Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiąc remanent w szpargałach modelarskich wykorzystałem zapasy i powstało coś takiego. Daje mi wiele zabawy. Pozdrawiam wszystkich.

post-1312-0-12501200-1456442049_thumb.jpg

post-1312-0-36674800-1456442070_thumb.jpg

Opublikowano

Całkiem żwawy i zwrotny, nawet wiatru nie bardzo się boi, moje gratulacje :)!

Ten delikatny skrzypiskrzeczek na rozbiegu to kółeczka ?

 

Powiadają, że dwa płaty są lepsze niż jeden. A mój niewiele większy PT-17 jest czasem jakiś nerwowy na średnim (tak około 5m/s) wiaterku,

dopiero jak go zaceglę ładunkiem, to się uspokaja.

Chyba przeoczyłem wagę RTF Twojego trenerka... Ważyłeś go z grubsza może?

Opublikowano

Władysław, KLASA !!!! Takie "lotnisko" podwozie wytrzymało !? W powietrzu całkiem fajnie, ale jak by był silniczek tylko ciut mocniejszy to by było TO !!, no ale robiłeś z tego co miałeś.

Opublikowano

Jest to w tej chwili mój dyżurny bagażnikowy samolocik. Decydują wymiary brak rozbudowanych czynności przedstartowych.Jeśli chodzi o "skrzpiskrzeczek" to jest dokładnie to. No ale w locie kółka nie muszą się kręcić.

post-1312-0-03086000-1456483809_thumb.jpg

Opublikowano

520 gramów... hmmm...To chyba dieta z suplementem nie jest potrzebna :).

A kółeczka niech sobie tam popiskują, przynajmniej wiadomo, że się kręcą :D

Opublikowano

Podoba mi się, sam właśnie buduję dwupłata tylko nie wiem jak to będzie bez żadnego profilu na skrzydłach.

Muszę sobie znaleźć takie miejsce do latania bo z pola może być problem ze startowaniem.

Zapytam jeszcze, co to za modelik w ok. 1:20 minucie - ten co upadł :) .

 

AMC - nie tylko ja korzystam z takiej piasty ;) .

Opublikowano

Podoba mi się, sam właśnie buduję dwupłata tylko nie wiem jak to będzie bez żadnego profilu na skrzydłach.

 

 

Profil na skrzydłach jest zawsze. Nie zawsze tylko dostatecznie wydajny. ;)

Jeśli to depron, to warto rozważyć profile schodkowe z rodziny KMf. Proste w wykonaniu, a skuteczne w mniejszych konstrukcjach.

Grunt to się nie poddawać i iść naprzód. Ale warto czasem rozważyć czy nie lepiej ominąć danej kałuży. :)

Opublikowano

Profil na skrzydłach jest zawsze. Nie zawsze tylko dostatecznie wydajny. ;)

Znowu się trochę źle wyraziłem :) . Buduję Ultimate Nac'a i według planów skrzydła są po prostu płaskie z depronu 6mm. I właśnie nie jest to chyba za bardzo wydajne :) Problem w tym, że skrzydła już dzisiaj wyciąłem.

Wkrótce założę z nim temat i będę najwyżej pytał. Dzięki za naprowadzenie na KMf, zastanawiałem się nad czymś w tym stylu, ale nie wiedziałem czy zostawać przy planach czy kombinować.

 

meran110 - sorki, za posty nie w temacie.

Opublikowano

Podoba mi się, sam właśnie buduję dwupłata tylko nie wiem jak to będzie bez żadnego profilu na skrzydłach.

Muszę sobie znaleźć takie miejsce do latania bo z pola może być problem ze startowaniem.

Zapytam jeszcze, co to za modelik w ok. 1:20 minucie - ten co upadł :) .

 

AMC - nie tylko ja korzystam z takiej piasty ;) .

To jest "takie coś" z piankowego węża dla dzieci na basenie co to gniot sia, nie łamiot' sia.

Opublikowano

Fajny model i nieźle lata . Ale, o ile takich dwupłatów  można w sieci znaleźć sporo ,to ten "pasażer " to ,jak dla mnie "lodzio miodzio " Czy można prosić o jakieś bliższe dane : z czego skrzydła ,wymiary , napęd ? Zapewne nie będę tego cuda budował bo pomysłów mam na 2 lata naprzód ,ale zawsze warto mieć coś ciekawego w planach na przyszłość. A  wykorzystanie pływaczka na model to w.g mnie strzał w 10.

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jest to w tej chwili mój dyżurny bagażnikowy samolocik. Decydują wymiary brak rozbudowanych czynności przedstartowych.Jeśli chodzi o "skrzpiskrzeczek" to jest dokładnie to. No ale w locie kółka nie muszą się kręcić.

Kolejny fajny patent w Twoim hangarze!

 

Gratuluję i pozdrawiam,

 

Tomek

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkurzyłem temat dwupłata. Zbudowałem pomniejszoną wersję z depronu =3. Modelik z pakietem 450/2S waży 160 gramów.

Silnik to:https://www.ef3m.pl/pl/p/Silniczek-do-drona-QAV250-1806-CCW-2300KV-2-3S-ciag-460g-/1916, śmigło EP 6030 s rozwierconym otworem, SC 35 mm od krawędzi natarcia górnego płata do latania ostrego, na wietrze itp. 45 mm do latania na "rzęsach".

Płaty zamocowane symetrycznie. Górny na 0 st. dolny ~4mm uniesiona krawędź natarcia.

Amatorom życzę miłej zabawy w zimowe wieczory.

post-1312-0-28018500-1479154809_thumb.jpg

post-1312-0-60832600-1479154833_thumb.jpg

post-1312-0-05334000-1479154862_thumb.jpg

post-1312-0-68202400-1479154888_thumb.jpg

post-1312-0-51523800-1479154911_thumb.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podczas zimowego remontu dokonałem przebudowy swojego dwupłata. Zyskał na rozpiętości, zmianie uległy kąty zaklinowania skrzydeł i kadłub zyskał na wielkości dzięki czemu model może już latać na żyletę.

 

post-1312-0-22132800-1486323479_thumb.jpg

post-1312-0-07275100-1486323514_thumb.jpg

post-1312-0-42342000-1486323544_thumb.png

Zmieniłem obrys stateczników i proporcje sterów (powiększone) oraz ramie statecznika zwiększone do 220 mm (10%). Model nawet na plecach lata bez przy puszczonych drągach.

Opublikowano

Dlaczego zrobiłeś kąty natarcia skrzydeł odwrotnie niż się normalnie robi (większy na dole)?

Nim odpowiem wytłumaczę się z kilku uproszczeń jakie stosuję na własne potrzeby aby nie irytować aerodynamików uczonych w piśmie. W profilu Clark Y za cięciwę i kąt 0 przyjmuję dolny profil, ramię statecznika to u mnie odległość od krawędzi spływu skrzydła do początku statecznika poziomego bez względu na jego skosy. To taka łopatologia dla świeżych amatorów.

Gdzieś w swoich szpargałach dawno temu czytałem o trzech sposobach klinowania skrzydeł w dwupłatach, 0, + i - w zależności od przeznaczenia modelu. Ni diabła nie mogę znaleźć źródła. W swoich poczynaniach zacząłem zabawę od 0 przez dolny na +, górny 0. Teraz zrobiłem dolny 0, górny -. Po wytrymowaniu model lata jak marzenie. Przy określonej prędkości staje się prawie symetryczny w lataniu. Zarówno w locie normalnym i odwróconym można puścić drążki.

Opisałem co i jak zrobiłem z pozycji majsterkowicza, zagadnienia teoretyczne pozostawiam zawodowcom.

Nieco lotu tutaj

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.