Jump to content
Piotrek_SGM

Sebart Su29S 140E - relacja dla cierpliwych :) /// odbudowa

Recommended Posts

Wyszło bardzo dobrze, nie bądź zbyt krytyczny. To w końcu folia a nie karoseria auta.

To trzeba się tylko cieszyć, że 2 lata żelazka w ręku nie trzymałeś! :) Latasz sporo i kretów nie gonisz. Oby  tak dalej! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To drobny wypadek przy pracy. Wszystko przez ten zielony kolor - ciągnęło gada do trawy. ;)

 

Jak by nie patrzeć oblot SU - jak każdego nowego modelu to będą emocje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, model super, latam nim już drugi sezon chyba jeden z lepszych jeśli nie najlepszy model do 3D w tej wielkości. Latam na pakiecie 6S i silniku 

AXI 5320/18 waga do lotu 4630g .Gratuluję zakupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny etap - przymiarka lotek do skrzydeł. Spory plus dla producenta, że fabrycznie nawiercił otwory po zawiasy. Niestety pod złożeniu wszystkiego na sucho poczułem się lekko ujmując rozczarowany jakością Sebartowego ARFa.

 

A wygląda to tak - lewe skrzydło - lotka przy kadłubie opada:

 

post-401-0-33747300-1485853211_thumb.jpg

post-401-0-93358100-1485853217_thumb.jpg

post-401-0-13225000-1485853224_thumb.jpg

 

Prawe skrzydło - tutaj lotka przy kadłubie znacznie w górze:

 

post-401-0-38966700-1485853243_thumb.jpg

post-401-0-83203600-1485853250_thumb.jpg

post-401-0-31044200-1485853258_thumb.jpg

 

No i pierwszy :zonk:

 

Teraz pytanie - co jest krzywe:

1) skrzydła?

2) lotki?

3) otwory na zawiasy w skrzydłach?

4) otwory na zawiasy w lotkach?

 

Najbardziej prawdopodobną była odpowiedź 2) ale od prawdopodobieństwa do pewności daleko. Ocena samych lotek jak dla mnie nie była zbyt prosta, ponieważ na końcówkach lotki mają różną szerokość (cięciwę) - nie można sobie od tak ich położyć na czymś płaskim i łatwo ocenić. Trochę podumałem i wymyśliłem niezbyt szybki, ale pewny sposób zdiagnozowania problemu. Zrobiłem sobie ze sklejki 5mm (była tania "meblówka" pod ręką), PROSTĄ lotkę "2D", łącznie z mocowaniem zawiasów. Przymierzyłem do skrzydeł i wyszyło coś takiego:

 

Lewe skrzydło:

 

post-401-0-44782900-1485853522_thumb.jpg

post-401-0-80056400-1485853532_thumb.jpg

post-401-0-88781600-1485853539_thumb.jpg

 

Prawe skrzydło:

 

post-401-0-21513800-1485853563_thumb.jpg

post-401-0-27029000-1485853572_thumb.jpg

post-401-0-22268600-1485853580_thumb.jpg

 

Wniosek - skrzydła i ich otwory na zawiasy są proste. Pomierzyłem jak mogłem otwory na zawiasy w lotkach - wydają się być również proste, także niestety... lotki są zwichrowane, obydwie!

 

Mówiąc szczerze mocno się zawiodłem, rozumiem w chińskim ARF noname, ale Sebart... żal...

 

Nie licząc na wiele (wiadomo, lotki mogły się zwichrować w transporcie), postanowiłem spróbować szczęścia z reklamacją - najpierw u dystrybutora, później w samym Sebarcie. Zgodnie z oczekiwaniami reklamacja nie została uznana.

 

Odpowiedź od dystrybutora:

"Można taką nierówność spokojnie wyrównać żelazkiem lub ciepłym powietrzem. Należy lotkę położyć płasko i podłożyć ją tak żeby zwichrowanie przekręcić na drugą stronę (nie kłaść na równo)

Takie zwichrowania niestety powstają w trakcie przechowywania i transportu (różne warunki)."

 

Odpowiedź Sebartu:

"CIAO PIOTR

 

THERE IS NOTHING TO REPLACE, BECAUSE THE AILERON FRAME IS BORN STRAIGT FOR SURE

THE SOLUTION IS VERY SIMPLY

THE LARGE SURFACE OF THE AILERON IT IS EASY TO BEND DURING THE COVERING OF THE ORACOVER

BUT IT IS VERY EASY TO CORRECT TOO:

HOLD THE AILERON IN OPPOSITE DIRECTION OF THE TORSION

AND PASS WITH THE HEAT GUN AT BOTTOM AND TOP OF THE SURFACE

AND LET IT COOL DOWN

YOU WILL SEE IT WILL BE STRAIGHT BACK IN FEW ATTEMPT

WE ALWAYS DO LIKE THAT

 

THANK YOU

SEBA"

 

Znając życie nie liczyłem właściwie na nic więcej, ale dla czystej ciekawości jak traktuje klienta UZNANY producent i jego OFICJALNY dystrybutor - musiałem zapytać :]

 

No nic... trzeba będzie się pobawić, szczęśliwie jako "latacz" mogę liczyć na wsparcie bardziej doświadczonych w budowie modeli kolegów.

 

c.d.n.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak naprawdę nie wiem na co liczyłeś pisząc do Sebarta.

Model jest produkowany w Chinach, gdzie masz zupełnie inną wilgotność niż tutaj, potem płynie statkiem, trafia do magazynu w którymś jakiś czas leży i dopiero do Ciebie. Dlatego normalne jest, że folia jest pofalowana, a model się lekko zwichruje. Taki urok modelu balsowego pokrytego folią.

Uwaga! Na pewno będziesz jeszcze kilka razy musiał poprawiać model, aby pozostawał prosty. I nic z tym nie zrobisz! Jak chcesz prosty model to bierz kompozyt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, na wstępie gratulacje modelu, miałem jakieś mniejsze Sebart'y i zawsze byłem bardzo zadowolony :)

Co do problemu to niestety ale takie sytuacje są dość częste i szczerze to nie dziwi mnie zbytnio, że dostałeś takie odpowiedzi jakie dostałeś.

Kiedyś tam kupiłem Funtanę X100 z Hangar9 i miałem to samo, trochę zabawy z żelazkiem i problem znikł, więc nie załamuj się tylko powalcz troszkę żelazkiem delikatnie naciągając folię na prawej lotce od dołu a na lewej od góry, na prawej będziesz potrzebował kilku prób natomiast lewa ze względu na minimalne zwichrowanie powinna wyjść od strzału ;)

I jeszcze jedno, nie grzej samej końcówki tylko rozjedź ciepełko w kierunku środka lotki, im większe zwichrowanie tym dalej powinieneś się posunąć, na moje oko prawa lotka na ok 1/3 długości lewa mniej ale to już będziesz widział jak się lotki zachowują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie, o ile mnie sytuacja zdziwiła, bo do tej pory przy kilku modelach nie miałem akurat (fartem?) takich problemów, o tyle oczywiście mogę zrozumieć, jakie są tego przyczyny i nie liczyłem właściwie na nic składając "reklamację".

 

Ale... mimo wszystko uważam, że warto o tym napisać, żeby inni nabywcy nie byli zaskoczeni.

 

Dzięki grzegorzp za konkretne rady! Mam żelazko i ze 2 modele nawet w życiu sam oklejałem, ale robię to tak rzadko, że nie wiem czy się sam odważę. Chociaż trochę mnie zmotywowałeś :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No skoro już coś oklejałeś to mniej więcej wiesz jak się folia zachowuje ;) próbuj, najpierw weź się za tą mniej zwichrowaną lotkę, ustaw temperaturę do naciągania folii ale zacznij od niższej i będziesz widział jak reaguje, pamiętaj, że folia naciąga się jak stygnie ;)

Powodzenia i czekam na fotki z prościutkimi lotkami :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, aktualnie jestem mocno chory, więc na pewno się za to nie będę brał. W takich sytuacjach czuję się czasem jak bohater czarnej komedii - a to coś spadnie, a to coś się przypali ;-]

Ale już niedługo.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybaczcie off top ale ciekawe są te wypaczenia drewna. Pracuje teraz na produkcji mebli w Ikea z kąd są wysyłane na cały świat. Oczywiście wszędzie ładnie pięknie ale z Azji (bliżej Chin itp)  się wycofują, za dużo zwrotów właśnie przez wypaczenie drewna :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli był wyprodukowany jako jeden z pierwszych to mógł leżakować nawet 8 lat co nie zmienia faktu ze zwichrowanie na 5mm jest niedopuszczalne

Sprawdź kadłub bo też może być niespodzianka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako inicjator pisania do Sebartu, uważam podobnie jak Kolega diabolo, że takie zwichrowanie jest niedopuszczalne. Jeśli jako klienci będziemy traktować to jako normę, to tak będziemy traktowani. Nie po to kupuje się ARF-a za jakieś pieniądze, by korygować babole. Czy kupując samochód zgodzilibyśmy się wyjechać brudnym, bo przecież możemy sobie umyć sami?!??! Za dużo może ARF-ów nie kupiłem, ale wśród tych które nabyłem były między innymi 4 modele PA, w tym jeden kupowany i wysyłany bezpośrednio z Australii, pozostałe u polskiego dealera, a wcześniej pewnie też z Australii lub bezpośrednio Chin  i właśnie jeden model Sebartu, z Włoch, wcześniej Chin przez polskiego dystrybutora i w żadnym nie było takich knotów. Podobnie w przypadku ARF-ów z HK, które nie wymagały poprawy geometrii. A więc można, czy to tylko przypadki?

To rolą dystrybutora/sprzedawcy jest naprawa, a nie udzielanie dobrych rad. Oczywiście Piotrek to naprawi i gdy zacznie latać będzie pewnie mega zadowolony, czego mu życzę, ale chodzi o zasadę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwichrowanie lotki 5mm? To jest wada i sprzedawca powinien ją naprawić. Jeżeli model leżał na półce 8 lat i go pogięło, to jest problem sprzedającego, nie kupującego. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki widać sprzedawca i producent mają inne zdanie. Zostaliście ostrzeżeni. Ja tam nie mam zamiaru się ciągać po rzecznikach praw konsumenta, itp. Następnym razem jak mnie najdzie ochota na zakup modelu Sebartu 2x się zastanowię...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Filip919
      Witam wszystkich,
       
          Wszedłem w posiadanie drukarki 3D Artillery Genius, potrafię drukować hobbystycznie z PLA (twardy "plastik") oraz TPU (elastyczna "guma"). 
      Mogę zaprojektować proste elementy w AutoCAD lub wydrukować gotowe pliki stl. (po inspirację odsyłam na popularną stronę z drukiem : https://www.thingiverse.com/ ).
      Jeżeli masz jakieś pytania, zapraszam do kontaktu pod nr. tel 661-563-216 lub whatsapp 😀.

      Pozdrawiam,
      Filip



    • By Robert
      Extra 330LX – 92″ (2.34m)

      Modele firmy Pilot-Rc są znane z doskonałych własności lotnych niezależnie od wersji.
      Extra 330 LX 92” ta nowa, prawie całkowicie wzmocniona węglem wersja. Mocny, lekki i sztywniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, ten fakt sprawia, że ten samolot staje się hitem!
      Model przeznaczony dla osób zaczynających przygodę pilota rc akro 3D/ IMAC pod silnik 60 - 70 cc

      Kupujesz
      W zestawie, model, zawiasy wklejone, galanteria potrzebna do złożenia modelu ( tu naprawdę jest wszystko), dopasowany kołpak, kompletny zbiornik paliwa, koła, owiewki na koła…
      Model przez

      Odbiór – osobisty.
      Lub kurierem
      Model obecnie na zamówienie
      Wersja koloru
      niebieski/biały/czarny
      cena 3700 zł + koszty wysyłki
       
      Model oczywiście nówka sztuka w oryginalnym  specjalnym twardym kartonie
       
      Paczka o dużych wymiarach przesyłka wyceniana indywidualnie
      można kupić on line
      https://allegro.pl/oferta/extra-330lx-92-2-34m-pilot-rc-arf-9022322423
      lub
      http://www.rc-serwis.pl/sklep/extra-330lx-92″-2-34m/
       
      Modele pilot rc w większych rozmiarach na zamówienie w rc-serwis&sklep  tel 881357081
      od ręki dostępny model EDGE 540 V3 
      http://www.rc-serwis.pl/sklep/samolot-edge-540-v3-pilot-rc-arf/

       

    • By przemo
      Hej. Zima przyszła dronem się latać nie da nijak. Między czasie mam gdzieś tam mam wplecione szkolenie VLOS końcem przyszłego miesiąca ale ostatnimi czasy (może 2 tygodnie wstecz) wstąpiłem w grono enderowców więc i pomysł przyszedł żeby coś zbudować ale jeżdżącego. Wisi tu mój temat o budowie Tygrysa pierwszego ale jakoś nijak mi po drodze żeby go ukończyć. Ogólnie mam wielkie obecnie zacięcie żeby ukończyć ten temat bo przy okazji mój syn będzie miał z tego uciechę ... ogólnie pomysł był żeby zrobić coś do poruszania na gąsienicach ... niby prostsze sterowanie ale narysowanie tego już ciut pod górę ... reasumując ...
       
      na banggodzie zakupiłem sterowanie do tego przyszłego pojazdu za całe 38 PLN 

       
      obsłuży całe 4 "kanały" i to po 2,4 ghz no szał pełną gębą
       
      konie napędowe 

       
      na banggodzie po 7 złotych z groszem ... pierwsza myśl żeby wykorzystać tylko dwa silniki ale ostatecznie będą 4 sztuki ... 6V jak zapodam zerwie asfalt
       
      a tutaj co na chwilę obecną udało mi się narysować i wydrukować na Enderze 3 
       

       

       

      Jak będzie finalnie wyglądał pojazd nie mam pojęcia ... traktuje to jako swoistą pierwszą przygodę z drukiem 3D na chwilę obecną mam narysowane koła napędowe i gąsienice ... wymiary pojazdu nie znam ale tak żeby nie był większy jak stół roboczy w enderze czyli 220x220x250 ... w wolnej chwili coś rozkminiam a kiedy mam czas przenoszę to w rzeczywistość. Materiał do druku to PLA.
       
      tradycyjnie z mojej strony 
       
      ....
       
      mam nadzieję ....
       
      CDN ....
    • By Robert
      Sprzedam, zbuduję  samolot MX2 ks 2,2m pod silnik 50 - 60 cc.
      z galanterią
      zawiasy, dźwignie (nie wklejone),Snapy, linki, popychacze, koła PU 97/33mm  felga plastikowa, koło ogon, osie kół, rura gł dur alu, Goleń podwozia gł. (Węglowe)ogonowego. dur alu
      czas realizacji 5 - 9 tygodni od  zaksięgowaniu kwoty i  skompletowania wszystkich elementów modelu
      model może być oklejony jak na foto, (folia oracover)
       
      Dla forumowiczów dokładam zbiornik paliwa 500 lub 700 ml w cenie
       
      Cena w/w zestawu 2980zł + koszty wysyłki ok 160 -180 zł
      W przypadku odbioru osobistego proszę dać znać, zrobię ofertę bez doliczonych kosztów transportu ( dotyczy zakupu przez allegro)
      aukcja allegro:
      https://allegro.pl/oferta/samolot-mx2-ks-2-2-m-w-zestawie-z-galanteria-8811255156
       
      kontakt
      ventus2b@interia.pl
      tel 660682059

    • By Karol_IMAC
      Cześć,
       
      Lotnisko Modelarskie Kargowa powraca do organizacji pikników dla modelarzy lotniczych.
      Tytuł "Lubuski Piknik Modelarski" pojawia się z tego względu, że to nasz region i liczymy na kolegów właśnie z woj lubuskiego.
      Póki co wiemy, że przyjadą koledzy z Zielonej Góry, Zbąszynia, Świebodzina i Sulechowa.
      Planowany termin pikniku to 07.09.2019 od godziny 10:00 do kiedy paliwa i akumulatorów starczy.
       
      Liczymy, że pojawią się też koledzy z innych regionów. Może dolnyśląsk? W końcu z Legnicy drogą S3 to jest 1,5h jazdy.
       
      Wkrótce podam więcej szczegółów.
       
      Pozdrawiam
      Karol
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.