Skocz do zawartości

PZL - 50a "Jastrząb" 1/4.3 czyli "A mogło być tak pięknie!"


mecenas

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli będziesz stosował tłumik pierścieniowy podobny do mojego, pamiętaj o króćcu w najniższym miejscu pierścienia. Chodzi o to, by olej który będzie się zbierał w tłumiku miał ujście i był wyprowadzony rurką pod model. Z resztą  FW-190 miał również wyloty spalin pod spodem kadłuba.

 

attachicon.gifFW-190 silnik.jpg

Mądra uwaga Wojciech, normalnie bym tego nie zrobił, nawet o tym nie pomyślałem. A tyle się naoglądałem tych tłumików...fakt że większość miała wydech  do dołu, więc i olej spływał z układu wydechowego. Tam można umieścić obok przewietrzenie skrzyni korbowej silnika. Dziękuję za cenną uwagę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć.

 

Nawał pracy zawodowej mocno spowolnił prace przy wykończeniu modelu, ale nie zatrzymał całkowicie  :P .

Przybyły kolejne detale na kadłubie - osłony KM-ów  :) .

 

post-740-0-34537800-1507240689_thumb.jpg

 

post-740-0-01664700-1507240705_thumb.jpg

 

post-740-0-24819700-1507240748_thumb.jpg

 

Dla tych którzy by chcieli obejrzeć model na żywo mam dobrą wiadomość  :D .

W najbliższą sobotę i niedzielę model będzie prezentowany na targach w Kielcach.

 

http://targikielce.pl/pl/miedzynarodowe-targi-modelarstwa-redukcyjnego,14288/salon-modeli-rc,16052.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć.

 

Tak jak wcześniej pisałem, iż powstaną nowe, poprawione skrzydła, załączam kilka fotek z ich budowy.

 

Elementy centropłata.

post-740-0-23493400-1523268793_thumb.jpg

 

Pierwsze przymiarki

post-740-0-75302000-1523268874_thumb.jpg

 

post-740-0-88707200-1523269001_thumb.jpg

 

post-740-0-74529300-1523268925_thumb.jpg

 

I budowa skrzydła głównego.

 

post-740-0-80018900-1523269122_thumb.jpg

 

post-740-0-54051300-1523269317_thumb.jpg

 

post-740-0-30661300-1523269358_thumb.jpg

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I kolejne kilka godz. pracy  :) .

 

Tym razem mały detal - reflektor lądowania.

Zakupiłem latarkę za 30 zł o odpowiedniej średnicy lustra i nieco ją zmodyfikowałem  :) . LED 3-watowy naprawdę daje po oczach  :D .

 

attachicon.gifReflektor.jpg

 

attachicon.gif240420181965.jpg

 

attachicon.gif250420181966.jpg

 

attachicon.gif250420181967.jpg

 

attachicon.gif250420181968.jpg

Wojtku ,  jak byś zastosował 5 watową  diodę z dodatkowym radiatorem  , to by dopiero dawało po oczach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy.......hmmmm...... za dużo pisania  :P.

Oto różnice:

Stare skrzydło

 

post-740-0-89713200-1525555752_thumb.jpg

 

Nowe

 

post-740-0-94423000-1525555793_thumb.jpg

 

oprócz tego zmieniłem trochę konstrukcję wewnętrzną, odjąłem wagi i zmieniłem klapy na szczelinowe konstrukcji podobnej jak w Karasiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kształt mojego skrzydła z modelu zrobionego lata temu z "MM" także jest beee.

 

post-16-0-71820600-1525595528_thumb.jpg

 

Ale jakiś ten kształt rzutu płaskiego był i zapewne Wojtek robiąc całkiem nowe skrzydła miał dostęp do planów , które najwierniej oddawały kształt rzeczywisty skrzydeł prawdziwego samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, żadne nie jest bee  :D .

To bardzo stary "MM" i to wersja "I" gdzie nie znano jeszcze zdjęć, które wypłynęły po 2000 roku.

Zresztą.... w ogóle nie ma pełnej dokumentacji aby potwierdzić ich faktyczny kształt.

Niemniej jednak wg opisów słownych, kształt był prawdopodobnie  taki sam jak w Wilku, zwłaszcza że skrzydło konstruowane było na dźwigarze kesonowym Misztala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

attachicon.gif170320181963.jpg

 

 

 

Wojtku,

 

Mam pytanie o taką a nie inną postać środnika w skrzydle właściwym (nie w centropłacie - bo tu akurat dźwigary są OK)?

 

Czemu zdecydowałeś się zrobić wyfrezowania w postaci ramy a nie kratownicy - tak jak w centropłacie?

Przecież zadaniem środnika jest przenoszenie obciążeń ścinających, a przy konstrukcji ramowej to dużo gorsze (następuje zginanie pionowych elementów) niż przy kratownicy (rozciąganie poprzeczek).

 

Czy obok samych dźwigarów będziesz miał jakiś "konkretny" keson, który przeniesie te obciążenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Przemku.

 

Te środniki wycięte laserem w takiej formie służą tylko do łatwego i prostego montażu skrzydła aby nie męczyć się z dokładnym ustawianiem żeber  :P .

Głównym elementem środnika dźwigara dwuteowego jest balsa 3ka ze słojami w pionie wklejona pomiędzy dżwigary dolny i górny oraz żebra.

Poniżej przekrój skrzydła w miejscu łączenia centropłata ze skrzydłem właściwym.(bez środników właściwych - ograniczenia programu)

 

post-740-0-46553800-1525868676_thumb.jpg

 

Zwróć uwagę, że środniki są nieznacznie cofnięte w kierunku spływu po to by zrobić miejsce na środnik właściwy z balsy.

 

Poniższe zdjęcia pokazują skrzydło prawie gotowe do przyklejenia poszycia.

 

post-740-0-38431800-1525869124_thumb.jpg

 

post-740-0-73908600-1525869139_thumb.jpg

 

post-740-0-75112000-1525869177_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, a nie masz wrażenia, że lotki mogą mieć zbyt małą powierzchnię?

No i czemu one mają taki dziwny kształt? Chodzi mi o to, że w większości samolotów lotki mają krawędzie boczne równoległe do żeber, a tutaj krawędź od kadłuba jest pod jakimś dziwnym kątem w stosunku do żeberka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.