Nielot Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Jeśli będziesz stosował tłumik pierścieniowy podobny do mojego, pamiętaj o króćcu w najniższym miejscu pierścienia. Chodzi o to, by olej który będzie się zbierał w tłumiku miał ujście i był wyprowadzony rurką pod model. Z resztą FW-190 miał również wyloty spalin pod spodem kadłuba. FW-190 silnik.jpg Mądra uwaga Wojciech, normalnie bym tego nie zrobił, nawet o tym nie pomyślałem. A tyle się naoglądałem tych tłumików...fakt że większość miała wydech do dołu, więc i olej spływał z układu wydechowego. Tam można umieścić obok przewietrzenie skrzyni korbowej silnika. Dziękuję za cenną uwagę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Cześć. Nawał pracy zawodowej mocno spowolnił prace przy wykończeniu modelu, ale nie zatrzymał całkowicie . Przybyły kolejne detale na kadłubie - osłony KM-ów . Dla tych którzy by chcieli obejrzeć model na żywo mam dobrą wiadomość . W najbliższą sobotę i niedzielę model będzie prezentowany na targach w Kielcach. http://targikielce.pl/pl/miedzynarodowe-targi-modelarstwa-redukcyjnego,14288/salon-modeli-rc,16052.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Piękny model, inżynier Jakimiuk byłby z niego dumny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Niecierpliwie czekałem na koniec dwóch projektów: niniejszego " Jastrzębia " i " Zera ". " Jarząbka " się doczekałem, na ten drugi czekam cierpliwie. W " Zerze" niesamowita kabina siedzi... Gratulacje za obydwa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Cześć. Tak jak wcześniej pisałem, iż powstaną nowe, poprawione skrzydła, załączam kilka fotek z ich budowy. Elementy centropłata. Pierwsze przymiarki I budowa skrzydła głównego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Cześć. Tak jak wcześniej pisałem, iż powstaną nowe, poprawione skrzydła, załączam kilka fotek z ich budowy. ... ... Wyznaczasz kierunki! Wielkie brawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Brawo Ty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 I kolejne kilka godz. pracy . Tym razem mały detal - reflektor lądowania. Zakupiłem latarkę za 30 zł o odpowiedniej średnicy lustra i nieco ją zmodyfikowałem . LED 3-watowy naprawdę daje po oczach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 I kolejne kilka godz. pracy . Tym razem mały detal - reflektor lądowania. Zakupiłem latarkę za 30 zł o odpowiedniej średnicy lustra i nieco ją zmodyfikowałem . LED 3-watowy naprawdę daje po oczach . Reflektor.jpg 240420181965.jpg 250420181966.jpg 250420181967.jpg 250420181968.jpg Wojtku , jak byś zastosował 5 watową diodę z dodatkowym radiatorem , to by dopiero dawało po oczach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Normalnie ślepi ,źle ustawiony -do diagnosty . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 W związku z przygotowaniem do lotów Jastrzębiem, trzeba by trochę potrenować czyli "nabić rękę" . A robię to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Paczcie Lajkonik się ZELEKTRYFIKOWAŁ !!!! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Działa bez dymowo i bezgłośnie ! Mamy Smokasmoga ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Cześć. Tak jak wcześniej pisałem, iż powstaną nowe, poprawione skrzydła, załączam kilka fotek z ich budowy. Wojtek, Czy mozesz przypomniec dlaczego budujesz nowe skrzydlo? A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Nie ma sprawy.......hmmmm...... za dużo pisania . Oto różnice: Stare skrzydło Nowe oprócz tego zmieniłem trochę konstrukcję wewnętrzną, odjąłem wagi i zmieniłem klapy na szczelinowe konstrukcji podobnej jak w Karasiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Czyli kształt mojego skrzydła z modelu zrobionego lata temu z "MM" także jest beee. Ale jakiś ten kształt rzutu płaskiego był i zapewne Wojtek robiąc całkiem nowe skrzydła miał dostęp do planów , które najwierniej oddawały kształt rzeczywisty skrzydeł prawdziwego samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 Marku, żadne nie jest bee . To bardzo stary "MM" i to wersja "I" gdzie nie znano jeszcze zdjęć, które wypłynęły po 2000 roku. Zresztą.... w ogóle nie ma pełnej dokumentacji aby potwierdzić ich faktyczny kształt. Niemniej jednak wg opisów słownych, kształt był prawdopodobnie taki sam jak w Wilku, zwłaszcza że skrzydło konstruowane było na dźwigarze kesonowym Misztala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 170320181963.jpg Wojtku, Mam pytanie o taką a nie inną postać środnika w skrzydle właściwym (nie w centropłacie - bo tu akurat dźwigary są OK)? Czemu zdecydowałeś się zrobić wyfrezowania w postaci ramy a nie kratownicy - tak jak w centropłacie? Przecież zadaniem środnika jest przenoszenie obciążeń ścinających, a przy konstrukcji ramowej to dużo gorsze (następuje zginanie pionowych elementów) niż przy kratownicy (rozciąganie poprzeczek). Czy obok samych dźwigarów będziesz miał jakiś "konkretny" keson, który przeniesie te obciążenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Cześć Przemku. Te środniki wycięte laserem w takiej formie służą tylko do łatwego i prostego montażu skrzydła aby nie męczyć się z dokładnym ustawianiem żeber . Głównym elementem środnika dźwigara dwuteowego jest balsa 3ka ze słojami w pionie wklejona pomiędzy dżwigary dolny i górny oraz żebra. Poniżej przekrój skrzydła w miejscu łączenia centropłata ze skrzydłem właściwym.(bez środników właściwych - ograniczenia programu) Zwróć uwagę, że środniki są nieznacznie cofnięte w kierunku spływu po to by zrobić miejsce na środnik właściwy z balsy. Poniższe zdjęcia pokazują skrzydło prawie gotowe do przyklejenia poszycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Wojtek, a nie masz wrażenia, że lotki mogą mieć zbyt małą powierzchnię? No i czemu one mają taki dziwny kształt? Chodzi mi o to, że w większości samolotów lotki mają krawędzie boczne równoległe do żeber, a tutaj krawędź od kadłuba jest pod jakimś dziwnym kątem w stosunku do żeberka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi