Skocz do zawartości

Poradnik dla początkujących modelarzy dotyczący problemów z obserwacją modelu podczas lotu


AKocjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jacku,sprawdź proszę czy może od wczoraj zmieniły się prawa fizyki?Bo u mnie są po staremu...?Arek nie bądź kontrowersyjny i nie podawaj tu jakiś chorych przykładów z zagadnień lotnictwa.Pierwsze słyszę takie nazewnictwo.

Pochylać to się można nad czymś-czyt. w dół,do dołu a według tej nomenklatury to nos samolotu zadarty do góry,to tez jest pochylenie,pochylony?

A jak ja podnoszę głowę do góry i powtarzam,zadzieram swój nos żeby spojrzeć w niebo to tez pochylam głowę do góry? 

B Z D U R A

Słownik języka polskiego sie kłania: 

Słownik języka polskiego PWN

 
pochylić  pochylać «zgiąć coś ku dołowi»

Wrzucasz i wrzucasz jakieś bzdety z sieci i już nawet sam tego nie kontrolujesz......

Wyobraź sobie teraz taką sytuację-leci samolot i na kursie kolizyjnym nagle zjawia się drugi.I ja teraz według Twojej nomenklatury opisuje to zdarzenie-"...pilot chcąc ominąć samolot na kursie kolizyjnym  pochylił samolot żeby uniknąć zderzenia."

Pytanie-jak ominął drugi samolot,przeleciał nad nim czy pod nim?Potrafisz mi to opisać?Bardzo ciekawe,dużo można z tego wywnioskować....pochylił....

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AKocjan napisał:

Pozwolisz Kol.Arkadiuszu, że pochylę się nad Twoją.......................(tu  można dowolnie wstawić nad czym się pochylam?)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochylenie jest to obrót statku powietrznego dookoła jego osi poprzecznej. Kąt pochylenia jest równy 0°, gdy wykonywany jest lot w płaszczyźnie poziomej.

Natomiast nie używa się pojęcia pochylenia do góry czy do dołu.

Operuje się w nomenklatorze pojęciem kąta pochylenia.

 

Potocznie używa się opuszczenie nosa, zadarcie nosa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podstawowe terminy dotycząc dynamiki lotu, (obrót wokół osi podłużnej - przechylenie / obrót wokół osi pionowej - odchylenie / obrót wokół osi poprzecznej - pochylenie) - jest to powszechnie używane na uczelniach czy w literaturze (w lotnictwie). 
https://www.dbc.wroc.pl/Content/1773/PDF/Praca doktorska Roman Róziecki.pdf
https://wml.wat.edu.pl/images/itl/zaiul/dokumenty/LUPID_LAB-SZTUCZ_HOR_2018.pdf
W publikacjach dotyczących modelarstwa również:

fot.png.9d9d4aef98071ac32dbc701843731078.png

 

 

19 minut temu, stema napisał:

Pochylenie jest to obrót statku powietrznego dookoła jego osi poprzecznej. Kąt pochylenia jest równy 0°, gdy wykonywany jest lot w płaszczyźnie poziomej.

Natomiast nie używa się pojęcia pochylenia do góry czy do dołu.

Operuje się w nomenklatorze pojęciem kąta pochylenia.

 

Potocznie używa się opuszczenie nosa, zadarcie nosa.

fakt tak jest bardziej precyzyjnie "kąt pochylenia" tu się zgodzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Cybuch napisał:

Morze inaczej. Czy profil symetryczny jest profilem nośnym?. Morze tak będzie łatwiej?.

@Cybuch Ale dlaczego teraz przywołujesz nagle profil symetryczny ? Na niezerowym kącie natarcia ma niezerowy współczynnik siły nośnej -  więc może wytwarzać siłę nośną. 
sym.png.55e500af9c70062624f024f0c30238a6.png
 

 

17 godzin temu, Cybuch napisał:

Co Ty wiesz o wyprowadzaniu z korka ?

Muszę wiedzieć ;) taka praca. Powszechnie przyjęło się, że z korka wyprowadzamy kierunkiem (wychylając go w przeciwną stronę do kierunku rotacji). Lotki / ster wysokości w korku są mało efektywne - stery te powinny pozostać w neutrum. Ewentualnie ster wysokości lekko wychylony w dół. Tylko tu trzeba uważać, bo jeśli wychyli się go za mocno (w dół) to zaraz po wyprowadzeniu z korka można wpaść w plecowy.  Ważne również żeby statek powietrzny był właściwie zaprojektowany, Ster kierunku nie powinien być w cieniu aerodynamicznym, np za statecznikiem poziomym w trakcie korkociągu. 

 

A i wyprowadzamy na małej mocy ... zapomniałem dopisać bo myślę o szybu szybu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, robertus napisał:

Ja tylko tak w kwestii formalne. Ten wątek ma tytuł

Poradnik dla początkujących modelarzy dotyczący problemów z obserwacją modelu podczas lotu

 

Może go przeniesie ktoś do hydeparku.

powinien zostać wyczyszczony,  a cała dyskusja przeniesiona do poradnika dotyczącego lądowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ty Robert, tego tematu nie chce się nikt podjąć do moderacji... Może być z tego tytułu sąd ,FBI, CBA, kilka lat za kratkami, odpowiedzialność karna, prace społeczne i wszystkie możliwe paragrafy ... tak tu jeden "mądry" wydedukował  ?

Wydaje się że jedyną możliwą opcją jest ścięcie Kocjana, zakucie w dyby ewentualnie odwołanie przez niego wszystkiego co napisał, pokłonienie się "starym" wyjadaczom forum i będzie git. No i jeszcze pewnie ban byłby najlepszy ...A i słowo poradnik powinno zniknąć z kart forum bo jest ewidentną kością niezgody ...

I co tu poradzić ? Pochylić się nad tematem czy zadrzeć głowę do góry i odejść ??

Na początek zarzucam kłódkę do końca wakacji na temat a na moderatorni urządzimy naradę co z Wami zrobić -nie tylko z Arkiem ale i z resztą ewidentnych czepialskich ...

 

 

  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • temat został zablokowany
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.