdzie keson 1,5 mm więc koło się troszeczkę utopi w skrzydle. Chciałem użyć starych szablonów żeber do zrobienia nowego skrzydła ale byłem zmuszony zrobić nowe szablony z powodu że wycięte ażury uniemożliwiły mi wycięcie miejsc na dźwigar do mocowania podwozia jak również do dolnego dodatkowego dźwigaru. Przy nowych żebrach zrezygnowałem z ażurowania natomiast będzie wycięty tylko jeden otwór żeby puścić kable z serw. Szablon żeber (te postrzępione krawędzie to nic innego jak poszarpany papier więc szablony są jak najbardziej OK ) Film w kiepskiej jakości jak podwozie ładnie chodzi jak nóż sprężynowy http://vimeo.com/75001083 ... oczywiście bez spowalniacza serw się nie obejdzie więc zaczynam szukać, na chwilę obecną to pozostaje HK lub http://sklep.avt.pl/...go+montazu.html. Ogólnie materiał do budowy mi się troszeczkę kończy więc jak nic nie znajdę w warsztacie to pracę wznawiam dopiero od środy. CDN ...
krzysiek.riese Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Zwróć uwagę jak bardzo osłabiłeś dźwigar tym wycięciem pod podwozie. nie zaskoczy mnie fakt jak przy mocniejszym zaciągnięciu wysokością zostaniesz z latającym kadłubem bez skrzydła.
przemo Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Dźwigar w tym miejscu zostanie wzmocniony wklejką w identyczny kształcie po obu stronach ze sklejki 1,5 mm lub 2 mm jak też pisałem w poście nr 115. Dodatkowo od strony podwozia będzie montowany dodatkowy dźwigar oczywiście przez całą długość skrzydła. Takie rozwiązanie doradził już wiekowy modelarz u którego razem z moim tatą kupowałem modele ładne parę naście lat temu. a dodatkowo zacytuje siebie właśnie z postu nr 115 ... (...) najwyżej w powietrzu lub przy lądowaniu skrzydło złoży się jak scyzoryk więc będzie można temat prze kleić do działu "antywarsztat" CDN ... więc to co napisałeś nie jest dla mnie odkrywcze i liczę się z tym cały czas oblot wszystko zweryfikuje ... jak nie przekonam się o tym na własnej skórze to nie uwierzę, a przy okazji będzie napisane i udowodnione jak nie należy robić chowanego podwozia
krzysiek.riese Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 to zmienia sytuacje, ale jeśli chcesz wstawić sklejkowe wzmocnienie to pomyśl nad nacięciem sąsiednich żeberek i przeciągnięciu tego sklejkowego wzmocnienia trochę dalej na przykład do połowy kolejnego pola między żeberkami i z ukosowaniu tego wzmocnienia sklejkowego w celu likwidacji efektu karbu.
przemo Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Rysunek oczywiście poglądowy ... o coś takiego mniej więcej Ci chodzi ? Oczywiście prawa strona tak samo jak lewa.
krzysiek.riese Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 mniej więcej coś takiego ale na całą szerokość dźwigara.
krzysiek.riese Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 nie za bardzo sie rozumiemy, chodzi mi o to ze ta sklejka powinna być tak z ukosowana zeby między dzwigarami na całej szerekości pasa dzwigarowego razem z przekładkami była ta sklejka z ukosowana
robertus Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Ja się co prawda nie znam na tartaku, ale mam taki pomysł.Widok z góry czerwone dodatkowe wzmocnienia
przemo Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 No to faktycznie jest kłopot z komunikacja z moje strony ... za bardzo nie rozumiem może chodzi Ci o coś takiego ?
RAFALR30 Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 no i można by zrobić wnękę (okrągła podstawa i ścianka dookoło) do schowania koła podwozia.
przemo Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Tak Rafale coś takiego mam planach. W sumie do czegoś będzie trzeba się chwycić folią przy oklejaniu skrzydła. Robert Twój rysunek jest widokiem z góry ? Jak tak to w tych miejscach które zaznaczyłeś na czerwono planuje keson więc on tez będzie miał wkład w usztywnienie skrzydła. W pierwszym skrzydle keson jest dość mały w zasadzie ciężko mi stwierdzić czy to jest keson czy tylko nakładka na żebra. W tym skrzydle będę robił pełny keson od natarcia do dźwigaru a między żebrami gdzie będzie koło keson ten mam zamiar powiększyć do drugiego tylnego dźwigaru. Tak mniej więcej planuje rozplanowanie kesonu w skrzydle widok od spodu skrzydła (od strony podwozia) oczywiście nie chciało mi się już rysować nakładek na żebra i od strony spływu.
robertus Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Tak, obrazek jest z góry. Nie sugeruj się mną. Podpatruję temat aby się podszkolić.
przemo Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Tak, obrazek jest z góry. Nie sugeruj się mną. Podpatruję temat aby się podszkolić. Robert ja się w tym momencie szkole Kabel Y odwraca pracę serw ? a kabel V też ? Pytam bo praktycznie nie używam kabla Y a podłączyłem dzisiaj dwa serwa do podwozia i na Y działanie będzie wyglądać tak że jak jedna goleń wyjdzie to druga się schowa ... nie ma kabla V więc nie wiem jak on będzie działać. A tym czasowo rozwiązałem temat na aparaturze czyli jedno serwo podpiąłem do kanału nr 5 a drugie do kanału nr 7 i przypisałem do niech wspólny włącznik "gear" co spowodowało taką samą pracą serw czyli na chwilę obecną będą potrzebne dwa spowalniacze. W planach mam zamiar zakupić takie właśnie coś http://sklep.avt.pl/...go+montazu.html chodź z pewnością taniej by było coś takiego z HK http://www.hobbyking...?idProduct=8863 w końcu muszę się przełamać i zrobić pierwsze zamówienie w HK.
robertus Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Kabel Y nie odwraca pracy serw. Drugie obraca się w drugą stronę bo dźwigienkę masz po drugiej stronie. Po prostu wstawiłeś serwo w lustrzanym odbiciu.
przemo Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Dzięki Robercie, czyli pozostaje przy opcji użycia dwóch kanałów. Dzisiaj zamówiłem dwa spowalniacze do serw http://sklep.avt.pl/p/pl/488915/spowalniacz+serwomechanizmu+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
JacekCichy Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Witam, Udało mi się na szybko naszkicować dwa rozwiązania problemu wzmocnienia skrzydła: - ver.1 - zaproponowana na forum - ver.2 - rozwiązanie które na mój rozum jest dużo lepsze bo poprawi sztywność i wzmocni skrzydło na zginanie i skręcanie
GEX999 Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Warto jeszcze dodać, że te listewki powinny być od góry i od dołu, a między nimi powinno być wypełnienie .
Rekomendowane odpowiedzi