Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, robertus napisał:

Pachnie mi tu bardzo robotyką. Generalnie fajne, ale wygląda to jak pierwszy krok do budowania dronów mapujących obszar.

Dla rolnika jak znalazł.

Ten krok już dawno został wykonany, oprogramowanie i modele przystosowane do mapowania już dawno istnieją :) Z tym rolnikiem to trafiłeś idealnie, teściu prosił mnie rok temu o sprawdzenie szkód na polach.

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
43 minuty temu, karambolis8 napisał:

Pytanie o to żeby ktos kto pamięta się wypowiedział, to jest pytanie, a nie info.

 

Przykład automatycznego lądowania. Jak jesteś poinformowany, to proszę napisz jaką różnice robi napęd i waga.

 

Zgadzam się, że FC i akcesoria to dodatkowa waga niewskazana w wielu modelach, szczególnie zawodniczych.

 

TO pytanie było źle sformułowane - bo stawiało tezę którą należy obalić. Zamiast zapytać wprost - czy RTL będzie obowiązkowy.

 

Piękne lądowanie - ale ktoś napisał ile godzin i lotów testowych musieli wykonać wcześniej aby uzyskać taki efekt?

 

FC w modelach zawodniczych jest ZABRONIONY właśnie dlatego, że nie rozróżnisz co jest zasługą pilota (zawodnika) a co robota/komputera. Tak jak napisał Robert - bierzesz model - wciskasz play i leci samo. To ja się zapytam WTF?  

 

 

EDIT: Jeszcze jedno "do tego jaką robotę robi napęd i waga". Ciekawe jest że nagranie jest z piankolotu... bo przy nieudanym teście pianka kosztuje mniej niż kontroler... A w jetcie raczej mało kto będzie robił setki testów które mogą nie "pyknąć"...

 

EDIT2: I jeszcze jedna myśl. Jak pianka zgubi satelitę i wybierze wolność - to cóż... Ale jak wolność wybierze 10kg jet to będzie dopiero nieciekawie...

 

EDIT3: zrobił się straszny offtop - więc wracając do meritum - powtórzę: wszyscy latający niech wpisują zamiast Nr seryjny: model samolotu własnej konstrukcji :D

Opublikowano
4 minuty temu, japim napisał:

To ja się zapytam WTF

i w tym co napisał Przemek zawiera się sens tych wszystkich rozporządzeń...

a ja dodam od siebie.....trzeba było myslec Panowie a nie  hulaj dusza piekła nie ma...jak któs nie wie o czym piszę  to prosze poszukać  w postach ubiegłorocznych  dot dronów, lotów FVP , loty w strefie zakazanej, teksty no bo co mi kto zrobi.... itd ..okazało się że zrobi

  • Dzięki 1
Opublikowano

Tyle się tu pisze o numerze seryjnym, a czy ktoś zastanowił się po co należy go podać? Jak wyjaśni się powód to i jasne się stanie skąd go pobrać.

  • Dzięki 1
Opublikowano
4 godziny temu, Marcin K. napisał:

We wszystkich zapisach trafiłem na notkę o max wysokości 120m. To mnie bardziej boli niż zgłaszanie lotów

no widzisz  Ciebie to  boli a mnie nie?... heli na 120m ??? po co?

Opublikowano
Fajne info znalazłem na stronie DroneRadar...
O tym co wcześniej pisałem.
 
1843136610_Beztytuu.jpg.24160ceda619cb599b96adda5e7c7380.jpg
To jak w końcu, 120 metrów, czy 100 metrów jak w ulotce albo 150 metrów... też jak w ulotce?
Opublikowano

 

2 godziny temu, FockeWulf napisał:

To jak w końcu, 120 metrów, czy 100 metrów jak w ulotce albo 150 metrów... też jak w ulotce?

 

Ale co jak w końcu?

Proszę, czytajcie ze zrozumieniem :(

Czy 100m podane jest na ulotce jako "limit" i wyżej nie można? Nie.

120m ma być limitem w projektowanych przepisach, które miały wejść od lipca, ale wejdą od stycznia. Było o tym na forum wielokrotnie,. Również była podawana informacja, co zrobić, żeby ten limit Ciebie nie obowiązywał.

150m pojawia się w ulotce, ale przecież wyraźnie jest napisane, że dotyczy lotnictwa załogowego.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Z informacji technicznych, po założeniu konta w PANSA nie da się zrobić szybkiego checkin w Droneradar podając ten sam nr telefonu, który podaliśmy w PANSA. Droneradar wymaga po sprawdzeniu nr telefonu logowania kontem PANSA.

Przerabiałem to dzisiaj. Trochę szkoda, bo trzeba pamiętać kolejne hasło. Wystarczyłoby, gdyby PANSA wysyłała sms-a z kodem na telefon, który używałoby się do checkin. Ale może to zbyt niebezpieczne, nie wiem.

Opublikowano

Potwierdzam.Właśnie wróciłem z latania.Latam w strefie lotniska Modlin CTR EPMO ,właściwie to nawet 3 strefy tam są i mogę latać do 100 m nad poziomem ziemi bez obowiązku potwierdzenia pozwolenia na start z wieży.Wystarczy tylko zrobić "check in" i lot jest zarejestrowany,inni widzą że jest ktoś i lata w tym miejscu.Powyżej 100 m trzeba już prosić o pozwolenie na start co wymaga oczywiście rejestracji w PANSA.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Drone Radar uważam za wartościową i bardzo fajną aplikacje, dużo dzięki niej się dowiedziałem.

 

Ale czytając notę prawną z / cytuję z  ich strony WWW/  np pkt 4 i 5:

 

  1. Aplikacja DroneRadar została zaprojektowana w celu zwiększenia świadomości sytuacyjnej w przestrzeni powietrznej.
  2. Wszystkie dane w DroneRadar mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał dodatkowy do planowania lotów.
  3. Operator bezzałogowego statku powietrznego (UAVO) pozostaje odpowiedzialny za zdobycie wszystkich niezbędnych informacji i zgód, zapewniających bezpieczne wykonanie lotu,zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Każdą informację zawartą w DroneRadar należy zweryfikować w oficjalnej publikacji.
  5. DroneRadar nie jest certyfikowanym oprogramowaniem i nie może być wykorzystywane jako oficjalne źródło danych.
  6. Deweloper DroneRadar nie gwarantuje w żaden sposób, poprawności, aktualności i ścisłości zawartych w aplikacji danych.
  7. Deweloper DroneRadar nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, bezpośrednie lub następcze powstałe w wyniku korzystania aplikacji.

mam pytanie czy jest to program certyfikowany i uzgodniony z tak często przywoływanym ULC , PANSA  ??  (wiem że posypią się gromy, ale nawet jak zgłosimy swoją obecność przez ten program,  to czy szacowny urząd  w przypadku sporu  potwierdzi legalność zgłoszenia w sytuacji spornej ? 

Zaznaczam że lubię ten program, ale jak są wątpliwości to pytam.

 

Opublikowano

Ja się swojego latania nie wstydzę i nie mam nic do ukrycia. Zgłaszam za każdym razem jak idę latać.

Ostatnio zgłosiłem zawody na 12 pilotów i otrzymałem zgodę.

Poniżej tekst jaki odstałem po zaakceptowaniu. Może to trochę wyjaśni. 

 

Zgoda nr
Zaakceptowano
Nazwa Jednostki:
Dodatkowe informacje o akceptacji:
Opublikowano

Tak/Nie nie wiem. 

Tu się zarejestrowałem i tu składam co weekend plan moich lotów.

https://utm.pansa.pl/#/

 

Wstawiłem odpowiedź ponieważ zgłosiłem jak widać 20 maja zawody na 12 pilotów i o dziwo, pewnie wielu niedowiarków, zostały one zaakceptowane, oraz jak się okazuje portal nie jest martwy.

Dla mnie jest najważniejsze to, że mam oficjalną zgodę reszta mnie nie interesuje.

Opublikowano
3 godziny temu, young napisał:

mam pytanie czy jest to program certyfikowany i uzgodniony z tak często przywoływanym ULC , PANSA  ??  (wiem że posypią się gromy, ale nawet jak zgłosimy swoją obecność przez ten program,  to czy szacowny urząd  w przypadku sporu  potwierdzi legalność zgłoszenia w sytuacji spornej ? 

 

Tak, jest to oficjalny program i mamy obowiązek go używać. W dodatku PANSA wdraża go stopniowo do użytku operacyjnego na coraz większej powierzchni kraju. W sektorach FIS Gdańsk i Poznań zgłoszenie w DR jest tożsame z telefonem do FIS. W kolejnych strefach CTR używanie DR zastępuje tradycyjne procedury uzyskiwania zgody na loty poprzez maile. Szczegóły tutaj:

https://www.pansa.pl/system-pansautm-oddany-do-uzytku-operacyjnego-na-kolejnych-lotniskach-2/

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.