Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, AKocjan napisał:

.......samolot zaczyna pochylać nos do góry, kąt natarcia rośnie. .......

a ja zawsze myślałem , że pochylanie to jest do dołu...a tu popatrz  pan okazało sie ,  że do góry......cuda panie , cuda

  • Dzięki 1
Opublikowano

Jacku,sprawdź proszę czy może od wczoraj zmieniły się prawa fizyki?Bo u mnie są po staremu...?Arek nie bądź kontrowersyjny i nie podawaj tu jakiś chorych przykładów z zagadnień lotnictwa.Pierwsze słyszę takie nazewnictwo.

Pochylać to się można nad czymś-czyt. w dół,do dołu a według tej nomenklatury to nos samolotu zadarty do góry,to tez jest pochylenie,pochylony?

A jak ja podnoszę głowę do góry i powtarzam,zadzieram swój nos żeby spojrzeć w niebo to tez pochylam głowę do góry? 

B Z D U R A

Słownik języka polskiego sie kłania: 

Słownik języka polskiego PWN

 
pochylić  pochylać «zgiąć coś ku dołowi»

Wrzucasz i wrzucasz jakieś bzdety z sieci i już nawet sam tego nie kontrolujesz......

Wyobraź sobie teraz taką sytuację-leci samolot i na kursie kolizyjnym nagle zjawia się drugi.I ja teraz według Twojej nomenklatury opisuje to zdarzenie-"...pilot chcąc ominąć samolot na kursie kolizyjnym  pochylił samolot żeby uniknąć zderzenia."

Pytanie-jak ominął drugi samolot,przeleciał nad nim czy pod nim?Potrafisz mi to opisać?Bardzo ciekawe,dużo można z tego wywnioskować....pochylił....

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
16 godzin temu, Cybuch napisał:

Żenua ,to nic nie wnosi , uzasadnij by było wiarygodne.

Żenua jest przeświadczenie, że doświadczenie z PC symulatora daje prawo do negowania wszystkiego innego. To do AKocjana było...

Opublikowano

Pochylenie jest to obrót statku powietrznego dookoła jego osi poprzecznej. Kąt pochylenia jest równy 0°, gdy wykonywany jest lot w płaszczyźnie poziomej.

Natomiast nie używa się pojęcia pochylenia do góry czy do dołu.

Operuje się w nomenklatorze pojęciem kąta pochylenia.

 

Potocznie używa się opuszczenie nosa, zadarcie nosa.

  • Lubię to 1
Opublikowano

To podstawowe terminy dotycząc dynamiki lotu, (obrót wokół osi podłużnej - przechylenie / obrót wokół osi pionowej - odchylenie / obrót wokół osi poprzecznej - pochylenie) - jest to powszechnie używane na uczelniach czy w literaturze (w lotnictwie). 
https://www.dbc.wroc.pl/Content/1773/PDF/Praca doktorska Roman Róziecki.pdf
https://wml.wat.edu.pl/images/itl/zaiul/dokumenty/LUPID_LAB-SZTUCZ_HOR_2018.pdf
W publikacjach dotyczących modelarstwa również:

fot.png.9d9d4aef98071ac32dbc701843731078.png

 

 

19 minut temu, stema napisał:

Pochylenie jest to obrót statku powietrznego dookoła jego osi poprzecznej. Kąt pochylenia jest równy 0°, gdy wykonywany jest lot w płaszczyźnie poziomej.

Natomiast nie używa się pojęcia pochylenia do góry czy do dołu.

Operuje się w nomenklatorze pojęciem kąta pochylenia.

 

Potocznie używa się opuszczenie nosa, zadarcie nosa.

fakt tak jest bardziej precyzyjnie "kąt pochylenia" tu się zgodzę 

Opublikowano
15 minut temu, AKocjan napisał:

 

fakt tak jest bardziej precyzyjnie "kąt pochylenia" tu się zgodzę 

 

No masz, a gdzie się nie zgodzisz?

Opublikowano
17 godzin temu, Cybuch napisał:

Morze inaczej. Czy profil symetryczny jest profilem nośnym?. Morze tak będzie łatwiej?.

@Cybuch Ale dlaczego teraz przywołujesz nagle profil symetryczny ? Na niezerowym kącie natarcia ma niezerowy współczynnik siły nośnej -  więc może wytwarzać siłę nośną. 
sym.png.55e500af9c70062624f024f0c30238a6.png
 

 

17 godzin temu, Cybuch napisał:

Co Ty wiesz o wyprowadzaniu z korka ?

Muszę wiedzieć ;) taka praca. Powszechnie przyjęło się, że z korka wyprowadzamy kierunkiem (wychylając go w przeciwną stronę do kierunku rotacji). Lotki / ster wysokości w korku są mało efektywne - stery te powinny pozostać w neutrum. Ewentualnie ster wysokości lekko wychylony w dół. Tylko tu trzeba uważać, bo jeśli wychyli się go za mocno (w dół) to zaraz po wyprowadzeniu z korka można wpaść w plecowy.  Ważne również żeby statek powietrzny był właściwie zaprojektowany, Ster kierunku nie powinien być w cieniu aerodynamicznym, np za statecznikiem poziomym w trakcie korkociągu. 

 

A i wyprowadzamy na małej mocy ... zapomniałem dopisać bo myślę o szybu szybu ;) 

Opublikowano

Ja tylko tak w kwestii formalne. Ten wątek ma tytuł

Poradnik dla początkujących modelarzy dotyczący problemów z obserwacją modelu podczas lotu

 

Może go przeniesie ktoś do hydeparku.

Opublikowano
7 minut temu, robertus napisał:

Ja tylko tak w kwestii formalne. Ten wątek ma tytuł

Poradnik dla początkujących modelarzy dotyczący problemów z obserwacją modelu podczas lotu

 

Może go przeniesie ktoś do hydeparku.

powinien zostać wyczyszczony,  a cała dyskusja przeniesiona do poradnika dotyczącego lądowania 

Opublikowano

No co Ty Robert, tego tematu nie chce się nikt podjąć do moderacji... Może być z tego tytułu sąd ,FBI, CBA, kilka lat za kratkami, odpowiedzialność karna, prace społeczne i wszystkie możliwe paragrafy ... tak tu jeden "mądry" wydedukował  ?

Wydaje się że jedyną możliwą opcją jest ścięcie Kocjana, zakucie w dyby ewentualnie odwołanie przez niego wszystkiego co napisał, pokłonienie się "starym" wyjadaczom forum i będzie git. No i jeszcze pewnie ban byłby najlepszy ...A i słowo poradnik powinno zniknąć z kart forum bo jest ewidentną kością niezgody ...

I co tu poradzić ? Pochylić się nad tematem czy zadrzeć głowę do góry i odejść ??

Na początek zarzucam kłódkę do końca wakacji na temat a na moderatorni urządzimy naradę co z Wami zrobić -nie tylko z Arkiem ale i z resztą ewidentnych czepialskich ...

 

 

  • Lubię to 3
  • Haha 1
  • temat został zablokowany
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.