Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę dołączyłeś do najbardziej leniwych modelarzy w Polsce , od kilku dobrych lat wciąż te same modele nic nowego poza malutkimi wyjątkami

Irek jak uważasz że ci którzy budują makiety zawodnicze są leniwi to jesteś w błędzie i to bardzo bardzo wielkim jak kula ziemska  :D .

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Najszczersze gratulacje Wojtku ,strasznie się cieszę że wszystko poszło tak dobrze.

Przed samem startem nawet na filmiku było słychać jak wali Ci serducho :).

Pozdrowienia dla całej ekipy z Krakowa .

Opublikowano

3 X P, Piękny samolot, Pięknie wykonany, Pięknie lata...

Szacun i czapka z głowy.

Gratulacje z "parzystego" oblotu.

Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Gratulacje Wojtku, to piękny model !

Pewnie jeszcze za wcześnie o tym mówić, ale jakie są Twoje pierwsze impresje odnośnie charakterystyki pilotażowej?

Bo skądinąd wiadomo, że modele (zwłaszcza duże) pod tym względem często dziedziczą cechy oryginału, a nie mamy praktycznie informacji o cechach oryginału, stąd moja ciekawość jakim byłby myśliwcem (i co ewentualnie mógł by zdziałać w wojnie obronnej)..

 

A kalpa...cóż, przecież to prototyp! wink.gif?v=1545133808

Opublikowano

:) Piękny model :), bardzo ładnie wykonany.

Lot majestatyczny i bardzo realistyczny. Przyjemnie się na coś takiego patrzy. Szczere gratulacje dla wykonawcy :).

Pozdrawiam Grzegorz.

Opublikowano

Gratulacje Wojtku, to piękny model !

Pewnie jeszcze za wcześnie o tym mówić, ale jakie są Twoje pierwsze impresje odnośnie charakterystyki pilotażowej?

Bo skądinąd wiadomo, że modele (zwłaszcza duże) pod tym względem często dziedziczą cechy oryginału, a nie mamy praktycznie informacji o cechach oryginału, stąd moja ciekawość jakim byłby myśliwcem (i co ewentualnie mógł by zdziałać w wojnie obronnej)..

 

A kalpa...cóż, przecież to prototyp! wink.gif?v=1545133808

Nie ma co porównywać z oryginałem.

Tu jest sporo o błędach w założeniach konstrukcyjnych i doborze samego profilu skrzydła. http://samolotypolskie.blogspot.com/2015/01/dlaczego-jastrzab-zawiod-czesc-i.html

Bardzo nieszczęśliwa jest konstrukcja samego skrzydła, mówię o dzielonym płacie z łamanym wzniosem.

Do tego decyzje polityczne (jak zawsze) https://www.smartage.pl/pzl-50-jastrzab-niespelniona-nadzieja-polskiego-lotnictwa/

 

Nic nie mógł zdziałać w wojnie obronnej:

1. zbyt późno rozpoczęto projekt;

2. wstrzymanie projektu - i prace nad Wichrem, którego i tak ówczesny rząd Polski nie wdrożył do produkcji, bo był chyba o 8 tys. ówczesnych złotych droższy od Lockhead'a

3. kiepski profil i geometria skrzydła

4. za słaby silnik.

 

Dla przykładu Niemcy mając nałożone restrykcje poprzez traktat Wersalski robili testy nowych samolotów jako samoloty do pobijania rekordu prędkości - przykład Me 209

Oblatany w sierpniu 1938 roku, a w kwietniu 1939 pobija rekord prędkości ponad 755 km/h

A Polacy na zawodach Challange zdobywali medale w startach na bramkę RWDziakami.

W Wojtka modelu jest dużo zmian.

 

Wojtek, przepraszam za OT.

 

Jeszcze raz, model prześliczny, lata super.

Film, zwłaszcza fragmenty typu "w starym kinie" nostalgiczne. Podobnie jak Stefan - wzruszyłem się.

Opublikowano

Gratuluję udanego lotu. Na filmie model lata realistycznie. Myślę, że zmiana skrzydła na takie, co ma szersze końcówki, wpłynęła pozytywnie na właściwości lotne modelu.

Opublikowano

Dzięki Waszmościowie  :) .

Cieszę się że Wam się podoba.

 

Wiadomo co z klapą? 

I drugie pytanie: czy kabina osunęła się samoistnie podczas lotu?

Jeszcze nie sprawdzałem (muszę ochłonąć :D ), ale chyba serwo szlag trafił.

Co do kabiny, to od drgań w locie się przesunęła. Muszę pomyśleć nad tym jak to zabezpieczyć.

 

 

 

Pewnie jeszcze za wcześnie o tym mówić, ale jakie są Twoje pierwsze impresje odnośnie charakterystyki pilotażowej?

No cóż, to był oblot, czyli skok w nieznane :huh: . Ale wrażenia są pozytywne :) . Model, jak widać, zachowuje się stabilnie i jest w miarę przewidywalny.

Po radach Jarka postanowiłem trzymać dużą prędkość, zwłaszcza w zakrętach, faktycznie, przy tak krótkich skrzydłach, nawet model ma tendencję do ześlizgu na skrzydło, więc albo "w palnik" w zakręcie, albo trzeba bardziej płasko brać zakręt.

Pionowych figur jeszcze nie próbowałem (choć miałem wielką ochotę :D ), bo z tego co widzę, primo- mam za mały skok śmigła (23x8 muszę zmienić skok na 10), secundo- jednak motor jest trochę za słaby do masy modelu (14kg).

Latałem prawie cały czas na 3/4 gazu, a w zakrętach na  pełnym.

To tyle pierwszych wrażeń :) .

W każdym razie, model ma potencjał i już jestem w trakcie projektowania nowego, poprawionego i dokładnie policzonego modelu. :D

 

post-740-0-10136300-1568719271_thumb.jpg

 

post-740-0-39781500-1568719867_thumb.jpg

 

Opublikowano
nawet model ma tendencję do ześlizgu na skrzydło, więc albo "w palnik" w zakręcie, albo trzeba bardziej płasko brać zakręt.

 

 

to chyba nawet widać w którymś momencie, ale nie pisałem bo nie byłem pewny, że może mi się tylko wydawało...
Tak czy siak, model piękny, na pewno nieczęsto spotykany, jest co podziwiać.
Trzymam kciuki za dlasze loty....
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.