Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podziwiam zapał i inwencję twórcy, ale...

Po co w modelu typu fun fly chowane podwozie, przeciez to tylko zwiększy wagę i pogorszy własności lotne.

Proponuję zrobić jakiegoś myśliwca, tam chowane podwozie konieczne, idzie zima, pogoda słaba na latanie, będzie czas na struganie :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie oczywiście macie rację z tym przesunięciem przed dźwigar ... zamiana zaakceptowana :)

 

Podziwiam zapał i inwencję twórcy, ale...

Po co w modelu typu fun fly chowane podwozie, przeciez to tylko zwiększy wagę i pogorszy własności lotne.

Proponuję zrobić jakiegoś myśliwca, tam chowane podwozie konieczne, idzie zima, pogoda słaba na latanie, będzie czas na struganie :)

Pozdrawiam

 

Myśliwiec jak najbardziej ale nie trafiłem nigdzie na jakieś dobre plany, ogólnie marzenie pozostaje i może kiedyś je zrealizuje :) Ogólnie będzie to moje pierwsze składane podwozie więc traktuje to jako taki mały sprawdzian czy podołam a może raczej jako eksperyment. Waga na pewno się zwiększy nie da się ukryć w zasadzie nic nie mam do stracenia bo skrzydło jest odejmowane więc to ze składanym podwoziem będzie jako drugie skrzydło więc bez problemu w każdej chwili będzie można dokręcić znowu stare podwozie i polatać na zwykłym skrzydle ;) Przebudowa tego Fun Fly jest podyktowana jedynie ciekawością czy uda mi się zainstalować takie podwozie i jak to będzie funkcjonować ;)

Opublikowano

Wczoraj rozpoczął się swoisty turniej :) pierwszy mecz o nagrodę z cyklu "jak to ugryźć żeby to wszystko upchać i wszystko działało" ... grający przemo vs chowanego podwozie. Pierwsza połowa meczu trwająca do późnych godzin popołudniowych a zahaczających o wieczorne skończyła się 1:0 dla chowanego podwozia. Po wyciągnięciu wniosków z przegranej pierwszej połowy meczu powstał prototyp na bazie fragmentu skrzydła od ENERGY. Drugą połowę wygrałem ale czy uda mi się wygrać cały turniej ??? To już oblot zweryfikuje :P

 

Prototyp

post-8897-0-54844800-1379659445_thumb.jpg

 

mechanizm przy złożonym podwoziu

post-8897-0-16032200-1379659538_thumb.jpg

post-8897-0-31970700-1379659602_thumb.jpg

 

rozłożone podwozie

post-8897-0-52533700-1379659557_thumb.jpg

 

mechanizm przy rozłożonym podwoziu

post-8897-0-65141700-1379659583_thumb.jpg

post-8897-0-50959300-1379659664_thumb.jpg

 

Koło będzie delikatnie wystawać po za obrys skrzydła ale nie przejmuje się tym wcale choć może przy klejeniu nowego skrzydła coś się uda zakombinować żeby mniej wystawało choć jeszcze dojdzie keson 1,5 mm więc koło się troszeczkę utopi w skrzydle.

post-8897-0-13597700-1379659687_thumb.jpg

 

Chciałem użyć starych szablonów żeber do zrobienia nowego skrzydła ale byłem zmuszony zrobić nowe szablony z powodu że wycięte ażury uniemożliwiły mi wycięcie miejsc na dźwigar do mocowania podwozia jak również do dolnego dodatkowego dźwigaru. Przy nowych żebrach zrezygnowałem z ażurowania natomiast będzie wycięty tylko jeden otwór żeby puścić kable z serw.

Szablon żeber (te postrzępione krawędzie to nic innego jak poszarpany papier więc szablony są jak najbardziej OK ;) )

post-8897-0-66126000-1379659974_thumb.jpg

 

Film w kiepskiej jakości jak podwozie ładnie chodzi jak nóż sprężynowy :P

http://vimeo.com/75001083

 

... oczywiście bez spowalniacza serw się nie obejdzie więc zaczynam szukać, na chwilę obecną to pozostaje HK lub http://sklep.avt.pl/...go+montazu.html. Ogólnie materiał do budowy mi się troszeczkę kończy więc jak nic nie znajdę w warsztacie to pracę wznawiam dopiero od środy.

 

CDN ...

Opublikowano

Zwróć uwagę jak bardzo osłabiłeś dźwigar tym wycięciem pod podwozie. nie zaskoczy mnie fakt jak przy mocniejszym zaciągnięciu wysokością zostaniesz z latającym kadłubem bez skrzydła.

Opublikowano

Dźwigar w tym miejscu zostanie wzmocniony wklejką w identyczny kształcie po obu stronach ze sklejki 1,5 mm lub 2 mm jak też pisałem w poście nr 115. Dodatkowo od strony podwozia będzie montowany dodatkowy dźwigar oczywiście przez całą długość skrzydła. Takie rozwiązanie doradził już wiekowy modelarz u którego razem z moim tatą kupowałem modele ładne parę naście lat temu.

 

a dodatkowo zacytuje siebie właśnie z postu nr 115 ...

(...) najwyżej w powietrzu lub przy lądowaniu skrzydło złoży się jak scyzoryk więc będzie można temat prze kleić do działu "antywarsztat" :P

CDN ...

 

więc to co napisałeś nie jest dla mnie odkrywcze i liczę się z tym cały czas ;) oblot wszystko zweryfikuje ... jak nie przekonam się o tym na własnej skórze to nie uwierzę, a przy okazji będzie napisane i udowodnione jak nie należy robić chowanego podwozia :P

Opublikowano

to zmienia sytuacje, ale jeśli chcesz wstawić sklejkowe wzmocnienie to pomyśl nad nacięciem sąsiednich żeberek i przeciągnięciu tego sklejkowego wzmocnienia trochę dalej na przykład do połowy kolejnego pola między żeberkami i z ukosowaniu tego wzmocnienia sklejkowego w celu likwidacji efektu karbu.

Opublikowano

nie za bardzo sie rozumiemy, chodzi mi o to ze ta sklejka powinna być tak z ukosowana zeby między dzwigarami na całej szerekości pasa dzwigarowego razem z przekładkami była ta sklejka z ukosowana

Opublikowano

Tak Rafale coś takiego mam planach. W sumie do czegoś będzie trzeba się chwycić folią przy oklejaniu skrzydła.

Robert Twój rysunek jest widokiem z góry ? Jak tak to w tych miejscach które zaznaczyłeś na czerwono planuje keson więc on tez będzie miał wkład w usztywnienie skrzydła. W pierwszym skrzydle keson jest dość mały w zasadzie ciężko mi stwierdzić czy to jest keson czy tylko nakładka na żebra. W tym skrzydle będę robił pełny keson od natarcia do dźwigaru a między żebrami gdzie będzie koło keson ten mam zamiar powiększyć do drugiego tylnego dźwigaru.

 

Tak mniej więcej planuje rozplanowanie kesonu w skrzydle widok od spodu skrzydła (od strony podwozia) oczywiście nie chciało mi się już rysować nakładek na żebra i od strony spływu.

post-8897-0-32335800-1379671130_thumb.png

Opublikowano

Tak, obrazek jest z góry. Nie sugeruj się mną. Podpatruję temat aby się podszkolić.

Robert ja się w tym momencie szkole :lol:

Kabel Y odwraca pracę serw ? a kabel V też ? Pytam bo praktycznie nie używam kabla Y a podłączyłem dzisiaj dwa serwa do podwozia i na Y działanie będzie wyglądać tak że jak jedna goleń wyjdzie to druga się schowa ... nie ma kabla V więc nie wiem jak on będzie działać. A tym czasowo rozwiązałem temat na aparaturze czyli jedno serwo podpiąłem do kanału nr 5 a drugie do kanału nr 7 i przypisałem do niech wspólny włącznik "gear" co spowodowało taką samą pracą serw :) czyli na chwilę obecną będą potrzebne dwa spowalniacze. W planach mam zamiar zakupić takie właśnie coś

http://sklep.avt.pl/...go+montazu.html

 

chodź z pewnością taniej by było coś takiego z HK http://www.hobbyking...?idProduct=8863

w końcu muszę się przełamać i zrobić pierwsze zamówienie w HK.

Opublikowano

Kabel Y nie odwraca pracy serw. Drugie obraca się w drugą stronę bo dźwigienkę masz po drugiej stronie. Po prostu wstawiłeś serwo w lustrzanym odbiciu.

Opublikowano

Witam,

 

Udało mi się na szybko naszkicować dwa rozwiązania problemu wzmocnienia skrzydła:

- ver.1 - zaproponowana na forum

- ver.2 - rozwiązanie które na mój rozum jest dużo lepsze bo poprawi sztywność i wzmocni skrzydło na zginanie i skręcanie

 

post-6908-0-10387200-1379697357_thumb.png

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.