Skocz do zawartości

MIRAGE 2000 B


Lucjan

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, RAFALR30 napisał:

Dolnopłaty zalecają wyważać do góry nogami z wypuszczonym podwoziem. Czy przy wyważaniu w pozycji jak na zdjęciach będzie właściwie wyznaczony środek ciężkości?

P.S. Znaki/opisy eksploatacyjne będą malowane czy w formie naklejek?

Wyważając  model dolnopłata tradycyjną  metodą  na podporach , można  robić to  do góry nogami. Ja wyważam  modele

metodą 'Vanesa" ,podwieszając model.      Napisy  eksploatacyjne  będą  wykonane  w formie mokrej kalkomanii.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 292
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dlatego Lucjan budujące swój zbiornik, stosuje przekładki zapobiegające przemieszczaniu, chlupotaniu paliwa.?

A dolnoplaty dlatego wyważa się na plecach bo jest wygodniej gdy ciezar wisi pod skrzydłem;) odnośnie podwozia, zgadzam się jak wyżej, w konfiguracji jak w locie. 

 

Lucjanie, szczęka do ziemi. Jety to nie moja broszka ale budowę podziwiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2023 o 16:18, Lucjan napisał:

Wyważając  model dolnopłata tradycyjną  metodą  na podporach , można  robić to  do góry nogami. Ja wyważam  modele

metodą 'Vanesa" ,podwieszając model.      Napisy  eksploatacyjne  będą  wykonane  w formie mokrej kalkomanii.

Metodą "Vanessa" wyważa się model ze schowanym podwoziem czy z wypuszczonym? Koła i golenie mają swoją wagę więc kierunek składania podwozia  też ma znaczenie zwłaszcza gdy przednie podwozie  i te pod skrzydłami chowają się np.: w kierunku dziobu samolotu.

 

Pytam dlatego o wyważanie dolnopłata bo mam model A-10 i na forach większość wyważa go w pozycji nr 4 - do góry nogami, z wypuszczonym podwoziem (podwozie chowa sie w kierunku dziobu)

A-10-80mm-Freewing-CG.thumb.jpg.59840dcc5824d8aa3137af6e7051104d.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, RAFALR30 napisał:

wyważa się model ze schowanym podwoziem czy z wypuszczonym?

Wyważa się w konfiguracji "do lotu" czyli podwozie schowane.

W barbarzyńskim języku ale można coś podpatrzeć.

 

Edyta:

W przypadku A-10 wyważałbym z wysuniętym, może później korygował.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego jak się przesuwa przy schowaniu podwozia. Raczej nikt nie chce, żeby idealnie ustawiony do lotu ść po wysunięciu podwozia (czyli wtedy kiedy będzie najniższa możliwa prędkość i wysoki kąt natarcia) przesunął się jeszcze bardziej do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś wyczytałem że dolnopłaty wyważa się "do góry nogami" a górnopłaty w pozycji normalnej. Zapewne chodzi tu o środek parcia. I tą zasadę stosuję od zawsze.

Wszystkie moje modele wyważone w ten sposób bardzo dobrze latają. Jeśli zaś chodzi o migrację SC przy chowaniu podwozia, i jeśli jest to duża różnica pomiędzy otwartym a zamkniętym, to staram się zastosować lżejsze materiały np. koła. Oprócz tego wyważam z 50-cio % otwarciem podwozia.

A-10 to skrajny przypadek i powyższe rozwiązanie bym zastosował.

W obecnych radiach jest możliwość ustawienia tzw faz lotu gdzie można ustawić dokładne trymowanie dla każdej konfiguracji modelu. Wymaga to kilku lotów próbnych i "dopieszczenia" trymowania. Podobnie jest w dużym lotnictwie, po to samoloty mają trymery aby korygować migrację SC gdy na tył samolotu wsiądzie kilku nadwymiarowych amerykanów???.

Jarku, chyba zgodzisz się ze mną?.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mecenas napisał:

W obecnych radiach jest możliwość ustawienia tzw faz lotu gdzie można ustawić dokładne trymowanie dla każdej konfiguracji modelu. Wymaga to kilku lotów próbnych i "dopieszczenia" trymowania

Dokładnie taka metodę stosuję odkąd mam radio z fazami lotu. Inne trymowanie dla lotu z otwartym podwoziem i inne z zamkniętym. Niektóre modele nie są czułe na opadanie bądź zadzieranie po wypuszczeniu podwozia a w innych jest niezbędne dodatkowe trymowanie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, solainer napisał:

Dokładnie taka metodę stosuję odkąd mam radio z fazami lotu. Inne trymowanie dla lotu z otwartym podwoziem i inne z zamkniętym. Niektóre modele nie są czułe na opadanie bądź zadzieranie po wypuszczeniu podwozia a w innych jest niezbędne dodatkowe trymowanie. 

Dokładnie tak, można prawie wszystko zrobić nawet stosując opóźnienia czy synchronizacje steru wysokości z wysuwaniem podwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podwoziu chowającym się do przodu lub do tyłu trzeba zawsze sprawdzić przy wyważaniu jak bardzo zmienia się SC. Dodatkowo jeśli mówimy o jetach trzeba uwzględnić położenie zbiornika /zbiorników paliwa względem SC i związaną z tym jego migrację podczas zużywania paliwa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.