karambolis8 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Teraz, robertus napisał: Pachnie mi tu bardzo robotyką. Generalnie fajne, ale wygląda to jak pierwszy krok do budowania dronów mapujących obszar. Dla rolnika jak znalazł. Ten krok już dawno został wykonany, oprogramowanie i modele przystosowane do mapowania już dawno istnieją Z tym rolnikiem to trafiłeś idealnie, teściu prosił mnie rok temu o sprawdzenie szkód na polach.
japim Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 43 minuty temu, karambolis8 napisał: Pytanie o to żeby ktos kto pamięta się wypowiedział, to jest pytanie, a nie info. Przykład automatycznego lądowania. Jak jesteś poinformowany, to proszę napisz jaką różnice robi napęd i waga. Zgadzam się, że FC i akcesoria to dodatkowa waga niewskazana w wielu modelach, szczególnie zawodniczych. TO pytanie było źle sformułowane - bo stawiało tezę którą należy obalić. Zamiast zapytać wprost - czy RTL będzie obowiązkowy. Piękne lądowanie - ale ktoś napisał ile godzin i lotów testowych musieli wykonać wcześniej aby uzyskać taki efekt? FC w modelach zawodniczych jest ZABRONIONY właśnie dlatego, że nie rozróżnisz co jest zasługą pilota (zawodnika) a co robota/komputera. Tak jak napisał Robert - bierzesz model - wciskasz play i leci samo. To ja się zapytam WTF? EDIT: Jeszcze jedno "do tego jaką robotę robi napęd i waga". Ciekawe jest że nagranie jest z piankolotu... bo przy nieudanym teście pianka kosztuje mniej niż kontroler... A w jetcie raczej mało kto będzie robił setki testów które mogą nie "pyknąć"... EDIT2: I jeszcze jedna myśl. Jak pianka zgubi satelitę i wybierze wolność - to cóż... Ale jak wolność wybierze 10kg jet to będzie dopiero nieciekawie... EDIT3: zrobił się straszny offtop - więc wracając do meritum - powtórzę: wszyscy latający niech wpisują zamiast Nr seryjny: model samolotu własnej konstrukcji
d9Jacek Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 4 minuty temu, japim napisał: To ja się zapytam WTF i w tym co napisał Przemek zawiera się sens tych wszystkich rozporządzeń... a ja dodam od siebie.....trzeba było myslec Panowie a nie hulaj dusza piekła nie ma...jak któs nie wie o czym piszę to prosze poszukać w postach ubiegłorocznych dot dronów, lotów FVP , loty w strefie zakazanej, teksty no bo co mi kto zrobi.... itd ..okazało się że zrobi 1
Marcin K. Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 We wszystkich zapisach trafiłem na notkę o max wysokości 120m. To mnie bardziej boli niż zgłaszanie lotów 1 1
maxiiii Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Tyle się tu pisze o numerze seryjnym, a czy ktoś zastanowił się po co należy go podać? Jak wyjaśni się powód to i jasne się stanie skąd go pobrać. 1
robert.pilot Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Fajne info znalazłem na stronie DroneRadar... O tym co wcześniej pisałem. 1
d9Jacek Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 4 godziny temu, Marcin K. napisał: We wszystkich zapisach trafiłem na notkę o max wysokości 120m. To mnie bardziej boli niż zgłaszanie lotów no widzisz Ciebie to boli a mnie nie?... heli na 120m ??? po co?
FockeWulf Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Fajne info znalazłem na stronie DroneRadar... O tym co wcześniej pisałem. To jak w końcu, 120 metrów, czy 100 metrów jak w ulotce albo 150 metrów... też jak w ulotce?
Marcin Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Jak sie czepiamy ulotki to przy okazji punkty im poznikały albo się sklonowały
Czaro Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2020 2 godziny temu, FockeWulf napisał: To jak w końcu, 120 metrów, czy 100 metrów jak w ulotce albo 150 metrów... też jak w ulotce? Ale co jak w końcu? Proszę, czytajcie ze zrozumieniem Czy 100m podane jest na ulotce jako "limit" i wyżej nie można? Nie. 120m ma być limitem w projektowanych przepisach, które miały wejść od lipca, ale wejdą od stycznia. Było o tym na forum wielokrotnie,. Również była podawana informacja, co zrobić, żeby ten limit Ciebie nie obowiązywał. 150m pojawia się w ulotce, ale przecież wyraźnie jest napisane, że dotyczy lotnictwa załogowego. 1
samolocik Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Z informacji technicznych, po założeniu konta w PANSA nie da się zrobić szybkiego checkin w Droneradar podając ten sam nr telefonu, który podaliśmy w PANSA. Droneradar wymaga po sprawdzeniu nr telefonu logowania kontem PANSA. Przerabiałem to dzisiaj. Trochę szkoda, bo trzeba pamiętać kolejne hasło. Wystarczyłoby, gdyby PANSA wysyłała sms-a z kodem na telefon, który używałoby się do checkin. Ale może to zbyt niebezpieczne, nie wiem.
karambolis8 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Ja ostatnio się checkinowałem bez problemu bez konta PANSA. 1
samolocik Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Na szczęście bez konta w PANSA jeszcze można. 1
piotr28 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Potwierdzam.Właśnie wróciłem z latania.Latam w strefie lotniska Modlin CTR EPMO ,właściwie to nawet 3 strefy tam są i mogę latać do 100 m nad poziomem ziemi bez obowiązku potwierdzenia pozwolenia na start z wieży.Wystarczy tylko zrobić "check in" i lot jest zarejestrowany,inni widzą że jest ktoś i lata w tym miejscu.Powyżej 100 m trzeba już prosić o pozwolenie na start co wymaga oczywiście rejestracji w PANSA.
young Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Drone Radar uważam za wartościową i bardzo fajną aplikacje, dużo dzięki niej się dowiedziałem. Ale czytając notę prawną z / cytuję z ich strony WWW/ np pkt 4 i 5: Aplikacja DroneRadar została zaprojektowana w celu zwiększenia świadomości sytuacyjnej w przestrzeni powietrznej. Wszystkie dane w DroneRadar mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał dodatkowy do planowania lotów. Operator bezzałogowego statku powietrznego (UAVO) pozostaje odpowiedzialny za zdobycie wszystkich niezbędnych informacji i zgód, zapewniających bezpieczne wykonanie lotu,zgodnie z obowiązującymi przepisami. Każdą informację zawartą w DroneRadar należy zweryfikować w oficjalnej publikacji. DroneRadar nie jest certyfikowanym oprogramowaniem i nie może być wykorzystywane jako oficjalne źródło danych. Deweloper DroneRadar nie gwarantuje w żaden sposób, poprawności, aktualności i ścisłości zawartych w aplikacji danych. Deweloper DroneRadar nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, bezpośrednie lub następcze powstałe w wyniku korzystania aplikacji. mam pytanie czy jest to program certyfikowany i uzgodniony z tak często przywoływanym ULC , PANSA ?? (wiem że posypią się gromy, ale nawet jak zgłosimy swoją obecność przez ten program, to czy szacowny urząd w przypadku sporu potwierdzi legalność zgłoszenia w sytuacji spornej ? Zaznaczam że lubię ten program, ale jak są wątpliwości to pytam.
robertus Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 W przypadku sporu, wszystkie takie kruczki drobnym drukiem pisane będą wyciągnięte na stół.
Konrad_P Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Ja się swojego latania nie wstydzę i nie mam nic do ukrycia. Zgłaszam za każdym razem jak idę latać. Ostatnio zgłosiłem zawody na 12 pilotów i otrzymałem zgodę. Poniżej tekst jaki odstałem po zaakceptowaniu. Może to trochę wyjaśni. Zgoda nr Zaakceptowano Nazwa Jednostki: Dodatkowe informacje o akceptacji:
robertus Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Konrad, to jest komunikat z drone Radar?
Konrad_P Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Tak/Nie nie wiem. Tu się zarejestrowałem i tu składam co weekend plan moich lotów. https://utm.pansa.pl/#/ Wstawiłem odpowiedź ponieważ zgłosiłem jak widać 20 maja zawody na 12 pilotów i o dziwo, pewnie wielu niedowiarków, zostały one zaakceptowane, oraz jak się okazuje portal nie jest martwy. Dla mnie jest najważniejsze to, że mam oficjalną zgodę reszta mnie nie interesuje.
Czaro Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 3 godziny temu, young napisał: mam pytanie czy jest to program certyfikowany i uzgodniony z tak często przywoływanym ULC , PANSA ?? (wiem że posypią się gromy, ale nawet jak zgłosimy swoją obecność przez ten program, to czy szacowny urząd w przypadku sporu potwierdzi legalność zgłoszenia w sytuacji spornej ? Tak, jest to oficjalny program i mamy obowiązek go używać. W dodatku PANSA wdraża go stopniowo do użytku operacyjnego na coraz większej powierzchni kraju. W sektorach FIS Gdańsk i Poznań zgłoszenie w DR jest tożsame z telefonem do FIS. W kolejnych strefach CTR używanie DR zastępuje tradycyjne procedury uzyskiwania zgody na loty poprzez maile. Szczegóły tutaj: https://www.pansa.pl/system-pansautm-oddany-do-uzytku-operacyjnego-na-kolejnych-lotniskach-2/
Rekomendowane odpowiedzi